Prostaathyperplasie (14 meningen)
Prostaatklachten (overig) (7 meningen)
Urine-incontinentie (3 meningen)
Anurie / oligurie (3 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)

31-05-2015 | Man | 72

29-05-2015 | Man | 47
Anurie / oligurie
Na 1 dag gestopt. Bijwerkingen zeer heftig bij mij. Ging plassen, werd duizelig en ben flauwgevallen. Gevolg bloed op neus en bij wenkbrauw. Daarna gelijk weer gevoel alsof ik zou flauwvallen. Heb zeer moeie benen en ben onrustig. Ik stop hier direct mee.

28-03-2015 | Man | 57
Prostatitis
Voorgeschreven gekregen voor niet bacteriele chronische prostatitis samen met een antibioticum. Dat laatste is dus eigenlijk nutteloos. Maar over de a blokkers zoals afluzosine las ik een opmerkelijk artikel waarin wordt gesteld dat op basis van verantwoord onderzoek a blokkers net zo goed werken als placebo's. Zie voor meer informatie en voor andere behandelmethoden dit [lees meer...]artikel: http://www.harvardprostateknowledge.org/treating-prostatitis-any-cause-for-optimism Zelf heb ik een bloedhekel aan de bijwerkingen van afluzosine. ik heb het eerder al een keer gebruikt en alles zo'n beetje gehad wat er aan bijwerkingen kan zijn. Hoofdpijn, slechter zien, vaag onprettig gevoel, droge neus 's nachts, enz.

17-10-2014 | Man | 66
Prostaathyperplasie
Een zeer gevaarlijk medicijn!111 En dat voor plasproblemen!!! Het beïnvloedt direct je algeheel functioneren zoals nadenken, autorijden e.d. Je wordt er zeer duf van, je geheugen laat je in de steek. Verbieden deze medicijnen.

15-12-2013 | Man | 56
Prostaatkanker
Gebruik nu 16 dagen alfuzosine 10 mg tabletten i.v.m pijn bij plassen. Tot op heden totaal geen verbetering. Op recept van Dan den Hoed kliniek zou na 1week verbetering op moeten treden en op recept van de apotheek na 2 weken. Een en ander is ontstaan na een jaar na brachie-therapie i.v.m prostaat kanker. In dat jaar verder weinig tot geen last gehad na therapie.

27-10-2013 | Man | 65
Vergrote prostaat
Na enige andere middelen gebruikt te hebben die veel bijwerkingen hadden, overgestapt op advies van de specialist op Alfuzosine 10, 1 x per dag. Het middel is effectief, maar in de middag is het middel uitgewerkt en komt het veelvuldige plassen terug. Dit middel heeft voor mij ook vervelende bijwerkingen. Zeer moeilijke orgasme en praktisch geen sperma. Voorts heb ik vaak [lees meer...]hoofdpijn en neusverstopping na inname. Ook merk ik nu dat ik haaruitval heb en jeuk. Mijn hartslag is +/- met 20 slagen verhoogd. Een voorgestelde operatie wil ik eigenlijk niet wegens risico's. Ook het medicijngebruik staat mij tegen. Maar wat is het alternatief? Als iemand mij een tip kan geven ben ik er dankbaar voor.

22-10-2013 | Man | 80
Vergrote prostaat
Kreeg darmklachten, via medische indicatie van specialist kreeg ik weer Xatral

30-03-2013 | Man | 80
alfuzosine
Is een goedkoper Alternatief van Xatral XR geeft veel bijwerkingen en geeft slecht resultaat

05-03-2013 | Man | 62
alfuzosine
1. iets vergrote prostaat; 2. meerdere keren in de avond uit bed om te plassen; 3. lastig onderweg tijdens auto/ busvakanties. na onderzoek Andros mannenkliniek bleek vergrote prostaat/ verhard. tablet. voorgeschreven en na een week positief resultaat. Beter pissen, in de nacht lekker door slapen. Conclusie Super middel.

12-09-2012 | Man | 68

14-03-2012 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Ook van deze tabletten had ik 24/7 hoofdpijn.

12-12-2011 | Man | 62
alfuzosine
onbekend hoe de werking is, geen controle, weinig verbetering. zo vaker gecontroleerd moeten worden.

30-11-2011 | Man | 42
Plasproblemen
moest vaak en zeer langzaam plassen. druk zetten hielp niet. niet echt vergrote prostaat gevoeld door arts. bijwerkingen : 2 dagen rode onderarmen/jeuk daarna niet meer. droge mond (soms nog), duizeligheid alleen eerste dagen met snel opstaan. plas nu weer redelijk 3 , 4 maal per dag ipv 10 keer. niet echt met een volle krachtige straal zoals vroeger.

28-11-2011 | Man | 69
Prostaat
resultaten wel iets beter maar nog wel 3x per nacht eruit. toch misschien ingreep nodig.

04-06-2011 | Man | 80
Tevaak moeten plassen
een onverwacht prettige bijwerking is stevige verlaging niveau hoge bloeddruk waardoot ik dosering bloeddruk verlagende pillen kan verlagen. wil dit wel nog met internist doorspreken!

07-05-2011 | Man | 80
Moeilijk en veel plassen
na enkele dagen trad merkbare verbetering op.Het plassen gaat gemakkelijker en het aantal keren is vooral s-nachts verminderd

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum