varenicline

Wellbutrin XR (476 meningen)
Methadon (88 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

06-04-2020 | Vrouw | 37
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Ik ben nu vier maanden gestopt met roken. Het medicijn is erg effectief als het gaat om het uitschakelen van het nicotine seintje in de hersenen. Wel veel last van bijwerkingen die ik in het begin totaal niet kon plaatsen maar er nu achter ben dat het door de Champix komt. Het begon met slapeloze nachten (van 01:00-06:00 uit bed) toen ik nog de volle dosering slikte. Sind[lees meer...]s ik deze gehalveerd heb slaap ik gelukkig weer door. Iets anders wat ik vanaf het begin af aan heb en totaal niet iets voor mij is; ik ben emotioneel gezien ineens zwaar instabiel. Ik kan om het minste geringste in huilen uitbarsten en er niet meer mee stoppen. Soms blijven de tranen de rest van de dag stromen. Ik voel me ineens onzeker en twijfel aan van alles (normaal zie ik mijzelf toch wel als een assertieve en sterke persoon) en voel me doodongelukkig en zie dan geen uitweg. Ik ben twee dagen geleden gestopt met de pillen en hoop dat ik me snel beter ga voelen....

05-04-2020 | Vrouw | 29

21-03-2020 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
De eerst twee weken van gebruik extreme vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid. Op dag 14 gestopt met roken. Toen werden de bijwerkingen ook minder. Nu twee weken gestopt met roken, maar het blijft erg moeilijk. Maar zonder Champix zou het nog veel moeilijker zijn. Ik rookte een pakje per dag.

09-03-2020 | Vrouw | 26
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Ik was eerst vrij sceptisch over dit medicijn. Maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! Na 10 jaar flink gerookt te hebben en al meerdere malen het geprobeerd cold turkey te doen, lukte het nooit. Nu wilde ik er toch echt wel heel graag van af en met behulp van Champix is het me gelukt. In het begin dacht ik dat het niet werkte bij mij, maar na een dag of 5/6 begon het [lees meer...]roken me toch echt vies te smaken. Na 8 dagen gestopt met roken. En nog steeds gestopt! De eerste paar dagen was ik wat somber en licht gevoelig en kon ik snel boos worden, maar dat was maar van korte duur en niet heel erg hinderlijk. Het is het zeker waard om het te proberen, want een rookvrij leven voelt zoveel beter!

01-03-2020 | Man | 34
Stoppen met roken
25 januari begonnen met 0,5mg, 2 februari 2x daags 1 mg en meteen diezelfde dag als stopdag aangehouden. Eerste week merkte ik vrij weinig, tot dag 4 toen merkte ik dat ik zonder dat ik het door had minder rookte. Week 2 dus gestopt met roken na 20 jaar zware shag gerookt te hebben en dan 20 tot 30 shaggies per dag. Vanaf mijn stopdag niet meer gerookt en gaat me heel m[lees meer...]akkelijk af, geen probleem als mensen om me heen wel roken ofzo. Qua bijwerkingen had ik van te voren gelezen dat die vaak ernstig kunnen zijn. Maar bij mij valt het reuze mee! De eerste week ietwat onrustiger geslapen maar dat was alles tot nu toe. Ik zou iedereen die wil stoppen met roken, dit middel aanraden

29-02-2020 | Man | 50
Stoppen met roken
Geen bijwerkingen gehad. Na 6 dagen gestopt met roken. Na 5 weken gestopt met pillen slikken. En nog steeds gestopt.

27-02-2020 | Vrouw | 52
Werkt voor mij perfect!

26-02-2020 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Bijwerkingen zijn killing. Hoofdpijn, stemmingswisselingen, boosheid, onverschillig, moe, misselijk, spierpijn, geen eetlust. Het enige voordeel is dat roken vanaf 't begin al vies smaakt, en de hunkering nu echt weg is.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum