ziekte

Afslanken - overgewicht

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor afslanken - overgewicht

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: afslanken - overgewicht

06-08-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Laatste poging voor een gastric bijpass. Mijn heel leven moest ik opletten wat en hoeveel ik eet. Ik ben een persoon die enkel aan de koelkast moet voorbij lopen en ik heb 3 kg meer. Mijn heel leven draait om mijn gewicht en dit is mentaal heel vervelend.

06-08-2022 | Man | 50
Afslanken - overgewicht
Ik ben het middel puur gaan gebruiken om af te vallen. Zelf ben ik geen suikerpatiënt, dus wat meer moeite moeten doen om het te krijgen. Ik deed al langer een licht ketose dieet en dit heb ik gewoon doorgezet. Daarnaast slikte ik al vitamine D en magnesium icm visolie capsules. Maar ik heb werkelijk bijna nergens last van. De eerste 4 weken heb ik de 0,5mg gebruikt. Da[lees meer...]arna 10 weken ongeveer 0,75mg en nu 3 weken 1mg. Ja ik moet eten tot ik vol zit en niet meer nemen, anders wordt ik misselijk. Ik hou aan dat ik nog de helft eet van wat ik voorheen at. Als ik eem dag geen ontlasting heb dan neem ik een homeopathische stoelgang tablet. Ik ben nu 12 kg afgevallen in 17 weken waarin ook 4 weken vakantie zijn gevallen. Mijn startgewicht was 98 kilo.

05-08-2022 | Vrouw | 31
Afslanken - overgewicht
Via verkleinen van porties 5 kg zelf afgevallen. Daarna bleef mijn gewicht 2 maanden stabiel op 88kg. Op 15 juni begonnen met Ozempic. Ik woog 87,7kg. Ik heb tot nu toe 2 weken 0,25mg - 4 weken 0.5mg en 1week 1g gespoten. Eergisteren nog eens 1g gespoten en vandaag op de weegschaal 79,9kg kunnen zien. Dus in totaal op 7 weken 7.8kg afgevallen. Wel moet ik zeggen dat ik[lees meer...] heel veel bijwerkingen had met het spuiten van de 1g. Duizelig, hoofdpijn en heel misselijk gedurende 2 dagen na spuiten. (geen bijwerkingen met 0.25mg en 0.5mg) Ook de verminderde eetlust, soms zelfs tot kokhalzen en slechte humeur zorgden ervoor dat ik wou stoppen met ozempic. Maar via mijn before en after foto's toch even besloten om even op mijn tanden te bijten. Ik had immers sinds 6 jaar het gewicht die ik nu heb niet meer op de weegschaal gezien. Ik ga dus toch nog even verder doen!

05-08-2022 | Man | 52
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu sinds eind april, ben 12 kilo afgevallen zonder enige moeite, lette wel op mijn eten maar als je hongergevoel zowat weg is is dat goed vol te houden, sinds begin juni ben ik niets meer afgevallen, maar dat ligt meer aan mij dan aan het medicijn, het ging zo makkelijk dat ik er nu wat meer moeite voor moet doen en die klik moet ik nog wel ff maken. Volg ook G[lees meer...]LI programma dat was verplicht om voor vergoeding in aanmerking te komen, de werking werd bij mij na 2 maanden minder, het ondersteund nog wel maar ik heb best wel veel honger nu dat had ik de eerste weken absoluut niet, bijwerking waren een dagje misselijk bij ophogen, via een tip ben ik van hoogste dosering naar 2,4 terug gegaan, bij sommigen schijnt dat te helpen dat het medicijn weer beter werkt, ik vind het een wonder medicijn zeker als je zoals ik weinig bijwerkingen had/hebt. Wat ik nog wel wilde melden is dat ik de eerste periode een beetje somber was en dat ligt volgens mij wel aan Saxenda, want als je afvalt ben je meetsal wel vriolijk gestemd…;)…Daarna ging deze bijwerking ook weer weg.

Reductil

05-08-2022 | Vrouw | 25
sibutramine
Afslanken - overgewicht
Wil graag weten of het nog te verkrijgen is, en waar laat me aub weten.

03-08-2022 | Vrouw | 61
Afslanken - overgewicht
Na in 2010 een GBP te hebben gehad, nauwelijks afgevallen, in totaal 15 kilo. Kan nog steeds niet veel eten maar er gaat geen kilo meer af. Heb ook COPD gold 2 dus kan niet veel bewegen, doe wel fysiotherapie 2 x per week. Via de huisarts SAXENDA gekregen en het werkt echt super goed. Geen hongergevoel meer, moet echt af en toe denken, oja, moet wat eten. Heb veel last v[lees meer...]an obstipatie en gebruik daar zakjes voor, dat werkt iets beter. Wel vaak duizelig en veel pijn in mijn buik, maar ik val wel wat af en dat is geweldig. Echt een aanrader.

01-08-2022 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
Nu 6 weken bezig, en 6,5 kilo kwijt , dat ik dat nog mag meemaken op mijn leeftijd. Worstelde al als kind met overgewicht. Heb ook ernstige artrose dat wordt niet minder maar hopelijk wel dragelijker met minder gewicht. Ben alleen bij de GLI niet echt er uit hoe ik in de gaten gehouden wordt.

01-08-2022 | Vrouw | 59
Afslanken - overgewicht
Blij mee! Ben na de 1e dosis van 0.6 geleidelijk gaan verhogen met 1 klikje per dag ipv 0.6 per week omdat ik snel bijwerkingen kreeg. Kreeg ik een bijwerking dan verhoogde ik niet. Dit werkte tot nu toe goed. Zit op 2.4 maar ga in overleg met de huisarts terug naar 2: Ben ineens draaierig en heel moe. Wel in plm 8 weken 7 kg kwijt. Was al 14kg afgevallen met behulp van ee[lees meer...]n app maar stond stil. Op zich nog steeds heel blij mee ondanks de bijwerkingen.

29-07-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
8kilo afgevallen in 3 weken tijd! Weinig bijwerkingen, voornamelijk na ongezond eten last van wat omhoog komend maagzuur. Eerste paar dagen soms wat lichte misselijkheid maar na eten crackertje/rijstewafel oid trekt dat bij. Verminderd eetlust aanzienlijk. Prikken stelt niks voor, klein naaldje dat je niet/nauwelijks voelt. Verbaasd me hoe goed en met hoe weinig bijw[lees meer...]erkingen dit middel aanslaat.

27-07-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Al jaren vecht ik tegen overgewicht... en steeds vaker terugkerende rugproblemen. Zit al jaren op zelfde gewicht wat ik ook probeerde... Begonnen met ozempic aan 0.25mg nu 2e week 0.50mg ... ik vind wel dat het goed werkt; weinig tot geen eetlust, sneller voldaan en langer vol... wel veel last van bijwerkingen: misselijkheid, krampen, diarree of verstopping (vroeger 1[lees meer...]x/dag, nu 1x/week naar toilet kunnen gaan), maagpijn, zoet en vettig eten zorgen voor maaglast. Deze verdwijnen bijna allemaal (behalve de maagpijnen) tegen einde van de week. Nu dus 6 weken bezig en al 4kg kwijt... het gaat langzaam maar gestaag, wat best mooi is.

25-07-2022 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
Na 4 weken als 6,5 kg kwijt. Kon nooit ‘zomaar’ afvallen. Nu lukt t met Saxenda wel. Ondanks schildklierproblemen. Echt erg blij mee. Twee dagen wat hoofdpijn verder geen bijwerking. Alleen wel droge mond.

25-07-2022 | Vrouw | 63
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu 6 weken Saxenda en ben 5,5 kg afgevallen. Ik eet kleinere porties en het is gemakkelijk om gezond te eten. Het grote verschil is dat ik de hele dag door verzadigd ben en niet meer de hele dag bezig ben met eten. Het dagelijks spuiten is geen probleem en gaat ook heel gemakkelijk met de pen. Nauwelijks bijwerkingen. Ik was op eigen kracht 30 kg afgevallen, m[lees meer...]aar ben in het afgelopen jaar weer 8 kg aangekomen. Het afvallen op eigen kracht lukte niet meer, maar nu met Saxenda lukt het wel. Ik ben er erg blij mee!

22-07-2022 | Vrouw | 45
Afslanken - overgewicht
Begonnen begin juni (0,25mg) had zeer weinig last, pas vanaf 0,50 begon ik het te voelen (vooral misselijk en geen honger) op einde van de wekelijkse kuur krijg ik wel meer honger . Ben ondertussen al 4 kg verloren. Ben zeker tevreden maar het gaat geleidelijk ... Misschien wel positief... heb geen zin om er verrimpeld uit te zien .

20-07-2022 | Vrouw | 63
Afslanken - overgewicht
Misschien moet ik een nieuwe weegschaal kopen? na 12 dagen, 2x0.25, -7 kg Bijwerkingen enkel moeilijke vaste stoelgang. Geen hongergevoel. Snel voldaan. Tegen het einde van de week-periode wel terug wat meer zin in eten. Ik injecteer vrijdag.

18-07-2022 | Man | 51
Afslanken - overgewicht
Na een rotperiode van 5 jaar met stress, rugklachten en daarna coronatijd nauwelijks bewogen en ruim 50 kilo aangekomen. Gewerkt aan mijn conditie, maar nauwelijks gewicht kwijt. Toen met saxenda in korte tijd al 8 kilo kwijt en mijn conditie is enorm verbeterd. Automatisch kleinere porties eten en nauwelijks snoepen. Mijn grootste plus is dat ik eindelijk weer zelf het h[lees meer...]uishouden kan doen en naar de supermarkt kan lopen.

16-07-2022 | Vrouw | 48
Afslanken - overgewicht
Fantastische resultaten: geen snaaibuien, geregeld eten, genoeg is genoeg. Een heerlijk gevoel dat ik 3 kledingmaten kleiner aan kan in 2 maanden. De combinatie sporten , eten & Saxenda is heel goedvinden te houden.

15-07-2022 | Vrouw | 28
Afslanken - overgewicht
Gestart op 5 Mei met 0,25mg wegens overgewicht dat al enkele jaren aansleept sinds start Antipsychotica. Eerste 4 weken op 0,25mg heel traag gewichtsverlies. Buiten zure oprispingen zo goed als geen bijwerkingen. Na overleg arts 0,5mg opgestart gedurende 4 weken, gewichtsverlies ongeveer 0,5kg per week. Startgewicht 104,8, na 2 maanden 101kg. 2 weken geen inspuiting geha[lees meer...]d wegens op reis. Nadien gestart met 1mg. Dit maandag ingespoten, dezelfde dag en dinsdag geen last. Woensdag wakker geworden: misselijk, hevig braken, maaglast, diarree,… donderdag terug een beetje beter, iets durven eten. Vrijdagochtend wederom braken en diarree. Dokter geraadpleegd, hoogstwaarschijnlijk een buikgriep. Als dit toch ten gevolgen zou zijn van Ozempic en ik dit weekend niet beter ben, wellicht terug naar 0,5mg gaan op maandag. Door ziek te zijn huidig gewicht 99kg . Even afwachten dus, maar hopelijk een buikgriep…

10-07-2022 | Vrouw | 48
Afslanken - overgewicht
Inmiddels vier maanden aan ozempic. Mijn dokter adviserde mij ook metaformine 500 mg naast ozempic mijn bloed suiker was rond de 7 a 8 mml . Inmiddels blijft hij hangen op 3.5 en 4.8 . Twee maanden loop ik te rommelen heb uit mezelf nu 2 maanden geen metaformine meer gebruikt. Elke avond zit ik aan de suiker water met bruin boterham. Ik heb ozempic gekregen om aftevallen i[lees meer...]k sport ook 2 keer in de week en let keurig op mij dieet kleine beetjes verdeeld over de dag. Overdag gaat het goed maar in de avond zit ik op ze lage waarders. Inmiddels andere dokter gevonden en kan daar pas over 3 weken terecht ik twijfel om verder te gaan.

09-07-2022 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
In het begin dacht ik dat het ging helpen. 1 kg kwijt in de eerste maand. Maar nu… al 3 maand verder en er gaat niets meer af. Ik voel geen effect van saxenda; geen bijwerkingen maar ook niets van werking.

09-07-2022 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Eerste week . Maandag gestart . Nu zaterdag en al 3 kg kwijt . Gaat zeer snel . Geen honger meer .af en toe een beetje misselijk

05-07-2022 | Vrouw | 66
Afslanken - overgewicht
Eerste 3 weken 2 keer erg misselijk geweest. Heftig braken. Daarna ging het beter. Hoofdpijn werd ook minder. Nu na 4 weken nog steeds vermoeidheid. Wel 3.5 kg afgevallen. Erg blij mee.

05-07-2022 | Vrouw | 34
Afslanken - overgewicht
Ik ben op 11 weken 8,1kg afgevallen. Snoepen en zoet smaakt me nog wel maar niet in de proporties als voorheen. Als ik ‘s middags een goede maaltijd eet heb ik vaak genoeg tot de volgende ochtend.

01-07-2022 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Ik ging trouwen,door uitstel door corona was ik toch even verdikt. Mijn kleed was plots te klein geworden, wat een ramp. Door vriendin kwam ik bij het medicijn te recht. Eerst opzoekwerk gedaan, waarbij later besliste dit te gebruiken. En ja hoor perfect resultaat. Ik begon op 70.2 en nu 4 weken later 62.1 en ja ondertussen getrouwd en kon in mijn kleed. Nu volhouden want[lees meer...] blij gewicht. Moet wel zeggen het medicijn heeft je wel droge mond en dus drink je meer water. Veel minder eetlust, dus minder drang. Ik te vreden over product ook was ik eerst heel kritisch. Ik raad zeker aan.

01-07-2022 | Man | 26
Afslanken - overgewicht
Ik ben gestart op 128kg, nu aan de 5de week bezig met 0.5mg injecties. Zit vandaag op 117.6kg. Pas een hele week ziek geweest door corona, smaak en geur was weg, gisteren avond was de smaak gedeeltelijk terug en had ik echt enorm veel zin in een durum kip met kaas. Dit had ik beter niet gedaan.. opwerpingen van vetten en boeren in de mond, en diarree waar geen hard brokje[lees meer...] in zit... Dit is eigenlijk tot nu toe het eerste van bijwerkingen dat ik ervaar sinds ik begonnen ben. Verder eet ik gezond, alleen dus pakken minder en ga ik 3x per week met de mountainbike rijden. Ik voel mij allesinds al een pak fotter erdoor.

28-06-2022 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
begonnen met 4maal0.25mg. de bijwerkingen zijn eigenlijk wel ok en niet constant. ik heb wel last van huidovergevoeligheid bij aanraking zoals je kan hebben bij koorts.ik vraag mij af of er dit nog iemand ervaart. ondertussen bezig 1 eweek met 1mg ben al bijna 8 kilo kwijt sedert 30 april. let wel op mijn voeding maar kan sowieso al minder eten

28-06-2022 | Vrouw | 66
Afslanken - overgewicht
In het begin echt veel bijwerkingen nu na 4 weken begint het zich te stabiliseren. Ik heb zeker in het begin gedacht waar ben ik aan begonnen. Nog wel last van vermoeidheid en nog af en toe misselijk met name na een ophoging. Maar ik blijf positief en al een aantal kilo's verloren en dat is het doel.

28-06-2022 | Vrouw | 31
Afslanken - overgewicht
Ben altyd gepest geweest op school met mijn overgewicht en nu na 2 zwangerschappen wouw ik er iets zeker aan doen heb jaren dieeten gedaan maar hielp niet gesport maar geen resultaat en toen ben ik er met de huis arts gaan over praten en zij rade me dit aan jen nu 3 maand bezig met 0,5 mg maar ben nog maar 2 kg kwijt en n het schommeld geregeld

20-06-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Doordat mijn schildklier zo goed als stil lag ben ik op 2 jaar tijd 30 kg bijgekomen. Op eigen houtje verschillende diëten geprobeerd en enkel door koolhydraten te minderen ben ik iets afgevallen maar nu blijf ik gewoon op gewicht. Van de endocrinoloog heb ik deze spuiten voorgeschreven gekregen om me te ondersteunen en mss nog een deel van mijn gewicht kwijt te geraken[lees meer...]. Het laatste jaar ook gediagnosticeerd met Bechterew en reuma en dit extra gewicht doet er niet veel goeds aan. De dag na 1e inspuiting ben ik Snachts misselijk geweest, waarschijnlijk door de reactie op de eerste dosis. Nu enkele dagen later gaat het beter en hongergevoel is ook serieus afgenomen. Tot nu toe krijg ik met moeite de helft nog binnen, en dan nog omdat ik toch iets moet eten. Tot nu toe kan ik nog niet veel zeggen dus ik ben wel benieuwd naar het resultaat na enkele maanden.

18-06-2022 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
opbouw: 4 weken 0,25 mg, 4 weken 0,5 mg, vervolgens 1mg wekelijks nooit noemenswaardige bijwerkingen gehad (schuifbalk hiernaast werkt niet naar behoren) tegelijk volg ik een heel strikt dieet met weinig koolhydraten ik blijf mezelf nu en dan een glaasje wijn permitteren start 19/3/2022 nu 18/6/2022 3 maanden later: resultaat -22,4 kg aantal kg gewichtsverlies is rel[lees meer...]atief, hoe hoger begingewicht, hoe sneller je afvalt uiteraard

17-06-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu 5 weken, 1 spuitje per week in de buik. Ben 4,9 kilo afgevallen. Neemt het hongergevoel weg en zit eerder vol waardoor ik minder eet. Afhankelijk van de hoeveelheid wat ingespoten wordt soms wat mottig, te vergelijken met zwangerschapsmisselijkheid in vlagen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2786)
Angst & paniekstoornis (2239)
Depressie (2238)
Hoge bloeddruk (1595)