Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

09-12-2022 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Maandagavond een fikse keelontsteking opgelopen. Dinsdagmiddag gelijk naar de dokter gegaan want had intens veel pijn. Kon niet meer praten, (zwelling) of het duurde 5 minuten voordat ik een slokje water kon doorslikken. Ik had verhoging, oorpijn en daarnaast nog hoofdpijn. HA heeft mij toch geen AB gegeven… Woensdagnacht huisartsenpost in de nacht gebeld omdat ik zo’n [lees meer...]extreme pijn had. De dokter in het ziekenhuis schreef me gelijk dit medicijn voor. Ik ben gelijk die ochtend om 6:00 s’ochtends begonnen. Ik heb net mijn vierde pil ingenomen en wow. Ik kan weer slikken zonder dat ik pijn heb, ik merk dat de zwelling er nog wel zit. Hopelijk gaat dit met de dagen ook weg. Maar wat top dit!

16-10-2022 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Al de hele week last van extreem pijnlijke amandel onsteking, pijn werd alleen maar erger waardoor er is besloten antibiotica uit te schrijven. Na de 1e pil merkte ik direct verbetering en ik was na 2 a 3 dagen volledig van de pijn af. Ik heb geen enkel bijwerking gehad van dit medicijn dus zeer tevreden!!

25-09-2022 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Had last van keelontsteking aan linkerzijde. Vaak last van keelontstekingen, maar dit voelde anders nadat mijn linkerzijde van hoofd verdoofd voelde en mijn mondhoek ging hangen. Huisarts heeft Crp test gedaan en die kwam uit op waarde van 100. Nu een week lang antibiotica gekregen met drie tabletten per dag. Werkte na 2 dagen al, alleen qua bijwerkingen last van misselijk[lees meer...]heidsaanvallen, geen eetlust daardoor, continu hoofdpijn, oorsuizingen en heel moe. Toch ben ik tevreden met het middel want ik kan hiermee wel weer functioneren en het is meer vervelend dan ernstig

30-01-2020 | Man | 33
Keelontsteking
Reguliere bijwerkingen. Kuur afgemaakt en problemen die ik al een maand had weg. Effectief al na enkele dagen, maar hele kuur afgemaakt omdat dat ESSENTIEEL is bij dit soort medicatie.

31-01-2017 | Man | 54
Keelontsteking
Na 2 pillen direct gehele spijsvertering kapot. Waterige diarree 1ste dag, daarna iets minder waterig, om diarree te verminderen probiotica beginnen te slikken. Effect van de kuur was 0, geen verbetering. Continu vieze smaak in de mond van deze antibiotica. Heb 't idee dat mijn afweersysteem ook een flinke klap krijgt van dit medicijn waardoor je eigenlijk kunt zeggen dat [lees meer...]het middel erger is dan de kwaal. Heb met andere antibiotica veel minder last van bijwerkingen gehad. Voor mijn nooit geen Amoxicilline/Clavulaanzuur meer!

29-12-2016 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Na het lezen van de reacties durfde ik er niet aan te beginnen, maar omdat ik zo'n keelpijn had moest ik wel. Ik had niet bang hoeven zijn, want ik heb GEEN bijwerkingen gehad. En de keelpijn werd zeer snel minder, dus ik was heel blij met het medicijn.

18-07-2016 | Vrouw | 19
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Keelontsteking
Ik was net met mijn kuur begonnen toen ik al deze negatieve reacties las, ik schrok me rot en was bang voor bijwerkingen. Echter heeft de antibiotica prima zijn werk gedaan en heb ik absoluut geen last gehad van ook maar 1 bijwerking. Voor mij dus een prima antibiotica!

20-07-2015 | Man | 46
Keelontsteking
Ik gebruik coveram 10/10 natrilix 1.5 nebilet 5mg aldactone 50mg voor hoge bloeddruk en kreeg amoxilline/clavulaanzuur voor een keelonsteking. Wel voor mijn verrassing ging mijn bloeddruk omhoog, ik werd echt ziek van was echt een verschrikkelijke ervaring. Ik vertrouw dat spul nooit meer met mijn medicijnen voor bloeddruk is mijn bloeddruk konstant 70/120, maar met de[lees meer...] antibiotica ging het meteen 97/150 staan, verschrikkelijk gevoel, nooit meer.

21-02-2015 | Vrouw | 32
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Keelontsteking
Ik kreeg deze kuur voorgeschreven door de KNO-arts. Het leek me een zware kuur voor een lichte keelontsteking, maar toch gestart. Na de eerste pil een onprettig en wazig gevoel, alsof ik wat afwezig was. Gevolgd door een knal in mijn rechteroor en acuut een loopoor. 's Avonds de tweede pil genomen. Wederom een knal. Ik voelde iets knallen in mijn rug linksboven en rechts[lees meer...]onder. Direct daarna bewoog mijn rechterbeen zich verkrampt naar binnen en mijn linkerhand spande zich samen. Vervolgens met ZEER ZWARE spasmen op de Eerste Hulp beland. Urenlang onbedwingbare spasmen gehad. Armen, benen, hoofd, geluiden schreeuwen, handen, voeten, rug. Het was een grote uitputtingsslag. Alles deed mee. Wel was ik er verstandelijk gewoon bij. Ik kon de spasmen enigszins onderdrukken, maar dan trilde ik. Stilzitten was er niet meer bij. Continu een trilling of als ik het niet onderdrukte (wat veel inspanning kostte), grote spasmen. Op de huisartsenpost hebben ze me uren laten wachten en gaven later aan dat dat nooit van het medicijn kon zijn.... Het zou wel een uiting van spanning zijn. Ik kon beter doorgaan i.v.m. resistentie. Vervolgens spierontspanners gehad. Dit hielp enigzins, maar de trillingen kwamen er nog doorheen. Drie verschrikkelijke dagen en nachten heb ik hiermee doorgebracht. Wat duurden die lang.... Een grote uitputtingsslag. De volgende dag door huisarts direct naar Eerste Hulp gestuurd. Huisarts schrok zich te pletter en was bang voor neurologische schade. Op Eerste Hulp dacht men wederom dat het wel een uiting van spanning zou zijn. Wel nog neurologisch onderzoek, daarna mocht ik weer naar huis. 's Nachts nog een keer 112 gebeld omdat spastische aanval maar voort bleef duren. Het was vreselijk naar. Na drie dagen aan de spierontspanners en continu trillen en zware spasmen stopte het. Ik voelde ik me langzaamaan weer mezelf worden. Ik was gesloopt fysiek en ook zwaar teleurgesteld dat ik niet geloofd werd. Be aware!! Dokters zullen niet snel aangeven dat dit kan, want het staat niet in de bijsluiter als waarschuwing. Wát een hel. Ik ben dankbaar dat ik gestopt ben met de kuur en dit verhaal nog na kan vertellen. Achteraf heb ik een arts gesproken die meerdere mensen heeft gezien met deze reactie. Wees gewaarschuwd!! Neem deze kuur nooit, ik vind het puur vergif!

23-11-2014 | Vrouw | 26
Keelontsteking
Bij ernstige keelamandelontsteking met koorts hielp broxil niks(na twee dagen nog koorts en pijn onveranderd) dus opnieuw naar de huisarts waarvan ik amox/clav kreeg. Na 5 tabletten was ik al koortsvrij en na 4 dagen begon ik mij weer enigszins mens te voelen. Enige klachten waren opboeren en een beetje zwaar gevoel in de maag. Ook zweette ik mij helemaal lek 's nachts ter[lees meer...]wijl ik het niet eens warm had. Maar dat kan natuurlijk ook van de koorts zelf komen. Nu op de 8e dag zie ik dat ik rode bultjes heb achterop mijn tong en dat mijn amandelen ook nog niet in oude staat terug zijn. Verder een top kuur en ik ben blij dat ze me beter hebben gemaakt. Plus de dispertabletten hebben ook nog een lekkere smaak.

13-11-2014 | Vrouw | 19
Keelontsteking
Zware keelontsteking, kreeg eerst BROXIL voorgeschreven wat niet hielp en daarom kreeg ik Amoxicilline/ Clavulaanzuur. Mijn keelontsteking werd na de eerste dag slikken al minder en aan het einde van de 7 daagse kuur was deze helemaal over. Alleen werd ik de 8e dag wakker met rode vlekjes over mijn hele lichaam. Alsof ik de mazelen had. Overal jeuk op mijn hoofd, mijn hand[lees meer...]en, buik, rug, armen, benen, zelfs mijn voeten waren rood en jeukte enorm. Nu slik ik cetirizine voor de uitslag, maar tot nu toe helpt dat nog niet. Ik word gek van de jeuk!

17-06-2013 | Man | 35
Keelontsteking
Voorgeschreven ivm met tonsititis. Veel bijwerkingen als hoofdpijn, overgeven en duizelingen. Het probleem was dat ik geen vloeistoffen meer kon verdragen. Na checkup in het ziekenhuis overgestapt op een ander penicilline (small spectrum) en klachten waren direct voorbij.

09-03-2013 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Dit is de tweede keer in een maand tijd dat ik dit medicijn gebruik en mijn maag voelt hard aan. Je moet dit medicijn niet op nuchtere maag gebruiken. Daarnaast gaat tegelijk innemen met paracetamol of naproxen niet goed met mijn maag. Na overleg arts besloten om de pijnstilling in zetpil vorm te gebruiken. Het is een zware antibiotica. Je voelt je lichamelijk niet helema[lees meer...]al top maar het werkt snel.

29-09-2012 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik heb September 2011 dit medicijn moeten slikken omdat mijn Angina (ontsteking van de keelamandelen) niet overging met een amoxicilline kuur. Daarom deze combinatie antibiotica gekregen. Ik had erg veel last van de inname; zeer misselijk zeker in de ochtend op de lege maag. Heb vaak gehad dat ik heb overgegeven na inname. Ongeveer 3 dagen na start van de kuur kreeg ik las[lees meer...]t van mijn flank. Na contact met de huisarts moest ik direct stoppen. Die nacht heb ik zo'n pijn gekregen dat ik bij de huisartsenpost terecht ben gekomen. Volgende dag naar mijn eigen huisarts geweest en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis. Na een dag op de eerste hulp door te hebben gebracht na allerlei onderzoeken werd ik opgenomen. Ik heb een allergische reactie gehad op deze antibiotica waardoor ik nierfalen heb gekregen. De medische term is Tubulo Interstitiele Nefritis. Gelukkig zijn mijn nierfuncties volledig hersteld maar deze kuur mag ik dus nooit meer hebben!

29-01-2012 | Man | 57
Keelontsteking
Ik heb een levertransplantie ondergaan en mag clavulaan absoluut niet gebruiken, erg slecht voor de lever