amitriptyline

Fibromyalgie (59 meningen)
Slapeloosheid (46 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (18 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (11 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

05-05-2021 | Vrouw | 33
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Sinds vorig jaar zomer ineens veel buikpijnklachten gekregen, met name aanraking buik/maag en steken in maag enorm. Door deze pijn werd ik ook nog misselijk en ik werd enorm bedlegerig. Na veel onderzoeken en diverse medicijnen geprobeerd te hebben op advies van mijn psycholoog aan de AD begonnen lage dosis voor de pijn. Begin bijwerkingen met name dat pijn even erger [lees meer...]werd, zeker de eerste week. Na de weken voorbij gingen minder pijn. Nu enkel af en toe steken in maag en soms erg moe. Ligt ook sterk aan soort voeding die ik eet. Maar de AD heeft mijn pijn sterk laten dalen en weinig bijwerkingen als ik zo bekijk gehad. Ik slik het nu dik 4 maanden en ik ben tevreden.

23-12-2019 | Vrouw | 18
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na diagnose van PDS kreeg ik dit aangescreven. Als jongvolwassene werd mij gewaarschuwd dat ik ernstige bijwerkingen zou krijgen en met name suicidale. Nou ben ik niet echt een suicidaal persoon van mezelf maar ik kreeg ze idd wel van dit medicijn, maar liefst 5 dagen lang had ik last van angst, suicidale gedachten, buikpijn en moeheid. Na de 5e dag werd alles stukken mind[lees meer...]er en hielp het ongeveer wel. Conclusie: het helpt wel maar je moet er wel even doorkomen, door die extreme bijwerkingen en dat is zeker geen eitje.

13-11-2019 | Vrouw | 23
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Tijdje geleden amitriptyline (10mg dagelijks) geprobeerd voor mijn PDS, eerste tijd erg veel last gehad van de bijwerkingen. Duizelig gevoel, alsof ik helemaal van de wereld was. Het heeft nauwelijks geholpen voor mijn buikklachten of diarree. Ik had een hogere dosis kunnen proberen maar omdat ik nog steeds veel last had van de bijwerkingen leek dat geen goed plan en ben i[lees meer...]k gestopt.

07-06-2019 | Vrouw | 38
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Amitriptyline - in een lage dosis van 5 mg per dag - heeft mij heel erg geholpen bij mijn prikkelbare darm syndroom. Na maanden van zeer regelmatige buikkrampen, diarree aanvallen en maagpijnen, trokken alle klachten als sneeuw voor de zon weg, al een paar dagen nadat ik startte met de amitriptyline.

02-12-2017 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
op aanraden van MDL arts overgestapt van Venlafaxine naar Amitriptyline, maar was ik er maar nooit aan begonnen. Het begon met een droge mond, maar al heel snel werd ik ook passiever en somberder. I.o.m. MDL arts dosering verhoogd van 10 naar 20 mg aangezien het nog niks deed voor mijn buikklachten. Na verhoging van de dosering kreeg ik echter ook andere bijwerkingen. Ik w[lees meer...]erd wakker met een hele hoge hartslag en een gevoel van paniek en mijn hele buik was van slag. Kortom van kwaad tot erger. Ik wilde graag stoppen, maar dat mag niet zomaar. Dus eerst weer terug naar 10 mg en vervolgens een half tabletje en nu na 2 weken volledig gestopt. Ik heb er dus een hele slechte ervaring mee.

01-02-2017 | Vrouw | 20
amitriptyline (25mg)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik kreeg deze medicijnen tegen de pijn van de pds. Maar uiteindelijk raakte ik hierdoor helemaal verstopt waardoor ik heel veel laxeermiddelen moest slikken dus eigenlijk voor een tegenwerking zorgde. Voor de pijn in de buik hielp het echter wel!! Maar dat weegt niet op tegen continue darmverstopping!

26-09-2016 | Vrouw | 33
amitriptyline (25mg)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik 25 mg amitriptyline ivm PDS. Ik heb veel buikpijn door de PDS en bijna dagelijks diarree. Sinds gebruik van medicijn minder buikpijn en betere ontlasting. Hier merk ik wel verschil in. Buikpijn is echter niet helemaal weg maar minder heftig. Ook heb ik sinds gebruik van amitriptyline geen migraine meer gehad. Toeval of niet, het is wel erg fijn. Als bijwerkin[lees meer...]gen in het begin droge mond en veel slaap maar nu na een paar maanden vooral last van gewichtstoename. 6 kilo inmiddels waar ik erg ongelukkig van word. Dit is ook de reden dat ik twijfel om te stoppen. ik weet niet wat ik erger vind. Buikpijn of dikker worden.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum