Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Tazocin (3 meningen)

21-01-2024 | Vrouw | 55

24-06-2023 | Vrouw | 23
Longontsteking
Ik heb dit medicijn zo 9 dagen geslikt. Enkele verbetering gevoeld maar ik was nog steeds ziek. De bijwerkingen waren niet erg prettig, maar prima om even mee te leven. In het geval van mijn longontsteking hielp het maar gedeeltelijk.

20-08-2018 | Man | 62
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Longontsteking
Na twee dagen heftig braken etc de huisarts om een andere antibiotica gevraagd. Deze constateerde echter een schockachtige toestand- Ziekenhuisopname vereist.

28-08-2017 | Vrouw | 56
Longontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor een longontsteking. Bijwerkingen: moeheid, misselijk, keelpijn, vaginale schimmel, branderig gevoel, kloppend gevoel in mijn vagina, jeuk, diarree, slecht slapen.

03-06-2017 | Vrouw | 30
Longontsteking
i.v.m. een longonsteking deze medicatie voorgeschreven gekregen. Van de eerste twee innames merkte ik nog niets. Maar vanaf de derde inname kreeg ik steeds meer bijwerkingen. Met name de duizeligheid vond ik vervelend. Ik kon werkelijk niets meer. Van bed naar toilet en andersom was de eerste vier dagen alles wat ik qua inspanning deed. Dag vier werd ik lijkbleek/geel. Ik [lees meer...]schrok van mijn spiegelbeeld en heb ik contact gezocht met de huisarts. Ik begon ook te hyperventileren. Bloedgeprikt, kwam gelukkig verder niets bijzonders uit. Schijnt dat ik extreem gevoelig reageer op deze medicatie. Wellicht heeft de ernst van de bijwerkingen ook te maken met je gewicht/postuur? Ik ben klein van postuur en had enigszins het gevoel dat deze dosis te zwaar voor mij was. Inmiddels zit ik op dag 6 en voel mij eindelijk beter (geen koorts) nog wel last van lichte duizeligheid.

04-03-2016 | Vrouw | 58
Longontsteking
Verkoudheid of virus overgaand in een ontsteking in de longen met hoge koorts en benauwdheid. Koorts werd wel gauw minder, benauwdheid is niet over.

17-07-2015 | Vrouw | 30
Longontsteking
Voor mij nooit meer dit medicijn, ik heb er een anafylactische shock van gekregen. Ik ben met spoed afgevoerd. Gelukkig is het goed afgelopen.

04-05-2015 | Man | 48
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Longontsteking
Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resistentie maar nooit geweest) maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . Mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.

28-03-2015 | Man | 45
Longontsteking
Vooral pijn in de longen nam snel af maar niet benauwdheid en loskomen slijm. Dat zat ook erg dwars. Grootste bijwerking. Darmkrampen en zware diarree. Longontsteking gaat goed.

01-01-2015 | Man | 51
Longontsteking
Rond deze tijd altijd last van de longen. Krijg dan altijd een stoot kuur antibiotica en prednison voorgeschreven. Het werkt uitstekend. Alleen veel last van diarree en een vreselijk jeukende top van mijn penis. Er verschijnt een soort van witte waas over mijn geslachtsdeel. Nog nooit gehad dit is de eerste keer. Wel een soort van huismerk Sandoz wat ik nu krijg.

02-03-2014 | Vrouw | 23
Longontsteking
Na 2 weken ziek op bed te hebben gelegen, en na 3 doktersbezoeken verder... Kreeg ik dit medicijn. Ik moest meteen beginnen. De eerste dag weinig last er van gehad. Werkte goed en merkte meteen verschil s avonds. De volgende dag weer ingenomen en toen begon ik lichte bijwerkingen te krijgen(lees: lichte diarree, pijn in de buik en het gevoel dat je high bent). Maar ik v[lees meer...]oelde me nog te ziek om me ziek te voelen van de bijwerkingen. Gelukkig ging het na dag 5 over. Ik heb nog steeds na inname het gevoel dat ik op wolkjes loop, maar niet heel erg. Alle andere klachten zijn voorbij en ik voel me stukken beter. Vandaag de laatste dag en dan ben ik klaar ermee. Al met al eigenlijk weinig bijwerkingen gehad (of in een lichte vorm) waar je prima mee kunt leven, maar het eindresultaat is belangrijker.

23-10-2013 | Man | 62
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Longontsteking
Na 2 dagen gebruik kreeg ik pijn in mijn linkerbeen, dacht het gaat wel over, na 3 dagen kon ik bijna niet meer op het been staan. Diagnose, trombose in het been met embolieën in de longen. 3 dagen ziekenhuis volgden en direct bloedverdunners , heparine en macoumar. Heb de antibiotica gekregen vanwege een longontsteking, die ging er wel van weg, maar als bijwerking ervan[lees meer...] de trombose en longembolie, zou het daarom nooit meer nemen.

06-05-2013 | Vrouw | 54
Longontsteking
Na een onduidelijk ziektebeeld deze AB gekregen ter behandeling van longontsteking, zelf denk ik aan het syndroom van Tietze maar de behandeling is hetzelfde. 's nacht om 2 uur eerste tablet genomen omdat ik eert een urine monster moest hebben om in te leveren. De pijn werd direct minder maar dat kan ook komen door de meegeslikte pijnstillers paracetamol en ibuprofen. D[lees meer...]iarree, niet ernstig, maag en darmen erg opgezet waardoor longen en de pijnlijke plek op mijn ribben evenals mijn maagband pijnlijk in de verdrukking komen.

07-02-2013 | Vrouw | 39
Longontsteking
vanaf dag 1, diaree, misselijk, overgeven, enorm branderig gevoel in maag , vreselijk opgezette maag en darmen, leverpijnen, pijn in nierstreek, heel pijnlijke gewrichten en spieren, geen focus, heel verward en enorm slaperig, jeuk, uitslag dit is zeker niet voor herhaling vatbaar. zal weken nodig hebben om mijn organen terug normaal te krijgen.

30-01-2013 | Vrouw | 21
Longontsteking
Gebruik het sinds 29-01-13. Moet er drie per dag. nu 5 ingenomen en loop stoned in de ronte. na 2 pillen al diaree en hoofdpijn en misselijkheid begint nu te spelen. eetlust na 2 pillen ook al vermindert. ik lees veel over schimmelinfecties.. ook lastig om weg te halen? Ik zou niet weten wat deze kuur me gaat brengen. maar blij word ik er niet van. zeker niet als ik deze v[lees meer...]erhalen allemaal lees. het is goed dat het ademhalen snel betergaat. maar de bijwerkingen word ik al misselijk van als ik het lees

17-12-2012 | Vrouw | 21
Longontsteking
Weinig tot geen bijwerkingen, gaf snel verlichting en de hoge koorts was met 24 uur weg. Eind van de kuur (5 dagen) kon ik weer op 75% van mijn kracht/conditie sporten! Maar... ik dacht nog grieperig te zijn, bleek de antibiotica maar gedeeltelijk gewerkt te hebben. 4 dagen na de kuur veel zieker en zeer benauwd aan een hele zware kuur met andere antibiotica gezet.