feneticilline

Amandelontsteking (20 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

10-11-2021 | Vrouw | 23

31-10-2021 | Man | 38
Keelontsteking
Eerste dag een klein beetje misselijk en een rommelig gevoel in de maag, daarna geen last meer gehad van bijwerkingen. De capsules zijn groot van formaat en aangezien ik slikproblemen had was dit een probleem. Capsules breek ik daarom op 't advies van de apotheker doormidden en drink 't weg met een klein beetje ranja, vervolgens neem ik een groot glas water.

10-10-2021 | Vrouw | 20
Keelontsteking
ha vermoedt keelontsteking. Bloedonderzoek geeft geen Pfeiffer. Eerst amoxilline gekregen, maar klieren werden groter. Gestopt na 2 dagen. Na 1 week weer naar ha en zag ze vlekken in keel. toen Broxil gekregen. Na 4 pillen begon de uitslag en werd ik wakker met gezwollen en rood gezicht. In overleg met ha gestopt. Wat een paardenmiddel. Na weer 24 uur keel nog steeds ontst[lees meer...]oken en klieren gezwollen en uitslag over heel mijn romp!!

13-09-2021 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb geen bijwerkingen bij dit medicijn en na een dag waren de klachten gelijk ietsjes minder. Ik had een flinke keelontsteking waarbij ik niet eens meer echt kon slikken en met deze antibiotica was ik er binnen een week weer vanaf! Van de reacties werd ik zelf best bang maar onthoud goed: mensen nemen vaak de moeite om een reactie te plaatsen wanneer ze ergens een k[lees meer...]lacht over hebben. Daarom wil ik eventjes schrijven dat het goed voor mij werkte!

16-07-2021 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Na 2 dagen met deze antibiotica gestopt omdat deze niet aansloeg en ik er kotsmisselijk van werd. Ook kreeg ik erg veel last van brandend maagzuur. Dokter heeft het omgeruild naar amoxicilline clavulaanzuur. Nergens meer last van gehad.

05-07-2021 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Sinds de eerste pil misselijk en sinds de derde kan ik niet meer stoppen met overgeven. Mijn keel voelt Wel minder ontstoken. Heb me nog nooit zo ziek gevoeld met antibiotica als bij deze. De dokter gebeld, advies is gewoon doorgaan of stoppen..

20-06-2021 | Vrouw | 13
Keelontsteking
Dochter 13 kreeg deze voorgeschreven ivm keelontsteking. Eerst het drankje, dit verdroeg ze niet, gaf direct over. Erna pilvorm, dag 2 nu en kind is hartstikke ellendig ervan. Ik herken haar gewoon niet terug. Ontzettend misselijk, wil alleen maar liggen, braakneigingen, kan er niet van slapen, heeft een zwaar hoofd. Echt een rot medicijn.

07-05-2021 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Op dinsdag Broxil meegekregen van de HA na 3 helse dagen rond gelopen te hebben met keelontsteking. Broxil dag 1 en dag 2 gingen prima, vanaf dag 3 kreeg ik jeuk op mijn hele huid en dan voornamelijk de handen, voeten en knieƫn. Vreselijk! Ook heb ik kramp aan de onderkant van mijn voeten gekregen

20-12-2020 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Na 5 dagen met een keelontsteking gelopen te hebben, naar de HA gegaan. Omdat de ontsteking erger werd kreeg ik Broxil. Na de eerste inname al veel braakneigingen maagzuur en zweverig gevoel na de 3de inname(voor bedtijd) werd alles erger!! Ik heb die hele nacht niet kunnen slapen, pijn werd erger in me keel naar me oor hoofdpijn kaken deden zeer hele nacht lopen spoken h[lees meer...]eel rusteloos en op een gegeven moment kreeg ik gewoon hallucinaties! En hele rare beelden bij mijn dromen of als ik me ogen dicht doe! s ochtend gelijk de HA opgebeld en heb andere gekregen. Maar alsnog die nacht maar 4 uur geslapen en de volgende nacht 3 uur Ik ben nooit van reacties of iets achter laten, maar dit medicijn heeft me gewoon angstig gemaakt. Voor mij is dit verhaal pas 2 dagen geleden gebeurdšŸ˜Š Ik ga het medicijn ook onbekend laten testen bij de GGD

04-12-2020 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik kreeg broxil bij mijn keelontsteking. 3 maal daags 2 tabletten. De eerste dagen gaven wat maagklachten, wee gevoel en licht misselijk. Niet prettig in ieder geval. Maar het kan ook van de ibuprofen komen.. Na 1,5 dag/2 dagen begon bij mij de kuur zijn werk te doen en werd de keelpijn duidelijk minder. Ook werden de bijwerkingen minder. Ik had hier ergens gelezen dat ze[lees meer...] de pillen nam met bouillon (dit zou bijwerkingen voorkomen) dit heb ik ook gedaan tm dag 4, of het echt helpt geen idee, maar proberen kan geen kwaad.

24-07-2020 | Vrouw | 69
Keelontsteking
Slik broxil nu voor de tweede keer. De eerste keer voelde ik me hondsberoerd van de pillen:misselijk, maag, algeheel onwel. De pillen hielpen wel goed, want na twee dagen begon de zwelling duidelijk af te nemen, en vooral de pijn werd minder. Waarom weet ik niet meer, maar ik besloot de capsule in te nemen met oplosbouillon, gewoon uit een potje. Vanaf dat moment geen la[lees meer...]st meer. Nu moet ik het dus weer slikken en ben nu direct met de bouillon begonnen. Heb tot nu toe absoluut geen bijwerkingen meer. Wie erge last heeft, zou het misschien ook kunnen proberen. Je weet nooit of het helpt.

18-04-2020 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik had keelonsteking en allebei mijn keelamandelen waren zwaar ontstoken. Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen en het is een van de grootste pillen die echt niet makkelijk zijn om door te slikken. Ontzettend veel bijwerkingen en op dat 5 werd ik wakker met uitslag op mn gezicht. Het was net een masker rondom mijn ogen. Meteen gestopt en overgegaan naar een ander soor[lees meer...]t antibiotica en het trok toen gelukkig weg. Nooit meer. Heb me echt ellendig hierdoor gevoeld terwijl ik nog nooit last heb gehad van antibiotica

08-03-2020 | Man | 32
Keelontsteking
na 3 dagen werkte het meteen.

10-01-2020 | Man | 45
Keelontsteking
Fixe keelontsteking en de eerste 2 innames gingen prima, maar bij de derde veranderde dat al snel, misselijk, onrustige maag, gevoel van vol zitten en niet goed kunnen slapen. De vierde inname draaide mijn maag echt om na 30 min, veel braakneigingen en overgeven. Op dag 2 kreeg ik een rode huid en branderige voeten bij liggen. Wel het idee dat het goed werkt tegen de keelo[lees meer...]ntsteking, maar morgen bel ik toch voor wat anders, want het voelt onaangenaam en een continue vieze bijsmaak in mijn mond. Het staat niet in de bijwerkingen, maar ik heb ook ongewone beelden bij dromen. Dit is begonnen bij inname van Broxil.

01-10-2019 | Vrouw | 19
Keelontsteking
De eerste dagen van mijn keelonsteking was ik erg blij met Broxil. Echter vond ik na een aantal dagen de bijwerkingen erg onprettig. Ik ervaarde de misselijkheid op een gegeven moment als onaangenaamder dan de gehele keelpijn.

30-09-2019 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Er gebeurde niks, ik werd alleen maar zieker. Na 3 dagen overgestapt op amox/clav zuur. Toen ging het al snel beter.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum