Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

06-03-2019 | Man | 72
tamsulozine (0,4mg)
Na lange tijd van plasklachten (veelvuldig en kleine beetjes, branderigheid en een zeer gevoelige blaas, naar de huisarts. Na haar onderzoek eerst bloed en urine onderzoek gedaan, zeer geringe verhoging van de Ph waarde, en doorverwezen naar uroloog, ook daar onderzoek en scan van de prostaat, geen kanker gelukkig. Kreeg Tamsolusine voorgeschreven, de andere ochtend was e[lees meer...]en opluchting, nadien twee herhalingsrecept aanvragen via de huisarts. Kreeg toen een uitnodiging over de voortgang van de HA, ze stelde voor om even te stoppen om te zien hoe dat ging. Dat ging na een paar dagen dus NIET en heb via een herhalingsrecept weer de medicatie ontvangen. Inmiddels had ik in die medicijnpauze GRANUFINK gekocht en gebruikt. Nu gebruik ik 1 x Tamsolusine na de avond maaltijd en voor het slapen gaan 1 Granufink capsule en met een voor mij tot nu toe geweldig resultaat.

09-02-2019 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
Verschrikkelijke ervaring; een capsule zorgde voor duizeligheid en 's nachts viel ik flauw op de wc, gevolgd door ademnood. Na een dagwaden de klachten verdwenen. drie dagen later kwam ik onder de uitslag en nu een maand later heb ik nog lichttherapie en is het nog niet over. De triggerfunctie van dit medicijn is overduidelijk.

17-12-2016 | Man | 72
tamsulozine (0,4mg)
was gezegd na 4 -6 weken kans op bijwerkingen vandaar nu al een week vol rode vlekken die jeuken op bovenvoet- handen ook handpalm op boven billen- balzak- etc... ben op advies van apotheek tijdelijk gestopt en moet afwachten.

16-11-2016 | Man | 72
Prostaathyperplasie
Bijwerkingen erg onaangenaam. Misselijk in de loop van de dag. Vervelende smaak in mond. Enige duizeligheid. Werking OK. Mijn dosering is 0,4 mg. Zijn er ervaringen met een lagere dosering?

23-07-2016 | Man | 72
tamsulozine (0,4mg)
Positief effect merkbaar binnen een half uur na inneming eerste capsule. Negatief effect merkbaar twee dagen na inneming laatste capsule.

29-09-2020 | Man | 73
tamsulozine (0,4mg)
Ben overdag praktisch vrij van het zeurderig gevoel maar ‘s morgens tegen het opstaan is het nog wel steeds iets aanwezig.

19-05-2020 | Man | 73
Vergrote prostaat
Zeer tevreden. Eerste paar dagen wat duizelig, maar daarna geen bijwerkingen gehad. Slik het middel nu 3 jaar en het voldoet nog steeds.

05-07-2018 | Man | 73
Vergrote prostaat
Jarenlang tamsulosine genomen tegen prostaatvergroting klachten. Gezien de vele bijwerkingen en blijvende klachten gestopt een paar jaar geleden. Nevenwerkingen zijn verdwenen, voel me beter en heb geen toename van klachten. Neem sinds enkele maanden een voedingssupplement (Promanil) en heb nu meer comfort 's nachts en ook minder plassen.

23-06-2018 | Man | 73
Vergrote prostaat
zeer effectief in het begin maar met de nieuwste capsules bijna niet nu echt ik gecontroleerd schijnen bijna leeg te zijn 1/3 tot 1/4 van hoeveelheid eerder gevonden jaren geleden ik controleerde de hieveelheid en vond dat vreemd... bijna lege capsules. Schandalig en crimineel

17-12-2017 | Man | 73
Niet / weinig plassen
Ben nu 2 jaar tamsolusine aan het slikken doordat ik een plasprobleem had. Ik ben ca 10 jaar geleden behandeld aan mijn prostaat na hetzelfde probleem.Toen heeft de uroloog mijn prostaat gepeld,waarna het perfect ging. 2 jaar geleden dus hetzelfde probleem.Doordat door enkele rugoperaties de elasticiteit uit mijn blaas was kon opnieuw pellen niet uitgevoerd worden.Vanaf t[lees meer...]oen dec 2015 aan de tamsolusine.Nu zegt zowel de huisarts als een bevriende apotheker dat het niet verkeerd is het zonder dat medicijn te proberen.Eigenlijk durf ik dat niet maar ga het toch proberen.We zien wel.

28-12-2020 | Man | 74

02-04-2019 | Man | 74
Vergrote prostaat
Werkt perfect zonder enige bijwerking i.t.t. andere (combi)produkten (avodart etc)

07-05-2015 | Man | 74
tamsulozine (0,4mg)
Ik heb een jaar geleden het originele middel voorgeschreven gekregen van de uroloog. Geen bijwerkingen. Tot ik een goedkoper middel van een andere fabrikant kreeg, zie bovenstaande fabrikant. Toen begonnen de ernstige bijwerkingen. Enorme aanvallen van duizeligheid, tot even wegvallen. Ben direct gestopt. Geen last meer gehad van duizeligheid.

09-04-2020 | Man | 75
Prostaatklachten (overig)
verleden jaar had ik bloed in de urine, naar H.A. die mij doorverwees naar uroloog,scan van de nieren,blaas,bloedonderzoek, urine onderzoek, inwendig blaas en prostaat onderzoek,gelukkig geen kanker, een paar maanden geleden opnieuw enkele druppels bloed op het einde van het plassen,,terug naar de H.A. die heeft dan tamsulosine voorgeschreven met zoveel bijwerkingen,ben[lees meer...] nu twee dagen gestopt met tamsulosine op eigen risico en na het lezen op verschillende forums over promanil ben ik nu dit aan het proberen,,met de hoop op beter resultaat.

25-05-2019 | Man | 75
tamsulozine (0,4mg)
ik heb gedurende 39 dagen radiotherapie gehad. Na de behandeling werd mij Tamsulosine capsules voorgeschreven. Sinds het gebruik kreeg ik last van bijwerkingen. In eerste instantie dacht ik dat de bestraling de veroorzaker was. Tot ik de bijwerkingen op uw website las. Tevens kreeg ik te maken met retrograde ejaculatie. Advies uroloog, stoppen met Tamsulosine. Ik ben benie[lees meer...]uwd welke bijwerkingen er nu zullen gaan verdwijnen. Ik heb nu twee dagen niet geslikt, met als gevolg, plasproblemen. Ik wil het nog even aanzien of het zich alsnog zal herstellen ?

21-09-2017 | Man | 75
Prostaatkanker
Na het innemen, 's avonds 1 pil, viel ik 's nachts tijdens het plassen flauw.