nicotine

Stoppen met roken (46 meningen)

04-11-2011 | Man | 36
nicotine
Zwaar verslaafd aan roken.
Sinds 15 oktober 2011 ben ik geen roker meer! Dankzij de Niquitin minizuigtabletten 4 mg. Mensen dit is echt een wondermiddel. Ik gebruik gemiddeld tussen de 8 a 12 zuigtabletjes per dag. Ik rookte gemiddeld 1 pak per dag. De bijwerkingen zijn minimaal. Het enige waar ik last van heb gehad in de eerste week was jeuk. Na de eerste week heb ik hier geen last meer van.[lees meer...] Ik ben psychisch helemaal verlost van de sigaretten. Ik heb wel jarenlang van binnen een strijd gevoerd om te stoppen met roken maar wist niet dat het zo gemakkelijk zou gaan! Het mooiste van allemaal is dat ik tijdens een dieet programma heb besloten om te stoppen. Klinkt zwaar maar is het absoluut niet. Een ding moet ik wel toegeven. Je moet er psychisch 100% klaar voor zijn. Dus echt willen stoppen om je leven te verbeteren. Ik merk in de vierde/vijfde week al dat ik zo nu en dan vergeet om de zuigtabletjes in te nemen. Zonder gaat ook soms prima. Mijn advies aan alle rokers is, alsjeblieft...sta stil bij iedere sigaret die je opsteekt...wat het met je gezondheid doet... Durf de stap te ondernemen, het feit dat velen beweren dat het enorm moeilijk is om te stoppen maakt het veel moeilijker om de beslissing te nemen. Je hoort nu het tegenovergestelde. Het is echt niet zwaar, de zuigtabletten helpen je om je kracht te bundelen en geven je zekerheid. Het is mij gelukt en ik ben geen roker meer. Ik zal de zuigtabletten wel blijven gebruiken volgens de bijsluiter totdat het afbouwen rond is. Ik wens iedereen verder succes het product raad ik zeker aan.

03-11-2011 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
Ik ben nu bijna 2 weken gestopt met roken met behulp van de pleisters. Vandaag is de 11e dag en ben op deze site terecht gekomen omdat ik vandaag voor het eerst zware duizeligheid ervaar, klamme handen, licht in mijn hoofd en trillingen. Redelijk heftige ervaring. Eerdere dagen niet gehad en geen problemen ondervinden. Alleen een aantal keer dat de pleister wat makkelijk l[lees meer...]osliet, maar dat hangt denk ik af van de locatie waar je deze plakt.

19-10-2011 | Man | 50
Stoppen met roken
Per 28.08.2011 begonnen me stoppen met roken met behulp van Niquitin 21mg/24uur. Keurig op m'n lichaam aangebracht conform de bijsluiter. Na 1 uur begonnen de hoeken los te gaan en binnen 2 uur werden de pleisters helemaal los. Binnen 3 dagen 5 pleisters geprobeerd maar ze blijven niet op het lichaam plakken. WAARDELOOS !!!

27-09-2011 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Wie heeft er ook last van nachtmerry,s en slecht slapen.

02-04-2010 | Vrouw
Stoppen met roken
Door lichamelijke achteruitgang en het feit dat ik geopereerd moest worden hiervoor, moest ik stoppen met roken [mede ook i.v.m.infectiegevaar]. Ik stond er wel voor 100% achter, maar het werd wel mijn 3-de stoppoging sinds 20 jaar. Uit ervaring wist ik dat het mij al eerder gelukt was met nicotinepleisters, ik heb na mijn 1-ste poging 7 jaar niet gerookt en ben weer beg[lees meer...]onnen door emotionele omstandigheden. De tweede keer stond ik er niet voor de volle 100% achter, dus ging dit na 4 weken al mis. Ik vroeg om af en toe een trekje ,terwijl ik ook nog pleisters plakte. Nu heb ik me heel goed voorbereid, sta er bovendien volledig achter en ben sinds 5 weken gestopt nu en voel me behoorlijk goed! Als mentale ondersteuning heb ik het boek 'Voorgoed stoppen met roken' besteld. Mede door dit boek ben ik erachter gekomen waardoor ik een paar keer terug ben gevallen en ik ken nu de valkuilen! Deze overkomen mij dus niet meer! Hij is niet voor nicotinevervangers, maar mij helpen ze en daarnaast helpt zijn boek mij als bevestiging. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn eigen moment en motivatie heeft. Een hulpmiddel is belangrijk, motivatie is echter ALLES. Veel succes allemaal!

27-01-2010 | Man

08-01-2010 | Man
Stoppen met roken
Per 4-1-10 gestopt met roken, Ik rookte ongeveer 15 sigaretten per dag. Begonnen met stap 1, echter deze pleisters zijn heel zwaar, had veel last van speerpijn en droge mond, kon slecht in slaap komen, ben toen overgestapt naar stap 2, een ervaring! Weinig ontwenningsverschijnselen, absolute aanrader als hulpmiddel. Ben heel blij, dat ik gestopt ben!

09-11-2009 | Man
Stoppen met roken
Het gebruik van de patches heeft me effectief geholpen om te stoppen met roken. Ik heb 1 doosje met de hoogste dosis (voor 1 of meer pakjes sigaretten per dag) gebruikt. De eerste week ging het prima. Daarna kreeg ik last van maag en darmproblemen. Ik heb werkelijk een hele week ik de zetel gelegen. Nog nooit heb ik me zo ziek gevoeld. Ik heb daarvoor ook al geprobeerd om[lees meer...] te stoppen met roken (zonder hulpmiddelen) en toen had ik geen bijwerkingen. Echter, toen ben ik wel opnieuw begonnen...