Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

22-03-2015 | Man | 64
Niet / weinig plassen
Ik gebruik dit medicijn omdat ik niet geheel mijn blaas kan legen tijdens het plassen. Bijwerkingen: licht in het hoofd, zwelling en irritatie in neusholte, ejaculatiestoornisen.

11-11-2022 | Vrouw | 54
Galstenen
Na meerdere ERCP's en steeds terugkerende kolieken heeft mijn huisarts naast ursochol ook tamsulosine voorgeschreven. Oorspronkelijk niet voor galproblemen, het zorgt wel voor verwijding van de gladde spieren. Sindsdien geen ERCP meer gehad. Ben nu ruim 4 jaar verder.

02-07-2022 | Vrouw | 26
tamsulozine (0,4mg)
Nu 5 dagen in gebruik, dag 1 naar huis gegaan van mijn werk omdat ik meerdere malen het gevoel kreeg out te gaan. Dag 2 werd dit minder, dat 3 nog minder, dag 4 geen last meer gehad van bovenstaande. Na 5 dagen kwam thank god de niersteen eruit die al 5 weken zat te vervelen.

10-11-2020 | Man | 68
Vergrote prostaat

29-09-2020 | Man | 73
tamsulozine (0,4mg)
Ben overdag praktisch vrij van het zeurderig gevoel maar ‘s morgens tegen het opstaan is het nog wel steeds iets aanwezig.

16-08-2020 | Man | 88
Vergrote prostaat

06-03-2019 | Man | 72
tamsulozine (0,4mg)
Na lange tijd van plasklachten (veelvuldig en kleine beetjes, branderigheid en een zeer gevoelige blaas, naar de huisarts. Na haar onderzoek eerst bloed en urine onderzoek gedaan, zeer geringe verhoging van de Ph waarde, en doorverwezen naar uroloog, ook daar onderzoek en scan van de prostaat, geen kanker gelukkig. Kreeg Tamsolusine voorgeschreven, de andere ochtend was e[lees meer...]en opluchting, nadien twee herhalingsrecept aanvragen via de huisarts. Kreeg toen een uitnodiging over de voortgang van de HA, ze stelde voor om even te stoppen om te zien hoe dat ging. Dat ging na een paar dagen dus NIET en heb via een herhalingsrecept weer de medicatie ontvangen. Inmiddels had ik in die medicijnpauze GRANUFINK gekocht en gebruikt. Nu gebruik ik 1 x Tamsolusine na de avond maaltijd en voor het slapen gaan 1 Granufink capsule en met een voor mij tot nu toe geweldig resultaat.

14-01-2018 | Man | 65
tamsulozine (0,4mg)
Ik heb per ongeluk een te veel ingenomen, wat zijn de probleem????

18-12-2017 | Man | 62
Prostaathyperplasie
Tamsulosine neem ik altijd een uur vóór dat ik ga slapen zodat ik 'snachts slechts een a twee keer hoef te plassen als ik voor dat ik ga slapen goed uitplas. Ik masseer tijdens het plassen als de eerste stroom is geweest mijn blaas waarmee zodanig prikkel dat ik nog wat verder kan uitplassen. Overigens masseer ik steevast mijn blaas als ik zittend plas. Alleen als het niet[lees meer...] anders kan plas ik staand maar kan dan minder goed mijn blaas masseren. Ik heb ook eens een dag Tamsulosine overgeslagen en meteen kwamen de klachten van hinderlijke aandrang en moeilijk/pijnlijk plassen terug.

17-12-2017 | Man | 73
Niet / weinig plassen
Ben nu 2 jaar tamsolusine aan het slikken doordat ik een plasprobleem had. Ik ben ca 10 jaar geleden behandeld aan mijn prostaat na hetzelfde probleem.Toen heeft de uroloog mijn prostaat gepeld,waarna het perfect ging. 2 jaar geleden dus hetzelfde probleem.Doordat door enkele rugoperaties de elasticiteit uit mijn blaas was kon opnieuw pellen niet uitgevoerd worden.Vanaf t[lees meer...]oen dec 2015 aan de tamsolusine.Nu zegt zowel de huisarts als een bevriende apotheker dat het niet verkeerd is het zonder dat medicijn te proberen.Eigenlijk durf ik dat niet maar ga het toch proberen.We zien wel.

29-07-2017 | Man | 70
Prostaathyperplasie
Gekregen ivm vergrote prostaat. Plas weer als een jonge vent. Ben me niet bewust van bijwerkingen.

02-07-2017 | Man | 52
Anurie / oligurie
Ik kon al weken slecht plassen, weinig druk, slecht op gang komen, wel drang maar weinig plas. S' nachts 3 keer naar de wc, beetje plas, kortom ellende. Langs dokter geweest, die heeft prostaat gevoeld, en ze zei dat hij wel wat groter was dan normaal, maar verder was hij goed, en urine was ook goed. Okay, ze wou het eerst even aankijken zonder medicijnen. Volgende dag, [lees meer...]ja weer totaal niet kunnen plassen, het gevoel dat je opklappen staat maar ga je op de wc zitten, niks. M'n vrouw dokter gebeld en toen medicijnen gekregen. S 'avonds thuis zat ik de bijwerkingen te lezen en ik dacht, nou dat is nog wel wat, even wachtten nog met innemen. Volgende dag, ja weer drang maar géén plas, ik dacht nu gaan we een pil nemen. Na 10 min na inname begon het al te werken, het leek wel of ik een spierverslapper had ingeslikt, het begon te rommelen en moest hard rijden om een wc te halen, heerlijk, echt plassen. Ik slik s 'morgens na het ontbijt één pilletje, ja doorslikken stelt niks voor, is maar een klein ding. Ik ben vrachtwagenchauffeur, maar heb geen last van bijwerkingen, niet duizelig of misselijk, of minder zien. Was de eerste week s' avonds wel wat moeier, maar na twee weken deze pil te slikken is dat nihil geworden. Grootste bijwerking is geen sperma meer produceren, dat was al na één dag, ja één keer kwam het wel gewoon naar buiten. Is wel even wennen, maar als dat het ergste is, vind ik het wel meevallen. Erectie geen probleem, 100 % okay. Heb het idee dat door deze pil de lust nog groter word?. De sperma plas je daarna gewoon uit, urine met schuim, ja weer wat anders. Over 3 weken moet ik terug naar de dokter en weet niet wat er dan gaat gebeuren. Zelf ga ik voorstellen denk ik om deze pil om de dag te slikken, kijken of dat mogelijk is. Kortom, tot nu heb ik nog geen spijt van tamsulosine, en ben ik tevreden over dit medicijn, want het werkt zeker. En s 'nachts ook nog maar één keer naar de wc en het is ook al gebeurd dat ik gewoon door kon slapen....

16-11-2016 | Man | 72
Prostaathyperplasie
Bijwerkingen erg onaangenaam. Misselijk in de loop van de dag. Vervelende smaak in mond. Enige duizeligheid. Werking OK. Mijn dosering is 0,4 mg. Zijn er ervaringen met een lagere dosering?

11-08-2016 | Man | 46
Prostaatontsteking
Werkt zeer goed tegen pijn/klachten die ik had/heb (chemische prostaatontsteking). Soms op een dag 2x 0,4 mg tegen pijn, meestal door alcoholconsumptie vorige dag. Bijwerkingen zeer belastend (duizeligheid geen ejaculatie). Vind mezelf nog te jong voor de bijwerkingen (46), maar minder erg dan de pijn die ik had.

06-03-2016 | Man | 66
Prostaathyperplasie
Urineren nu zonder pijn en verbeterde straal. ' s Nachts nog eenmaal naar toilet. Overdag minder aandrang om te plassen.

05-07-2015 | Man | 66
Prostaatklachten (overig)
PK, bioptie en Tamsulosine. Vanwege verminderd libido, afname spiermassa en neiging tot vetzucht vermoeden van te weinig testosteron voor mij alhoewel zou boven de ondergrens liggen voor leeftijdsgroep 63, maar dit zegt erg weinig omdat dit zeer sterk verschilt per individu. Naar mannenkliniek Andros doorverwezen. Resultaat: Helaas nauwelijks op klachten ingegaan. Ze[lees meer...] doen slechts waarvoor ze een contract met de ZKV hebben afgesloten. Diagnose: Vergrote prostaat en psa 9,6 (hoog). Wel ieder keer een plasmeting, tevens bioptie op basis van vage echobeelden, geen kanker of er toch er naast geprikt? Grote onzekerheid. Jaar later PSA en PCA3 test: beide te hoog! Weer 12x lekgeprikt met bioptie, maar nu 4 weken zware prostaat & blaas ontsteking met 42 graden koorts door bacteriebesmetting door de bioptie (via endeldarm). Vervolgens 3de keer bioptie geweigerd en een duidelijke MRI met contrastvloeistof laten doen in specialistisch ziekenhuis via andere uroloog: Resultaat: absoluut geen kanker, voor niets ca 3 jaar in angst gezeten, dus de 2x 12 biopten was onnodig en heeft zelfs tot litteken weefsel en verhoogde psa geleid volgens uroloog! Wel goed van uroloog Andros: Beter plassen door voorschrijven Tamsolosine 0,4 mg/dg. Geen problemen behalve verminderde zaadlozing en na 4,5 jaar wat minder effectief. Extra voordeel: Mijn hoge bloeddruk is door de Tams flink gezakt!