varenicline

Wellbutrin XR (481 meningen)
Methadon (90 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

01-05-2020 | Man | 70
Stoppen met roken
Na 50 jaar stevig roken nu sinds zes weken aan de champix. Geweldig middel om het roken te onderdrukken/stoppen. Door de vele bijwerkingen al snel overgestapt naar 1 tablet per dag. Toch nog steeds bijverschijnselen zoals misselijkheid, winderigheid, hikken, waar ik me steeds meer aan ga storen. Meer rare dromen in een lichte vorm is eigenlijk wel grappig. Ik hoop de bijve[lees meer...]rschijnselen te kunnen accepteren tot het einde van de kuur. Positieve resultaten zijn nu al merkbaar: algeheel gevoel van gezonder zijn, mooiere huid, wat meer eetlust en een paar kilo erbij hetgeen niet misstaat.

27-07-2020 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Champix is zeer effectief om te stoppen met roken. 1e week bij gebruik Champix gewoon blijven roken, maar sigaretten ging steeds minder smaken. Na kleine 2 weken helemaal gestopt, sigaret smaakte echt smerig en drang om te roken werd onderdrukt. Na totaal 4 weken geminderd met champix dosering ivm bijwerkingen. 1 tablet per dag ipv 2 per dag. Na nog een aantal weken nog v[lees meer...]erder geminderd: 1 tablet per 2 dagen. Inmiddels bijna 3 maanden gestopt met roken, erg blij mee na bijna 40 jaar roken.

02-08-2020 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Na 45 jaar heb ik beslist om nogmaals een poging te doen om te stoppen met roken. Ik had veel last van zware hoestbuien en heel kortademig. Ben op 17 juni met champix begonnen had wel enorm schrik voor de bijwerkingen ,de eerste dagen wel een beetje last van mijn maag en een lichte hoofdpijn. Daarna niks meer ondervonden buiten die rare dromen maar daar genoot ik echt van.[lees meer...] Begrijp echt niet dat er zoveel mensen bijwerkingen hebben. Ik ben nu al 2 maand gestopt met roken en voel mij een heel ander mens gedaan met hoesten en kortademig wel een paar kilo's bij maar die ga ik wel terug kwijt geraken. Het enige dat ik wel merk is soms de goesting om een sigaret te roken maar doe het niet en de goesting ga vlug over en dat doet champix wel een beetje denk ik toch, maar lieve mensen ik ga heel eerlijk zijn je moet wel ook een beetje wilskracht hebben. Nu nog tot woensdag mijn laatste champix's nemen en daarna zien of ik het vol hou we zien wel

16-07-2020 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Het stoppen met roken ging echt heel makkelijk, ik was er ontzettend blij mee. Na 3 weken begonnen de psychische bijwerkingen, en dat werd steeds erger. Ik stond stijf van de spanning en angst en kon nauwelijks functioneren. Van de huisarts kreeg ik slaappillen maar die wel te ook maar 3 uur. 2 keer bij de KNO arts geweest, echo's gemaakt. Alleen verdikte klieren , ve[lees meer...]rder niets te vinden. Elke dag 8 pijnstillers. Weer naar de huisarts, nu afspraak met de psycholoog. Om over mijn angsten te praten. Uiteindelijk 2 weken geleden de bijsluiter van Champix eens gelezen. En toen begreep ik eindelijk waar de klachten vandaan kwamen. Acuut gestopt met gebruik. Nu psychisch een stuk beter gelukkig. Alleen nog erg moe maar ik ga gewoon op tijd naar bed. Ook weer gaan roken. Gisteren met mijn stop coach gesproken. Die vond het erg dat ze me niet beter begeleid heeft, kwam ook door Corona. Afgesproken dat ik eerst even bijkomen van de afschuwelijke periode die achter me ligt. En dan een nieuwe manier zoek om te stoppen. Maar niet meer met pillen waar ik dus blijkbaar zo slecht op reageer.

20-04-2020 | Man | 57
Stoppen met roken
40 jaar lang een zware roker geweest, zeker 25 cigaretten per dag. Zoals iedereen was ik eerst wantrouwig, had al van alles geprobeerd. Champix help enorm goed met de 'goesting' en de kick in de hersens te bedwingen. Uiteraard zit je met wat nevenverschijnselen tijdens het afkicken, maar godzijdank was dat met Champix best te volharden. Ondertussen ben ik reeds 9 maanden[lees meer...] gestopt met roken en na 2 maand ook met Champix gestopt. Ik raad het iedereen aan.

25-08-2020 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben 54 jaar, rook al sinds 14-jarige leeftijd. Ik rookte ongeveer drie pakjes zware shag per week. Meerdere keren afgelopen jaren geprobeerd te stoppen maar ik werd er ontzettend slecht gehumeurd van dus hield het nooit lang vol. Ik had Champix jaren eerder willen hebben vind ik nu, dit had mij eerder gegeven kunnen worden toen ik mij destijds bij huisarts meldde om te[lees meer...] willen stoppen met roken. De eerste twee weken rookte ik door, zoals aanbevolen, en gebruikte dagelijks de pillen. Ik merkte eigenlijk niks, ik vond de shaggies nog steeds gewoon smaken misschien een heel klein beetje minder. Ik stopte vijf weken geleden met roken en was/ben eigenlijk zo verbaasd want het kost geen moeite om niet te roken. Het vreemdste vind ik dat zelfs als iemand naast mij rookt ik geen behoefte voel om er zelf een te nemen. Geheel geen bijwerkingen nog steeds. Ik heb dus hele goede hoop dat deze poging wel gaat slagen. Voor alle zekerheid wil ik nog wel een poosje doorgaan met de pillen. Oh ja, mijn omgeving zegt wel (ik merk dat zelf ook) dat ik wat drukker ben met praten en in het begin vooral was ik opvallend goed gehumeurd. Dik tevreden dus. Ik heb geen neusdruppels meer nodig 's nachts en gebruik ook zakdoek overdag bijna niet meer. Kortom; Ik merk al duidelijk verbetering.

29-02-2020 | Man | 50
Stoppen met roken
Geen bijwerkingen gehad. Na 6 dagen gestopt met roken. Na 5 weken gestopt met pillen slikken. En nog steeds gestopt.

02-05-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
Na zeker 15 stoppogingen besloot ik om met pillen in combinatie met de rook-stop poli hier in het ziekenhuis nog een serieuze poging te wagen. Vol goede moed begon ik met de pillen, al na de tweede dag voelde ik me heel naar, licht in mijn hoofd en afwezig... alsof ik beneveld was. Een vriendin dienstmeid met mij begonnen was had hetzelfde en is gestopt. Ik heb de dosis ge[lees meer...]halveerd en ben verder gegaan. Na een dag of tien merkte ik dat ik steeds minder dacht aan een sigaret maar toch ben ik niet na 14 dagen gestopt met roken maar na 3 weken... heel bewust mijn laatste sigaret uit dat pakje opgerookt.. de eerste week ging prima, maar daarna begon voor mij een soort afscheidsgroet...30 jaar lang was de sigaret de enige die er altijd was... bij vreugde en verdriet , bij vakantie of feestdagen... nooit was ze er niet.... ik moest alles leren doen zonder dat ding.. en het was echt niet makkelijk. Maar het is me gelukt...Sinds 5 februari 2012 heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Iets wat me zonder champix nog nooit gelukt was.

26-07-2020 | Vrouw | 40
varenicline (0,5mg)
Rookverslaving
Na 20 jaar pakje per dag roken was het vanaf dag 1 met dit middel alsof ik nooit gerookt had. W.m.b een wondermiddel. Omdat het zo goed werkte ben ik op de 0.5 dosis gebleven. En omdat ik er slecht van sliep heb ik na een week de avond dosis niet meer genomen en alleen 0.5 halverwege de dag. Dit werkte voor mij prima. Totaal geen trek en ik sliep ook weer normaal. Behalve[lees meer...] wat maagpijn na het innemen geen vervelende bijwerkingen ervaren. Wel de meest bizarre dromen, maar dat vond ik wel leuk eigenlijk..

21-03-2020 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
De eerst twee weken van gebruik extreme vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid. Op dag 14 gestopt met roken. Toen werden de bijwerkingen ook minder. Nu twee weken gestopt met roken, maar het blijft erg moeilijk. Maar zonder Champix zou het nog veel moeilijker zijn. Ik rookte een pakje per dag.

