Obstipatie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Darmproblemen - verstopping (303)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor obstipatie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: obstipatie

24-04-2024 | Vrouw | 52
Obstipatie

Gewichtstoename opgezette buik buikkrampen hoofdpijn

Gebruik bij obstipatie door toedoen van morfine bij gebroken ribben na 5 dagen gebruik constateer ik een gewichttoename van 3 kg zich concentrerend rond het middel, de buik, billen en binnenkanten bovenbenen.. ik eet niet extra, eerder minder omdat ik geen eetlust heb door invloed van de morfine.. men zegt dat dit niet mogelijk is.. ik weet zeker van wel ik weeg normaal [lees meer...]rond de 56 kg en let erg op wat ik eet nu wees de weegschaal een ruime 59 kg aan mijn vraag hoe kan dit..?

16-02-2024 | Vrouw | 40

droge lippen gasachtig

al paar maanden door jaren geluidsoverlast buren, flinke slaaptekort heb ik moeite met ontlasting. komt met moeite eruit. veel te hard, en pijnlijk. bij persen word ik al duizelig. Gebruik deze merk macrogol zakjes, maar na korte periode gebruik, droge lippen, uitgedroogt met schilfers. Maar geen dorst. Zeer vervelend. Komt bovenop je problemen die je al hebt.

17-09-2023 | Vrouw | 66
Geen fijn middel

Lactulose Poeder/ Stroop

02-09-2023 | Vrouw | 65
lactulose
Obstipatie
Extreem veel krampen. Nog erger dan de verstopping zelf Ik ga terug op gebruik van wapiti Goed product zonder veel bijwerkingen

Magnesiumhydroxide

25-06-2023 | Vrouw | 57
magnesiumoxide
Obstipatie
Doordat ik chronisch pijn ptient ben heb ik na heel veel revalideren en pijnpoli's morfine van de anesthesist gekregen. Alle andere medijcen al geprobeerd en dit was eigenlijk het enige waar ik een beetje baat bij had en weinig tot geen bijwerkingen. Maar dan moet je dus iets van macrogol, lactulose of de magnesiumhydroxide hebben. Het laatste middel werkt bij mij goed al [lees meer...]is mijn ontlasting id. vrij hard. Maar beter dan helft van de tijd half aan de diaree. Het enige wat ik vervelend vind is het kauwen want het voelt alsof je een mond vol met meel hebt wat tussen tanden en kiezen gaat zitten. Ik betrap me er op dat ik ze steeds vaker laat smelten en laatste beetje gewoon doorslik en merk geen verschil qua stoelgang. Las hier ook ergens dat bij obstipatie heel doorslikken beter is? Ik ga dit maandag maar even met de apotheek overleggen want ik snap het nu van kauwen ook niet helemaal.

Forlax junior

26-02-2023 | Vrouw
Obstipatie
Hoi allemaal, Graag wil ik even iets delen. Mijn dochtertje van 1 maand oud heeft florax gekregen omdat ze obstipatie heeft. Nu heeft ze vaak slijm in haar keel en dat is haar bijna fataal geworden, ze verslikte zich in het slijm waardoor ze bewusteloos werd. We kwam een hele klont slijm uit na de heimlichgreep. Het was heel beanstigend. Toen ze nog geen florax kreeg[lees meer...] had ze nog geen slijmvorming, nu vraag ik me af heeft iemand ook zoiets meegemaakt, dat er door florax slijmvorming is gekomen? Dat is mijn vraag kan er door florax slijmvormihg komen in haar keel, lichaam? Graag zou ik advies willen. Ben ten einde raad.

07-01-2023 | Vrouw | 27
Obstipatie
Nooit meer! Ik had al een tijdje last van onstipatie en heb dus een pil genomen van de kruidvat eigen merk laxeermiddel. Ik heb zo een heftige buikpijn gehad dat ik heb overgegeven en dat ik meerdere malen ben flauwgevallen. Ik kon niets meer dan alleen liggen. Heb mij nooit zo ellendig gevoeld. Voor mij nooit meer, troep.

27-07-2022 | Vrouw | 44
Obstipatie
Werkte onvoldoende overgestapt op constella

Constella

27-07-2022 | Vrouw | 44
linaclotide
Obstipatie
Dit is voor mij een wondermiddel. Het enige waar ik ontlasting op heb. Toen het een tijdje niet leverbaar was alles vast met ziekenhuis opname tot gevolg. Kortom erg blij met dit medicijn

05-06-2022 | Vrouw | 36
Obstipatie
Omdat poeders van de huisarts en allerlei andere middeltjes tot nu toe niet geholpen hebben, toch maar eens dulcolax gekocht bij de Kruidvat. In de veronderstelling dat het een veilig product is. Op de verpakking staat 1 tot 2 tabletten innemen. Ik heb er 2 ingenomen omdat eigenlijk nooit iets helpt, dus ik dacht dat ik dit wel kon hebben. Ongeveer twee uur na inname m[lees meer...]oest ik 3x naar het toilet en had normale stoelgang, geen buikkrampen. Ik was blij dat ik eindelijk iets gevonden leek te hebben wat wel werkt. Daarna gaan slapen, en werd 's nachts wakker met het gevoel alsof er een steen door m'n darmen ging. Erg pijnlijk. Na een bezoekje aan het toilet (weer normale ontlasting) weer naar bed gegaan maar daar weer buikkrampen. Éénmaal op het toilet werd ik zeer misselijk, ging zweten en had het idee te gaan flauwvallen. De buikpijn was enorm en bijna niet uit te houden. Enorme diarree gekregen uiteindelijk. Na de halve nacht op de wc doorgebracht te hebben met een emmer voor me, weer naar bed gegaan en had het enorm koud. Volgende ochtend na wat eten weer gelijk buikpijn en diarree, en nog zo'n 3 dagen een vervelende buikpijn gehad. Ik zou niemand aanraden dit te gebruiken..ik vind het een gevaarlijk product en er wordt niet genoeg gewezen op de bijwerkingen. Vreselijk ziek geweest ervan. (En dat heb ik echt niet snel)

09-04-2022 | Vrouw | 51
Obstipatie
Na al 10 jaar last van extreem chronische obstipatie te hebben(totaal geen aandrang, ik ga rustig 2 maanden niet als ik er niets aan doe, al lijk ik dna inmiddels hoogzwanger en laten we het over de buikpijn maar niet hebben) Gebruik ik nu 1x per week een stuk of 10 tabletten(soms meer), ik neem ze de avond ervoor in, word vervolgens na een uurtje al misselijk, soms midden[lees meer...] in de nacht al spugen , rillingen, het gevoel van jezelf een flinke buikgriep te hebben bezorgt Als ik geluk heb gaat het medicijn de volgende dag rond de namiddag werken en kan ik mijn darmen l+gedeeltelijk) legen, De buikkrampen en het ziek voelen kunnen nog aanhouden tot de dag erna , andere medicijnen ook al geprobeerd , dit is nog het "gebruiksvriendelijkste "

03-11-2021 | Vrouw | 25
Obstipatie
Ik had enorme angst na het lezen van sommige verhalen. Uiteindelijk toch een tabletje ingenomen om 19h45. 2h nadien kon vrijwel al wat vlotter gaan. De hele nacht ben ik opgebleven, wachtend tot wanneer er iets zou gebeuren, buiten wat krampjes af en toe en wat drang, gebeurde er helemaal niets. De volgende ochtend om 08h15 kreeg ik wat krampen en drang, mijn ontlasting wa[lees meer...]s dunner, maar niet waterachtig. Tot hier toe ben ik nog maar 1x moeten gaan, geen idee of er meerdere keren gaan bijkomen. Al bij al ben ik blij dat ik verder tot hier toe geen enkele negatieve bijwerking heb ervaren zoals sommige hier. Ik heb de fout gemaakt om te zitten wachten tot de 1ste effecten er waren, dit had ik niet mogen doen, zo wordt het een lange nacht haha ;-) Voorlopig doet het bij mij wat het moet doen, maar zou er denk ik geen 2de keer aan beginnen. Of misschien wat afleiding zoeken de volgende keer, dat kan ook helpen om de tijd wat te doen verdrijven haha :-)

09-10-2021 | Vrouw | 41
Obstipatie
Kon altijd prima naar het toilet. Standaard s' ochtends om 7 uur. En hoefde verder nooit meer op de dag. Maar sinds paar weken kon ik niet, onwijs dikke buik. En de hele dag aandrang. Van de dokter dit gehad. En het werkt perfect, ga weer zoals altijd!

Volcolon

16-09-2021 | Vrouw | 38
plantago ovata
Obstipatie
Ik had geen problematische ontlastingsproblemen want ga elke dag zeker 2x naar het toilet (naast het plassen dan), maar wel veel last van winderigheid en vaak dunnere ontlasting en eens om de 1 à 2 maanden flinke buikkramp. Huisarts constateerde een opstopping dus op haar advies van de huisarts volcolon gekregen, 2x per dag voor een maand. Eerst met vla ingenomen maar dat [lees meer...]vind ik geen aanrader. Dan lijkt het op Brinta (niet mijn favoriet). Ik neem het in met appelmoes, dat is wat grover van structuur en zo proef/voel ik de vezeltjes niet. De eerste paar dagen wat meer buikkrampen, diarree. Maar daarna werkt het als een tierelier! Er komt veel meer uit dan ik gewend was, dus blijkbaar bleef er voorheen toch wat achter in mijn darmen. Groot nadeel bij mij is dat zodra ik nu stop met elke dag 1 zakje, het lijkt alsof mijn darmen lui zijn geworden. Dan ga ik moeilijker naar het toilet dan voorheen.

Constella

08-08-2021 | Vrouw | 44
linaclotide
Obstipatie
Ernstige obstipatie bij spina bifida; eerder stoma gehad. Nu darmspoelen 1x per dag, magnesiumhydroxide 4 tabletten per dag en 1 tablet linaclotide, zeer tevreden

19-05-2021 | Vrouw | 44
Obstipatie
Na darm onderzoek en ook daar het in de familie voorkomt de diagnose chronische obstipatie gekregen van internist. Na soms 1,5 week niet na de wc te kunnen ( geen aandrang of wel aandrang maar geen ontlasting) is dit een verrijking van mijn leven! Ik had veel last van brandend maagzuur en misselijkheden doordat mijn dikke darm vol bleef en op m’n Maag drukte. Dat is nu h[lees meer...]elemaal weg. Verder heeft deze t grote voordeel dat deze goed smaakt en als je t met sinaasappellimonade inneemt helemaal. Had laatst een andere gekregen ivm andere apotheker maar dat was net of je zoute as drink tot je nam daar werd ik super misselijk van. Gelukkig via Efarma nu weer florax. Ik speel een beetje met mn dosering m’n maag geeft al snel een seintje dus ik neem zo om de dag 1 zakje maar als ik veel stress (adhd) heb dan gaan darmen op slot en dan moet ik echt iedere dag een zakje. Kortom ik kan hier goed mee leven!

25-03-2021 | Vrouw | 18
Obstipatie
Ik had last van obstipatie en kon met geen mogelijkheid naar het toilet, omdat het zoveel pijn deed. Toen als laatste redmiddel dit maar gehaald bij de kruidvat. Ik vond het idee van een zetpil nemen heel eng maar achteraf heeft het mij enorm geholpen. Ik kon na 20 minuten al naar de wc. Alles is er toen uitgegaan zonder enige problemen.

14-03-2021 | Vrouw | 24
Obstipatie
Sinds een half jaar ben ik erachter dat ik chronische obstipatie heb. Al een aantal jaren moest ik vaak op een dag naar de wc voor ontlasting en had ik veel buikpijn, de ene periode meer dan de andere. De laatste tijd werd dit steeds erger en moest ik soms wel 10x op een dag naar het toilet. Via de huisarts (door röntgenfoto's) ben ik erachter gekomen dat ik verstopping ha[lees meer...]d. Hij schreef mij Macrogol voor: twee á drie zakjes op een dag. Vervolgens wilde hij dat ik het afbouwde. Toch ging het nog steeds niet goed met mijn darmen. Daarom doorgestuurd naar de MDL-arts. Toen ik daar kwam ben ik begonnen met 2 x 2 zakjes per dag en daarnaast 3x op een dag magnesium hydroxide. Na een tijdje merkte ik dat de magnesium ervoor zorgde dat ik veel buikpijn had. Daar ben ik dus mee gestopt. Op dit moment gebruik ik 6 zakjes op een dag (3 x 2 zakjes), omdat ik bij vier zakjes ook nog problemen had. Nu met zes zakjes gaat het beter. In plaats van 10x op een dag naar de wc is het momenteel gehalveerd. Doordat de ontlasting dun is, komt de ontlasting meer in grotere hoeveelheden, in plaats van de hele dag kleine beetjes. Hierdoor hoef ik dus minder vaak op een dag naar het toilet en heb ik nu sinds het overgaan op 6 zakjes bijna geen buikpijn meer :) Wel maak ik mij zorgen over deze hoge dosering. Volgens mijn MDL-arts is het niet erg om dit middel langdurig te gebruiken. Maar aangezien de maximum aanbevolen hoeveelheid 3 zakjes op een dag is, en ik daar ver boven zit vind ik het toch een beetje eng. Ik ben nu nog jong (24 jaar) en ervaar geen bijwerkingen. Maar wat als ik dit middel mijn hele leven moet gebruiken? (die kans is er, zegt mijn arts) Ik kan mij niet voorstellen dat dit op de lange termijn goed voor je is. Benieuwd of er meer mensen zijn met dezelfde ervaring. Reacties zijn welkom!

04-03-2021 | Man | 18
Obstipatie
Dit product is goed voor als je een verstopping hebt maar de bijwerkingen bij mij zijn gigantisch, ik voel me er erg ziek door.

18-02-2021 | Vrouw | 68
Obstipatie
Door een vaginale achterwandverzakking plus obstipatie was de toiletgang een hel. Kreeg eerst psylliumvezels voorgeschreven door de gynaecoloog, maar die hadden averechts effect ondanks de grote hoeveelheden water die ik erbij dronk. Bij toeval kreeg ik Macrogol in handen en dat was mijn redding. Elke dag een half zakje op m'n nuchtere maag met een halve liter lauw wat[lees meer...]er zorgt bijna dagelijks voor een makkelijkere stoelgang dan voorheen. Door de verzakking nog steeds geen pretje, maar ik ben bang voor een operatie. Als bijwerking heb ik wel heel veel last van winderigheid en een enorm stinkende ontlasting. Ik lees dit verder bij niemand. Ben ik de enige? Ook kan ik 's morgens de deur niet uit voordat ik naar het toilet ben geweest.

28-01-2021 | Vrouw | 41
Obstipatie
Gekregen ivm obstipatie tijdens zwangerschap. Zwaar beroerd van geweest. Heftige buikpijn de hele dag na inname, misselijk en daar ook erg vermoeid door. Daarom mee gestopt.

18-09-2020 | Vrouw | 75
Obstipatie
Koop ze bij Kruidvat/eigen merk. Heb hier goede resultaten mee.

14-09-2020 | Vrouw | 31
Obstipatie
Ontzettend last van obstipatie. Na het gebruiken van een zetpil begon het binnen een kwartier te werken. Nog uit kunnen uithouden tot een half uur. Stoelgang was minder verhard en was iets dunner. Na het toiletbezoek was alles er goed uit. Heel fijn product en zeker aan te raden!

06-09-2020 | Man | 6
Obstipatie
Ons zoontje krijgt preventief Forlax om obstipatie te voorkomen (door chemo, hij heeft leukemie). Wij hebben de indruk dat de plasfrequentie door de Forlax erg omhoog gaat, maar zeker weten doen we het ook niet. Iets om te ondezoeken. We zijn ons ervan bewust dat obstipatie zelf het uitplassen kan verhinderen, maar dat lijkt hier toch niet aan de hand.

01-09-2020 | Vrouw | 42
Obstipatie
Zeer tevreden. Doet wat het moet doen. Al na twee uur na het innemen van de tabletjes kwam de stoelgang op gang. Gaat wel gepaard met darmkrampen, maar niet extreem.

Magnesiumhydroxide

22-08-2020 | Vrouw | 28
magnesiumoxide
Obstipatie
Zolang als ik me kan herinneren last van mijn spastische darm. Alles geprobeerd, maar magnesium tabletten helpen mij echt fantastisch. Niet meer van die vreselijke buikpijn aanvallen, durf gewoon uit eten zonder angst te hebben dat ik buikpijn krijg. Ook maagzuur is zo goed als weg. Ga echt elke dag naar de toilet, soms zelfs 2 keer. Heel bijzonder voor mij. Enige minp[lees meer...]unt dat ik kan bedenken, is dat mijn ontlasting aan de dunne kant is, tot zelfs diaree. Ik neem de dag van diaree dan bijvoorbeeld 1 of 2 tabletten minder. Magnesium is voor een heel veel dingen goed. Dus ik neem ze met een gerust hart in! Raad het iedereen aan😃

Lactulose Poeder/ Stroop

17-08-2020 | Vrouw | 29
lactulose
Obstipatie
Ontlasting komt in kleine beetjes. Veel lucht in darmen. Enorme stinkscheten dagen lang.

08-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Normaal neem ik de pillen van dulcolax. Apotheek heeft deze gegeven bij een verstopping (vandaag 11 dagen niet uit mezelf geweest). Heb alles al geprobeerd. Tot nu toe nog geen resultaat of bijwerkingen. Heb ze om 23.30 gister avond ingenomen het is nu 9 u s'ochtends. Ik wacht het nog even af

04-08-2020 | Vrouw | 32
Obstipatie
Hele leven al last van obstipatie, na bevalling ook last van een verzakking. De obstipatie houdt de verzakking in stand dus aan dit medicijn. En helemaal tevreden! Ik drink het met Optimel, dan is de smaak nog lekker ook. Meestal 1 zakje per dag, op ongezonde dagen 2 per dag. Geen bijwerkingen en een geweldige stoelgang!

Psylliumvezels

09-06-2020 | Vrouw | 69
psylliumzaad
Obstipatie
Werkt prima. Gewoon capsules slikken en geen gedoe met dat vieze poeder