Amoxicilline

Oorontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Bronchitis (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (384 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Arjen Walstra (25-04-2013)

09-02-2018

Longontsteking

Kuur van week 3 capsules per dag goed middel werkte snel koorts binnen een dag van 39,7 naar 37,9
11-01-2018

Longontsteking

Ik moest drie keer per dag een tablet oplossen in water, met precies 8 uur er tussen. Ik was elke keer wel wat misselijk na inname maar verder niet. Wel héél erg vermoeid. Had geen bijwerkingen verder. Heb er wel Yakult naast genomen. Merkte het effect pas na 4/5 dagen. Ik was heel erg benauwd.
16-12-2017

Longontsteking

Paardenmiddel. Moeheid, pijnlijke keel, pijn bij slikken, weinig eetlust, om de paar uur moeten plassen des nachts, pijnlijke mond soort blaren, verhoging.
07-08-2017

Longontsteking

Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.
15-03-2017

Longontsteking

Mijn zoontje van 4 kreeg dit voor een vermeende longontsteking (bleek later niet het geval na controle door andere huisarts). Al snel werd hij steeds zieker met hoge koorts. Na 2,5 dag zat hij volledig onder de uitslag met een opgezwollen keel en kon hij geen licht meer verdragen. Blijkt een allergische reactie. Het is nu een week later en hij is nog steeds niet volledig h[lees meer...]ersteld van de amoxicilline. Moe, uitslag en buikpijn.
08-01-2017

Longontsteking

Het medicijn is effectief, maar de bijwerking (schimmelinfectie in de mond, moeilijk en pijnlijk vooral bij het slikken) was pijnlijk en langdurig. Deze was ook wel beschreven
07-01-2017

Longontsteking

Klachten long ontsteking waren snel over, wel kreeg ik er hoofdpijn, droge mond, jeukende huid (vooral benen en handen), geen eetlust en een schimmel infectie bij.
19-12-2016

Longontsteking

Ik kreeg die Amoxilline vanwege een longontsteking, maar bij elke inname een opgeblazen buik en word er ' s nachts wakker van na 4 uur slaap. Ik las dat als je het aan je lever hebt je dit helemaal niet mag slikken. Ik ga er mee stoppen. Dit houd nog geen paard vol. Ik vind het regelrechte rotzooi, heb dat nog nooit zo erg gehad met Amoxilline, deze zijn van Sandoz dus [lees meer...]generieke zooi.
09-12-2016

Longontsteking

Ik heb dit middel gekregen nadat een lichte longontsteking is geconstateerd na een hartoperatie. Ik ben gewoon veel zieker geworden van dit middel. Enorme buikkrampen en diarree als gevolg. Direct mee gestopt.
09-12-2016

Longontsteking

Prima antibiotica. Merkte dat de koorts van een beginnende longontsteking wegbleef na een dag een dag of 4. Totaal geen bijwerkingen gemerkt. Ik zou wel een potje er van naast mijn ontbijtbordje willen hebben ;-)
20-08-2015

Pneumonie

In het begin veel last van bijwerkingen (grote temperatuurschommelingen/droge slijmvliezen in gezicht) maar de klachten van de pneumonie gingen ontzettend snel over.
24-06-2015

Longontsteking

Amoxicilline werkt heel erg goed bij een longontsteking, na een paar dagen was de temperatuur stabiel, het slijm kwam ook goed los en onze zoon kreeg weer meer eetlust en energie. Wat het oplossen in water betreft ( een zakje kregen we) het bruist minder dan verteld werd, het lost niet goed op er blijft een poederachtige, moeilijk op te lossen, substantie achter die je t[lees meer...]och probeert op te lossen in water, met als gevolg dat het dan wel heel erg veel wordt dat er doorgeslikt moet worden wat de eetlust enigszins bederft. En de (bij) smaak is ook erg chemisch voor kinderen. Verder zijn we erg blij dat het klachten verdwenen zijn en dat is eigenlijk waar het om gaat, dat het middel werkt tegen de kwaal.
08-05-2015

Longontsteking

2e antibiotica kuur. Zware benauwdheid en hoesten met slijmvorming. Na afloop kuur kreeg ik een schimmelinfectie in de keel, mond en tong. En een kleine week later Netelroos in heftige vorm. Reactie op deze antibiotica kuur? Wel probiotica ingenomen.
04-05-2015

Longontsteking

Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resisentie maar nooit geweest), maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was wel uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn, als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.
04-05-2015

Longontsteking

Besmetting met E.Coli bacterie. Word erg moe van het medicijn.
02-05-2015

Longontsteking

Na longontsteking te hebben geconstateerd schreef mijn huisarts dit middel voor. Toen de kuur de laatste dag inging begonnen zich voorzichtig rode bultjes te vormen onder mijn oksels. Nu twee dagen verder is letterlijk mijn hele bovenlichaam rood van de bultjes en zit het ook op mijn gezicht, op de oren (zeer vervelende plek), armen, handen en begin het langzaam naar bened[lees meer...]en toe uit te breiden. Zeer extreme jeuk. Kreeg hier een middeltje tegen dat hooikoortspatienten krijgen maar dat hielp helemaal niets. Voor mij nooit meer dit middel. Ellende!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum