Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

07-08-2014 | Man | 58
Veel plassen
In overleg met de huisarts heb ik drie keer een kuur van 15 tabletten gedaan. Het resultaat is wisselend, soms moet ik nog steeds 4 keer in de nacht naar de toilet en een enkele keer kan ik wachten tot de volgende ochtend (06.00 uur). Graag wil ik de ervaring van andere gebruikers horen/lezen.

01-04-2011 | Vrouw | 58
Aandrangincontinentie
ik gebruik het nog niet lang de eerste dagen hielp het beter als nu.

16-04-2012 | Vrouw | 59
solifenacine
Ik gebruik nu ca. 2 maanden Vesicare en ik ben heel tevreden met het resultaat. In het begin wat last van een droge mond, een stukje kauwgom helpt prima. Kan weer lekker wandelen met de honden zonder me druk te maken over aandrang enz. Het enige is dat wijn me niet meer smaakt. Dus vanaf nu ook nog geheelonthouder. Misschien wel beter zo?

22-07-2011 | Vrouw | 59
Over actieve blaas

18-03-2011 | Vrouw | 59
Overactieve blaas
De eerste nachten kon ik eindelijk eens doorslapen met deze nieuwe medicijn... Nu na 14 dagen heb ik 't gevoel dat de medicijn toch niet echt helpt tegen mijn kwaal... Nog meer onrust op mijn blaas, eenmaal wakker na 4 á 5 uur slaap, kan ik niet meer inslapen... Misschien na langere gebruik, dan wel resultaat... 'n Droge mond en wazig zien is nu wel vervelend..

23-01-2011 | Vrouw | 59
Blaasontspanning
de prikkels van de blaas onerdrukken, dit wordt ook gebruikt bij stress/incontinentie.

15-01-2017 | Vrouw | 60
solifenacine (10mg)
Overactieve blaas
Eerst Oxybutinine gebruikt zonder resultaat. Zag er tegenop om het huis uit te gaan als ik niet wist of er toiletten in de buurt waren. Op een uur ging ik gemakkelijk 5 à 6 keer naar het toilet. Het domineerde mijn leven. Nu kan ik 4 uur wachten. Alleen als ik dan voel dat ik moet gaan dan kan ik ook geen 5 minuten meer wachten. Maar daar is mits wat organisatie wel me[lees meer...]e te leven. Ben tevreden dat ik de stap naar het UZA gezet heb.

06-02-2014 | Man | 60
Veel plassen
Bij de huisarts geweest voor het veelvuldig plassen - soms 6 x per uur, 4 x 's-nachts. Na bloed- en urineonderzoek schreef hij Vesicare 5 mg voor. Diagnose: spastische blaas. Na 6 weken gebruik zou het helemaal over moeten zijn voor onbepaalde tijd. Goed vooruitzicht dus! Na de eerste inname al gelijk resultaat en het werd alleen maar beter. Eindelijk een hele nacht doo[lees meer...]rslapen... heerlijk! Vandaag de 6e pil ingenomen, maar het lijkt opeens niet meer te werken. 6x per uur plassen. Is dit een tijdelijke "terugslag" of is het wat anders..? Wie heeft dit ook meegemaakt, en zo ja, wat zijn de ervaringen?

20-05-2021 | Vrouw | 61
Overactieve blaas
Reden: blaaskramp Bijwerking: Droge mond zeer overheersend, maakt spreken zonder drinken van water, praktisch onmogelijk. Sociaal is dit problematisch. Gevolgen voor gezondheid gebit en tandvlees, worden door tandarts opgemerkt.

09-04-2012 | Vrouw | 62
solifenacine
hoef minder vaak te plassen maar heb wel meer moeite met aanplassen en doorplassen. heb vaak hoofdpijn boven ogen en duizelingen. had na twee weken blaasonsteking,daar had al jaren geen last meer van gehad.droge ogen en droge mond.het ergste vind ik het dat ik moeite heb met slikken en mij vaak vast eet.ik vraag mij af of het allemaal van de medicijnen komt,graag reacties [lees meer...]hierover van anderen. groetjes

28-11-2011 | Vrouw | 62
Blaaskanker

21-05-2018 | Vrouw | 63
solifenacine (10mg)
Hernia
Na een operatie en kanaalstenose operatie heb ik blijvend urine incontinentie klachten, voor de operatie voelde ik niet meer dat ik moest plassen. Ga nu om het uur omdat ik vreselijke drang heb, maar kost me moeite om het eruit te plassen....het helpt iets. Neem ze in omdat ik dan nog wat kan slapen, anders is het om de 5 minuten naar het toilet.....voel me erg ongelukkig[lees meer...] met deze situatie.....behandeld arts zegt dat er niets aan te doen is.....Binnenkort toch maar weer bespreken of de blaas beschadigd is, heb nog steeds veel pijn, misschien toch weer een nieuwe hernia.

15-06-2013 | Vrouw | 63
solifenacine
Met dit middel slaap ik heerlijk, moet nog 2 keer per nacht plassen, 8 keer overdag en gemiddeld overdag 250ml per keer, s nachts 500 ml per keer. Het enige vervelende is een zekere obstipatie zelfs met bulkvoeding en een aangepast dieet, daarom ook niet de 10 mg pil. Met de droge mond valt te leven.

05-08-2023 | Vrouw | 64
Overactieve blaas
Ik heb een neurogene overactieve blaas door multiple Sclerose. Deze medicijnen helpen mij niet voldoende.

27-12-2022 | Man | 64
Incontinentie
Urge-incontinent is niet verholpen. Geen verschil

28-07-2016 | Vrouw | 64
Overactieve blaas
erg misselijk en pijn in de maag. erg slaperig!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum