Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

17-02-2015 | Vrouw | 50
Overactieve blaas
Werkt heel goed. Na 2 tabletten merkte ik al verbetering. Heb geen constante plasdrang meer. Kan de plas langer ophouden en ga veel minder naar de wc. Geeft veel rust. Voor de vesicare had ik ook aandrang bij slechts 30 ml. Ik heb geen enkele bijwerking. Ben heel erg tevreden over het medicijn.

10-06-2013 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Klachten waarschijnlijk ontstaan n.a.v een zware blaasontsteking. Ik bleef pijnklachten houden, alsof er weer een ontsteking aan zat te komen. Ik had een heftige drang tot plassen hetgeen met veel pijn gepaard ging.In de urine werden geen afwijkingen gevonden, ook niet nadat die op kweek was gezet. Diagnose; overbelaste blaas. Vesicare had direct effect, in die zin dat je [lees meer...]niet meer iedere 15 min. intense drang voelt. Pas na een paar weken gebruik krijg je daadwerkelijk meer rust en tijd . ook om te oefenen je toiletgang uit te stellen. Ik ben nu aan het afbouwen, het gaat stukken beter, verwacht geen wonderen van dit medicijn, het is een hulpmiddel. Het vergt lange tijd, lichamelijk en geestelijk om de blaas zich weer te laten herstellen. Heb geduld! Ik was zeker in het begin te makkelijk in paniek. Kalmte bewaren helpt echt!

27-11-2013 | Vrouw | 51
Hersenbloeding
ik hoef minder vaak te plassen , de aandrang is ook minder (pijnlijk) maar kan de plas toch maar even ophouden.

13-12-2018 | Vrouw | 53
solifenacine (10mg)
ik moest altijd wel 3 tot 4 keer mijn bed uit om te plassen en nu nog maar 1 keer. Slaap daardoor weer voldoende op een nacht, waardoor ik me een stuk fijner voel. Dus voor mij werkt dit medicijn prima met de bijwerkingen kan ik leven.

30-09-2017 | Man | 53
Blaaskanker
Vanwege een TURBT werd de blaas continu gespoeld. Had hierdoor en door de katheter veel last van blaas spasmen. Na inname van Vesicare namen de klachten snel af. Tijdens opname en na ontslag had ik in hoge mate last van constipatie. Vanwege de TURBT mocht ik geen druk zetten dus zit ik nu aan de Macrogol en Lactulose. Constipatie is daardoor wel weg. Ook had ik redelijk w[lees meer...]at last van wazig zien maar dit verdween snel nadat ik gestopt was met Vesicare.

25-07-2013 | Vrouw | 53
solifenacine
ik gebruik dit middel nu een week,werkt fantastisch, sinds 3 nachten kan ik heerlijk doorslapen en hoef mn bed niet meer uit. De vermoeidheid waar ik al maanden last van had is verdwenen. Van bijwerkingen weinig last enkel af en toe een lichte hoofdpijn en lichte misselijkheid. Hoewel een van de bijwerkingen oedeem kan zijn, is het bij mij net andersom. Ik draag wegens oed[lees meer...]eem al jaren steunkousen, en wat verbaasd mij nu sinds 4 dagen geen last meer van dikke opgezette pijnlijke en vermoeide benen. Ik draag de kousen nu al 2 dagen niet meer en het gaat nog steeds goed ondanks de hitte van afgelopen. ik kan weer heerlijke wandelingen maken zonder last van dit al. Apotheker is er zeer verbaasd over ook,want dit zou niet kunnen. Vandaag nog artsen contact want ook die is verbaasd. maar tevens iedereen blij met deze bevindingen. Hopenlijk blijft het zo ook wanneer ik na de vakantie weer ga werken ( belast mijn benen dan meer). En heel blij ook want ik kan weer heerlijk jurkjes,rokken en korte broeken dragen. Wie oh wie heeft ook deze positieve ervaring?

27-07-2011 | Man | 53
Dijkwijls moeten plassen
De eerste week merkte ik niets, gaandeweg begon ik me duffer te voelen, moeilijker concentreren en snel/vaaak moe. Dit werd geleidelijk aan erger. Daarnaast begon na 14 dagen geleidelijk aan de huis op mijn vingers los te laten als de huid verbrand was. Ik ben ruim een week geleden gestopt en nog steeds is dat niet over. De dufheid en vermoeidheid is wel zo goed als verdwe[lees meer...]nen. Het plassen werd overigens ook niet minder.

30-06-2017 | Man | 54
Blaasontsteking

23-07-2015 | Vrouw | 54
Overactieve blaas
Ik slik nu 8 dagen 5 mg astellas. Vanaf dag 7 voel ik steeds meer vermoeidheid. Heel vervelend. Wel helpt de medicatie: de frequentie van het plassen is echt afgenomen. Maar omdat de vermoeidheid erg vervelend is, overweeg ik sterk om te stoppen met de medicatie.

12-05-2015 | Vrouw | 54
Overactieve blaas
Werkte binnen 14 dagen, echter erg veel last van bijwerkingen mn droge mond, slijmvliezen (neus, ogen).

16-04-2014 | Vrouw | 54
solifenacine (5mg)
Gebruik nu anderhalve maand Vesicare. Geweldig! In een keer geen last meer van een overactieve blaas. Niet meer midden in de AH in mijn broek staan plassen. Geen tena lady meer. Na 3 maanden is het de bedoeling dat ik af ga bouwen. Eerst naar 5mg in de 2 dagen, dan verder. Maar als ik al deze reacties lees en het nodig is, blijf ik dit geweldige middel gebruiken. Alleen l[lees meer...]ast van maagpijn, maar dat heb ik er graag voor over.

21-03-2021 | Vrouw | 55
Overactieve blaas
Na een rugoperatie had ik een urineretentie van 1,5 liter. Om die reden heb ik 3 maanden een catheter gehad. Daarna kon ik weer zelf plassen. Doordat ik de blaasvulling niet voelde en bij een bepaalde blaasvulling de blaas reflexmatig werd leeggedrukt verloor ik meerdere keren per dag behoorlijk wat urine. Daarom gestart met solifenacine. Het heeft een maand geduurd totdat[lees meer...] ik geen urine meer verloor. Gelukkig ondervind ik nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje droge mond. Met de uroloog heb ik nu afgesproken om over 6 maanden te stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het incontinentiemateriaal bewaar ik nog even.

01-03-2017 | Vrouw | 56
Overactieve blaas
Jaren gebruikt medicijn helpt perfect tegen een overactieve blaas. Wel altijd een verstopte neus gehad. Sinds een jaar veel maagklachten, pijn bovenin de maag. Omeprazol gekregen, maar dat helpt onvoldoende. Gestopt met Vesicare en de klachten waren weg. Na 2 maanden weer begonnen en de maagklachten kwamen weer terug. Ik heb dit 3x geprobeerd en steeds als ik stop met Vesi[lees meer...]care verdwijnen de maagklachten en deze zijn behoorlijk dus doorgaan met Vesicare is geen optie. Ook al andere maagtabletten geprobeerd maar ook dat werkt niet, dus nu maar gestopt, helaas geen oplossing

14-08-2022 | Vrouw | 57
Incontinentie
eenmedicijn waar ik het nut niet van snap want ik heb van veel mensen gehoord dat het niet helpt maar toen dat niet bleek te helpen en ik wel steeds meer urine ging verliezen ben ik gewoon overgestapt op luiers ik ben 57 en ik draag toch al jaren luiers , maar ik vind het absoluut niet erg meer dat ik nu helemaal incontinent ben geworden . ik ben er gewoon aan gewend d[lees meer...]at ik nooit meer voel dat ik moet plassen en dat ik ook nooit meer een wc hoef op te zoeken . ik vind het heerlijk dat ik smorgens een schone luier aan kan doen en dan een groot gedeelte van de dag kan doen wat ik wil zonder me zorgen te hoeven maken van of ik wel optijd een wc kan vinden

11-03-2013 | Man | 57
solifenacine
Ik heb op 28-01-2013 een TURP operatie gehad waarbij ook blaasstenen en prostaatstenen zijn verwijderd. Na de operatie veel bloedverlies maar vooral 5x in een uur naar het toilet en kreeg eerst tamsulosine. maar heb 14 februari de uroloog gebeld dat ik s' nachts 5 x eruit moest en bijna geen wandeling meer durfde te maken en onderhand lichamelijk een wrak werd. Na een cyst[lees meer...]oscopie controle bleek alles nog erg rauw eruit te zien en heb ik Vesicare gekregen wat ik nu een paar weken gebruik, 10mg per dag. Maar ga nog steeds 2 tot 3x per uur naar toilet en heb veel kramp na het plassen en kan nog steeds niet langer dan een half uur weg zijn want als ik aandrang krijg moet ik toch snel een toilet vinden anders loopt het er gewoon zonder dat ik daar enige invloed op heb. Uroloog gebeld en hij zei dat ik geduld moest hebben, het kost enige maanden voordat de blaas weer een normale sluiting heeft. Ik moest geopereerd worden maar heb nu het gevoel dat ik er een probleem bij heb gekregen, want ik zie nog weinig verbetering, alleen het bloedplassen is gestopt. Dus gaat dit echt nog goed komen?

04-09-2020 | Man | 58
Urine-incontinentie
Vesicare heeft bij mij ook niet geholpen Medicijn werd na testen in ziekenhuis aanbevolen

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum