Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

18-10-2017 | Man | 47
tamsulozine (0,4mg)
Kwam bij de uroloog terecht nadat ik in augustus prostaat-/ blaasontsteking met urineweg infecties opgelopen had. Heb 4 weken een penicilline kuur gehad en daarna weer de controles. Aangezien ik terloops vertelde dat ik al enkele jaren problemen had met plassen (geen druk kunnen zetten, meestal wachten tot het plassen op gang komt en ook het laatste beetje heeft zijn tijd [lees meer...]nodig) maar dit verweet aan de bijwerkingen die ik gelezen had in de bijsluiter voor mijn pufjes voor behandeling van COPD. Mijn huisarts zag bij het gebruik van mijn huidige pufjes Serevent en ventolin deze bijwerkingen eigenlijk niet. Daarom verwezen naar de uroloog. Na alle standaard onderzoeken, bleek dat de prostaat wel wat groter was, maar geen aanwijzingen tot bezorgdheid. Kreeg daarop Tamsulosine HCL 0,4 mg voorgeschreven voor de duur van 3 maanden; als dit geen effect zou hebben dan zou er gekeken worden naar omgekeerde bekkenbodem therapie of dat kan helpen. Nu bijna 7 weken later is mijn plasprobleem nog steeds hetzelfde en ben ik aan het moment beland om de uroloog te gaan bellen voor een vervroegde afspraak. Ik zit momenteel ook niet erg lekker in mijn vel. En de bijwerkingen die het medicijn voor mij heeft, maken me nog meer minder mannelijker. Slaap te kort en vermoeidheid kwamen vrij snel bij aanvang van het gebruik van medicijn. Na enkele dagen merkte ik dat bij een orgasme er nauwelijks zaadlozing aanwezig was en de laatste tijd merk ik dat bij het gevoel opgewonden zijn, de erectie met moeite opgang komt. Ik vind dit heel vervelend en het helpt mij niet om het maar voor lief te nemen. Dus ga ik dan ook een afspraak inplannen met de uroloog om andere opties te bekijken.

04-10-2017 | Man | 67
Prostaathyperplasie
Al in het begin van de medicatie ernstige last van bijwerkingen en een algeheel gevoel van onbehagen. Hoofdpijn achter het oog, misselijk, raar gevoel in de hartstreek, verstopte neus, ontbreken zaadlozing al na de 2e pil. Ik ben een zeer vitaal iemand en verwachtte zeker niet dat bijwerkingen met een kans van minder dan 1 op 100 bij mij zouden optreden en zo snel.

21-09-2017 | Man | 75
Prostaatkanker
Na het innemen, 's avonds 1 pil, viel ik 's nachts tijdens het plassen flauw.

09-08-2017 | Man | 58
Prostaathyperplasie
Na 2 dagen reeds bijna geen zaadlozing meer, juist nog een beetje vocht. Klachten zijn iets beter, maar niet dat ik nu een straal heb. Wel redelijk moe en vraag mij ook af of normale zaadlozing terugkomt.

29-07-2017 | Man | 70
Prostaathyperplasie
Gekregen ivm vergrote prostaat. Plas weer als een jonge vent. Ben me niet bewust van bijwerkingen.

02-07-2017 | Man | 52
Anurie / oligurie
Ik kon al weken slecht plassen, weinig druk, slecht op gang komen, wel drang maar weinig plas. S' nachts 3 keer naar de wc, beetje plas, kortom ellende. Langs dokter geweest, die heeft prostaat gevoeld, en ze zei dat hij wel wat groter was dan normaal, maar verder was hij goed, en urine was ook goed. Okay, ze wou het eerst even aankijken zonder medicijnen. Volgende dag, [lees meer...]ja weer totaal niet kunnen plassen, het gevoel dat je opklappen staat maar ga je op de wc zitten, niks. M'n vrouw dokter gebeld en toen medicijnen gekregen. S 'avonds thuis zat ik de bijwerkingen te lezen en ik dacht, nou dat is nog wel wat, even wachtten nog met innemen. Volgende dag, ja weer drang maar géén plas, ik dacht nu gaan we een pil nemen. Na 10 min na inname begon het al te werken, het leek wel of ik een spierverslapper had ingeslikt, het begon te rommelen en moest hard rijden om een wc te halen, heerlijk, echt plassen. Ik slik s 'morgens na het ontbijt één pilletje, ja doorslikken stelt niks voor, is maar een klein ding. Ik ben vrachtwagenchauffeur, maar heb geen last van bijwerkingen, niet duizelig of misselijk, of minder zien. Was de eerste week s' avonds wel wat moeier, maar na twee weken deze pil te slikken is dat nihil geworden. Grootste bijwerking is geen sperma meer produceren, dat was al na één dag, ja één keer kwam het wel gewoon naar buiten. Is wel even wennen, maar als dat het ergste is, vind ik het wel meevallen. Erectie geen probleem, 100 % okay. Heb het idee dat door deze pil de lust nog groter word?. De sperma plas je daarna gewoon uit, urine met schuim, ja weer wat anders. Over 3 weken moet ik terug naar de dokter en weet niet wat er dan gaat gebeuren. Zelf ga ik voorstellen denk ik om deze pil om de dag te slikken, kijken of dat mogelijk is. Kortom, tot nu heb ik nog geen spijt van tamsulosine, en ben ik tevreden over dit medicijn, want het werkt zeker. En s 'nachts ook nog maar één keer naar de wc en het is ook al gebeurd dat ik gewoon door kon slapen....

21-06-2017 | Man | 80
Prostaathyperplasie
Terug naat Tamsulosine na twee jaar Combodart heeft me opnieuw met een plasprobleem opgezadeld. Nu, na zes maanden gebruik ik weer Combodart, maar dat werkt deze keer een stuk minder!

15-06-2017 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
De druk van de plasstraal werd minder en minder. Tamsulosine hielp niets. Geopereerd, prostaat "schoon geschraapt ". Resultaat was vebluffend goed. Weer werd na verloop van tijd de straal minder. Nu gebruik ik Finastaride. Effect is bevredigend.

30-04-2017 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Problemen met plassen, s nachts vaak er uit, plotselinge aandrang en bijna niet op kunnen houden, kleine beetjes plassen... al deze klachten zijn wel weg met dit middel. Bijwerkingen: Een paar dagen na inname geen sperma meer, maar een droge zaadlozing. Voelt als een orgasme, maar beperkter (of is dit psychisch ?) Een week later alleen wat prostaatvocht. Voor mij een r[lees meer...]eden om te stoppen en een alternatief te bespreken. (of zelf betalen: dr Vogel- protaforce)

18-02-2017 | Man | 56
Prostaathyperplasie
Ging met plasklachten naar huisarts. Iedere nacht grote druk op de blaas en niet goed kunnen plassen. Kon ook geen druk achter de straal zetten dus de blaas niet leegplassen.. Huisarts constateerde een vergrote prostaat en heeft mij dit medicijn voorgeschreven. Gebruik dit medicijn nu 2 weken maar ben niet tevreden.. zitten toch veel bijwerkingen aan dit medicijn, ben rege[lees meer...]lmatig misselijk, vermoeid, kortademig, heb pijn in de onderbuik, vieze smaak in de mond en heb geen zaadlozing meer... De plasdruk heeft zich verplaatst van vroeg in de nacht 1 a 2 uur naar 6 a 7 uur in de ochtend. Apotheek zegt dat medicijn over 4 weken volledig doet wat het moet doen.. dus ik ben benieuwd...

22-01-2017 | Man | 78
tamsulozine (0,4mg)
Elke nacht 4 tot 5 keer uit bed. Moeilijk de urine kwijt kunnen raken. Na de tweede capsule waren tot mijn verbazing 80 % van de klachten weg en in feite heb ik geen klachten meer. Weer behoorlijk druk op het plassen.

15-01-2017 | Man | 57
tamsulozine (0,4mg)
vrij recent aan dit medicijn en heb ook geconstateerd dat het orgasme er wel is, echter maar een druppel sperma. Compleet geminimaliseerd. Trad vrij snel, binnen een week en plots op en word je behoorlijk verrast. Ook een gevoel van lusteloosheid, door deze ervaring, onbewust ? Volgens bijsluiter schijnt je sperma nu te verdwijnen in je blaas?! Ze noemen dit retrograde [lees meer...]ejaculatie, ook kan het ejaculatie volume worden verminderd of is compleet weg anejaculatie. Volgens zelfde bijsluiter zou dit geen kwaad kunnen. Zou 1 op de 10 mensen zijn ?! Klacht is wat verminderd, na urineren ontstond het gevoel dat ik weer moest. Een gevoel in de urineleider, wat brandend en duurde een poosje totdat het verdwenen was. En het plassen gaat iets gemakkelijker. Het onbehaaglijke gevoel in de onderbuik (blaas?) is ook verminderd, echter nog aanwezig. Gaat specialist nog bekijken via camera, zie er een beetje tegen op. Merk is onbekend, ik denk iets van door apothekers zelf ingekocht?! Kreeg capsules in een potje.

07-01-2017 | Man | 55
Prostaathyperplasie
Medicatie voorgeschreven gekregen voor frequent plassen tot 8 keer per nacht. Blaasonderzoek geeft geen probleem. Het binnen brengen van de camera via de plasbuis wel. Vergrote prostaat. Aangegeven dat ik regelmatig vrachtwagen rijdt en daarom absoluut geen medicatie mag hebben die de rijvaardigheid beïnvloed. Ook in de auto en op de motor merkte ik echt dat mijn concen[lees meer...]tratie minder was en dat ik dingen die ik vroeger op tijd zag nu soms te laat of niet zag. Daarom gestopt met de medicatie na terugkoppeling uroloog. Die kende het probleem niet. Maar deed met mijn terugkoppeling ook niets.

17-12-2016 | Man | 72
tamsulozine (0,4mg)
was gezegd na 4 -6 weken kans op bijwerkingen vandaar nu al een week vol rode vlekken die jeuken op bovenvoet- handen ook handpalm op boven billen- balzak- etc... ben op advies van apotheek tijdelijk gestopt en moet afwachten.

11-12-2016 | Man | 81
Prostaathyperplasie
Slaap in de middag uren ook tijdens aandachtig werk. Het is vrijwel onmogelijk de capsule heel uit de verpakking te krijgen zonder een mesje of gelijkwaardig gereedschap. De verpakking is sterker dan de capsule.

16-11-2016 | Man | 72
Prostaathyperplasie
Bijwerkingen erg onaangenaam. Misselijk in de loop van de dag. Vervelende smaak in mond. Enige duizeligheid. Werking OK. Mijn dosering is 0,4 mg. Zijn er ervaringen met een lagere dosering?