ziekte

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor griep

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: griep

03-06-2019

Tamiflu (oseltamivir)
Griep

Vreselijk medicijnen , maanden ziek van geweest
28-03-2019

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Griep

Na langdurig hoesten na griep is door dit middel de hoest verdwenen en kan ik weer goed doorslapen.
28-02-2019

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Griep

Middel werkt op zich goed maar heeft een wat vreemde ,bijna cocaine achtige werking op de zenuwen.hoge hartslag en onrust is bij mij aanwezig waardoor het toch wat minder betrouwbaar bij mij over komt.deze klachten vindt ik bij anderen terug op internet.
22-02-2019

Aerinaze (desloratadine/pseudo-efredine)
Griep

Zeer veel last van bijwerkingen, kan niet gewoon functioneren wanneer ik dit neem en moet hele dag in bed liggen
18-10-2018

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Griep

Paracetamol op dag 1, dag 5 en dag 6. Tussendoor paracetamol zonder coffeine, dit werkte significant pijn en koorts verlagend. Zowel op dag 5 als dag 6 ervaarde ik genoemde bijwerkingen. De 2 maal vermeed ik de coffeine al, maar glipte er toch 1 in, omdat er niet op de strip stond vermeld dat er coffeine bij zat. (Ik weet het dus ook niet 100% zeker! maar zo ervaardei k he[lees meer...]t en het zo wel de "missende tabletten met coffeine verklaren). Ca 30 minuten na inname paracetamol met coffeine, schoot mijn hartriteme omhoog en trad de koorts weer in. Op schaal van licht vervelend naar erg vervelend/niet. En qua pijn van geen naar niet kunnen ontspannen, spierpijn in de onderrug. Ik ervaarde tevens kramp in mijn linkerteen, en heb direct vitamientjes geslikt. Toch was mijn eet regime ondanks de griep redelijk gezond/normaal. Ik heb enkel in bed gelegen en ben momenteel zwaar teleurgested dat de griep die weg leek te ebben, nu tot 2x terugvloedt. C'est ca. Maar de bijwerkingen volgens de bijsluiter zouden moeten meevallen, zeker wanneer verwent koffie drinker (muv deze week). Ik vraag me af of de koortsverhogende effecten te maken kunnen hebben met de coffeine, want zo ervaarde ik het abosolutt. Of dit normaal is en of ik uit de buurt moet blijven van coffeine vanaf nu. Ohja, hoe kom je het afremmen, want het duurt tot tussen 4-6 uur voordat de golven van koorts wegzakken. Bedankt.
28-04-2018

Paracetamol (paracetamol)
Griep

Werkt hartstikke goed, nooit problemen of bijwerkingen gehad. Toedieningsvorm is een beetje onhandig en vooral erg smerig (doe het altijd in een beker en laat het dan in water oplossen). Gebruik het altijd voor hoofdpijn of griep. Daarentegen werkt Ibuprofen voor mij niet en geeft het geen verlichting van de klachten. Voor mij Paracetamol van de Kruidvat dus!
28-03-2018

Antigrippine (paracetamol / coffeine / ascorbinezuur)
Griep

Na het innemen van de medicijnen voel je je al gauw een stuk beter. De griep hield bij mij lang aan maar ik kon het goed onderdrukken met deze medicijnen. Het is geen prettige smaak om door te slikken, maar wel echt een aanrader.
07-02-2018

Finimal (paracetamol / coffeine)
Griep

ik krijg er na een paar dagen iets meer kast van hartkloppingen. maar daar had ik zowiezo toch al last van
18-12-2017

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Griep

Neus zat helemaal vast/vol. Kon niet meer ademhalen door mijn neus. Was erg verkouden/grieperig maar na dit middel gebruikt te hebben icm met neusspray met zoutoplossing geen last meer van een verstopte neus.
15-10-2016

Griep

Kreeg 's avonds al griepverschijnselen, heb keelpijn, verstopte neus, vermoeidheidsklachten en pijn in holtes.
14-04-2016

Paracetamol (paracetamol)

Griep

drie dagen na de de inenting, kreeg ik hoofdpijn, koorts, keelpijn, neusverkoudheid en spierpijn, volgens mij had ik griep, ik ben ongeveer een week ziek geweest.

Griep

Ben afgelopen jaar wel geschrokken dat de griepprik niet zou helpen, omdat er een verkeerde cocktail zou zijn gemaakt. Gelukkig heb ik geen griep gehad. Maar voor de zekerheid ivm met mijn leeftijd en diabetes, toch ook deze herfst de griepprik gehaald.

Griep

Ik krijg deze griepinjectie al sinds de invoering ervan, ik weet alleen niet meer wanneer dit was. Ik kreeg en krijg hem, omdat ik hartfalen en diabetes heb en dus de griep voor mij dodelijk. Ik heb op 15 jarige leeftijd (nu 72) de A-griep gehad en dat wens je echt niemand toe, maar ik was toen nog jong en sterk. Deze griep is me altijd bijgebleven omdat het zo'n enorme i[lees meer...]mpact had. Ik snap dan ook niet dat mensen deze prik niet nemen. Al die jaren dat ik deze griepprik krijg, heb ik hier nooit enige hinder van ondervonden. Zelfs geen stijve arm en de prik zelf is pijnloos door de zeer dunne naald. Ik kan dus alleen adviseren, Halen die prik.
26-01-2015

Azitromycine (azitromycine)
Griep

Ik schrik van al die enge verhalen hier, vandaag tablet 1 naar binnen gewerkt en tot op heden (nog) geen last. Ik mag hopen dat het zo blijft.....
17-01-2015

Mucodyne (carbocisteine)
Griep

Al na 2 x de voorgeschreven hoeveelheid kwam het taaie slijm los.
09-01-2015

Amoxicilline (amoxicilline)
Griep

Hoi Ik ben een vrouw van 31 jaar .ik werd ziek voor de kerst erge griep nu ben ik naar de nacht dokter geweest zaterdag en werd mij amoxciline meegegeven. IK heb de kuur afgemaakt 15 stuks 3 x daags nou heb ik toch een pijn stekende pijn in me onderbuik wanneer ik moet plassen en steken in me linker borst ik vraag me af wat voor een troep het is en het ergste van [lees meer...]alles ben nog ziek!!!! Gr claudia
29-09-2013

Primperan (metoclopramide)
Griep

Het leek eerst goed te werken tot ik in een keer krampen in mijn nek en kaken kreeg. Zeer heftig en ondragelijk veel pijn. Bij de dokterswacht moesten we zelf aan geven dat we dachten aan primperan. Ze had dat nog nooit mee gemaakt. Na twee anale pipetjes diozapam zakte de krampen. Dit was rond negen uur s avonds. Om 6 uur begonnen ze weer en moest ik weer in alle haast na[lees meer...]ar de dokterswacht. Na weer een injectie en in de middag weer een lijkt het nu voorbij. Maar wat een nachtmerrie!!!!!!
04-10-2012

Oscillococcinum (anas barbariae / hepatis et cordis extractum)
Griep

Maandag begon de keelpijn en dinsdag had ik voor de eerste keer in mijn leven een echte griep. Werd wakker 's nachts met een zere keel alsof er scheermesjes in zaten. Spierpijn met name in mijn nek. Hoesten, hoesten, hoesten. Verhoging. Bijna niet kunnen slapen die nacht. Mijn moeder rade mij dit middel aan. Wonder boven wonder voelde zowel ik als mijn zoontje na het gebru[lees meer...]ik hiervan beter. Heel apart immers is het een homeopathisch en zeer verdund middel. Maar het leek echt te werken. Heb mij twee dagen heel erg ziek gevoeld, maar het ging daarna echt beter!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1680)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)