nicotine

Stoppen met roken (54 meningen)

10-01-2016 | Vrouw | 23
nicotine (21mg/24)
Stoppen met roken
Bijna 5 maanden geleden besloot ik te stoppen met roken. Het kostte teveel geld en vond het tijd om te stoppen. Mijn vriend heeft mij erg gestimuleerd, ik denk dat het erg helpt dat mensen om je heen achter je keuze staan. De nicotinepleisters heb ik veel langer gebruikt dan op de verpakking stond. Alle periodes in principe dubbel zo lang, omdat ik zeker wist dat ik een la[lees meer...]ngere tijd nodig had om af te bouwen. De stap van de zware (24 mg) naar de middelste (14 mg) was even heel zwaar. Na 1 keer een sigaret geprobeerd te hebben werd ik er naar (misselijk, duizelig). Daarna heb ik niet tot nauwelijks nog zin in een sigaret. Ik ben heel blij dat ik deze pleisters heb geprobeerd. Nu ben ik inmiddels bijna 5 maanden gestopt waarvan ik ongeveer 1 maand geen pleisters meer gebruik. Als ondersteuning is een stoppen met roken app ook erg fijn. Quit buddy heet dat. Heel veel succes voor de andere stoppers. Mij lukt het zelfs ook!

26-10-2015 | Vrouw | 28
nicotine (21mg/24)
Stoppen met roken
3 weken geleden begonnen met pleisters plakken na 12 jaar een pakje per dag gerookt te hebben. Ik was verbaasd hoe goed het werkte.. had weinig behoefte aan sigaret. De pleister gaat wel snel los in de hoekjes, maar daar heb ik Leukoplast tape voor gehaald om het extra vast te plakken zodat het zeker bleef zitten. Helaas na een week kon ik de pleisters niet goed meer verdr[lees meer...]agen. De huid werd rood en jeukte verschrikkelijk.. op allerlei plekken geplakt, maar de reactie werd met de dag erger. Op gegeven moment zelfs opgezwollen plekken en het was net een dambord op mijn armen en benen omdat de rode uitslag (vierkantjes) niet meer wegtrokken. Moest er uiteindelijk mee stoppen en gebruik nu sinds anderhalve week de zuigtabletjes van Niquitin en die bevallen me ook goed. Dus als meer mensen last hebben van de uitslag kan ik de zuigtabletjes zeker aanraden!

21-08-2015 | Man | 43
Stoppen met roken
Na 23 jaar roken ben ik gestopt met behulp van Niquitin pleisters. Ik ben gestopt onder begeleiding van de praktijkondersteuner van mijn huisarts. Ik begon met de middelste sterkte: 14 mg, omdat ik ongeveer 12 sigaretten per dag rookte. Na vier weken heb ik afgebouwd naar 7 mg. en twee weken daarna ben ik helemaal gestopt. Ik ben nu bijna 12 weken gestopt met roken en ik d[lees meer...]urf te zeggen dat het geslaagd is. Ik voel geen behoefte meer en een enkele keer even een momentje, maar dat gaat vanzelf voorbij. De pleisters hebben mij goed geholpen bij het afleren van de gewoonte. Doordat je wel nicotine gebruikt zijn de lichamelijke afkickeffecten hanteerbaar. Let wel op: pleisters zijn geen wondermiddelen, dus ook met pleisters heb je last van afkickverschijnselen. Je geest en je lichaam hunkeren naar sigaretten. Je moet zelf willen stoppen met roken, want anders heeft het geen zin. Dit duurt een paar dagen en daarna wordt het hanteerbaar. Toen ik van 14 mg naar 7 mg ging toen had hier ook weer last van, maar het was wel makkelijker vanwege de eerdere ervaringen. Toen ik stopte met de pleisters wederom afkickverschijnselen, maar na ongeveer een week was dat ook voorbij. Ik heb goede ervaringen met deze pleisters. De enige nadelen: huidirritatie (jeuk en rode uitslag) en de pleisters laten snel los. Voor de rest heb ik geen nadelen ervaren. Ik wil de pleisters daarom wel aanbevelen, met de kanttekening dat je volledig achter je stoppoging moet staan. Dat is het belangrijkste, want de pleister is slechts een hulpmiddel. Succes.

05-05-2015 | Man | 34
nicotine (21/2424)
Stoppen met roken
Ik gebruik nu 2 weken de niquitine pleisters en ben tevreden over het resultaat. Ik heb sinds de start niet meer gerookt, maar heb wel last van enkele bijwerkingen. Als ik de pleister plak gaat de spier waar ik hem op plak zeer doen en mn huid word rood na een half uur verdwijnen deze symptomen weer. Ik begon met 21mg maar die waren te heftig en knip i.o.m de huisarts de p[lees meer...]leisters nu doormidden. De pleisters blijven niet makkelijk plakken maar nu ik ze afplak met fixomull stretch is dit geen probleem meer (kun je bij apotheek krijgen via huisarts) kan er zelfs mee baden zonder dat de plijster los laat. Volgende week stap ik over op 7mg de laatste stap en hoop nu van het roken af te zijn. Ookal doet het wat pijn en zijn er bijwerkingen die paar weekjes heb ik er voor over om van mn jaren lange verslaving af te komen. Ik hoop dat degene die dit leest het ook gaat lukken.

02-05-2015 | Man | 30
nicotine (21/2424)
Rookverslaving
Let op dat dit geen wondermiddel is. Een rookverslaving is tweeledig: er is een nicotineverslaving én een gewoonteverslaving. Door de pleister wordt in de nicotineverslaving voorzien, waardoor het makkelijker wordt om ‘nee’ te zeggen. Op deze manier wordt in het eerste stadium de gewoonteverslaving afgeleerd en vervolgens de nicotineverslaving geleidelijk afgebouwd. De beh[lees meer...]oefte naar een sigaret houdt bij mij aan, maar is makkelijker te negeren. Een praktisch probleem ondervind ik in de kleefkracht: de pleister laat redelijk makkelijk los. Ik gebruik sporttape of leukoplast om dit op te lossen. De bijwerkingen zijn bij mij onschuldig. Direct na het aanbrengen jeukt de plek vreselijk en wordt lichtroze. Na een klein uur is dit verdwenen. Gedurende de dag heb ik af en toe last van maagzuur, dit is niet heel erg. Wat ongemakkelijk zijn de drukkende pijnscheuten in vooral mijn armen. Deze houden een paar minuten aan, zijn niet vreselijk, maar ook zeker niet prettig. Over het algemeen ben ik zeer tevreden: zonder de pleisters was deze stoppoging zeker mislukt. Als ik hem wat later dan normaal aanbreng, merk ik dat ik de drang naar een sigaret veel moeilijker (lees: niet) kan onderdrukken.

06-10-2014 | Man | 48
Stoppen met roken
Hallo,ik gebruik de pleister nu 2 dagen en ik hoor dat ze (soms) niet blijven plakken.Met die wetenschap heb ik Leukoplast tape gekocht.Je kan zelfs gewoon douchen,die pleister blijf gewoon zitten,gebruik geen ander merk tape!(Dit is geen reclame voor Leukoplast).

18-12-2013 | Man | 62
Aderverkalking
in 1990 pleisters geprobeerd echt een crime.. huiduitslag en loslatend bij zweten op mijn werk, slechte bui.. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend

18-12-2013 | Man | 62
nicotine (4mg)
Aderverkalking
Vroeger pleisters geprobeerd, werkte niet goed. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend, ook als ik met rokers omga... geen probleem, net zo verslaafd... maar dan geen rook in mijn lijf.....positieve ervaring bij vaatpreventie en stoppen met roken zorg... ideaal toch als je verslaafd bent. Niquitin pilletjes 4mg in Nederland peperduur ( 23,45), nu op internet Schotla[lees meer...]nd een prijs van ongeveer € 16 euro incl. verzendkosten. Frankrijk en Duitsland ongeveer €18,= ( 60 pilletjes) btw tarief nagenoeg het zelfde. En in Frankrijk zijn ze nog in kersensmaak te koop (1,5mg) als je niet van mint houd met niquitin heb ik alleen soms een kriebelhoest en verder geen nadelige gevolgen

26-08-2013 | Vrouw | 32
Stoppen met roken
Hartstikke makkelijk in gebruik en zeer effectief. Het enigste wat ik super vervelend vind en eigenlijk nergens goed kan terugvinden is dat ik op wat voor ledemaat ik van mijn lichaam de pleister ook plak pijn krijg. Of het nu op mijn arm is of op mijn been, steeds krijg ik een zeurende pijn in de arm of been waar de pleister zit. Ik kan de pijn niet goed beschrijven, vroe[lees meer...]ger had ik last van groeibenen misschien kent iemand dat wel. Zo voelt deze pijn ook. Ik moet mijn arm of been dan in een gestrekte positie leggen dan gaat de pijn weer weg. Als ik bijvb op mijn arm lig of als tie onder mijn kussen s nachts lig wordt ik er wakker van ook als ik gewoon op de bank zit gaat mijn arm pijn doen echt heel vervelend. Wie kent dit nog meer. Ik ben er van overtuigd dat dit door de pleisters komt. Ben pas weer begonnen met de pleisters omdat ik een kleine terugval had en de pijn is er nu ook weer.

17-07-2013 | Vrouw | 50
nicotine
Met behulp van pleisters gestopt met roken. Echter namate de dosis minder werd werd ik steeds onrustiger. Nadat ik klaar was met stap 3 ben ik toch weer gaan roken. Ik vraag me af of het kwaad kan als ik langdurig pleisters gebruik. Kan iemand mij iets vertellen over de gevolgen als ik de pleisters langdurig blijf gebruiken?

09-06-2013 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Ik ben nu 8 weken van het roken af,dit met behulp van de pleisters. Morgen ga ik beginnen met stap 3,en ga dit 7 dagen doen. Ik heb geen bijwerkingen gehad,en ook geen last gehad dat de pleister niet bleef zitten,maar ik heb de pleister wel steeds op mijn bovenarm geplakt. Ik ben dus zeer tevreden over dit produkt,en ben zeer benieuwd als ik over 7 dagen klaar ben met[lees meer...] plakken of ik dan nog ontwenningsverschijnselen zal gaan krijgen van het"niet roken" Wil iedereen hier sucses toewensen met het stoppen met roken!

05-04-2013 | Man | 50
Stoppen met roken
Meer dan 30 jaar rook ik al !!! Ik had altijd angst om te stoppen,maar nu toch met hulp van NiQuitin 14 mg 1 week geleden begonnen. Ik haal de pleister voor het slapen er af,'s morgens een nieuwe erop en kan er weer een dag tegen. Een bij werking is volgens mij de smaak in mijn mond,het is alsof ik in een paar uur een pakje sigaretten heb gerookt,morgen ga ik de laatst[lees meer...]e stap kopen i.v.m. de smaak. Het afgelopen half jaar heb ik mijn rookpatroon veranderd,een paar sigaretten minderen en begonnen met de pleisters. xxx had ik maar eerder begonnen xxx als je wil en je moet nog beginnen wacht niet en begin

28-02-2013 | Vrouw | 34
nicotine
Ik denk dat ik een bijwerking heb van de Niquitin pleisters, maar ik weet het niet zeker. Ik weet niet of iemand anders er misschien ook last van heeft (of dat ik "gewoon" een tick erbij heb gekregen in het leven) ..... maar ik heb na ca. 4 weken gebruik van de pleisters (eerste 3 weken Nicotinell gebruikt, daarna Niquitin) pijnscheuten in mijn nek. Soms om de 15min, so[lees meer...]ms met langer tussenpozen. Iemand, niemand? Of ben ik een vreemde eend in de bijt?

28-02-2013 | Man | 47
Stoppen met roken
De mensen die klagen over het loslaten van de pleisters en die beweren geen bodylotion te gebruiken: Misschien moet je je eens wássen?? De pleister plakt uitstekend, maar ja, als je huid baggervet is laat ie zo weer los natuurlijk. Gewoon op je bovenarm plakken, als je dat een beetje uitkient kun je makkelijk met beide bovenarmen 7 dagen toe zonder twee keer op dezelfde pl[lees meer...]ek te moeten plakken (want dat moet je dus niet doen he...)

10-02-2013 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Ik ben 10 dagen geleden gestopt met roken met behulp van tabletten. Ik heb al meerdere stoppogingen ondernomen maar nooit met een hulpmiddel. Ik was ontzettend verbaast want ik heb sinds dag 1 eigenlijk nergens last van. Ik rookte al jaren en ook veel maar ik heb nu zelfs geen drang naar een sigaret. De eerste paar dagen en de eerste keer tijdens het uitgaan af en toe alle[lees meer...]en de gedachte gehad van hmmm lijkt me lekker. Het is aanbevolen om minimaal 8 tabletten te nemen en om niet terug te gaan in het gehalte. Ik heb sinds de eerste dag niet meer dan 4 tabletten genomen en ben nu zelfs terug gegaan van 4 mg naar 1.5 mg. Hebben andere mensen deze ervaring ook? Ik ben wel een beetje bang dat het mis gaat, het lijkt bijna te mooi om waard te zijn...

09-12-2012 | Vrouw | 57
Stoppen met roken
na meer dan 43 jaar flink roken (groot pakje per dag) vanaf 04-12-2012 begonnen met plakken van 21 mg pleister en het werk echt geweldig, weinig problemen en ben blij dat ik eindelijk niet meer rook. Wat het plakken van de pleister betreft kan je ze beter op je bovenarm plakken dan laten ze niet los, plak je ze bij de heup ofzo dan schuiven ze weg of laten gedeeltelijk l[lees meer...]os.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum