Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

08-09-2019 | Man | 65
Overactieve blaas
Na een turp operatie gaat plassen voortreffelijk alleen de frequentie is te veel.. Visicare moet de blaas tot rust brengen ... maar heeft geen effect bij mij.

15-01-2016 | Man | 65
Geen effect

20-05-2013 | Vrouw | 65
solifenacine
Veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, maagzuur, hartkloppingen, duizelig en wazig zien

20-05-2013 | Man | 65
solifenacine
Het middel werkt wel ben van 4 x per nacht plassen naar 1 x gegaan. Wel veel bijwerkingen, Hoofdpijn, maagzuur, hartkloppingen, wazig zien, moe spierpijn. De eerste keer na een maand gestopt en alle klachten van de bijwerking waren weg. Dus ik sta voor een dilemma of minder plassen en last van de bijwerkingen of meer plassen, lastig ga het met de Andros kliniek bespreke[lees meer...]n

30-09-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
vaak moeten plassen, niet goed kunnen uitplassen/nadruppelen

24-11-2017 | Man | 66
solifenacine (10mg)
Overactieve blaas
Overactieve blaas moet binnen het uur naar het toilet. Met Vesicare is dit iets langer dan een uur. Kreeg al snel last van een droge mond maar daar valt mee te leven. Na een jaar kreeg ik een hinderlijke kriebel in mijn keel veel kuchen en daarna zelfs grote problemen met praten. Voorheen sociale problemen i.v.m. plassen nu sociale problemen omdat je geen gesprek meer kunt[lees meer...] voeren.

15-07-2017 | Man | 66
Prostaathyperplasie
Veel problemen van droge mond vooral tijdens het sporten. Ben van geneesmiddel veranderd op aanraden van de huisdokter. Nu Betmiga en veel minder problemen en zeker zo effectief.

30-05-2015 | Man | 66
Blaaskanker
Vesicare vermindert het aantal blaaskrampen en de intensiteit van de blaaskrampen. De blaaskrampen zijn ontstaan na veelvuldige TURB operaties en de vele blaasspoelingen. Daardoor is de blaaswand kort na de ingreep snel en sterk geirriteerd. Na verloop van tijd wordt de irritatie minder. Dan verminder ga ik over van 10mg naar 5mg. Vesicare is bij mij na 24 uur uitgewerk[lees meer...]t en heeft geen verslavende bijwerking. Ik tracht dan ook zo snel mogelijk te stoppen wanneer ik geen blaaskrampen meer voel. De bijwerkingen van Vesicare zijn moeilijk aan te geven wanneer er verschillende medicijnen tegelijk worden genomen. Bijwerkingen zijn droge mond, slecht zien.

17-05-2015 | Man | 67
Polyurie
Wazig zien en erg afwezig en slaperigheid. Ben er mee gestopt en de klachten waren direct weg.

22-04-2013 | Man | 67
solifenacine
mijn blaas is mei 202 uit genomen heb op 12-12-2007 vesicare 10 mg voor geschreven gekregen van mijn uroloog wegen incontinentie heeft iets geholpen naar mijn idee last van droge mond en weinig smaak, krijg na 1 jaar last van achillespees ontsteking linker hiel, fiso niets hielp een haf jaar daarna rechter hiel er bij naar huisarts weer fisio niets geholpen{radeloos} na [lees meer...]5 jaar sukkelen toevallig weer naar de zelfde uroloog vroeg aan mij waar voor gebruikt u TOVIAS 4 mg? u heeft mij voor geschreven na5 weken achillesonteking weg.

15-11-2011 | Vrouw | 67
solifenacine
Toch nog incontinentie na operatie tvt-bandje
Het duurde wel een maand eer ik resultaat had, moest toen nog veel plassen en was toch nog incontinent. Niettemin verbetering en heb vesicare afgebouwd naar 1 keer 5 mgr.i.v.m. tè droge mond. na ongeveer 2 maanden. Het gaat nu best goed en mag helemaal afbouwen . Hoop dat het resutaat van grotere "plassen"blijft

20-02-2014 | Man | 68
solifenacine
Ik kon nauwelijks mijn plas ophouden.Ik gebruik de visicare en[ tamasuline of zoiets.]Ik kan zeggen dat ik totaal geen bijwerkingen heb of had.En en kon weer gewoon op straat lopen zonder het risico op wild plassen aangehouden te worden.Als ik voorheen boodschappen ging doen keek ik of wist ik dat er wc aanwezig was.zo al met al ik ben weer een blij mens.Zonder al die bij[lees meer...] werkingen.Dat is wel jammer help de medicatie krijg je dat weer er bij en moet je weer een keuze maken.Bad Luck.

28-02-2021 | Man | 69
Pijn (algemeen)
heb jaren geleden vesicare langere tijd gebruikt. Om dat bij aandrang de urine direct begon te stromen. Had bij mij geen effect daarop wel dat ik na jaren nogsteeds wel aandrang voel maar niet of ik plas of dat ik klaar ben. Mag hand er onder houden of zo gaan staan/zitten dan ik kan kijken

20-02-2013 | Man | 69
solifenacine
Door zeer frekwente blaasspoelingen tegen blaaskanker is het ophouden van de plas sinds juli 2012 een groot probleem vooral in de nacht 6 tot 7 keer van bed dus je komt niet tot rust. De blaaskanker is onder controle dus blij maar er is een "kwaal" bijgekomen nl. een zwaar geirriteerde blaas. Ik heb Toviaz gebruikt maar na 3 weken was dat uitgewerkt, Emselex gebruikt deed [lees meer...]helemaal niets dus nu weer aan de Vesicare 10 mg met een droge mond, wazig zien, afwezig maar ik weet niet hoe het nu verder moet? Mijn dagen draaien uitsluitend om het toiletbezoek.

28-11-2011 | Man | 69
Blaas overactief.
wel meer ontspannen, kan niet helemaal leeg.

14-11-2022 | Man | 70
solifenacine (10mg)
Ben helaas door dit medicijn gevoel dat je plast kwijt geraakt, moet nu kijken, voelen of luisteren of ik uitgeplast ben.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum