Herseninfarct

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Beroerte (306)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor herseninfarct

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: herseninfarct

Repatha

04-01-2023 | Man | 61
evolocumab
Herseninfarct
Na gebruik van veel verschillende statinen over gestapt op Repatha, nu twee maanden. Veel van de gelezen ervaringen komen bekend voor. Wat ik me nu afvraag is of deze klachten nu zijn ontstaan de de herseninfarct of door alle medicijnen die ik de afgelopen maanden heb gebruikt. De LDL waarde is nu 1.9 en was in begin 7.2 dus daar ben ik blij om. Heb binnenkort weer een[lees meer...] gesprek met de internist en ga bespreken of we kunnen afbouwen maar wel een controle/check inbouwen van bloedprikken bv elke drie maanden. (wil geen risico meer lopen) Heeft iemand misschien hier al wat ervaringen mee opgedaan?

Barnidipine

12-09-2021 | Vrouw | 67
barnidipine
Herseninfarct
Ik tril zenuwachtig en depressief

Rivotril

18-02-2021 | Vrouw | 45
clonazepam
Herseninfarct
Na 18 stille herseninfarcten en 3 zware rivotril gehad om mijn hersenen af te vlakken. Ik had enorm veel baat bij deze medicijnen alleen het "went" heel snel

Ezetimib

30-10-2020 | Man | 59
ezetimibe
Herseninfarct
Iets meer dan een jaar na mijn infarct heb ik drie statines en nu enzitimibe gebruikt. De statines haven soortgelijke bijverschijnselen echter alles iets heftiger. Wel haven de statines een grotere verlaging van het cholesterolgehalte. Ik heb het gehele lijstje van de verzekeraars gevolgd en mag volgende week pcsk9 remmers naar de enzitimibe gebruiken. Dat is een vereist[lees meer...]e voor het verstrekken van de pcsk9 remmers.

Ascal Cardio

27-10-2020 | Man | 73
carbasalaatcalcium
Herseninfarct
wel veel misselijk en benauwd en ook hoofdpijn

29-08-2020 | Vrouw | 63
Herseninfarct
Veel last van de medicatie clopidogrel, 4 maanden er mee bezig, pas 2 dagen gestopt om te kijken of het inderdaad aan de clopidogrel lag , en ja de oorsuizing ging weg , ook de duizeligheid. Contact op genomen met de arts , word hier nog over terug gebeld.

Atorvastatine

08-08-2020 | Vrouw | 66
atorvastatine
Herseninfarct
Vroeger Simvastatine gebruikt na diabetes 2 indicatie. Door de vele bijwerkingen gestopt. Over Statines ging toen het verhaal " Baat het niet, het schaadt wel". Na herseninfarct in sept.2019 op advies van neuroloog gestart met Atorvastatine 20 mg. In overleg met intenist toch doorgegaan met Atorvastatine omdat mijn cholestorol naar de gewenste hoogte was gedaald. Door h[lees meer...]erseninfarct heb ik nu Niet Aangeboren Hersenletsel (nah) wat ook invloed heeft op mijn dagelijks doen en laten. Snel moe, slechte wandelaar

11-07-2020 | Man | 53
Herseninfarct
Na dat ik half mei een herseninfarct gehad te hebben kreeg ik bloedverdunners en Simvastatine voor gekregen. De eerste keer krijg je 15 stuks voor geschreven van de statige tabletten. Toen ze op waren moest ik een paar dagen wachten omdat ik ze te laat besteld had. Toen ik na een paar dagen weer 15 nieuwe had gekregen was mijn hoofdpijn verdwenen. Toch maar weer gestart, e[lees meer...]n na een paar dagen weer hoofdpijn en spierpijn in mijn linkerhand. Na een aantal dagen ben ik gestopt hiermee. En wat denk je gelijk minder hoofdpijn en spierpijn. De spierpijn is inmiddels verdwenen. Ik gebruik nu gedroogde abrikozen iedere ochtend 4 stuks. Goed voor hoge bloeddruk en cholesterol. Mijn bloeddruk was ook te hoog na mijn herseninfarct. In de eerste week 170 en daarna 160. Ook daarvoor moest ik tabletten slikken, dat heb ik geweigerd. Na 4 weken abrikozen eten is mijn bloeddruk nu tussen 135 en 140. Het werkt dus, het is nog te hoog, maar zakt nog steeds.

25-03-2020 | Vrouw | 26
Herseninfarct
In 2010 een cva doorgemaakt gecombineerd met een ruiters embolie. Vanaf dat moment werd ik ingesteld op acenocoumarol, echter kregen ze mijn INR niet stabiel en was het risico te groot op trombose. Ik moest regelmatig weken lang trombose spuiten zetten naast de medicatie, erg vervelend.. Gezien het van kwaad naar erger liep werd ik ingesteld op fenprocoumon, wederom een mi[lees meer...]slukking met als resultaat meervoudige long embolieën in 2015. In overleg met de arts en de fabrikant (deze betaalde mijn medicatie gezien die toentertijd niet vergoed werd) ben ik gestart met Pradaxa. In een woord, geweldig! Mijn bloedwaarden zijn al jaren achtereen goed en ik kan onbezorgd mijn leven leiden. Op wat maagzuur na mag ik niet klagen mbt bijwerkingen.

22-02-2020 | Vrouw | 32
Herseninfarct
Na 2 kleine en 1 groter herseninfarct te hebben gehad, heeft de neuroloog - oncoloog na overleg met een vasculaire neuroloog besloten om te gaan starten met Grepid. Ik was best wel huiverig om te gaan starten hiermee, maar de neuroloog heeft mij gerust gesteld, en aangeven dat de kwaal erger is dan dit middel. Ik slik het middel nu een jaar. Bijwerkingen zijn gelukkig[lees meer...] niet zo erg.

30-01-2020 | Man | 52
Herseninfarct
na een herseninfarct in 2014 (leeftijd toen 45) kreeg ik bloedverdunners en simvastitine voorgeschreven, in de jaren daarna veel pijn in mijn schouder en er zelfs aan geopereerd, wat achteraf niet nodig bleek te zijn, altijd rugpijn, vreselijke nachtelijke kuitkrampen tot huilens toe. tot d2014 had ik een erg actief leven, nu ben ik lusteloos en lig elke avond om 8 uur al [lees meer...]op bed omdat ik bekafben (tussen door ook nog een powernap op de bank omdat ik anders de dag niet door kom) sportte 5 x per week en had geen overgewicht, nu vecht ik al jaren om weer op mijn oude gewicht te komen wat niet lukt, sport nog steeds 5x per week, kracht en cardio.toen ik de stukjes hier las heb ik gelijk mijn huisarts gebelt. Mijn chloresterol was voor mijn herseninfarct perfect dus waarom ik die rommel nog slik is mijn vraag, ik wordt vandaag teruggebelt.

Repatha

14-01-2020 | Vrouw | 47
evolocumab
Herseninfarct
Ik heb allerlei tabletvormen van de statine's geprobeerd maar kreeg hier zo enorme spierpijnen van dat het ondragelijk werd. Nu spuit ik sinds 1 jaar Repatha en overweeg nu om deze ook te stoppen want nog steeds heb ik veel spierpijn, vaak hoofdpijn en eczeem. Het effect is van de repatha is minimaal. Daarnaast ben ik echt geen pieperd maar doet het injecteren echt zeer, [lees meer...]zie er steeds weer tegen op op het te gebruiken.

Atorvastatine

02-12-2019 | Vrouw | 58
atorvastatine
Herseninfarct
Ik had eerst geen idee waar die toenemende duizeligheid vandaan kwam en werd steeds ongeruster. Ik had steeds spierpijn in mijn armen en kreeg krachtvermindering in de benen. Ik heb een herseninfarct gehad en was bang dat het die kant weer op ging tot ik ineens dacht aan die nieuwe medicijnen. Dus gelijk laten staan. Wat een vreselijk medicijn. De fabrikant is medical vall[lees meer...]ey invest.

19-06-2019 | Vrouw | 53
Herseninfarct
Voelde me steeds slechter, geen energie, algehele malaise, soort van kater gevoel. Na stoppen snel weer goed gevoel. Met simvastane gaf ik mijn leven een hele dikke onvoldoende. Nu gestopt en voel me als herboren.

02-06-2019 | Vrouw | 47
Herseninfarct
Ik had Ascal en Persantin, door leveringsproblemen nu Clopidogrel. Innemen is makkelijk, maar na een paar weken zeurende spieren en gejaagd gevoel ga ik bij de huisarts om een ander recept vragen

26-05-2019 | Vrouw | 73
Herseninfarct
ik moest overstappen van ascal en persantin naar clopidogrel het ging goed tot na inname van 4 weken kreeg ik plotseling last van een hinderlijke schittering in mijn linkeroog wat heel lastig is want daardoor zie je wat slechter verder tot op heden geen last alleen dat van die schittering g

24-05-2019 | Vrouw | 81
Herseninfarct
2 jaar geleden goed afgelopen... Sindsdien pillenslikker Onlangs gigantische bloeduitstorting linker onderbeen, grootte pingpongbal. 48uur aan i infuus gelegen. Infectie ?????

Rosuvastatine

15-05-2019 | Vrouw | 49
rosuvastatine
Herseninfarct
Op 32 jarige leeftijd herseninfarct gehad( 95% zeker door anticonceptie) maar sindsdien aan de statines dus 17 jaar. Eerst Simva, doordat je klachten hebt van infarct merk je niet de klachten van de medicijnen ook aanwezig zijn, vermoeidheid, lusteloos ect. wijd je aan infarct. Maar na verdieping gestopt met simva, voelde me een stuk beter, maar moest doordat chol.gehalte [lees meer...]toch iets steeg aan statines toen Crestor omdat dat minder bijwerkingen gaf. Moet toegeven dat het toen beter ging en conditioneel vooruitgang boekte. Maar sinds vorig jaar moest Crestor vervangen worden, door goedkoper merk, nu is het elke maand afwachten welk merk weer gegeven word. Iemand geeft aan in reacties dat merknamen anders zijn maar product hetzelfde ,nou daar ben ik het niet mee eens. Elke 3 maand een ander merk geeft onrust , opnieuw spierpijn, moeheid en diarree, nu gebruik ik een week Teva , ben weer terug bij af grr. Daarvoor Aerobinde weinig klachten en Sandoz wil ik geen enkel medicijn meer van.... Conditie en bewegen word geadviseerd bij hart en vaat ziekte maar gebruik van dit medicijn geeft dat je juist dat niet doet i.v.m alghele malaise.

05-05-2019 | Man | 59
Herseninfarct
Na herseninfarct in maart 2013, begonnen met dit medicijn. Hoort dan standaard in jouw medicijnpakket, samen met bloeddrukverlagers enz.

Persantin

02-05-2019 | Vrouw | 76
dipyridamol
Herseninfarct
altijd prima geweest vanaf begin geeen bijwerkingen

02-05-2019 | Vrouw | 76
Herseninfarct
ik had persantin 200mg omdat dit uit de handel is kreeg ik clopidogrel, gelijk heb ik allerlei bijwerkingen gekregen maagbloeding ziekenhuis opname darm storingrn zeker 2 weken aan de diaree geweest. het blijft heel vervelend late ze aub weer persantin op de markt brengen daar heb ik nooit geen last van gehad!!

Persantin

24-04-2019 | Vrouw | 48
dipyridamol
Herseninfarct
Toen ik begon met Persantin heb ik last gehad van hevige hoofdpijn. Die verdween na een paar weken en verder heb ik met tevredenheid dit medicijn geslikt.

24-04-2019 | Vrouw | 48
Herseninfarct
Slikte na mijn herseninfarct jaren Persantin en Acetylsalicylzuur. Ging prima maar door leveringsproblemen van de Persantin moest ik overstappen op Clopidogrel. Ik was hier heel huiverig voor vanwege eventuele bijwerkingen. Ben op 6 april begonnen met Clopidogrel en ik moet zeggen dat het goed gaat. Heb weinig last van bijwerkingen.

06-02-2019 | Man | 63
Herseninfarct
Uitstekende ervaringen. Clopidogrel is bij mij bedoeld om herhaling van een herseninfarct te voorkomen.

25-12-2018 | Vrouw | 64
Herseninfarct
Al vrij snel kleine bloedingen b.v. door prikken of snijden, bloedneus en bloedend tandvlees, slecht slapen en veel transpireren. Dat was nog te doen maar na 3 maanden veel bloed in de urine, vage buikpijn en pijn aan beide kanten van mijn rug, verder erg veel spierpijn en stijf met name in de benen. Dacht in eerste instantie aan een blaasontsteking o.i.d. was niet het gev[lees meer...]al. Nu 4 dagen gestopt, artsen zijn het er niet mee eens en vinden dat ik

08-10-2018 | Vrouw | 70
Herseninfarct
Ik had voorheen acenocoumarol, geen bijwerkingen en gemakkelijk in te nemen. Alleen lastig bij ingrepen vanwege INR. En hinderlijk bij schommelingen van INR.

Asasantin

17-07-2018 | Man | 70
dipyridamol / acetylsalicylzuur
Herseninfarct
Na 16 jaar gebruik, trachtte Apotheker dit middel te wijzigen. Werd geweigerd door gebruiker, daar vertrouwen in dit middel is gegroeid.

03-07-2018 | Vrouw | 56
Herseninfarct
Op 53 jarige leeftijd een klein herseninfarct gehad , vkf was de oorzaak. Sindsdien pradaxa. Makkelijk, geen geprik en bloedonderzoeken. Er moet 12uur tussen de inname zijn, ik neem het in om negen uur en om 21uur. Steeds op de tijd letten en zorgen dat je het bij hebt want die tijden zijn wel belangrijk. Geen last van enige bijwerkingen.

18-06-2018 | Man | 39
Herseninfarct
Grepid als eerste in combinatie met accetylzuur. Later meerdere fabrikanten (zorgverzekeraar!) Clopidogrel. Geen bijwerkingen! Alleen langdurig bloeden bij verwondingen, blauwe plekken en dunnere huid.

18-06-2018 | Man | 39
Herseninfarct
Vanaf augustus 2015 2x een herseninfarct gehad. Waarschijnlijke oorzaak een Pfo. Geen bijwerkingen, tot nu toe prima werking. Bloedingen duren beduidend langer, snel blauwe plekken en dunnere huid. Weegt niet af tegen de risico's zonder clopidogrel.