ziekte

Afslanken - overgewicht

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor afslanken - overgewicht

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: afslanken - overgewicht

20-11-2022 | Vrouw | 45
Afslanken - overgewicht
Slechts 1 injectie gehad en al de hele week misselijk en totaal geen eetlust , zelfs moeite met eten bereiden voor het gezin,

07-11-2022 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
Ik ben twee weken geleden begonnen met Saxenda in combinatie met een koolhydraatarm dieet obv een diëtist. Afvallen gaat langzaam, maar gestaag. Ik denk dat ook mijn lichaam nog moet wennen aan het anders eten. Wel wat last van misselijkheid af en toe, maar het effect van minder trek hebben ervaar ik als positief. Laat regelmatig een behoorlijk deel van het opgeschepte e[lees meer...]ten staan. Kleinere porties opscheppen moeten nog keren 😊Vanaf half september alles bij elkaar 7 kg afgevallen, waarvan 3 kg ivm Saxenda. Ik zou iedereen adviseren om je te laten begeleiden door een diëtist.

25-10-2022 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Na een maagring met vele problemen deze laten wegnemen direct 10kilo bijgekomen, op aanradenbij de endocrinoloog ozempic voorgeschreven gekregen, netjes gebruikt en 16 kilo afgevallen daarna nog 1 dosis om de 14 dagen bleef heel goed stabiel, veel minder last van mijn artrose in mijn knieën en ook weer veel beweeglijker, ik heb namelijk poly-artrose, hoe spijtig nu dat i[lees meer...]k dit niet meer kan krijgen geen misbruik van gemaakt!moet ik dan eerst ouderdomsuiker zoals mijn,moeder ontwikkelen of zoals mijn grootmoeder diabetes type 1, ik versta het ook helemaal niet , wel het dure vervangingsmedicijn gekregen maar dit kannik niet blijven betalen ik heb het zelfs nog niet gaan halen morgen laatste prik Ozempic en dan voor mij hopeloos …….zo voel ik me echt ik voelde me echt goed in mijn vel.

21-10-2022 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Ozempic nu 20 weken en ik ben 14 kilo afgevallen. Met de pen moet/kan je de eerste weken 0,25 (19 tikken) en evt daarna 0,5 (38 tikken) nemen. Ik ben begonnen met 25 tikken en na 3 weken naar 40 tikken overgegaan, een beetje meer dus maar ben van de ronde getallen. De eerste week was ik heel erg moe en best misselijk maar niet dat het mijn functioneren in de weg[lees meer...] stond. Na al die weken ben ik soms nog vaag misselijk en heb ik soms last van oprispingen. Maar ook daar is prima mee te leven. Om af te vallen doe ik OMAD, one meal a day. Een strenge vorm van intermitted fasting. Ik doe 4 a 5 dagen per week OMAD en de andere dagen eet ik gewoon, zeker in het weekend. Als ik eet, eet ik waar ik trek in heb, ook gewoon friet met mayo en snack. Het voordeel van Ozempic is dat mijn eetlust echt is afgenomen en met 1 maaltijd per dag eet ik altijd lekkere dingen. Gewoon met het gezin, hollandse pot, pasta enz. Ik zit dus niet op een blaadje sla en magere kwark. Ik eet gewoon een croissantje en een lekker broodje bij mn ontbijt in het weekend. Dus als ik eet, is het geen mager eten, ook gewoon uit eten. Maar ik eet wel minder, gewoon omdat ik minder trek heb. Ik ben echt super blij met Ozempic, let op! Het is zeker geen wondermiddel en ik moet echt mn best doen en ook NEE zeggen tegen tussendoortjes, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik echt minder kan eten. De mateloosheid die ik voorheen had heb ik niet meer. Dat mensen het soms met een maagverkleining vergelijken snap ik wel, dan kun je tussen je oren nog steeds trek hebben maar er kan minder in. Dat is wat Ozempic voor mij doet. Nog 6 kilo te gaan maar ik heb er alle vertrouwen in en voel me nu al zo veel zelfverzekerder. Ik heb mn hele verhaal en ervaring maar opgeschreven en ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik miste soms de info hoe anderen het gebruik ervaren en hoe ze het echt doen want alleen een prik erin en gewoon dooreten gaat het niet worden. Het is een hulpmiddel en geen wondermiddel. Veel succes!

Mysimba

06-10-2022 | Vrouw | 50
bupropion / naltrexon

04-10-2022 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
In de eerste twee weken (25mg). Voelde ik me wat weeig op mijn maag, en merk inderdaad dat als ik iets eet wat naar verhouding vet is, daar weer wat last van krijg, ik heb totaal de behoefte niet meer om tussendoor te eten, ik was een echte emotie eter ook, ik val elke week een pond gemiddeld af, wel iets last van obstipatie, maar valt goed te handelen…er komt immers ook m[lees meer...]inder voeding binnen om af te vloeien ;) wat verder heel belangrijk is, mijn bloedsuikers zijn perfect, ik gebruik niet meer de helftvan de insuline eenheden van eerder. Zeer positief dus!

29-09-2022 | Man | 80
Afslanken - overgewicht
Van 138 kg naar 118 kg op 15 maanden tijd. Daarna niet meer. In België niet terugbetaald als je geen diabeet pacient bent.;best duur- 105€ voor 4 maal spuiten

24-09-2022 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Kan iemand me vertellen of het gewicht terug komt na het stoppen van ozempic aub?

18-09-2022 | Vrouw | 27
Afslanken - overgewicht
Hey allemaal. Ik nam ozzmpic inspuitingen zon 2 maanden en was al 5KG kwijt! Nu ben ik 3 weken geleden gestopt omdat alle spuiten een half jaar niet meer verkrijgbaar zijn. Nu ben ik overgestapt op Rybelsus in tablet vorm, het bevat dezelfe stoffen als de spuit. Ik merk nu toch wel dat de werking van de spuit beter gaat. Ik ben ook 2 weken op vakantie geweest en ben een go[lees meer...]ede 2 kg aangekomen :(… Breng ozempic dan echt een jojo effect als je stopt?

13-09-2022 | Vrouw | 33
Afslanken - overgewicht
Ik ben een jongevrouw die een overgewicht had. Heb het 3 maand genomen en 10kilo eraf. Ik wil het verder nemen maar helaas wilt dokter niet meer voorschrijven wegens te kort voor de diabetes patienten. Zijn er mensen die het thuis hebben die ik kan overkopen? Ik heb nog een overgewicht maar wegens te kort niet meer in aanmerking volgens huisarts. Heel jammer maar ben h[lees meer...]opeloos opzoek nog naar enkele maandjes om mijn mooie streefdoel gewicht te behalen. /////////////Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd). (Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///////////////

08-09-2022 | Man | 69
Afslanken - overgewicht
Bij gewicht van 133 kg naar huisarts gegaan met verzoek om Saxenda voor te schrijven. Ik had overgewicht met artrose en slaapapneu. Begonnen in juni met het opbouwschema. Aanvankelijk veel bijwerkingen, maar viel wel veel af. Nu in september in totaal 20 kg afgevallen. Goede begeleiding van huisarts en POH. Start volgende week met GLI.

02-09-2022 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Ook hier moeite met wat nu te eten Ik ga 14 september naar de diëtist voor hulp bij mijn eetschema. Eerst kon ik amper 600 cal binnenkrijgen. En in de zomer er toch wat doorheen gegeten. Dus nu kan ik weer normaler eten, met meer eetmomenten op een dag zonder misselijk te worden. Ik ben nu 18 kilo kwijt (waarvan 14 met saxenda in drie maanden), maar ook hier moeite met h[lees meer...]et eten. Op dit moment ervaar ik veel vermoeidheid.

27-08-2022 | Vrouw | 23
Afslanken - overgewicht
Mijn dochter van 23j neemt nu ongeveer 6 maanden ozempic omdat ze zwaar overgewicht had door medicatie (antidepressiva). Echter is ze er ook al heel die tijd constant zeer misselijk van en kon niks meer binnenhouden, heeft hele erge darmkrampen en maagpijn.... Sinds een week neemt ze nu spasmosen en pantomed op aanraden van huisarts, en dit helpt ongelofelijk goed tegen de[lees meer...]ze bijwerkingen....dus dit is een gouden tip lijkt me :)

Mysimba

24-08-2022 | Vrouw | 56
bupropion / naltrexon
Afslanken - overgewicht
Al bijna jaar in een GLI traject. Ondanks de hulp, dieet en begeleiding juist gegroeid in die tijd. Nu als ondersteuning dit medicijn gevraagd. Wacht de bijwerkingen nog een paar dagen af. Heb nu nog vakantie maar zoveel last van de bijwerkingen dat ik zo niet kan werken 😪

23-08-2022 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
het rare is dat ik wel ervaar dat trek om te snacken weg is , dat voelt wat minder opgejaagd. en afvallen lukte voorheen helemaal niet bij energie beperkt dieet en nu gaat t met onsjes....heel langzaam maar t gaat. ik zou willen dat ik een voedingsschema kreeg dat iets meer deed. wie kan me vertellen wat jullie eten.

22-08-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Ik heb heel goede resultaten bereikt met Ozempic (-10% van lichaamsgewicht op 6 maanden) met een minimum aan bijwerkingen. Enkel beetje misselijk na een zwaar restaurantbezoek. Ik zou de Ozempic nu graag afbouwen, maar ben wel wat bang hiervoor ... Zijn er hier al mensen die, na goede resultaten, reeds zijn gestopt met Ozempic en hun ervaringen willen delen? Dank je [lees meer...]wel!

20-08-2022 | Vrouw | 48
Afslanken - overgewicht
Sinds 10 april ben ik begonnen met saxenda , nu inmiddels 21.8 kg afgevallen. Heb totaal geen enkele bijwerking gehad op af en toe wat obstipatie na . Sinds ik saxenda spuit voel ik mij fitter en minder moe . Elke dag wandelen rustig tempo 1x per week sporten met een coach . Wel merk ik dat het nu minder zijn werk doet en ik weer meer trek krijg in zoet en dat is nie[lees meer...]t de bedoeling . Gelukkig heb ik mijzelf heel goed in de hand . De tip die ik kreeg om de werking toch weer te verbeteren was of verlagen naar 2.4 en kijken wat het doet of paar weken stoppen en weer opnieuw beginnen . Daar ga ik nog even over nadenken want ik moet toch nog wel minimaal 10kg kwijt vind ik zelf . Helemaal stil sta ik niet kwa afvallen maar het gaat nu iets te langzaam .

20-08-2022 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Nu 6 weken bezig, 9.2kg kwijt. Geen bijwerkingen, behalve bij te vet eten flinke buikkrampen. Ik houd via een app bij wanneer ik wel wat last ervaar. Dat helpt wel bij het maken van keuze om een keer wel of niet te snacken of wat buikkrampen geeft. Verder geen klachten. Mijn valkuil is dat ik te weinig kan eten icm geen hongergevoel. Ik blijf voorlopig op 1.8mg. Ben nog ni[lees meer...]et hoger geweest dus geen ervaring mee wat dat doet. Snoepen of suikerbehoefte is weg. Tegen einde van de week merk je dat injectie uitgewerkt raakt. Hongergevoel neemt dan wat toe. Ben er verder positief over.

12-08-2022 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
Ben pas 3 wkn bezig. Afvallen gaat prima maar is ook niet raar want door de misselijkheid eet ik niks...vreselijk vermoeid..ik kan weinig meer doen op een dag omdat ik me echt beroerd voel. Ik wil doorzetten maar het is wel lood zwaar op dit moment.

06-08-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Laatste poging voor een gastric bijpass. Mijn heel leven moest ik opletten wat en hoeveel ik eet. Ik ben een persoon die enkel aan de koelkast moet voorbij lopen en ik heb 3 kg meer. Mijn heel leven draait om mijn gewicht en dit is mentaal heel vervelend.

06-08-2022 | Man | 50
Afslanken - overgewicht
Ik ben het middel puur gaan gebruiken om af te vallen. Zelf ben ik geen suikerpatiënt, dus wat meer moeite moeten doen om het te krijgen. Ik deed al langer een licht ketose dieet en dit heb ik gewoon doorgezet. Daarnaast slikte ik al vitamine D en magnesium icm visolie capsules. Maar ik heb werkelijk bijna nergens last van. De eerste 4 weken heb ik de 0,5mg gebruikt. Da[lees meer...]arna 10 weken ongeveer 0,75mg en nu 3 weken 1mg. Ja ik moet eten tot ik vol zit en niet meer nemen, anders wordt ik misselijk. Ik hou aan dat ik nog de helft eet van wat ik voorheen at. Als ik eem dag geen ontlasting heb dan neem ik een homeopathische stoelgang tablet. Ik ben nu 12 kg afgevallen in 17 weken waarin ook 4 weken vakantie zijn gevallen. Mijn startgewicht was 98 kilo.

05-08-2022 | Vrouw | 31
Afslanken - overgewicht
Via verkleinen van porties 5 kg zelf afgevallen. Daarna bleef mijn gewicht 2 maanden stabiel op 88kg. Op 15 juni begonnen met Ozempic. Ik woog 87,7kg. Ik heb tot nu toe 2 weken 0,25mg - 4 weken 0.5mg en 1week 1g gespoten. Eergisteren nog eens 1g gespoten en vandaag op de weegschaal 79,9kg kunnen zien. Dus in totaal op 7 weken 7.8kg afgevallen. Wel moet ik zeggen dat ik[lees meer...] heel veel bijwerkingen had met het spuiten van de 1g. Duizelig, hoofdpijn en heel misselijk gedurende 2 dagen na spuiten. (geen bijwerkingen met 0.25mg en 0.5mg) Ook de verminderde eetlust, soms zelfs tot kokhalzen en slechte humeur zorgden ervoor dat ik wou stoppen met ozempic. Maar via mijn before en after foto's toch even besloten om even op mijn tanden te bijten. Ik had immers sinds 6 jaar het gewicht die ik nu heb niet meer op de weegschaal gezien. Ik ga dus toch nog even verder doen!

05-08-2022 | Man | 52
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu sinds eind april, ben 12 kilo afgevallen zonder enige moeite, lette wel op mijn eten maar als je hongergevoel zowat weg is is dat goed vol te houden, sinds begin juni ben ik niets meer afgevallen, maar dat ligt meer aan mij dan aan het medicijn, het ging zo makkelijk dat ik er nu wat meer moeite voor moet doen en die klik moet ik nog wel ff maken. Volg ook G[lees meer...]LI programma dat was verplicht om voor vergoeding in aanmerking te komen, de werking werd bij mij na 2 maanden minder, het ondersteund nog wel maar ik heb best wel veel honger nu dat had ik de eerste weken absoluut niet, bijwerking waren een dagje misselijk bij ophogen, via een tip ben ik van hoogste dosering naar 2,4 terug gegaan, bij sommigen schijnt dat te helpen dat het medicijn weer beter werkt, ik vind het een wonder medicijn zeker als je zoals ik weinig bijwerkingen had/hebt. Wat ik nog wel wilde melden is dat ik de eerste periode een beetje somber was en dat ligt volgens mij wel aan Saxenda, want als je afvalt ben je meetsal wel vriolijk gestemd…;)…Daarna ging deze bijwerking ook weer weg.

Reductil

05-08-2022 | Vrouw | 25
sibutramine
Afslanken - overgewicht
Wil graag weten of het nog te verkrijgen is, en waar laat me aub weten.

03-08-2022 | Vrouw | 61
Afslanken - overgewicht
Na in 2010 een GBP te hebben gehad, nauwelijks afgevallen, in totaal 15 kilo. Kan nog steeds niet veel eten maar er gaat geen kilo meer af. Heb ook COPD gold 2 dus kan niet veel bewegen, doe wel fysiotherapie 2 x per week. Via de huisarts SAXENDA gekregen en het werkt echt super goed. Geen hongergevoel meer, moet echt af en toe denken, oja, moet wat eten. Heb veel last v[lees meer...]an obstipatie en gebruik daar zakjes voor, dat werkt iets beter. Wel vaak duizelig en veel pijn in mijn buik, maar ik val wel wat af en dat is geweldig. Echt een aanrader.

01-08-2022 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
Nu 6 weken bezig, en 6,5 kilo kwijt , dat ik dat nog mag meemaken op mijn leeftijd. Worstelde al als kind met overgewicht. Heb ook ernstige artrose dat wordt niet minder maar hopelijk wel dragelijker met minder gewicht. Ben alleen bij de GLI niet echt er uit hoe ik in de gaten gehouden wordt.

01-08-2022 | Vrouw | 59
Afslanken - overgewicht
Blij mee! Ben na de 1e dosis van 0.6 geleidelijk gaan verhogen met 1 klikje per dag ipv 0.6 per week omdat ik snel bijwerkingen kreeg. Kreeg ik een bijwerking dan verhoogde ik niet. Dit werkte tot nu toe goed. Zit op 2.4 maar ga in overleg met de huisarts terug naar 2: Ben ineens draaierig en heel moe. Wel in plm 8 weken 7 kg kwijt. Was al 14kg afgevallen met behulp van ee[lees meer...]n app maar stond stil. Op zich nog steeds heel blij mee ondanks de bijwerkingen.

29-07-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
8kilo afgevallen in 3 weken tijd! Weinig bijwerkingen, voornamelijk na ongezond eten last van wat omhoog komend maagzuur. Eerste paar dagen soms wat lichte misselijkheid maar na eten crackertje/rijstewafel oid trekt dat bij. Verminderd eetlust aanzienlijk. Prikken stelt niks voor, klein naaldje dat je niet/nauwelijks voelt. Verbaasd me hoe goed en met hoe weinig bijw[lees meer...]erkingen dit middel aanslaat.

27-07-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Al jaren vecht ik tegen overgewicht... en steeds vaker terugkerende rugproblemen. Zit al jaren op zelfde gewicht wat ik ook probeerde... Begonnen met ozempic aan 0.25mg nu 2e week 0.50mg ... ik vind wel dat het goed werkt; weinig tot geen eetlust, sneller voldaan en langer vol... wel veel last van bijwerkingen: misselijkheid, krampen, diarree of verstopping (vroeger 1[lees meer...]x/dag, nu 1x/week naar toilet kunnen gaan), maagpijn, zoet en vettig eten zorgen voor maaglast. Deze verdwijnen bijna allemaal (behalve de maagpijnen) tegen einde van de week. Nu dus 6 weken bezig en al 4kg kwijt... het gaat langzaam maar gestaag, wat best mooi is.

25-07-2022 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
Na 4 weken als 6,5 kg kwijt. Kon nooit ‘zomaar’ afvallen. Nu lukt t met Saxenda wel. Ondanks schildklierproblemen. Echt erg blij mee. Twee dagen wat hoofdpijn verder geen bijwerking. Alleen wel droge mond.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2843)
Angst & paniekstoornis (2304)
Depressie (2285)
Hoge bloeddruk (1637)