varenicline

Wellbutrin XR (483 meningen)
Methadon (90 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (50 meningen)
Naltrexon (41 meningen)

26-07-2020 | Man | 35
Stoppen met roken
Allereerst wil ik aangeven dat ik zeer onder de indruk ben van de werking van dit medicijn. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Na ongeveer 7 dagen merkte ik vooral dat sigaretten niet meer de voldoening gaven die ik normaal ervoer. Ook lijkt het erop dat het de gewoonte onderdrukt, althans ik heb niet het gevoel dat ik iets mis 'het ritueel' alhoewel ik van a[lees meer...]ndere mensen hoor/lees dat dit per persoon verschillend is. Op dag 11 ben ik volledig gestopt met roken, zit nu op dag 22. Indien ik me bij mensen begeef die nog roken merk ik wel dat mijn lichaam de geur herkent ook wanneer ik erover praat geeft je lichaam signalen af dat het wil roken. Ik heb tussendoor misschien nog 2 keer een sigaret geprobeerd, maar dat bleef bij een hijs. Nauwelijks te doen zo smerig. Ik raad dan ook iedereen aan die maar overweegt te stoppen met roken deze kans aan te grijpen, natuurlijk zijn er risico's tot bijwerkingen maar deze staan voor mij bij lang en na niet in verhouden tot het geen wat het potentieel kan opleveren. Niet roken is meer €€€ in de pocket en kans om op een prettige manier een respectabele leeftijd te halen neemt aanzienlijk toe, wat voor mij de grootste drijfveer is.

08-07-2020 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
In januari begonnen met de kuur. Maar waar ben ik aan begonnen... ik rookte hooguit 7 sigaretten per dag, maar wilde stoppen. Kreeg via de huisarts dit middel. Moest er ‘even doorheen’. Ben 15 weken zwaar misselijk geweest, rare en enorm nare dromen, en tot slot depressieve gevoelens. Voordeel: te ziek om te roken. Nu 7 maanden verder niks anders. Voel me nog ell[lees meer...]endig en rook niet. Wou dat ik nooit hieraan begonnen was!

01-11-2020 | Man | 33
Stoppen met roken
Heel fijn medicijn. Wel relatief veel bijwerkingen waarvan vermoeidheid, concentratieverlies en het levensechte dromen de ergste zijn. Verder een wondermiddel voor een verstokte roker (30+ sigaretten per dag / 20 jaar lang gerookt) als ik. In de eerste week rookte ik nog slechts 3 sigaretten per dag, en in de tweede week moeiteloos gestopt.

01-05-2020 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Ik zit vandaag op de 3de dag van de eerste strip waar je 2x 1mg per dag slikt. Vanmorgen was ik super vroeg wakker en kon niet meer slapen, toen ik opstond om te gaan werken moest ik ineens zo erg overgeven. Dat heb ik nog niet eerder ervaren, echter had ik vandaag mijn ontbijt voor in de auto meegenomen, voorgaande keren dat ik de pilletjes nam had ik wel eerst gegete[lees meer...]n. Ben nu 5 dagen gestopt met roken. Ik rookte 1 pakje Marlboro van €10 in 1,5 a 2 dagen.

09-10-2020 | Vrouw | 29
Stoppen met roken
In het begin ging het super, ben op dag 10 gestopt. Vanaf dat de dosis omhoog ging is het mis gegaan. Ik gebruikt dit nooit meer!

06-11-2020 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken ong pakje per dag ben ik gestart met champix. In de 2e week ben ik gestart met 2 tabletten per dag, 1 ochtend en 1 avond. Ik voelde me gewoon goed, de sigaretten smaakte ook eigenlijk nog best goed, alleen af en toe wat viezere hijsjes .p(Ik gebruik zowiezo al inslapers, dus ik slaap ook goed) Op de woensdag in de 2e week ben ik savonds heel ziek gewo[lees meer...]rden na een sigaret. Vermoedelijk heb ik ook de inslapers overgegeven. Die nacht heb ik amper geslapen en de volgende dag was ik echt een zombie op het werk, geen concentratie, moeilijk scherpstellen op de pc, geïrriteerd, heel somber en down. (Wss de combi slaaptekort + champix) Ik durfde ook niet te roken op het werk omdat ik bang was ziek te worden. Die avond heb ik nog wel gerookt thuis, toen voelde ik me wel prima. Dit was overigens mijn laatste sigaret. Doordat ik me somber en down gevoeld heb heb ik de dosering verlaagd. (Dit is nu een week geleden) en ik slik maar 1 tablet, alleen in de ochtend. Ik voel me weer heel goed en ook geen drang naar een sigaret. Af en toe komt het in me op uit gewoonte maar ik ben te trots om eraan toe te geven, en eigenlijk heb ik er ook helemaal geen behoefte aan. Dus voor wie zich heel rot voelt tijdens de kuur, overleg met je ondersteuner en verlaag de dosering, misschien dat dat bij jou ook werkt!!

02-11-2020 | Vrouw | 24

05-09-2020 | Vrouw | 24
Rookverslaving
10 jaar lang gerookt en besloten toch weer eens proberen te stoppen. Helaas veel last van bijwerkingen. In de eerste week een peuk gerookt, vlak voordat ik m'n pilletje nam. Vervolgens bijna flauwgevallen. Volgens de huisarts was het een nicotineoverdosis. Door de angst van herhaling ging ik wel minder roken. Nogsteeds wel last gehad van duizeligheid, misselijkheid, [lees meer...]vermoeidheid en opstopping. Wilde graag stoppen met de pilletjes, maar probeer toch vol te houden. Ook veel rare dromen gehad, maar die waren meer grappig dan vervelend. Na 12 dagen gestopt en merk wel dat ik ook geen behoefte heb aan een sigaret. Vind het nog moeilijk om te beslissen of het het waard is of niet. Hoop iedergeval dat ik het volhoud.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum