Mirabegron

Urine-incontinentie (16 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Zeer tevreden over het medicijn. Voor het eerst sinds jaren nachten doorgeslapen. Blaaskrampen zijn gestopt. Enige is een beetje een droge mond, maar lang niet zo erg als bij Vesicare.

13-04-2020 | Vrouw | 30
Overactieve blaas
Al 2jaar heb ik blaasklachten en buikpijn die uitstralend was naar de heupen. 3 blaasonstekingen gehad uit het niks... bij het plassen had ik zware blaaskrampen. Ik ging na een jaar aanmodderen naar de uroloog. Er werden onderzoeken gedaan en het verdict was: een overactieve blaas. Ik moest Betmiga en Pelvicare proberen. Betmiga werkt super, zo goed als klachtenvrij maar n[lees meer...]og regelmatig blaas die geprikkeld is. Na proberen terug controle. Betmiga gaf mij geen bijwerkingen.

19-10-2018 | Vrouw | 42
Overactieve blaas
Ik gebruik het medicijn Betmiga nu 4 dagen en merk nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen. Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat het medicijn gaan werken? Ook heb ik een neurostimulator dus hoop dat het enig effect gaat geven. Ik plas zo’n 14 tot 16x per 24 uur waarvan 4x ‘s nachts. Wordt er gek van!!

04-07-2018 | Vrouw | 65
Overactieve blaas
Gebruik nu 2 weken en merk geen verbetering. Heeft iemand ervaring met langer gebruik en dan wel effect? Graag reactie Ik gebruikte eerst oxybutynine, bood geen soulaas

13-06-2018 | Vrouw | 49
Overactieve blaas
In combinatie met electronische stimulatie de klachten onder controle. Behalve dan het dikker worden. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

23-05-2018 | Vrouw | 22
Mirabegron (25mg)
Overactieve blaas
Plots na een blaasontsteking te maken gehad met wat tot nu toe nog omschreven wordt als overactieve blaas. Steeds de aandrang om te moeten, het gevoel hebben het niet te kunnen ophouden (ondanks dat het telkens wel lukt). Eerst bij de urologe gestart met oxybutanine, dit werd me voorgeschreven omdat het de goedkoopste optie was. Dit hielp een beetje maar bracht niet veel v[lees meer...]erandering. Nog even urolina geprobeerd maar dit deedal helemaal niets. Na een half jaar deze medicatie in te nemen kreeg ik plots onhoudbare blaaskrampen (alsof plots heel mijn bekkenbodem pijnlijk samentrok). Enige oplossing volgens de urologe: botox inbde blaas spuiten of een neurosimulator plaatsen. Wegens redelijk ingerijpend 'oplossingen' toch maar een tweede opinie gevraagt. Daar schreven ze Betmiga voor. Heaven on earth voor mij. Ik kon langer wachten, moest snachts niet meer opstaan, kon opnieuw afspreken met vrienden en ik kon eindelijk ongestoord in de wagen zitten zonder te stressen over mogelijk bijkomende tijd van files. Ik neem betmiga nu bijna 4 maanden.

13-12-2017 | Vrouw | 48
Overactieve blaas
Heb heel kort Vesicare gebruikt, maar daar werd ik heel moe van. Toen kreeg ik Betmiga voorgeschreven en daar ben ik heel blij mee! Klachten zijn geheel verdwenen en geen (geen!) bijwerkingen! Ik gebruik het af en toe een paar weken om de blaas tot rust te brengen. Daarna gaat het meestal een tijd goed en gebruik ik niks. Tot de klachten weer verergeren, dan weer een paar [lees meer...]weken Betmiga. Voor mij werkt het prima zo. Enige puntje van kritiek: de coating smaakt heel eigenaardig. Beetje de smaak van bedorven uien.

08-06-2016 | Vrouw | 65
Mirabegron (1)
Overactieve blaas
Na jarenlang oxybutinine gebruikt te hebben, ben ik op aanraden van mijn uroloog overgestapt op Betmiga. Het werkte bij mij niet, want ik voelde niet op tijd wanneer ik naar de toilet moest en als ik dan wilde gaan, kwam het er meteen uit, dus geen aandrangsgevoel. Ook merkte ik dat het net was of ik geen aandrang had voor de ontlasting. Het leek of de darmen stil lagen, a[lees meer...]l had ik geen obstipatie. Dus nu ben ik weer terug bij oxybutinine.

21-03-2016 | Vrouw | 24
Overactieve blaas
Sinds dit medicijn, geen last meer van continue aandrang om naar de wc te gaan (zie 20+ keer naar de wc gaan). Van alle andere medicatie kreeg ik last van een droge mond, droge ogen, zeer ernstige obstipatie & vermoeidheid (oa tolterodine). Door deze medicatie is de mictie frequentie weer naar 6/7 keer op een dag gegaan en heb ik mijn leven weer terug voor mijn overactiev[lees meer...]e blaas dit verpestte.

30-08-2015 | Vrouw | 39
Overactieve blaas
Na jaren Vesicare geslikt te hebben, heeft de uroloog mij Betmiga voorgeschreven. Ik slik het nog geen week en voel mij niet lekker. Bijwerkingen zouden juist minder zijn dan met de Vesicare (daar zie ik wazig door). Ik voel mij gejaagd door de Betmiga en niet lekker, mijn hart lijkt sneller te gaan en ik krijg een soort 'opvliegers'. In de bijsluiter lees ik deze kla[lees meer...]chten niet terug, maar gelukkig wel door de patiëntenverhalen op deze site. Ik ga mijn uroloog bellen en zeggen dat ik gewoon weer mijn Vesicare wil gebruiken. (of misschien moet ik nog even aankijken met de Betmiga???)

22-03-2015 | Vrouw | 52
Overactieve blaas
Ik heb betmiga 50 mg door de uroloog voorgeschreven gekregen ivm overactieve blaas, wat weer kwam door het continu te strak aanspannen van mijn bekkenbodemspieren. Het duurde een aantal weken voordat het wat rustiger werd, ik had ook bekkenbodemtherapie en PTNS (soort acupunctuur op de blaasmeridiaan) via de uroloog. 1,5 week geleden werd ik opgenomen op de hartbewaking!!![lees meer...] ivm tachycardie (te snelle pols). Ik moest toen acuut stoppen en de aandrang klachten namen na een paar dagen weer toe. Bewijs dus dat het wél iets gedaan had. Ben nu weer terug gezet op oxybutynine, is een ouder middel, geeft vooral droge mond, maar dat heb ik liever dan nog een op de hartbewaking belanden!!! Betmiga is nog niet zo lang op de markt en de lange termijn effecten zijn dus nog niet bekend. Ik zou zeggen: voorzichtig er mee! En verwacht geen wonderen er van.

02-11-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
Werking is matig. Nog steeds driemaal per nacht uit bed. Lichte maar vervelende hoofdpijn bij gebruik. Nu tweemaal zeer ernstige obstipatie gehad. Eerste keer klysma gehad na 24 uur. Tweede keer. Ik ben al 2 dagen doende. Troep!

18-10-2021 | Man | 84
Overactieve blaas
Gebruik al jaren tamsulosine voor mijn prostaat. Maar had toch plasproblemen. Moest meerdere malen 's nachts uit bed om te plassen ook het plassen was pijnlijk. De uroloog schreef mij betmiga 59 mg voor. Na een paar maanden was het minder pijnlijk en ik moest nog maar 1x 's nachts uit bed. Voor mij een prima middel.

31-08-2021 | Man | 65
Mirabegron
Overactieve blaas
Dit middel werkt op de blaas, gebruik het nu enkele maanden, in het begin leek er sprake van een verbetering, maar toen begin de jeuk en huiduitslag en ipv verbetering werd het van kwaad tot erger. Van het middel wat ik hiervoor gebruikte, Tamsulosine 0.4 mg en werkt op de prostaat, kreeg ik het gevoel dat het beter kon, dus werd mij het middel Betmiga aangeraden om te geb[lees meer...]ruiken. Ik ben er nu van overtuigd, dat Betmiga minder goed bij mij werkt en ook nog eens vele malen duurder is dan Tamsulosine. Nu werd mij geadviseerd om deze 2 middelen in combinatie te gebruiken. Wij gaan het zien🙏

24-04-2021 | Man | 77
Overactieve blaas
ik moet nu meer en snel na elkaar veel plassen - niet op kunnen houden tot aan het toilet ver gebruik ik dutasteride en tamsulosine

05-09-2019 | Man | 78
Overactieve blaas
Heb ook een neuromodulator in mijn lichaam. Op advies van behandelende arts, Betmiga 50 mg. een paar maanden te gebruiken, om de overactive blaas te verbeteren. Na ongeveer 6 weken gebruikt gestopt, omdat het mijnprobleem alleen maar verergert.