31-07-2020 | Vrouw | 39
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Dag 1. 1 tablet 0.5mg tintelende tong. Verminderde smaak. Dag 2 tot 4 gevoelloze tong één kant van tong voelt branderig kan geen smaak meer waarnemen. Al deze dagen veel dromen. Overmatig zweten. Dag 4 spiertrekkingen in oog en mond. Dag vijf bij ontwaken geen gevoel in ooglid en mond. Spieren functioneren niet naar behoren. Één oog sluit snel (zwaar) ander sluit niet. Bo[lees meer...]venlip trekt naar één kant onderlip naar de andere kant

11-04-2020 | Man | 39
Stoppen met roken
Werkt wel, maar heb toch redelijk last van de bijwerkingen, ik slaap slecht, ben fel vermoeid overdag, en kan me moeilijk concentreren, maar dit alles weegt niet op om het toch terug roken, dus ik ga de pillen uitnemen, en hoop dat ik dan na drie maanden volledig van het roken af ben, ik ben nu 14 dagen gestopt, vorige poging ben ik na een maand gestopt met de pillen en ee[lees meer...]n paar dagen erna terug beginnen roken, dus nu ga ik ze uitnemen en hopen dat het me lukt, maar ik denk maar dat het leven saai gaat worden zonder sigaret, maar van die gedachte moet ik af, is meer dan een illusie. Ik vind sigaretten onaangenaam ruiken, maar soms heb ik toch een lichte zin om het terug te doen, maar ik ga volhouden

08-10-2020 | Man | 38
Stoppen met roken
10 jaar geleden ook gebruikt, toen succesvol gestopt, na 4 jaar weer zo nu en dan gaan roken, nu enkel in weekend bij een drankje, maar juist dit patroon krijg ik niet doorbroken, kan 6 dagen niets roken en dan ineens een pakje. Vandaar met Champix gestart onder begeleiding van Stopcoach. Waar ik hoopvol het effect van 10 jaar geleden wilde, had toen nergens last van, gin[lees meer...]g het nu anders. dag 1 prima, beetje moe maar ok. vanaf dag 2 nachtmerries, hoofdpijn, misselijk, afwezig en niet in staat normaal te functioneren. dag 3, idem, echter schrikkerig en nog engere dromen. Dit hield tot dag 5 aan, ben uiteindelijk pas op dag 8 met 1mg begonnen en dit overtrof alles. weer terug naar 0,5 en voel me nu elke dag verdrietig, gestresst en slaap bijna niet. Daarnaast schrikkerig... Normaal voor nauwelijks iets bang, ben fysiek sterk en sport veel maar is nog maar de helft van over voor mijn gevoel. Sta op het punt te stoppen met de pillen, dan maar op een andere manier het patroon doorbreken. Denk er goed over na, het kan echt helpen, mijn partner is al 7 jaar gestopt dmv Champix, maar luister ook naar je lichaam en met name je geest.

06-04-2020 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Ik ben nu vier maanden gestopt met roken. Het medicijn is erg effectief als het gaat om het uitschakelen van het nicotine seintje in de hersenen. Wel veel last van bijwerkingen die ik in het begin totaal niet kon plaatsen maar er nu achter ben dat het door de Champix komt. Het begon met slapeloze nachten (van 01:00-06:00 uit bed) toen ik nog de volle dosering slikte. Sind[lees meer...]s ik deze gehalveerd heb slaap ik gelukkig weer door. Iets anders wat ik vanaf het begin af aan heb en totaal niet iets voor mij is; ik ben emotioneel gezien ineens zwaar instabiel. Ik kan om het minste geringste in huilen uitbarsten en er niet meer mee stoppen. Soms blijven de tranen de rest van de dag stromen. Ik voel me ineens onzeker en twijfel aan van alles (normaal zie ik mijzelf toch wel als een assertieve en sterke persoon) en voel me doodongelukkig en zie dan geen uitweg. Ik ben twee dagen geleden gestopt met de pillen en hoop dat ik me snel beter ga voelen....

19-07-2020 | Man | 36
Stoppen met roken
25jaar gerookt, 25-30 shaggies per dag (zware shag) en zonder problemen gestopt. Voorheen meerdere pogingen mislukt en was sceptisch over medicatie, maar doet z'n werk goed :) Enige bijwerking voor mij was erg droge mond wat maar niet weg ging, zelf al hing ik onder de kraan...mond was net een spons. Maar was het waard!

22-04-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Werkt prima! Maar de bijwerkingen zijn te heftig!!! Zooo het niet waard*! Zelfs minderen tabletten bleven de bijwerkingen. Hoofdpijn, duizeligheid, buikpijn, neerslachtigheid.. Na 3 weken nog... Niet te doen, een hel!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum