Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

22-09-2018 | Man | 78
Prostaatklachten (overig)
ben heel tevreden van dit medicijn

15-08-2018 | Man | 67
Blaasontsteking
Met 40,2° naar het ziekenhuis,blaasontsteking,na vier dagen naar huis met antibiotica voor drie weken.vervolgensnaar de neuroloog mijn PSA waarde was 10,gedacht werdtaan kanker,maar bleek na enkelepijnlijke onderzoeken toch prostaatontsteking te zijn.

26-07-2018 | Man | 85
Veel plassen
Vanaf dag 1 direct succes. Van veelvuldig plassen en aandrang daartoe weer als vanouds een royale straat , geen aandrang meer en geen andere bijwerkingen.

05-07-2018 | Man | 73
Vergrote prostaat
Jarenlang tamsulosine genomen tegen prostaatvergroting klachten. Gezien de vele bijwerkingen en blijvende klachten gestopt een paar jaar geleden. Nevenwerkingen zijn verdwenen, voel me beter en heb geen toename van klachten. Neem sinds enkele maanden een voedingssupplement (Promanil) en heb nu meer comfort 's nachts en ook minder plassen.

23-06-2018 | Man | 73
Vergrote prostaat
zeer effectief in het begin maar met de nieuwste capsules bijna niet nu echt ik gecontroleerd schijnen bijna leeg te zijn 1/3 tot 1/4 van hoeveelheid eerder gevonden jaren geleden ik controleerde de hieveelheid en vond dat vreemd... bijna lege capsules. Schandalig en crimineel

13-06-2018 | Man | 68
tamsulozine (0,4mg)
Ik gebruik nu anderhalf jaar tamsulosine, het plassen gaat weer normaal, daarbij gebruik ik ook Essentiële oliën ter ondersteuning die ik plaatselijk aanbreng en inhaleer. Ik voel me fit en top

12-06-2018 | Man | 70
Prostaathyperplasie
Heb moeite met plassen a.g.v een vergrote prostaat. Zwakke straal.Gebruik nu al 3 jaar Tamsulosine HCI 0,4 mg en heb een lichte verbetering ervaren bij de start van het gebruik van dit medicijn maar het wordt nu niet meer beter.Krijg steeds meer last van de bijwerkingen.Opnieuw contact gezocht met de Uroloog. Na weer een serie onderzoeken geen aanleiding om tot een operat[lees meer...]ie over te gaan. Plassen duurt iets langer maar blaas wordt goed geleegd.Uroloog heeft nu Silodyx 8 mg voorgeschreven.over 4 maande kijken of dit verbetering geeft. Maar na het lezen van de ervaringen met dit middel op deze site werd ik niet vrolijk.Slechte score.

26-05-2018 | Man | 70
Prostaatklachten (overig)
ik hoef niet zo vaak mijn blaas te legen.

06-05-2018 | Man | 70
geen resultaat elk 1,5u plassen

24-03-2018 | Man | 77
Prostaatkanker
Plasproblemen proberen te verhelpen, werkt wel. Maar de bijwerkingen zijn heel vervelend vooral ook voor omstanders als je flauw gaat vallen. Ik ga bij de komende controle proberen of ik kan stoppen met Tamusuline.

15-01-2018 | Man | 50
Prostaathyperplasie
Na een liesbreukoperatie kreeg ik plasproblemen. De eerste nacht bijna ieder uur eruit en na meting met de “bladder” bleek er nog 500 ml plas in mijn blaas achter te blijven. De chirurg schreed direct Tamulosine voor. De eerste dag nog niet veel effect, maar na twee dagen bleef er nog maar 100 ml in mijn blaas achter. Blijkbaar had het effect. Het plassen duurde echter nog[lees meer...] steeds lang met een kleine straal. Maar toen begonnen de bijwerkingen: verstopte neus, knallende koppijn, hartkloppingen, duizeligheid, lage bloeddruk, koude rillingen , zweten , misselijkheid en geen eetlust. Alle bijwerkingen die beschreven worden en zelfs nog meer. Toen ik alle ervaringen op dit forum gelezen had ben ik gelijk gestopt met dit vergif. Nu afwachten wat er met het plassen gebeurt.

14-01-2018 | Man | 65
tamsulozine (0,4mg)
Ik heb per ongeluk een te veel ingenomen, wat zijn de probleem????

13-01-2018 | Man | 62
Anurie / oligurie
Het was 9 augustus 2017 wilde na de toilet gaan maar er kwam niets uit met plassen, tweede en derde dag hetzelfde in de avond kramp, na de nightcare, daar kreeg ik Tamsulosine 0,4 mg eerste 3 dagen nog geen effect tussendoor op een maandag na de HA, door verwezen naar de uroloog, maar hij ging op vakantie moest 14 dagen wachten. intussen begon de Tamsolusine wel te we[lees meer...]rken maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal, was dood ziek, sliep veel, naar de uroloog eindelijk, onderzocht mij keek ook via de urine geleider in de blaas en prostaat, echo etc blaas was gevuld met 1/2 liter ging er moeilijk uit, uitslag alles was goed geen vergrote prostaat, geen vernauwde plas buis, geen ontsteking. Vreemd dat hij me toch weer Tamsolusine gaf, HA vond dat ook vreemd maar schreef geen ander alpha blocker voor ben toen gestopt en sprak af met de HA om een tablet te nemen om de dag om de bijwerkingen te verminderen maar toen en dat gin langzaam kon ik steeds minder plassen nam nu de laatste dagen 2 dagen achter elkaar Tamsulosine maar nog steeds, plassen gaat niet of moeilijk, dus als ik niets heb waarom dit dan allemaal? Snap er niets meer van. Groet, F.

18-12-2017 | Man | 62
Prostaathyperplasie
Tamsulosine neem ik altijd een uur vóór dat ik ga slapen zodat ik 'snachts slechts een a twee keer hoef te plassen als ik voor dat ik ga slapen goed uitplas. Ik masseer tijdens het plassen als de eerste stroom is geweest mijn blaas waarmee zodanig prikkel dat ik nog wat verder kan uitplassen. Overigens masseer ik steevast mijn blaas als ik zittend plas. Alleen als het niet[lees meer...] anders kan plas ik staand maar kan dan minder goed mijn blaas masseren. Ik heb ook eens een dag Tamsulosine overgeslagen en meteen kwamen de klachten van hinderlijke aandrang en moeilijk/pijnlijk plassen terug.

17-12-2017 | Man | 73
Niet / weinig plassen
Ben nu 2 jaar tamsolusine aan het slikken doordat ik een plasprobleem had. Ik ben ca 10 jaar geleden behandeld aan mijn prostaat na hetzelfde probleem.Toen heeft de uroloog mijn prostaat gepeld,waarna het perfect ging. 2 jaar geleden dus hetzelfde probleem.Doordat door enkele rugoperaties de elasticiteit uit mijn blaas was kon opnieuw pellen niet uitgevoerd worden.Vanaf t[lees meer...]oen dec 2015 aan de tamsolusine.Nu zegt zowel de huisarts als een bevriende apotheker dat het niet verkeerd is het zonder dat medicijn te proberen.Eigenlijk durf ik dat niet maar ga het toch proberen.We zien wel.

05-11-2017 | Man | 68
tamsulozine (0,4mg)
Na ruim 5 jaren gebruik van tamsulosine uit eigen beweging maar eens even gestopt. De meest vervelende bijwerking is wel de afname tot bijna 0 van de spermaproductie. Nu is dat inmiddels na circa 10 dagen weer op een redelijk normaal niveau. Soms nu wel weer wat problemen met ophouden van de plas en nadruppelen etc. Maar voorlopig wil ik (nog) geen tamsusoline meer slikken[lees meer...] om het effect op de langere termijn af te wachten. We zullen zien wat het wordt.