methadon

Drugsverslaving (31 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

01-12-2014 | Man | 65
methadon (20mg)
Beenkrampen
Ik heb de methadon niet voorgeschreven gekregen om de beenkrampen te verminderen ! Maar aangezien u mij vraagt, mijn ervaringen op en met dit medicijn te delen, wil ik u het volgende mededelen! Het haalt in het begin wel pijn weg, maar op den lange duur is het matig effectief, zegt u maar ineffectief. Je raakt er gewent aan, en de pijn komt weer terug. Ik ben het nu aan [lees meer...]het afbouwen, zodat ik weer normaal kan functioneren, met tintelingen en een doof gevoel in mijn benen enkels en voeten en niet te vergeten de tenen, een verschrikkelijk gevoel, bah bah en nog eens bah!

13-05-2012 | Vrouw | 65
methadon
Ik heb al 40 jaar een ernstige vorm van RLS. 10 Jaar geleden ben ik begonnen met een medicijn hiervoor. Helaas werkte dit na 10 jaar niet meer (augmentatie). Op aanraden van de neuroloog ben ik overgestapt op methadon. De eerste weken: halleluia!: geen onrust, weinig bijwerkingen, goed geslapen. Daarna nam de werking af. de RLS-klachten namen weer toe, evenals de bijwerkin[lees meer...]gen: ik heb iedere dag opvliegers, ben suf, val overdag vaak bijna in slaap en mijn linkerhand doet 's morgens "brandend"" pijn. Wie heeft deze bijwerkingen ook en.... gaat het over?

12-01-2016 | Vrouw | 66
methadon (5mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom
ik blijf zeggen dat symoron wel werkte, geen bijwerking, dus die extra stoffen die daar inzaten hielp juist op de erge pijn van de rug en wervelbeschadiging. kreeg methadon in pillen, omdat symoron niet meer geleverd werd. maar dat werkte niet, nu in drank, maar dat is een ramp, je bent er niet meer bij je slaapt alleen maar en misselijk, zal dit niemand aanraden. Ik ga nu[lees meer...] afbouwen en over op medicinaal cannabis olie.

20-10-2015 | Vrouw | 66
methadon (5mg)
Pijn (algemeen)
er was in 2004 paar wervels vastgezet, omdat die aangetast was door bacterie. In 2007 meer pijn. Niks aan te doen, naar pijnteam alles gehad, maar niks hielp, ja de brutenpleister, maar kon niet tegen de lijm. Daarna naar Fentanylpleisters van teva, makkelijk in gebruik. maar heel moelijk afbouwen en hielp niet meer, dus kreeg symoron. Beviel heel goed, geen bijwerking, [lees meer...]heb dat een jaar gebruikt. maar werd dit jaar 2015 in januari geopereerd om wervels extra vast te zetten en extra boven en onder ook. dus overgegaan naar 75 fentanyl. Zelf afgebouwd wat heel moelijk was naar 12mg, maar ging niet de pijn werd te erg... en over zou dat niet meer gaan volgens arts. ik weet dat het pijnteam zei voor langer gebruik is symoron beter, ook voor lichaam, dus ik vorige maand terug naar symoron, maar werd niet meer geleverd, is uit de handel. kreeg de gewone methadon, ben er erg beroerd van, overgeven, erg moe en werk niet maar ietsje twee uur. Nu verhogen, maar nog steeds niet en alleen maar moe. Vind zo jammer en niet te begrijpen als symoron zo goed werkt voor mensen met pijn dat ze gestopt zijn met dit middel, want nu heb je iets waar je extra maagtabletten moet in nemen door maagpijn en zo veel bijwerking en middel die niet werkt. ben nu aan tet proberen er tramadol er bij te doen... maar vind het onbegrijpelijk, symoron was goed middel tegen pijn en nu krijg je methadon die niet werkt voor pijn en moet alle andere middelen er bij nemen. terug naar fentanyl wil ik liever niet, want was een hel, dat afkicken.

23-07-2022 | Man | 69
methadon (1mg/ml)
Drugsverslaving
Stop er me is zwaar verslavend

15-05-2017 | Man | 74
methadon (5mg)
Polyneuropathie
Gebruik het te kort voor gedegen oordeel. Goede bijdrage in pijnbestrijding. Bijwerkingen: slechte concentratie, duizeligheid, gezichtsvermogen en vergeetachtigheid.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum