Polymyalgia rheumatica

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Spierreuma (62)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Polymyalgia rheumatica

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Plaquenil 1 1
Paroxetine 1 1
Lyrica 1 3
Methotrexaat 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Polymyalgia rheumatica

Paroxetine

02-02-2023 | Vrouw | 52
paroxetine
Polymyalgia rheumatica
Sinds ik een 4- tal weken deze medicatie neem (verhoogd tot 80mg) zijn mijn klachten ernstig toegenomen

Methotrexaat

27-09-2021 | Vrouw | 74
methotrexaat
Polymyalgia rheumatica
Methotrexaat liet ook in combinatie met prednison de bexinking niet dalen. Was al ongeveer 20 jaar ongeveer 60. Met Roactemra is die dus normasl Is nu normaal. Er gebeurt dus wel degelijk wat De Arteritis Temporalis lijkt nu ook echt af te nemen, maar ik gebruik ook nog steeds 15 mg prednison per dag. En dat lukt me niet om dat af te bouwen! Sinds ik Roactemra gebru[lees meer...]ik slaap ik erg onrustig. Ik praat en roep uren lang! Niet leuk voor partner, maar zorgt ook bij mij voir extreme moeheid. Daarnaast heb ik nu sinds ca 2 maanden wat stukjes Andrews Barber onder 1 voet. Ik weet niet of er verbanden zijn.

RoActemra

27-09-2021 | Vrouw | 74
tocilizumab
Polymyalgia rheumatica
Significante verlaging van CRP en bezinking Maar sinds ik het gebruik is mijn slaapgedrag flink veranderd. Ik praat extreem veel in mijn slaap ( vroeger wel eens een klein beetje), houdt mijn partner wakker in een andere kamer en met oordoppen! De toename van praten, roepen, e.d. valt min of meer samen met de duur van het gebruik. Vervelend voor de ander, ook storend [lees meer...]voor mij. Ik ben erg moe na de nacht. Herkent iemand dat???? Daarnaast heb ik onder mijn voet een paar plekjes Andrew Barbers ontwikkeld. Dat komt als bijzonder zeldzame bijwerking voor bij sommige biologicals. In de stukken staat het niet genoemd bij Roactemra. Herkent iemand dat????

Plaquenil

15-03-2020 | Man | 80
hydroxychloroquine

14-08-2019 | Vrouw | 54
Polymyalgia rheumatica
na chemo en bestraling ontwikkelde ik PMR kon amper bewegen na inname prednison 30 mg heerlijk ik kon na 5 min lopen afbouwen ging niet klachten kwamen terug vele andere medicijnen geprobeerd ben ik doorverwezen naar Maastricht. na 3 jaar en afbouwen prednison niet lukte naar de pijn arts heel veel verschillende pin stiller gehad niet hielp bleek ik een Gen afwijking[lees meer...] in mijn lever te hebben dat komt veel voor blijkt nu met mensen die immuunziekte hebben ( Polymorfisme Cytochroom P450) de pij medicatie werkt dus niet zo dan . ik was al begonnen met RoActemra mijn mijn leverwaarde was erg hoog dus leveronderzoek daar kwam de gen afwijking te voor zijn .even zwaar afgezien met prednison af te kicken in het verleden veel schema's gebruikt nu moest ik zo meteen stoppen we wisten dat de klachten kwamen maar zo het snelste er van af ( 9 wkn ) op advies van de pij arts moest even op de tanden bijten omdat pijnstillers niet zo werken bij mij. ook moest ik 8 kg afvallen nu zijn de leverwaarde acceptabel, nu alleen RoActemra en lyrica ( tegen zenuwpijn )

RoActemra

14-08-2019 | Vrouw | 54
tocilizumab
Polymyalgia rheumatica
na 3,5 prednison en ander medicijnen te hebben gebruikt en daar van erg veel klachten kreeg en veel klachten ook bleven waar ze geen antwoord op hadden , zijn we gaan spuiten met Tocilizumab . heerlijk . ik had weer veel energie pijn klachten werden stukken minder ( stijfheid gewrichts- pijn aanhechtingspijn pezen, spierpijn altijd in de boven benen en armen zijn weg ) . [lees meer...] vlot opstaan vanuit bed en stoel op je kienen zitten ,sporten gewoon bewegen heerlijk na 6 wkn inwerktijd prednison afgebouwd ( had daar zwaar afkick verschijnselen van) maar mijn leverwaarde waren de eerste jaar best wel hoog ik moest 8kg afgevallen de leverwaarde zijn nu goed /acceptabel . bleek ik ook een Gen afwijking( polymorfisme Cytochroom P450) in mijn lever te hebben (dat komt redelijk vaak voor bij autoimmuumziekte en dat is ao Reuma) en dat verklaard in het verleden dat veel medicijnen niet goed werkten ! bijwerkingen is vaak de droge mond het hinderlijkste zeker als je wakker word plakken je lippen aan je tanden en het dol/licht gevoel in je hoofd ,hoofdpijn vaak eenzijdig alsof iemand in je gezicht heeft geslagen ( bij prednison was dat veel erger ) helaas heb ik te horen gekregen dat ik af moet bouwen, omdat volgens protocol maar 3 jaar het medicijn mag gebruiken hebben we na 3,5 jaar zoeken eindelijk een medicijn die goed werkt en je lekker bij voelt en werkt krijg je dit pff.

19-07-2019 | Vrouw | 63
Polymyalgia rheumatica
Ik gebruik sinds 3 weken Prednisolon tabl. 15 mg wegens Spierreuma. Na een paar dagen waren de heftigste pijnen weg en na 1 week nauwelijks nog pijn. De meeste bijwerkingen zoals hoofdpijn en vermoeidheid zijn dragelijk. Waar ik echter heel veel last van heb zijn nachtelijke spierkrampen, deze beginnen meestal na een paar uur en duren met tussenpozen van een uurtje de [lees meer...]hele nacht. De kramp ontstaat vaak in de voeten en breid zich uit naar de zijkant van mijn kuiten. ik moet hier dan echt mijn bed voor uit en krijg dan amper mijn voeten weer plat op de grond. Ik slaap hierdoor natuurlijk steeds slechter en de laatste paar dagen schiet de kramp ook overdag in mijn handen. Het is wel zo dat ik al een paar jaar kramp gevoelig ben in mijn benen maar dat gebeurde hooguit één maal per nacht. Ik kan deze "bijwerking " eigenlijk niet terug vinden in het gebruik van prednison. Volgende week weer afspraak met reumatoloog en dan vraag ik dat natuurlijk wel maar misschien is er hier iemand die deze klachten herkent?

Lyrica

10-11-2018 | Man | 50
pregabaline
Polymyalgia rheumatica
Ik heb een door de reumatoloog gediagnosticeerde polyartrose. Verscheidene myalgieën reeds vele jaren Thoracaal cervicaal en lumbaal waarmee ik naar de orthopeed gegaan was en die 4 discopathiën middels MRI vaststelde. Artrose aan alle facetgewrichten en cox artrose (lumbago) via ct scan door reumatoloog.(krijg Arthrotec) Er volgde nog een MRI thoracaal en cervicaal door d[lees meer...]e neuroloog om wegens familie historie bekendheid met auto immuun ziekte multiple sclerose vader en schizofrenie broer, manische depressie, moeder. Uit test blijkt dat ik positief test voor Anti Nucleair Antigen. Voorts stelt de neuroloog vast dat de brachialgie komt door een nogal ernstige myelomalacie cervicaal en thoracaal vandaar de diagnose ongedifferentieerde spondylartropathie ook wegens de anamnese van scheefstand en artrose sacroiliacale gewricht waargenomen door de orthomanueel therapeutisch arts reeds vanaf 1994. Lyrica dus voor poly myalgische neuropathieën, zoals ischialgie, brachialgie,(linker)aangezichtspijn,(linker) hals en nekpijn waarvoor ivm subklinische hypothyreoïdie een globus nervosa door huisarts werd waargenomen, vage pijn aan schouders en tussen schouderbladen chronische scherpe stekende pijn,pijn/druk op de borst recidiverend welke acuut beangstigend is na lange existentiële angst episodes(kreeg oxazepam van cardioloog), jeuk over het gehele huidoppervlakte, soms oog ontstekingen en zeer lange tijd voorhoofdsholte ontsteking gehad en/of rhinitis. Deze lichamelijke ongemakken vreten of lekken continue energie, waardoor ik vaak manisch depressief ben. (ernstige fatalistische huilbuien ed.) Mijn intelligentie en cognities moeten welhaast desastreus zijn afgelopen de laatste vijf jaren. Met recht zou ik moeten kunnen spreken van een post traumatische stress stoornis! Echter de specialisten geven geen eenduidig advies,(medicamenteuze) behandeling (kreeg van psychiater biperideenhydrochloride voor rusteloze benen) of behandelmethode. Zij vinden mij maar een lastpost en zien mij liever gaan dan komen., noemen me namen en wijzen mij na. Ik ben te duur voor onze ziekte industrie farmacologische mishandelingen en samenleving.

25-07-2017 | Man | 66
Polymyalgia rheumatica
Van de een op andere dag erge spierpijnen in armen, schouders en nek. dagen erna uitbreiding naar rug, heupen, boven en onderbenen. Na bezoek reumatoloog begonnen met prednisolon 15 mg in tabletvorm. weinig tot geen verbetering na 2 weken en dosis verhoogd naar 25 mg. Direct verbetering en na drie weken pijnvrij in boven en onderbenen. Nek schouders en armen lichte verbete[lees meer...]ring. Na nog eens twee weken grote verbetering in met name nek en schouderpijn en armen redelijk te belasten. Na nog eens 3 weken bijna volledig pijnvrij. Weer in staat te sporten (Golf) . Nu alleen nog druk bezig met afbouwen van 25 mg/dag naar nu 15mg/dag. Per 4 weken 2,5mg minderen. Voor mij een uitkomst, de enige bijwerkingen zijn dat ik de hele dag door wel kan eten en veel kan drinken. voor de rest geen enkele negatieve bijwerking.