varenicline

Wellbutrin XR (482 meningen)
Methadon (90 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (40 meningen)

22-10-2020 | Vrouw | 44
Stoppen met roken
Ik slik het nu 5 weken en ben 2 tweede week gestopt met roken. Het werkt voor mij wel, geen behoefte aan sigaret (rookte een pakje per dag) Bijwerkingen : nihil

02-05-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
Na zeker 15 stoppogingen besloot ik om met pillen in combinatie met de rook-stop poli hier in het ziekenhuis nog een serieuze poging te wagen. Vol goede moed begon ik met de pillen, al na de tweede dag voelde ik me heel naar, licht in mijn hoofd en afwezig... alsof ik beneveld was. Een vriendin dienstmeid met mij begonnen was had hetzelfde en is gestopt. Ik heb de dosis ge[lees meer...]halveerd en ben verder gegaan. Na een dag of tien merkte ik dat ik steeds minder dacht aan een sigaret maar toch ben ik niet na 14 dagen gestopt met roken maar na 3 weken... heel bewust mijn laatste sigaret uit dat pakje opgerookt.. de eerste week ging prima, maar daarna begon voor mij een soort afscheidsgroet...30 jaar lang was de sigaret de enige die er altijd was... bij vreugde en verdriet , bij vakantie of feestdagen... nooit was ze er niet.... ik moest alles leren doen zonder dat ding.. en het was echt niet makkelijk. Maar het is me gelukt...Sinds 5 februari 2012 heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Iets wat me zonder champix nog nooit gelukt was.

25-08-2020 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben 54 jaar, rook al sinds 14-jarige leeftijd. Ik rookte ongeveer drie pakjes zware shag per week. Meerdere keren afgelopen jaren geprobeerd te stoppen maar ik werd er ontzettend slecht gehumeurd van dus hield het nooit lang vol. Ik had Champix jaren eerder willen hebben vind ik nu, dit had mij eerder gegeven kunnen worden toen ik mij destijds bij huisarts meldde om te[lees meer...] willen stoppen met roken. De eerste twee weken rookte ik door, zoals aanbevolen, en gebruikte dagelijks de pillen. Ik merkte eigenlijk niks, ik vond de shaggies nog steeds gewoon smaken misschien een heel klein beetje minder. Ik stopte vijf weken geleden met roken en was/ben eigenlijk zo verbaasd want het kost geen moeite om niet te roken. Het vreemdste vind ik dat zelfs als iemand naast mij rookt ik geen behoefte voel om er zelf een te nemen. Geheel geen bijwerkingen nog steeds. Ik heb dus hele goede hoop dat deze poging wel gaat slagen. Voor alle zekerheid wil ik nog wel een poosje doorgaan met de pillen. Oh ja, mijn omgeving zegt wel (ik merk dat zelf ook) dat ik wat drukker ben met praten en in het begin vooral was ik opvallend goed gehumeurd. Dik tevreden dus. Ik heb geen neusdruppels meer nodig 's nachts en gebruik ook zakdoek overdag bijna niet meer. Kortom; Ik merk al duidelijk verbetering.

20-04-2020 | Man | 57
Stoppen met roken
40 jaar lang een zware roker geweest, zeker 25 cigaretten per dag. Zoals iedereen was ik eerst wantrouwig, had al van alles geprobeerd. Champix help enorm goed met de 'goesting' en de kick in de hersens te bedwingen. Uiteraard zit je met wat nevenverschijnselen tijdens het afkicken, maar godzijdank was dat met Champix best te volharden. Ondertussen ben ik reeds 9 maanden[lees meer...] gestopt met roken en na 2 maand ook met Champix gestopt. Ik raad het iedereen aan.

16-07-2020 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Het stoppen met roken ging echt heel makkelijk, ik was er ontzettend blij mee. Na 3 weken begonnen de psychische bijwerkingen, en dat werd steeds erger. Ik stond stijf van de spanning en angst en kon nauwelijks functioneren. Van de huisarts kreeg ik slaappillen maar die wel te ook maar 3 uur. 2 keer bij de KNO arts geweest, echo's gemaakt. Alleen verdikte klieren , ve[lees meer...]rder niets te vinden. Elke dag 8 pijnstillers. Weer naar de huisarts, nu afspraak met de psycholoog. Om over mijn angsten te praten. Uiteindelijk 2 weken geleden de bijsluiter van Champix eens gelezen. En toen begreep ik eindelijk waar de klachten vandaan kwamen. Acuut gestopt met gebruik. Nu psychisch een stuk beter gelukkig. Alleen nog erg moe maar ik ga gewoon op tijd naar bed. Ook weer gaan roken. Gisteren met mijn stop coach gesproken. Die vond het erg dat ze me niet beter begeleid heeft, kwam ook door Corona. Afgesproken dat ik eerst even bijkomen van de afschuwelijke periode die achter me ligt. En dan een nieuwe manier zoek om te stoppen. Maar niet meer met pillen waar ik dus blijkbaar zo slecht op reageer.

02-08-2020 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Na 45 jaar heb ik beslist om nogmaals een poging te doen om te stoppen met roken. Ik had veel last van zware hoestbuien en heel kortademig. Ben op 17 juni met champix begonnen had wel enorm schrik voor de bijwerkingen ,de eerste dagen wel een beetje last van mijn maag en een lichte hoofdpijn. Daarna niks meer ondervonden buiten die rare dromen maar daar genoot ik echt van.[lees meer...] Begrijp echt niet dat er zoveel mensen bijwerkingen hebben. Ik ben nu al 2 maand gestopt met roken en voel mij een heel ander mens gedaan met hoesten en kortademig wel een paar kilo's bij maar die ga ik wel terug kwijt geraken. Het enige dat ik wel merk is soms de goesting om een sigaret te roken maar doe het niet en de goesting ga vlug over en dat doet champix wel een beetje denk ik toch, maar lieve mensen ik ga heel eerlijk zijn je moet wel ook een beetje wilskracht hebben. Nu nog tot woensdag mijn laatste champix's nemen en daarna zien of ik het vol hou we zien wel

27-07-2020 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Champix is zeer effectief om te stoppen met roken. 1e week bij gebruik Champix gewoon blijven roken, maar sigaretten ging steeds minder smaken. Na kleine 2 weken helemaal gestopt, sigaret smaakte echt smerig en drang om te roken werd onderdrukt. Na totaal 4 weken geminderd met champix dosering ivm bijwerkingen. 1 tablet per dag ipv 2 per dag. Na nog een aantal weken nog v[lees meer...]erder geminderd: 1 tablet per 2 dagen. Inmiddels bijna 3 maanden gestopt met roken, erg blij mee na bijna 40 jaar roken.

01-05-2020 | Man | 70
Stoppen met roken
Na 50 jaar stevig roken nu sinds zes weken aan de champix. Geweldig middel om het roken te onderdrukken/stoppen. Door de vele bijwerkingen al snel overgestapt naar 1 tablet per dag. Toch nog steeds bijverschijnselen zoals misselijkheid, winderigheid, hikken, waar ik me steeds meer aan ga storen. Meer rare dromen in een lichte vorm is eigenlijk wel grappig. Ik hoop de bijve[lees meer...]rschijnselen te kunnen accepteren tot het einde van de kuur. Positieve resultaten zijn nu al merkbaar: algeheel gevoel van gezonder zijn, mooiere huid, wat meer eetlust en een paar kilo erbij hetgeen niet misstaat.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum