Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

29-12-2019 | Man | 65
tamsulozine (0,4mg)
neusslijmvlies problemen moeilijk kunnen ademen dus vaak een benauwd gevoel het plassen gaat wel iets beter ik had hiervoor een ander medicijn voor mijn prostaat maar daar kreeg ik toen last van mijn ogen van ik heb namelijk glaucoom en ik had een staar operatie gehad dus dat werkte niet zoals het hoort

21-09-2019 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Ik neem normaal Omic Ocas 0,4 mg + Avodart 0,5 mg . ik was op reis in Duitsland en was medicamenten thuis vergeten. Daar kreeg ik van dokter Tamsulosin 0,4 mg firma Zentiva. Resultaat : Quasi GEEN werking. Omic Ocas werkt voor mij veel beter, maar kost voor mij veel meer.

14-08-2019 | Man | 72
Vergrote prostaat

25-05-2019 | Man | 75
tamsulozine (0,4mg)
ik heb gedurende 39 dagen radiotherapie gehad. Na de behandeling werd mij Tamsulosine capsules voorgeschreven. Sinds het gebruik kreeg ik last van bijwerkingen. In eerste instantie dacht ik dat de bestraling de veroorzaker was. Tot ik de bijwerkingen op uw website las. Tevens kreeg ik te maken met retrograde ejaculatie. Advies uroloog, stoppen met Tamsulosine. Ik ben benie[lees meer...]uwd welke bijwerkingen er nu zullen gaan verdwijnen. Ik heb nu twee dagen niet geslikt, met als gevolg, plasproblemen. Ik wil het nog even aanzien of het zich alsnog zal herstellen ?

22-04-2019 | Man | 70
Plasklachten en pijn teelballen

02-04-2019 | Man | 74
Vergrote prostaat
Werkt perfect zonder enige bijwerking i.t.t. andere (combi)produkten (avodart etc)

06-03-2019 | Man | 72
tamsulozine (0,4mg)
Na lange tijd van plasklachten (veelvuldig en kleine beetjes, branderigheid en een zeer gevoelige blaas, naar de huisarts. Na haar onderzoek eerst bloed en urine onderzoek gedaan, zeer geringe verhoging van de Ph waarde, en doorverwezen naar uroloog, ook daar onderzoek en scan van de prostaat, geen kanker gelukkig. Kreeg Tamsolusine voorgeschreven, de andere ochtend was e[lees meer...]en opluchting, nadien twee herhalingsrecept aanvragen via de huisarts. Kreeg toen een uitnodiging over de voortgang van de HA, ze stelde voor om even te stoppen om te zien hoe dat ging. Dat ging na een paar dagen dus NIET en heb via een herhalingsrecept weer de medicatie ontvangen. Inmiddels had ik in die medicijnpauze GRANUFINK gekocht en gebruikt. Nu gebruik ik 1 x Tamsolusine na de avond maaltijd en voor het slapen gaan 1 Granufink capsule en met een voor mij tot nu toe geweldig resultaat.

13-02-2019 | Man | 63
Anurie / oligurie
op 9 Augustus 2017 kon ik ineens niet meer plassen, naar de uroloog, onderzoek gedaan maar hij kon niets vinden. Maar ik kon niet goed plassen dus gaf hij mij Tamsulosine daardoor kon ik redelijk plassen maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal, waarom zoeken ze niet wat dieper? Daar zit je dan 63 jaar oud en ik voel mij met dat spul 80. F.

09-02-2019 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
Verschrikkelijke ervaring; een capsule zorgde voor duizeligheid en 's nachts viel ik flauw op de wc, gevolgd door ademnood. Na een dagwaden de klachten verdwenen. drie dagen later kwam ik onder de uitslag en nu een maand later heb ik nog lichttherapie en is het nog niet over. De triggerfunctie van dit medicijn is overduidelijk.

25-01-2019 | Man | 62
tamsulozine (0,4mg)
Ik heb een goed aardige prostaat vergroting maar kan goed plassen maar wel veel keer per dag en ook 's nachts en werd ik Tamsulosine voorgeschreven de eerste weken ging het goed minder plassen maar nu krijg ik de bijwerkingen zoals pijn in mijn hoofd gauw moe zeker bij inspanning en ademdepressie vooral 's nachts al ik in bed lig. Ik ben terug naar de huisarts geweest hee[lees meer...]ft mijn longen onderzoek i.v.m. benauwdheid die waren goed en kreeg nu het medicijn Alfuzosine heb daar op internet de bijwerking van op gezocht en die zijn nog meer en erger dus daar ga ik niet aan beginnen ga het proberen met een voedingssupplement of anders niets en gewoon meer keer plassen dat doe ik liever dan al de bijwerkingen die ik heb.

29-12-2018 | Man | 60
Prostaatklachten (overig)
Slechte ervaring. Opgezwollen neusslijmvliezen waardoor belemmering luchtweg. Ademdepressie. Onrustige nachten. Sinds gebruik zijn mijn bloedssuikers verhoogd

29-11-2018 | Man | 40
Veel plassen
Ik had plasproblemen, steeds kleine beetjes plassen dus blaas raakte niet goed geleegd. Tamsulosine 0,4 mg gekregen van de huisarts. Eerste 3 weken ging het goed. Plas probleem opgelost en geen bijwerkingen. Echter, na 3 weken begon ik hartklachten te krijgen. Duizelig/vaag gevoel in hoofd, snelle pols, hart overslaan, stekende pijn op de borst rond de hartstreek met ui[lees meer...]tloop naar linker arm, zelfs een beetje kramp. Tevens flink kortademigheid. Ben weliswaar hartpatiënt maar had deze klachten al 7 jaar niet meer gehad na hartklep vervanging 7 jaar terug. Ik was weer week of 2 gestopt met tamsulosine en hart klachten zijn ook gezakt. Ben nu aan het proberen met een halve pil per dag.

22-11-2018 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Kan makkelijker plassen dat is positief Maar veel kramp in benen, ik moest daarom stoppen

21-11-2018 | Man | 62
Prostaatklachten (overig)
Naar de huisarts geweest na enkele weken van veelvuldig en soms moeilijk plassen. 's Nachts meestal elk uur uit bed om te plassen. Bloed- en urineonderzoek wezen uit dat er geen kanker of ontsteking in het spel was. Het was "enkel" een vergroting van de prostaat. Ik werk 40 uur per week en heb mijn nachtrust nodig, zonder dat ik elk uur uit bed moet. Huisarts heeft Tamso[lees meer...]line voorgeschreven, die ik maandagavond ben beginnen in te nemen. Vanaf dinsdagavond heftige diarree, verstopte neus, duizeligheid en hartkloppingen. Ik ga dus meteen stoppen met innemen :(

28-10-2018 | Man | 63
Urine-incontinentie
Ik kon ineens niet meer plassen, naar H.A gegaan doorverwezen naar het ziekenhuis. Onderzoek wees uit dat ik niets had maar omdat ik niet kon plassen toch maar Tamsulosine 0,4 mg (Vreemd), dus tot nu toe nog steeds Tamsulosine 0,4 mg, stop ik kan ik niet plassen, zeer veel bijwerkingen zoals Duizelig, Hoofdpijn, Dubbel zien, wazig zien, snelle pols, hart overslaan, extrem[lees meer...]e vermoeid, bewusteloos raken, lag bloed druk, alegemeen depresive, pijn of druk op de borst, pijn linker arm, uitstralen naar kaak, Cardioloog vond niets? Dus dit is geen leven zo, wie zit hier ook mee?

13-10-2018 | Man | 58
tamsulozine (0,4mg)
Door een grotere prostaat plasproblemen. Veel aandrang en weinig 'resultaat' bij plassen. Nu bij de eerste pil inname direct success, geen plasbroblemen. Keerzijde is dat er geen spermaproduktie meer is. Klaarkomen werkt nog wel, maar geen zichtbaar... resultaat. Dat is irritant en na een maand gebruik zal ik eens de afweging maken of er een andere oplossing moet komen.