Amoxicilline

Oorontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Bronchitis (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (384 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Arjen Walstra (25-04-2013)

19-08-2019

Keelontsteking

Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.
11-12-2018

Keelontsteking

Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!
01-08-2018

Keelontsteking

Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!
15-01-2018

Keelontsteking

Zolang ik eerst eet voordat ik het in neem heb ik geen bijwerkingen. Eet ik niet spuug ik het uit en ben ik misselijk. Ik vind het een fijne antibiotica.
27-12-2017

Keelontsteking

Antiobiotica werd voorgeschreven voor keelonteking. Deze ging maar niet over. Binnen 2 dagen zakte de koorts en 4 dagen later geen keelontsteking meer. Wel wat vermoeid.
04-11-2017

Keelontsteking

Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.
02-11-2017

Keelontsteking

Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.
13-11-2016

Keelontsteking

Donderdag begonnen met de kuur, merkte dat de koorts, die maar niet weg wou, geleidelijk begon weg te trekken. Na een dag voelde ik mij nog beter. Gebruik hem precies zoals beschreven staat, na het eten. Al was dat in het begin lastig want kreeg vrijwel niets door mijn keel door de ontsteking. Gelukkig kreeg ik de tablet makkelijk weg. Nu 3 dagen na eerste gebruik trekt de[lees meer...] ontsteking echt mooi weg. Wel heb ik last van een wat vage waarneming van de omgeving. Wat meer moe en een droge mond. Maar wat ben ik blij met deze antibiotica, deze heeft mijn lichaam enorm geholpen beter te worden.
17-11-2015

Keelontsteking

Had 6 maanden lang keelontsteking. Amoxiciline hielp geen zak en ik kreeg er enorm heftige spierpijn en krampen van, zo erg dat ik niet kon lopen. Ben na 5 dagen er mee opgehouden en kon geen alternatief gebruiken, omdat ik 's nachts nog borstvoeding gaf... uiteindelijk ben ik er af gekomen door weerstandspilletjes van de drogist.
08-08-2015

Keelontsteking

Onze zoon van 1,5 had koorts en kwam er maar niet doorheen. Bleek om een fikse keelontsteking te gaan. Geen fan van antibiotica, maar met een inmiddels halfdood vogeltje was niets doen geen optie meer. Eerst een mildere ab-kuur. Sloeg niet genoeg aan. Toen Amoxicilline. 3x Per dag 3,5 ml, een kuur van een week. Het middel was effectief. De volgende dag was de koorts gez[lees meer...]akt. Maar die avond begon de ellende. Elk kwartier gillend wakker. Na zetpil iets minder frequent. Ook overdag voortdurend pijnaanvallen, vanuit het niets. Waarschijnlijk in zijn maagstreek. We wisten niet wat me meemaakten. Huisarts raadde aan toch door te gaan. 'Bijwerkingen horen er nou eenmaal bij.' Maar ons kind bleef krijsen. Hartverscheurend. Kind leek letterlijk gillend gek te worden, met overstrekken, bijten en een blik alsof hij vanbinnen werd aangevreten. We herkenden hem nog amper. Ook rode branderige vlekken op zijn huid. Hysterie onder de lauwe douche en bij verschonen. Second opinion gevraagd op huisartsenpost. Alles gecheckt. Het leek erop dat zoonlief de keelontsteking verder zelf wel zou aankunnen en de kuur is stopgezet. Een paar uur later herkenden we onze eigen kleine dreumes weer een beetje. Nu, twee dagen later, nog veel pijn/jeuk aan hoofd/huid/ogen en nog steeds diarree. Maar vooral grote opluchting dat we zijn gestopt met de kuur. Dit was onmenselijk. Voor hem nooit meer dit middel!
24-07-2015

Keelontsteking

Ik ben bekend met keelontstekingen en elk jaar is het minimaal 1 keer raak. Deze Ab gekregen, omdat het volgens de huisarts ging om een fikse ontsteking. 1e capsule geslikt na het eten van een cracker, echter meteen misselijk en vrij snel daarna begon het braken. Nog geen uur na inname, dus waarschijnlijk heeft het lichaam het middel niet eens op kunnen nemen. Ben wel beke[lees meer...]nd met maagzuurproblemen dus zou een rol kunnen spelen. HAP gebeld en die raadde aan meteen te stoppen. Ik ben geen fan, in het verleden ander AB's gebruikt en nooit last gehad van bijwerkingen.
04-04-2015

Keelontsteking

Nadat de huisarts assistent geen afspraak wilde maken met mijn huisarts ( je hebt griep blijf maar thuis) liep mijn koorts op tot bijna 40C en had zo'n rugpijn en klapperde met mijn tanden van de kou, toen mocht ik ineens wel komen. Bloed geprikt of er geen longontsteking was, lever of nier falen en conclusie Flinke keelontsteking! Werkelijk een tablet of 4 (24 uur l[lees meer...]ater) merk ik al dat het slikken prima gaat, koorts zakt, hoofdpijn zakt, zo gelukkig dat ik niet langer hoefde door te lopen tot janken toe.... Ga zelfs van huisarts veranderen, zo blij dat deze dokter mijn klachten serieus nam.
26-02-2015

Keelontsteking

Ik heb ooit lange tijd Augmentin genomen. Hier heb ik aambeien van gekregen, zo'n 5 jaar terug. Een tiental bezoeken bij een gastro-enteroloog en vele ligaturen later waren deze aambeien verdwenen, alsook de bijhorende anitis. Recent schrijft de nieuwe huisarts me amoxicilline voor, (een generisch produkt van Augmentin wist de apotheker me te vertellen), en ja hoor !!! Ged[lees meer...]urende meer dan twee maand heb ik ernstige pijn na de stoelgang gehad. gelukkig zijn de aambeien deze keer bijna vanzelf verdwenen. Ik zal dit produkt nooit nog gebruiken. Ik werd er trouwens misselijk van en kreeg maagbrand, ook al neem ik pantoprazole 40 mg.
21-02-2015

wondermiddel!
18-02-2015

Keelontsteking

3x per dag 1000mg van die peniciline, daarbij diclofenac 3x daags 50mg , veel rusten voor mijn rugpijn, EN s'avonds voor slapengaan 3-4 gram Vit C oplossen . S'morgens geen neveneffekten merkbaar, hoest blijft weg en een hele tijd GEEN rugpijn. Ik heb wel wat last van verstopping nu. Ook mijn heesheid is dan wat beter, doch in de dag begin ik terug hees te worde[lees meer...]n. Ik wacht af tot de doosjes leeg zijn...
11-01-2015

Keelontsteking

In verband met zeer zware keelontsteking voorgeschreven gekregen. Na de volgende bijwerkingen te hebben gekregen (buikpijn, misselijkheid, braken, diarree, huiduitslag, moeten constateren dat het middel geen effect heeft op de aandoening. Conclusie: veel ongemak door de medicatie, geen verbetering van de klachten.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum