Ervaringen met Champix

Bij  COPDX

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (589 meningen)
Methadon (119 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

29-03-2019 | Vrouw | 55
COPD
ik heb ook champix gebruikt en het heeft mij goed geholpen alleen de bijwerking die ik had ,ik had de gekste dromen die er bestaan

05-05-2018 | Vrouw | 60
COPD
Wát een paardenmiddel! Werd er compleet gestoord van, en kreeg zelfs moord neigingen naar andere mensen toe. M'n eetlust nam af, terwijl ik al ernstig ondergewicht heb. Oké, de zin naar een sigaret nam wel iets af, en het smaakte ook niet echt lekker meer, maar zolang je er met je gevoel niet voor de volle 100% achter staat, neem het dan niet! Ik raad het dan ook nieman[lees meer...]d aan.

07-04-2018 | Vrouw | 65
COPD
Dag 4 Rook Vrij! Wie had dit ooit gedacht, haha, deze schoorsteen zelf zeker niet, na 50 jaar te hebben gerookt .Ooit een stop poging van 6 uur toen was het al weer klaar. Wist al van het bestaan van Champix af. Mijn zus en vriendin zijn met hulp van dit medicijn gestopt. In verleden had ook ik het gebruikt maar moest door te veel ernstige bijwerkingen afhaken. Jammer [lees meer...]want ik voelde het effect zeker wel. Nu door etalage benen wat ontstaat door roken , grom met schuldgevoel, keuze uit : door roken met alle gevolgen van dien of een nieuwe start maken. Gelukkig ben ik wat uit de rouw depressie gekropen na het overlijden van mijn dochter, 3 jaar geleden , zodat ik voor de nieuwe start kon kiezen. Uit ervaring weet ik dat ik heel heftig reageer op medicatie. Dus met tablet doorknippen tot een kwart etc langzaam opbouwen . Tot ik aan de 2 maal 1 mg begon ging het redelijk. Ach misselijk etc maar was te doen. 3 Dagen voor mijn stopdatum begonnen de dromen die bij mij niet weggingen als ik wakker werd. Daarbij werd ik lichamelijk en mentaal in stroomversnelling , heel erg ziek en in de war. Dus drastisch de Champix teruggebracht naar 2 maal een kwart geknipt van de 1 mg. Ik vond mezelf weer terug en ben gewoon op de afgesproken data gestopt. Moeilijker dan met volledige dosering Champix. Maar het is me gelukt. Trots als een oude aap sta ik verstelt van mezelf. Er waren best schreeuwmomenten maar die duren maar 3 minuten , als je dat weet is het makkelijker. Een beetje van Champix en deel van mezelf maakt dat ik gestopt ben met roken. Jippieeeee.

08-08-2016 | Vrouw | 65
COPD
De dokter zei, als je blijft roken krijg je copd, ik hoeste heel verschrikkelijk, vooral in avond en nacht. Sinds 6 juni slik ik champix, mijn hoest is helemaal weg, ik ben daar erg blij mee. Ik rook niet meer, heerlijk!

18-01-2015 | Vrouw | 45
COPD
Hallo ik rook al 30jaar een pakje sigaretten per dag soms iets meer, ik ben onlangs moeten stoppen met roken van mijn huisarts en longarts , ik neem sinds kort champix ben nu al 3 dagen rookvrij. Het gaat redelijk goed juist een paar bijwerkingen. Ik kan niet in een diepe slaap geraken, wordt dikwijls wakker en kan dan moeilijk terug slapen, ook heb ik op sommige momente[lees meer...]n vreselijk koud en de zin in een sigaret is er ook nog soms maar gaat wel snel over. Ik denk wel dat het me zal lukken samen met champix

14-06-2014 | Vrouw | 61
COPD
Ik heb na 46 jaar de stap genomen, voor mijn longen en ik word oma, dus huis moet rookvrij zijn. De 1e week last gehad van lichte vermoeidheid, dus extra slaapje en het is weer over. Verder geen last van bijwerkingen, gelukkig. Ik ben nu 12 dagen rookvrij, MAAR heb het erg moeilijk met de geestelijke verslaving, denk veel aan dat Sigaretje, ondanks dat ik er geen trek[lees meer...] in heb. Ik hoop dat dit snel overgaat, maar ik blijf het proberen vol te houden. In raad iedereen aan om Champix te gebruiker als je wilt stoppen. Iedereen veel succes.

10-02-2014 | Vrouw | 52
COPD
Ik ben 21-01-2014 gestopt met roken met behulp van Champix. Heb ondanks de Champix nog regelmatig trek in een sigaret, merk wel dat de trek nu minder gaat worden. Heb wel erg veel bijwerkingen van de Champix, na innemen bij het voornamelijk avondeten word ik ontiegelijk naar en lijkt dan of ik ga flauwvallen. Ik krijg hierna zo'n erg dikke buik alsof het lijkt of ik [lees meer...]negen maanden zwanger ben. Ik heb hierna erg last van winderigheid. Ook slaap ik slecht en als ik slaap word ik wakker van mijn eigen geschreeuw van de nachtmerries. Toch ga ik ervoor, wil nooit meer roken en het benauwd hebben, zoals in het verleden met COPD GOLD 2 .

01-11-2013 | Vrouw | 55
COPD
Champix helpt mij goed. Ben alleen erg misselijk, en heb nare dromen, ook ben ik meer vermoeid. Trek in roken bijna niet. Heb alleen last van kortademigheid/benauwdheid gekregen zo'n 3 dagen na mijn laatste sigaret. Heb pufjes van de huisarts gekregen. Nu las ik dat benauwdheid ook een bijwerking kan zijn van champix. Heeft iemand hier ervaring mee?

19-05-2013 | Vrouw | 60
COPD
Na herhaaldelijke stop pogingen nu met ondersteuning van champix en nattuurlijk motivatie om te stoppen! Ik gebruik nu al een aantal weken champix en de behoefte naar een sigaret is duidelijk af genomen. Vanaf het gebruik slaap ik heel slecht en waarschijnlijk om de sigaret te vervangen eet /snoep ik veel ,gevolg vele kilo's aan gekomen maar alles beter dan roken! Ik kr[lees meer...]ijg de champix vis de3 nationale apotheek maar ik vraag me af hoelang je dit middel moet gebruiken? Ik las hier in een andere ervaring dat iemand de dosering nog 1 keer per dag neemt,heb dit nu ook gedaan neem het halver wegen de dag,hopelijk kan ik dan ook wat beter slapen,maar hoe lang ga je daar mee door?

16-04-2013 | Vrouw | 60
COPD
Hele goede ervaring met champix,geen verschijnselen kom deze tijd goed door.

07-07-2012 | Vrouw | 55
COPD
38 jaar gerookt, waarvan de laatste 10 jaar 1 pakje shag per dag. In december 2011 heb ik een flinke longontsteking gehad waarna COPD fase 2 geconstateerd werd. Dit was voor mij echt een reden om voorgoed te stoppen met roken. Had al eerder pogingen ondernomen maar zonder resultaat. Begonnen met Champix op 29 februari 2012 en gestopt met roken op 7 maart 2012 en nu 7-7-201[lees meer...]2 nog steeds rookvrij. Ik heb de hele kuur afgemaakt en zelfs nog een extra recept om af te bouwen. Veel steun gehad via het programma liferewards. Heb nu nog steeds momenten dat ik zou willen roken. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt. Ben ongeveer 9 kilo aangekomen, maar dat mocht ook wel. Rokershoest ben ik kwijt, maar dat ik me nu echt beter voel, nee dus. Tijdens het gebruik van champix weinig last van bijwerkingen, na stoppen wel. Maar ik rook niet meer en dat is gewoon SUPER!!

27-10-2020 | Man | 59
COPD
Werkt zeer goed ik rookte van af me 12e een pakje zware shag per dag. Nu al 26 dagen niets meer.

21-12-2015 | Man | 47
COPD
op 29 juni ben ik gestopt met roken. Heerlijk om een niet roker te zijn. Als ik wel eens mensen zie roken tijdens hun pauze, dan denk ik wat een stumpers.. dat ik ook was, Champix een wondermiddel.

09-09-2015 | Man | 58
COPD
Ik moest stoppen met roken, maar dat lukte niet, ben na een verhaal van een kennis, die ook champix heeft gebruikt, naar de huisarts gegaan en heeft mij champix voor geschreven, heb weinig tot geen bijwerkingen gehad, soms iets duizelig of een beetje pijn in mijn hoofd. Ik ben nu 2 jaar van het roken af en daar ben ik nog steeds verbaast over omdat ik 7 pakjes Drum in de w[lees meer...]eek rookte en nu niks meer, ik vind het nu stinken, het is voor de mensen die echt willen stoppen een aanrader om champix te gaan gebruiken.

29-07-2015 | Man | 47
COPD
Ondanks mijn bijwerkingen (slapeloosheid, onrustige benen, snel boos en bizarre dromen) is dit een echte wondermiddel. Ik ben nu 30dgn rookloos, ik rookte ongeveer 10/15 sigaretten p/d en ik blowde ook in de avond 2 a 3 jointjes per dag, 7dagen per week, dus kan je nagaan. De bijwerkingen gaan echt wel weg het is ff doorzetten. Ik ben zo trots dat ik niet meer rook en blow[lees meer...].. je heb meer lucht en je huid is schoner en... geen stank meer in en rond je huis. Je ziet ook hoe weinig mensen eigenlijk roken. Beste beginners, heel veel sukses het is de moeite waard.

10-08-2014 | Man | 60
COPD
Fantastisch middel wat me na 45 jaar roken (2 pakjes p/d) van het roken afgeholpen heeft. Surealistische dromen en orientatie problemen in het begin. In 3 maanden gebruik 2x maagpijn gehad. Na 3 maanden werden de bijwerkingen wat lastiger en heb de dosis gehalveerd. Kort daarna er mee gestopt. Nu 2014 ben ik 3 jaar rookvrij, iets wat zonder deze pillen nooit gelukt zo[lees meer...]u zijn. Wat ik wel gemerkt heb is dat deze pillen gevoelens versterken. Heb je een goed gevoel dan is dat nog beter. Heb je stress dan voel je dat als meer stress. Gebruik je Hasj dan is de kick groter. Ben je echter depressief dan kun je zelfs met deze pillen gaan vliegen volgens mij. Het is een middel met een twist. Als je het gaat gebruiken laat je dan door anderen observeren op verandering van gedrag. Ik ben meneer Pfizer uiterst dankbaar want ik heb voor tonnen opgerookt en dat geld doe ik tegenwoordig hele leuke dingen voor. Herman