Paracetamol/ Codeine

paracetamol / codeine

Pijn (algemeen) (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Artrose (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Kiespijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Diclofenac (385 meningen)
Naproxen (221 meningen)
Ibuprofen (143 meningen)
Arcoxia (142 meningen)
Paracetamol (117 meningen)

28-03-2019

Griep

Na langdurig hoesten na griep is door dit middel de hoest verdwenen en kan ik weer goed doorslapen.
18-10-2018

Griep

Paracetamol op dag 1, dag 5 en dag 6. Tussendoor paracetamol zonder coffeine, dit werkte significant pijn en koorts verlagend. Zowel op dag 5 als dag 6 ervaarde ik genoemde bijwerkingen. De 2 maal vermeed ik de coffeine al, maar glipte er toch 1 in, omdat er niet op de strip stond vermeld dat er coffeine bij zat. (Ik weet het dus ook niet 100% zeker! maar zo ervaardei k he[lees meer...]t en het zo wel de "missende tabletten met coffeine verklaren). Ca 30 minuten na inname paracetamol met coffeine, schoot mijn hartriteme omhoog en trad de koorts weer in. Op schaal van licht vervelend naar erg vervelend/niet. En qua pijn van geen naar niet kunnen ontspannen, spierpijn in de onderrug. Ik ervaarde tevens kramp in mijn linkerteen, en heb direct vitamientjes geslikt. Toch was mijn eet regime ondanks de griep redelijk gezond/normaal. Ik heb enkel in bed gelegen en ben momenteel zwaar teleurgested dat de griep die weg leek te ebben, nu tot 2x terugvloedt. C'est ca. Maar de bijwerkingen volgens de bijsluiter zouden moeten meevallen, zeker wanneer verwent koffie drinker (muv deze week). Ik vraag me af of de koortsverhogende effecten te maken kunnen hebben met de coffeine, want zo ervaarde ik het abosolutt. Of dit normaal is en of ik uit de buurt moet blijven van coffeine vanaf nu. Ohja, hoe kom je het afremmen, want het duurt tot tussen 4-6 uur voordat de golven van koorts wegzakken. Bedankt.
28-02-2018

Rugpijn

Sinds 4 maanden aan het rommelen met mijn pijnbestrijding. Vooraf gebruikte ik diclofenac in tablet vorm. Maagzweertjes per toeval ontdekt dus moest ik stoppen. Tramadol, Oxicodon en nu paracetamol met codeïne, ik ben van al die medicijnen vooral benauwd. Daar heb ik nooit eerder last van gehad. Erg vervelend om druk op je borst te ervaren en het gevoel hebben dat je niet [lees meer...]goed een volle long kunt ademen.
09-01-2018

Chronisch pijnsyndroom

Aanvankelijk was ik erg tevreden met dit medicijn. Na verloop van tijd echter was de werking onvoldoende tot zelfs geen werking meer. In overleg met de huisarts ben ik opzoek gegaan naar een alternatief. Voorlopig heb ik dat gevonden in oxynorm 20 mg. Hoop alleen dat dit medicijn blijft helpen al vrees ik ervoor. Ik zit nu al op een hoge dosis en het geeft maar minimaal v[lees meer...]erlichting van de pijn.
15-11-2017

Chronisch pijnsyndroom

Helaas was dit middel niet voldoende om mijn chronische pijn onder controle te brengen en te houden
19-08-2017

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)

Paracetamol gelijk welke ook met codeine hielp nix, zelfs niet na 10 tabletten per dag. Ik heb het al 42 jaar. Is vreselijk en erfelijk. Mijn mama had het ook zo nog erger, die lag 4 dagen op bed en gal over geven. Ik geef gelukkig niet over. Maar nu al wat jaren met sumatriptan en afwisselend met zolmitriptan is het leefbaar. Maar meestal 3 dagen de week en dan 3 tablette[lees meer...]n per dag dikwijls.
18-08-2016

Artrose van de wervelkolom

Ik mag bij de medicijnen die ik gebruik alleen deze paracetamol gebruiken en het bevalt mij goed !
08-06-2016

Gewrichtspijn

Na inname ontstond een gigantische pijn in mijn buik.. Ongelofelijk! Het trok naar mijn rug en nieren. Ik heb echt liggen huilen van de pijn! Dit heeft een paar uur geduurd.. Elke keer als ik iets neem met codeine krijg ik die buikpijn.. Echt onvoorstelbare pijn. Blijkbaar allergisch.. Maar wat veroorzaakt die ontzettende pijn dan?
22-10-2015

Lage rugpijn

Ik word er heel erg duf van. Nooit gebruiken met reistabletten!! Kon bijna niks meer, alleen liggen, slapen en niet teveel bewegen.
27-08-2015

Hersenvliesontsteking

Na 21 jaar sinds sept 2014 Camcolit afgebouwd, 2,5 x 400 mg, laatste x 100 mg op 17/7/2015. Linkerkant lichaam instabiel door rug, enkel, voetproblemen, daardoor pijnen. Tijdens afbouwen, 3x gewrichts pijnaanval, zweetaanvallen, racend hart, benauwd, slaapproblemen etc. Behandelaar deed er zeer luchtig over, slechte tot geen begeleiding, zegt psychosomatisch. Sinds 1 aug a[lees meer...]fwisselend, diclofenac, voltarenK (tot 26 st, daarvoor nooit mogen gebruiken met camolit), temazepam nu en dan gebruikt. Kreeg Lorametezepam 2 mg, en paracod. naar behoefte. Hoewel ik alleen Camcolit slikte, ben ik geschrokken v het aantal wat ik innam sinds 1 aug. door bijkomende geheugenproblemen. Zojuist 2 paracod genomen voor linkerkant lichaam. Reactie zware verstijvingenm tintelingen mond, gezicht , handen, voeten en kan nauwelijks typen. SPVer gooit het (telefonisch) op ademhaling, hyperventilatie en zegt de bijwerkingen niet te herkennen. Heb laatste loramet afgel do genomen, sindsdien nog steeds deze bijwerkingen? Valt volgens mij helemaal verkeerd... slechte zaak! Durf zo niet naar bed te gaan! Kosten 14, 80 incl gesprek! Neem soms 1 soms 2, niet elke dag trouwens. Stijfheid zakt nu iets..
10-05-2015

Fibromyalgie

Deze medicijnen werken bij mij ondertussen niet echt meer pijnstillend, de pijn komt door de medicatie heen. Wel voel ik me ontspannen tussen mijn schouderbladen, wat ook een verlichting geeft.
05-03-2015

Artrose

07-11-2014

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)

Vandaag was ik iets meer grieperig dan normaal, dus besloot ik om paracetamol in te nemen. Dit had ik wel vaker gedaan, alleen nu gebeurd er iets heel raars, ongeveer een kwartier na inname van de paracetamol pil, kreeg ik tintelingen aan de linkerzijde van mijn mond en (wang onder en bovenkaak tong lippen linkerarm hand en vingertoppen. Ik ben in ieder geval blij dat ik[lees meer...] deze site heb kunnen vinden met enige uitleg over deze bijwerkingen. Je zou je al heel snel iets anders in kunnen denken, je word al snel op het internet doorverwezen naar allerlei vervelende informatie en aandoeningen.
06-07-2014

Keelontsteking

Gisteren deze pillen gekregen voor mijn keelpijn. Meteen 2 genomen. Ik werd er suf en moe van en ben gaan slapen. Daarna werd ik wakker met ineens enorme steken in mijn maag. Ik kon bijna niet meer bewegen van de pijn en wist van ellende niet waar ik moest gaan staan/zitten. Ik ben naar de huisarts gebracht en daar kreeg ik een maagbeschermer. Na een uur zakte het af en vo[lees meer...]elde ik me ineens super goed en fit. Na nog een uur voelde ik mijn keelpijn weer opkomen en barstende hoofdpijn. En toen was ik weer terug bij af... Dus voor mij niet meer!
28-12-2013

Hoest

Paracetamol met codeïne voorgeschreven gekregen van plaatsvervangend arts voor rottig kuchje met pijn op borst en luchtwegen. Voor het kuchje werkt het een uur of 2,5 prima maar ik word er wakker en wat levendig van.. Kan nu dus niet slapen terwijl je eigenlijk moe ervan moet worden. Ook ervaar ik een soort euforisch gevoel en heb zin om op te ruimen wat erg grappig is. [lees meer...] Nu ben ik niet eens erg verslavingsgevoelig maar dit is wel erg prettig. Eens zien wat het morgen doet en als ik het zo fijn blijf vinden moet ik maar snel ermee stoppen. ( werkt dat spul anders bij ADHD-ers?)
31-10-2013

Lage rugpijn

I.v.m. Ernstige rugpijn 1x2tabletten paracetamol met codeïne genomen. Vervelende reactie gekregen nml hartkloppingen, rode huid, uitstralingspijn naar linkerarm, verhoogde bloeddruk, tintelende ring om de mond, tintelende lippen, zware hoofdpijn. Veel water gedronken om het "eruit" te spoelen. Heel vervelend en beangstigend, dan maar liever ibuprofen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum