Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

25-09-2015 | Man | 61
Prostaatklachten (overig)
zit allang met ademnood, hele ziekenhuis gehad, hart,longen copd,maag,ct scan,enz. kunnen oorzaak niet vinden, alles is goed bij mij , heb allergie voor varkensharen en stof, mag er inmiddels nu niet meer werken. las van ademnood bij tamsulosine. kan iemand mij helpen? gr will

01-09-2015 | Man | 79
heb al circa 45 jaar problemen met plassen

05-07-2015 | Man | 66
Prostaatklachten (overig)
PK, bioptie en Tamsulosine. Vanwege verminderd libido, afname spiermassa en neiging tot vetzucht vermoeden van te weinig testosteron voor mij alhoewel zou boven de ondergrens liggen voor leeftijdsgroep 63, maar dit zegt erg weinig omdat dit zeer sterk verschilt per individu. Naar mannenkliniek Andros doorverwezen. Resultaat: Helaas nauwelijks op klachten ingegaan. Ze[lees meer...] doen slechts waarvoor ze een contract met de ZKV hebben afgesloten. Diagnose: Vergrote prostaat en psa 9,6 (hoog). Wel ieder keer een plasmeting, tevens bioptie op basis van vage echobeelden, geen kanker of er toch er naast geprikt? Grote onzekerheid. Jaar later PSA en PCA3 test: beide te hoog! Weer 12x lekgeprikt met bioptie, maar nu 4 weken zware prostaat & blaas ontsteking met 42 graden koorts door bacteriebesmetting door de bioptie (via endeldarm). Vervolgens 3de keer bioptie geweigerd en een duidelijke MRI met contrastvloeistof laten doen in specialistisch ziekenhuis via andere uroloog: Resultaat: absoluut geen kanker, voor niets ca 3 jaar in angst gezeten, dus de 2x 12 biopten was onnodig en heeft zelfs tot litteken weefsel en verhoogde psa geleid volgens uroloog! Wel goed van uroloog Andros: Beter plassen door voorschrijven Tamsolosine 0,4 mg/dg. Geen problemen behalve verminderde zaadlozing en na 4,5 jaar wat minder effectief. Extra voordeel: Mijn hoge bloeddruk is door de Tams flink gezakt!

27-06-2015 | Man | 65
Prostaathyperplasie
Had steeds meer plasproblemen. Diagnose goedaardigeprostaatvergroting. PSA normaal. Eerst door Spaanse uroloog Omnic Ocas (tamsulosine pillen) voorgeschreven. Werkte vrijwel onmiddellijk uitstekend. Krachtige straal en 's nachts niet meer uit bed! Geen bijwerkingen. Na 2 maanden waren de Omnic pillen op en heb ik via mijn NL huisarts tamsulosine als herhaalrecept voorgesch[lees meer...]reven. Door de apotheek geleverd: capsules van het merk Ranbaxy (preferent medicijn van verzekeraar). Ik kreeg toen geleidelijk klachten die steeds sterker werden: 1. tranende ogen 2. duizeligheid en verlaagde bloeddruk (onderdruk 60) 3. hartritmestoornissen. Ook werkte het middel steeds minder goed. Urinestraal verloor kracht en moest er 's nachts weer 1 of 2 keer uit. Na contact met huisarts Omnic Ocas voorgeschreven gekregen op medische gronden. Eerst een proef om even niets te slikken. Klachten namen geleidelijk af. Moest na een dag of 4 weer gaan slikken omdat het plassen steeds moeilijker werd. Helaas bleken de Omnic pillen toen dezelfde bijwerkingen te geven als de capsules van Ranbaxy. Gevoeligheid ontwikkeld?? Wel funktioneerden de Omnic pillen veel beter op het plasprobleem: Binnen korte tijd weer een krachtige straal etc. De bijwerkinegn zijn dermate ernstig dat er een andere oplossing moet komen. Ik kan echter ook niet zonder!!

24-06-2015 | Man | 68
Prostaatklachten (overig)
Gebruik middel nu een jaar en heb er geen bijwerkingen van, het verschil met daarvoor is soms een inwendige zaadlozing, verder het plassen gaat een stuk beter.

23-06-2015 | Man | 70
tamsulozine (0,4mg)
In een paar dagen dat ik het gebruik geeft het een goed resultaat. Enkele bijwerkingen, Licht in het hoofd (duizelig). Inwendige zaadlozing . 's Nachts een maal plassen i.p.v. drie maal.

23-05-2015 | Man | 75
Vergrote prostaat
Gebruik dit medicijn pas 14 dagen. Nu opeens enorme duizeligheid. Ga er nu mee stoppen. Overleg met de huisarts.

07-05-2015 | Man | 74
tamsulozine (0,4mg)
Ik heb een jaar geleden het originele middel voorgeschreven gekregen van de uroloog. Geen bijwerkingen. Tot ik een goedkoper middel van een andere fabrikant kreeg, zie bovenstaande fabrikant. Toen begonnen de ernstige bijwerkingen. Enorme aanvallen van duizeligheid, tot even wegvallen. Ben direct gestopt. Geen last meer gehad van duizeligheid.

06-05-2015 | Man | 63
Prostaatkanker
Vader en broer beide prostaatkanker gehad. Vorig jaar werd na een jaarlijkse keuring een psa van 5,6 vastgesteld. Gezien de familie, was het advies ingrijpen. Gekozen voor bracchi therapie. De bijwerkingen wisselen nogal. De eerste weken veel plassen, ook in de nacht 3-4-5 maal het bed uit. Inmiddeles gaat het plassen soms normaal, dan weer aandrang en duurt het even voor [lees meer...]er wat urine komt. Overdag eigenlijk geen echte last, kan alleen minder makkelijk ophouden. Ik zorg wel voor een toilet op mijn route.. zover mogelijk. Met name 's nachts, wel aandrang maar duurt even. Nu nog maar 1 x mijn bed uit. Verder geen enkele bijwerking. Ik ervaar het medicijn meer als soms ongemakkelijk.

27-04-2015 | Man | 63
tamsulozine (50mg)
Vergrote prostaat
Geen enkel effect. Prostaat wordt niet kleiner, maar juist groter. Zinloos medicijn.

13-04-2015 | Man | 60
Prostaathyperplasie
Werking van dit middel is minimaal. Bijwerking: neus raakt door dit middel danig meer verstopt, vooral ‘s-nachts.

01-04-2015 | Man | 71
Vergrote prostaat
Na enkele jaren ingenomen te hebben, nu sinds een half jaar zeer veel last van jeuk. Gebruik HCI Retard Mylan 0,4

25-03-2015 | Man | 62
Prostaatklachten (overig)
Ik heb een aantal jaren Combodart gebruikt ( vergrote Prostaat) om de prostaat te laten krimpen en beter te plassen, maar had erg veel last van bijwerkingen (hartkloppingen en duizeligheid ) en ben daardoor overgegaan op Tamsulosine 0,4mg en heb nu bijna geen bijwerkingen.

23-03-2015 | Man | 57
Prostaatkanker
Na check op psa ( 5.7 ) biopten genomen van prostaat welke prostaatkanker uitwezen. Geholpen middels brachytherapie nu 6 weken terug, kreeg na behandeling recept mee voor tamsulosine voor eventuele plasproblemen welke konden optreden in de weken en maanden tijdens deze behandeling met jodium 125 seeds. Na plasproblemen gestart met capsules, maar na inname verkouden, spie[lees meer...]rpijn, zeer vermoeid, slap, duizelig en hoofdpijn, branderig gevoel met plassen en ejaculatie, dus ga weer stoppen kijken of de klachten weer afnemen.

22-03-2015 | Man | 64
Niet / weinig plassen
Ik gebruik dit medicijn omdat ik niet geheel mijn blaas kan legen tijdens het plassen. Bijwerkingen: licht in het hoofd, zwelling en irritatie in neusholte, ejaculatiestoornisen.

18-03-2015 | Man | 55
Prostaatkanker
In april 2014 is er bij mij prostaatkanker gevonden. Bleek uiteindelijk wel curatief aangepakt te kunnen worden dus 15 mei begonnen met chemische castratie daarna de Eligard prikken en in juni begonnen met 7 weken bestraling. Na 3 weken bestraling kon ik niet meer plassen en ging ik aan de Tamsulosine. Dat hielp wel maar kreeg ook meteen last van appelflauwtes, mijn hart s[lees meer...]loeg regelmatig op hol, droge mond in de nacht, maar het ergst waren toch de psychische klachten; depressie, agressieve uitbarstingen. Daar stoppen niet tot de mogelijkheden behoorde om wat rust in mijn kop te krijgen gaan blowen en dat maakte het wel hanteerbaar. Echter sinds 2 maanden weer aan het teruggaan naar het werk (de tumor lijkt volledig weg maar de behandeling loopt nog ruim 2 jaar) en dan hoort het blowen niet tot de mogelijkheden (ik ben ook liever nuchter). Ik ben een aantal keren (in overleg met het behandelteam) gestopt maar helaas stopte het plassen dan meestal binnen een week en moest ik weer terug. Deze week maar weer begonnen met stoppen en de klachten nemen dramatisch snel af dus hopelijk ben ik er dit keer wel vanaf want voor mij zijn de bijwerkingen heel erg zwaar geweest.