Drugsverslaving (31 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

27-11-2010 | Vrouw
Ter vervanging van oxycontin
Voorlopig heb ik voor zo'n 3 maanden een dosis van 2 maal 15 mg methadon per dag voorgeschreven gekregen ter vervanging van oxycontin (morfine). Ik neem aan dat ik daar straks ook weer van af moet. Nu heb ik heel veel last (gehad) van de overstap van oxycontin naar de methadon. Is er misschien iemand die mij hier meer over kan vertellen hoe dat gaat? Ik heb me namelijk l[lees meer...]aten vertellen dat het stoppen c.q. afbouwen van methadon stukken erger nog zou zijn dan het stoppen van oxycontin.

14-11-2010 | Vrouw
methadon
Rugklachten w.o. hernia, slijtage, scheefstand en botontkalking.
Slik nu voor de derde dag 2 maal daags 15 mg methadon omdat de prikken die ik zo om het half jaar krijg bij de pijnpoli dit keer niet het gewenste resultaat opleverden. Ik ben afgelopen donderdag bij de arts van de pijnpoli geweest omdat ik ook 3 maal daags 10 mg oxycontin gebruikte. (Al ruim 7 maanden) Hier moest ik met onmiddelijke ingang mee stoppen en overstappen naar[lees meer...] de methadon. Ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo beroerd heb gevoeld en hopelijk is dit van tijdelijke aard. Heb klachten van duizeligheid en ging afgelopen vrijdag zelfs "languit gestrekt" tijdens het lopen. Continu misselijk, zweetbuien, trillen en een algeheel onbehaaglijk gevoel. (Zeer onrustig en weinig van mijn omgeving kunnen verdragen). Het is volgens de arts een zo kort mogelijk gebruik van dit medicijn en dan maar afwachten wat de volgende stap is. Voel me nu dus alles behalve happy. Zou het misschien ook kunnen dat er "afkickverschijnselen" van de oxycontin bij zitten? Ik heb zelf geen idee maar mocht ik me morgen nog zo rottig voelen ga ik toch eens een telefoontje plegen met de desbetreffende arts.

21-10-2010 | Vrouw
Verslaving
Methadon is de vervanger voor mensen die willen stoppen met heroine om de pijn klachten te ondervangen. Na kort verslaafd geweest te zijn aan heroine, kregg ik methadon ter vervanging. Helaas bevat dit product zeven opiaten. Na geprobeerd te hebben om in een afcik kliniek hier mee te stoppen en wat niet gelukt is. Ga ik er nu maar van uit dat ik dit mijn hele leven door za[lees meer...]l moeten nemen.. Als ik lager kom dan de boven genoemde dosis. Gaat mijn lichaam , vooral mijn benen ontzettend veel pijn geven en ben ik niet meer in staat om te lopen. Het heeft mij wel de mogelijk heid gegeven. Om een normaal bestaan op te bouwen en zelfstandig te wonen.

18-10-2010 | Vrouw
Zenuwpijn door polyneuropathie t.g.v. diabetes type 1

07-08-2010 | Vrouw
Opiatenverslaving
sinds anderhalf jaar slik ik methadon in tabletvorm. In het begin slikte ik 35 mg en sinds 1 jar 20 mg,dus onderhoudsdoses.Sinds 3 maanden slik ik ook truxal en refusal erbij omdat ik borderliner ben,heb ik soms erg de neiging om mezelf tesnijden,ik heb ook last van angststoornissen en heb/had een alcoholprobleem. Ik moet elke dag m`n methadon op tijd innemen anders word[lees meer...] ik "ziek" ,het is tevergelijken met afkicken van benzo`s en alcohol dus geen pretje en ik heb net over tramadol gelezen en het lijkt er erg op, op afkicken.Ik denk dat ik er niet meer af kom,maar ik leef ermee.Somss kan je niet anders. Het helpt ook goed tegen miijn pijn als ik last van m`n hernia heb.

26-04-2010 | Vrouw
Heroine verslaving
ik heb er over het algemeen geen last van als ik het heb ingenomen.ik voel me er goed op,ik weet ook wel dat het niet goed is.maar ja mij helpt het goed.vriendelijke groeten

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum