Gordelroos

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor gordelroos

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Nortrilen 1 2
Oxycodon 1 5
Nestosyl 1 5
Lidocaine-Levomentholgel 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: gordelroos

Nortrilen

25-03-2024 | Vrouw | 65
nortriptyline

reumatische pijnen

Kreeg dit bij gordelroos. Het hielp tegen de pijn na 4 weken kon ik een uur na inname mijn handen niet meer gebruiken. Reumatische pijnen.

02-03-2024 | Vrouw | 66

haaruitval

Vreselijke haaruitval

17-02-2024 | Man | 73
Gordelroos

acute hoofdpijn duizeligheid misselijkheid abnormale zwelling van de penis wazig in het hoofd verandering van stabiliteit

Hevige hoofdpijn misselijk moeilijk urineren duizelig flauwvallen warrig

31-01-2024 | Vrouw | 73
Gordelroos
Al na de eerste inname werd ik heel duizelig en kreeg ik flinke hoofdpijn. Vergelijkbaar met migraine. Gisteren de laatste dosis en nog steeds heb ik een zg. dronkemansgang en ben ik heel duizelig.

04-10-2023 | Vrouw | 43
Gordelroos
Ik neem dit middel inmiddels voor de 6e keer . Elk jaar heb ik wel een keer gordelroos. Het middel helpt goed enige nadeel het zijn grote pillen… alleen kan ik dat zeg niet zo goed slikken.

02-10-2023 | Vrouw | 62
Gordelroos
Helpt goed tegen de pijn. Geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

15-09-2023 | Vrouw | 27
Gordelroos
Een kuur van 7 dagen voor Gordelroos. Uitbraak is gestopt en de pijn gaat langzaam weg. Sinds gebruik zit ik elke ochtend onder de huiduitslag (netelroos). Verder nog enkele andere bijwerkingen. Gelukkig is het een kuur …

11-06-2023 | Vrouw | 70
Gordelroos
Gordelroos uitslag bijna weg daarna begon de pijn. Vooral met opstaan uit bed hevige pijn moet dan proberen direct te staan en lopen! Dan zakt de ergste pijn weer weg. Lyrica en morfine daarbij nog 4x per dag 2-paracetamol helpen enigszins maar niet volledig! Kan alleen op rug liggen met slapen daarna eruit komen is verschrikkelijk! Ben ook erg slaperig overdag!

Amitriptyline

12-01-2023 | Man | 65
amitriptyline
Gordelroos
Ik gebruikte amitriptyline tegen de zenuwpijn bij gordelroos. Ben ermee gestopt omdat ik twee keer “Out” ging en tegen de grond smakte als gevolg van serieuze duizeligheid. Ben nu ruim een maand gestopt maar mijn eten is smakeloos of ronduit smerig, daarnaast is mijn bloeddruk aanmerkelijk hoger dan voorheen (was normaal is nu te hoog).

19-06-2022 | Man | 54
Gordelroos
Flinke huiduitslag op mijn voorhoofd, ontstond in een paar dagen, bleek gordelroos te zijn. Aciclovir voorgeschreven gekregen (tabletten + oogzalf) om uitbreiding richting ogen te voorkomen of in elk geval af te remmen. Toen ik begon met de kuur had ik een paar kleine plekjes boven mijn oog. Sindsdien kwam er niets meer bij. De bestaande plekken veranderen langzaam (du[lees meer...]urde wel lang) in donkere korstjes. Vooral even lastig om 5 x per dag op vaste tijden tabletten te moeten nemen en die oogzalf in je oog te prutsen. De bijwerkingen vielen me mee. Af en toe licht misselijk gevoel (eten helpt), en af ten toe beetje diarree. Ook wat vermoeid en overdag soms slaperig. De laatste dagen had ik een paar keer een aanval van hartkloppingen terwijl ik me vermoeid voelde. Dat vond ik eng. Na de kuur heb ik dat niet meer gehad.

Pregabaline

21-05-2022 | Vrouw | 76
Gordelroos
de laagste dosis pregalabine bracht me al lichamelijk van de wijs.De pijn was niet voor 100% afwezig, maar voor mij draaglijk. Was gekluisterd aan huis door evenwichtsklachten, waardoor ik zeer onzeker op mijn benen stond. Ook na behandeling op de pijnpoli. Ben nu bezig met een voorzichtige afbouw van de 3e capsule, hetgeen al opleverde, dat ik weer naar buiten kan voor ee[lees meer...]n boodschap. De pijn is niet 100% verdwenen, maar voor mij draaglijk.

03-11-2021 | Vrouw | 29
Gordelroos
Na een verkeerde diagnose door de huisarts, deze medicijnen 5 dagen daarna kunnen ophalen bij de hap met de juiste diagnose. Gelijk na de 2e pil merkte ik effect, het gevoel alsof m'n huid word opgevreten verdween, de jeuk en zenuwpijn verdween ook. Zeer effectief! Wel kreeg ik na een aantal pillen wat hoofdpijn, maar alles beter dan de pijn van gordelroos

27-09-2021 | Vrouw | 35
Gordelroos
Ik ben een vrouw van 35.Vandaag begonnen met dit medicijn tegen zoster virus gordelroos merk nu beetje hoofdpijn dus waarschijnlijk is dit een teken dat het al iets doet ,heb al ruim 2 jaar lang gordelroos en steeds opnieuw dat terug kerende virus. Ooit prednison gekregen daarna begon de gordelroos weer opnieuw 1 maand later terug te keren.nu hoop ik dat het met deze virus[lees meer...] remmers voorgoed wegblijft zoniet word ik doorverwezen naar een internist. Want ben echt klaar met deze afschuwelijke pijn,janken van de pijn en niet kunnen slapen.

01-08-2021 | Vrouw | 33
Gordelroos
Beste mensen Gebruik dit medicijn alsjeblieft nooit Ik heb 2 tabletten van se acyclovir ingenomen en mijn leven stond na 1 dag compleet op de kop Ik werd overvallen door hevige paniek aanvallen na het eerste gebruik Mijn hart ging als een razende tekeer en ik ben zelfs ter controle naar het ziekenhuis meegegaan ik had hevige buikpijn ik was zeer moe en ik voelde [lees meer...]me heel agressief en opgelaten na het innemen van dit medicijn het is een heel slecht medicijn en ik zou het niemand aanraden Zeker niet aan mensen met een psychiatrische aandoening!! Wees voorzichtig met wat je slikt en doe altijd van tevoren je onderzoek! Ik heb dit middel gekocht maar ik had meteen heel veel spijt

Oxycodon

09-11-2020 | Man | 67
oxycodon
Gordelroos
Twee dagen na een niersteenoperatie kreeg ik gordelroos, herpes zoster. Toenemend heftige pijn rechts, niet op de plek van de uitslag op de kuit maar in bovenbeen en rug. Na tweeënhalve week, de pijn was steeds moeilijker te dragen en maakte bijna elke activiteit onmogelijk, kreeg ik van de huisarts oxycodon. Gedurende veertien dagen nam ik 60 mg per dag, daarna gedurende [lees meer...]een week 40 mg. De enige bijwerking was obstipatie. Binnen een paar dagen bouwde ik af. Ik kreeg zo’n anderhalve dag ontwenningsverschijnselen, vooral in de vorm van een naar gevoel. Mijn ervaring met oxycodon is goed, de last van de ontwenning stond in geen verhouding tot de pijn van eerder. Het is begrijpelijk dat artsen terughoudend zijn met het voorschrijven van oxycodon, gezien het vele misbruik. Maar bij verstandig gebruik is het een effectieve pijnbestrijding, waarvoor geen goed alternatief lijkt te zijn. ik beveel het middel aan.

28-07-2020 | Vrouw | 48
Gordelroos
Ben 48 jaar, sinds 2015 na gordelroos heb ik een neuropathie gekregen. Owv pijn kon ik niet meer functioneren. Een hoop pijnstillers geprobeerd maar hulp het maar tijdelijk. Na de start met Lyrica (1x75 tot 2x 150). Kan ik opnieuw zonder pijn sporter, mijn huishoudelijk doen en ook tuinieren. Op werk heb meer tijd om te doen wat ik moet doen zonder pijn. Heb een beetje[lees meer...] concentratie problemen met muziek maken maar niet erger als vroeger. Ik kan eindelijk slapen en rusten tegelijkertijd. Zelf de menopausia kwaaltjes zijn verminder. 100% aan te raden. Om mijn gewicht onder controle te houden ben ik terug aan hardlopen wat ik voordien niet meer kon owv de pijn.

Amitriptyline

05-07-2020 | Man | 68
amitriptyline
Gordelroos
Na een doorgemaakte gordelroosinfectie bleef ik behoorlijke napijn (zenuwpijn) houden. Van dit middel slikte ik aanvankelijk 1 pil van 10mg per dag. Dat deed niks, maar wel de bijwerkingen. Na 10 dagen overgestapt op dubbele doses 1 x 2 tabletjes per dag. Dat hielp wel. De bijwerking bleef. De amitrityline na ruim een maand afgebouwd.

22-04-2020 | Man | 65
Gordelroos
goed geholpen bij herpes zoster, MAAR... toen ik mijn kuur beëindigd had, kreeg mijn vrouw ernstige griepsymptomen (covid19?). Zelfs bij een gewone verkoudheid word ik gegarandeerd besmet en ziek, omdat wij dag en nacht samen zijn, maar NU NIET! Is dit middel al onderzocht door de covid19virologen?

Nestosyl

13-01-2020 | Vrouw | 50
pramocaine/ zinkoxide
Gordelroos
Eerst veel pijn (dacht gestoten) daarna jeukende pijnlijke bulten (dacht beestje gebeten) ik heb 2x daags de zalf op de plek gesmeerd. Geen pijn geen jeuk. Wel de huid eromheen wat rood geïrriteerd. Dacht misschien ontstoken ga naar dokter blijkt gordelroos te zijn. Had ik het maar eerder geweten omdat mijn moeder veel pijn heeft gehad van de gordelroos. Ik raad het ieder[lees meer...]een met gordelroos aan! Heel dun erop kloppen en 5 minuten erna weg pijn en jeuk en na 2 dagen waren alle blaasjes al ingedroogd. Daarna wel stoppen met de zalf zei de dokter. Top spul.

Pregabaline

17-10-2019 | Man | 71
Gordelroos
Heftige Trigeminus-Zoster-infectie met meningo-encefalitis. 16 dagen aan het infuus met Aciclovir. Nu is het zes maanden later en de pijn is dragelijk, dankzij de maximale dosis Pregabalin (600 mg) plus 2 x 500 mg Metamizol. Maar ik zit regelmatig te knikkebollen en mijn hoofd lijkt wel een zeef. Ik moet echt alles opschrijven, anders is het weg.... Hoop dat het niet per[lees meer...]manent is!

14-03-2019 | Vrouw | 60
Gordelroos
Elke 12 uur mag ik 1 tablet. Helaas is de werkingsduur 7 tot 12 uur. Het komt voor dat het uitgewerkt is voordat ik een nieuwe mag nemen. Ik mag het aanvullen met paracetamol en daar neem ik dan ook de maximale hoeveelheid van. Door de combinatie onderdrukt het de pijn tot een acceptabel level.

Lidocaine-Levomentholgel

22-11-2018 | Vrouw | 53
lidocaine/levomenthol
Gordelroos
Wegens ernstige pijn in mijn linkerzij die op een avond ondraaglijk wed, ben ik naar de HAP gegaan. Daar werd gordelroos geconstateerd. Ik kreeg o.a. Licodaïne 2% voorgeschreven. Bij de apotheek was deze niet voorradig en moest besteld worden. Kosten 40 euro. De Licodaïne 1% met menthol was er wel. Kosten 21,66. De apotheek adviseerde mij deze zalf te nemen, was ook goed e[lees meer...]n werkte verkoelend. Bij mij werkte het echter ernstige pijn in de hand, ik schreeuwde het uit van de pijn. Ik kon niet meer liggen, zitten, ik stond in brand. Dat duurde uren. Uiteindelijk moest ik via de HAP morfine krijgen om de pijn weg te nemen. Ik gebruik de zalf nu niet meer, slik alleen nog paracetamol. Ik heb nog pijn, maar die is draaglijker dan met de zalf.

08-10-2017 | Man | 68
Gordelroos
Ging naar huisarts met gordelroos. Kreeg o.a. naproxen voorgeschreven. 2x per dag innemen. Na 6 weken gebruik van Naproxen kreeg ik ernstige jeukklachten op rug en benen en daarna veel uitslag op de rug en benen. Ik ben nou gestopt met inname en wacht op andere medicatie.

28-08-2016 | Vrouw | 60
Gordelroos
Deze medicatie heeft mij jarengeleden ook goed gedaan en ik verwacht dat het nu ook een heilzame werking zal hebben maar het kost tijd .

29-10-2015 | Vrouw | 50
Gordelroos
Na 7 weken onhoudbare pijn eindelijk verlichting door de verhoging van de dosis Lyrica van 150 mg per dag naar nu 450 mg per dag. Kreeg bij de ophoging naar 450 mg voor het eerst behoorlijke bijwerkingen (aangeschoten gevoel, last van kater gevoel in maag en hoofpijn). De pijn is nog niet weg, maar wel een stuk minder. Red het nu met de Lyrica en daarnaast ongeveer 1x per [lees meer...]dag Morfine. Zodra de bijwerkingen afnemen, kan ik de Lyrica verhogen tot 600 mg per dag en dan hoop ik dat de pijn weg is en ik geen Morfine meer hoef te nemen.