categorie

Acne

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Acne

22-04-2019

Acne/puistjes

Na bijna 40 jaar huidproblemen en het gebruik van allerlei alternatieven toch aan de roaccutane. Na 2 weken goede verbetering, helaas nog wel wat ontstekingen maar die trekken sneller weg dan ik gewend ben. Ik heb wel wat bijwerkingen zoals droge ogen, vooral droge scheenbenen, bij sporten spier-en gewrichtspijn, sneller vermoeid en ik slaap minder goed. Ik lees dit nerge[lees meer...]ns terug dus mocht iemand hier ook ervaring mee hebben graag een reactie. Doch de bijwerkingen wegen niet op tov het resultaat tot nu toe. Heb goede hoop! Ondanks alle negatieve reacties (dit zijn mensen die het gevolg van acne niet kennen de schaamte en de pijn) heb ik spijt niet eerder met roaccutane te zijn gestart.
21-04-2019

Uitdroging

De crème is echt een WONDERMIDDEL!! Op het begin lijkt alles een beetje erger doordat de wonden/puisjes rood worden. Gewoon door blijven met smeren, want het resultaat zal er zijn! Let er wel op dat je de creme heeeeeeel lichtjes aanbrengt, zodra je het te dik aanbrengt gaat alles opzwellen en wordt het erger. De creme is dus goe bruikbaar, alleen zorg ervoor dat je het he[lees meer...]el dun aanbrengt. En bouw op! Begin eerst met op kleine plekjes aanbrengen, en bouw op tot op het oppervlak dat je wenst.. Succes!! 😘
11-04-2019

Ik gebruik hem nu 3 weken ik zie geen verschil
10-04-2019

Acne/puistjes

Wauw! Dit is echt een wonderzalf. Ik had plotseling in mijn twintiger jaren 3 jaar last gekregen van acne. Voornamelijk op mijn wangen en kin. Het werd van kwaad tot erger totdat ik hulp zocht en via de huisarts naar een dermatoloog ging. Sinds ik deze gel 1 x savonds opbreng heb ik werkelijk zelden last meer van acne. Ik ben nu al ruim 2 maanden acnevrij en na van alles g[lees meer...]eprobeerd te hebben is dit eindelijk mijn oplossing. Ik denk dat deze gel ook voor vele anderen zeer geschikt kan zijn. De enige bijwerking wat ik had was dat ik na een paar dagen last had van een droge schilverige huid op bepaalde gebieden rondom mijn kin. Smeer daarom je huid dan ook smorgens goed in met een vochtinbrengende hydraterende creme. Ook ben ik overgestapt op een betere schoonmaak- verzorgings gezichtsroutine dmv La roche Posay. Je kunt je via je apotheek laten informeren wat past bij jouw huid. Het is goed betaalbaar en je hebt niet veel nodig. De kunst is om het gewoon basic te houden. Heb je last van rode vlekjes/ rest acne littekens waar je vanaf wilt? Bezoek dan via je dermatoloog een huid zorg kliniek. Zij bieden diversen behandelingen aan waarmee heel veel te verhelpen is. Denk aan peelings/ microdermabrasie of laser. Ik hoop dat ik iemand met mijn verhaal kan helpen. Ik begrijp heel goed wat je doormaakt maar er is dus echt een oplossing! ♡
08-04-2019

Metronidazol crème / gel (metronidazol)

Voorgeschreven gekregen tegen een lichte vorm van rosacea. Na 2 weken is mijn gezicht een stuk minder rood, moet nog zien wat het op de lange termijn doet, maar voor nu ben ik erg tevreden.
08-04-2019

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

ik gebruik de gel nu drie weken. ik had last van een onzuivere huid vooral op mijn wangen, langs mijn kaaklijn en mijn kin. mijn huisarts heeft mij dit product aangeschreven. ik smeer de gel om de dag op mijn huid (grote van een erwtje smeer ik op) de huisarts heeft mij verteld dat ik pas na 6 weken resultaat zal zien en op langer termijn echt maximaal resultaat, maar ik g[lees meer...]ebruik het nu drie weken en ik moet zeggen dat de acne op mijn wangen wel sterk is verminderd wel heb ik hier en daar nog een puistje maar voor de rest zie ik wel resultaat. op mijn kin heb ik nog wel acne maar dat zal op den duur ook wel verminderen hoop ik. er zitten wel bijwerkingen aan, namelijk een droge huid. ik breng de gel aan voor het slapen gaan en als ik wakker word merk ik dat mijn huid onder de schilfertjes zit, maar dit komt natuurlijk omdat de gel vernieuwing van de huid forceert, dus het bovenste laagje huid word uitgedroogd.
06-04-2019

Benzac W (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Eerste keer gebruik was het gewoon normaal, maar bij de 2de keer werd me hele hoofd rood en ging het jeuken en branden. De hele dag door heb ik pijn en last van gehad.
04-04-2019

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd (14 jaar) heb ik last gehad van puistjes/ oneffenheden op mijn borst, rug en gezicht. Destijds is mij rond mijn 16e de Diane pil voorgeschreven, wat de klachten iets verlichtte. Toen op mijn 18e deze pil uit de handel werd gehaald, kwamen de puistjes weer heel erg terug. Daarnaast had ik last van een vette huid en was mijn haar ook na een halve dag erg v[lees meer...]et en oogde onverzorgd. Hierom heb ik vanaf mijn 18e verschillende behandelingen geprobeerd, waaronder cremepjes van de apotheek en peelings bij de schoonheidsspecialiste. Allemaal helaas zonder langdurig effect; de puistjes werden soms alleen maar erger of kwamen na een aantal dagen weer net zo hard terug. Uiteindelijk was ik er écht klaar mee en heb ik besloten naar de dermatoloog gegaan, en zij heeft mij roaccutane (isotretinoïne) voorgeschreven. In het begin van de kuur werd mijn huid droger en ging vooral mijn gezicht schilveren. Ook scheurde al snel de zijkanten van mijn mond in. Beide bijwerkingen werden later veel minder. Echter heb ik wel de gehele kuur aan mijn rechtermondhoek een klein scheurtje gehad, wat ik heb behandeld met Cicaplast Levres van La Roche-Posay (must have bij deze medicijnen, want je lippen worden droog). Zoals de dermatoloog al had aangegeven zou het eerst erger worden, waarna de verbetering zou optreden. Na een maand of drie was mijn huid op zijn dieptepunt, met diepe, pijnlijke ontstekingen op mijn rug. Hierna is het enkel beter geworden. Aangezien de bijwerkingen mij heel erg meevielen heb ik gevraagd of ik in dosis omhoog kon, aangezien je een grotere kans hebt dat het (langer) wegblijft wanneer je tijdens de kuur een hogere dosis per dag binnenkrijgt. Mijn bloedwaarden waren verder ook prima, dus dit vond mijn dermatoloog (gelukkig) geen enkel probleem. Hierbij moet ik wel zeggen dat mijn acné vóór de kuur in het medische veld waarschijnlijk niet als 'zeer ernstig' zou worden aangemerkt, waar het vrij 'oppervlakkige' puistjes waren. Voor mij persoonlijk was dat natuurlijk een ander verhaal ;). Het grootste deel van mijn kuur heb ik op 40 mg/pd gezeten. Ook was mijn kuur wat langer dan normaal, wederom omdat ik hierom had gevraagd. Vanuit mijn eigen ervaring kan ik dit medicijn aan iedereen aanraden. Mijn huid is nu eindelijk normaal, na zoveel jaren aankloten met cremepjes die niet hielpen, hoge t-shirts en de daaruit voortvloeiende teleurstellingen over je huid. Fijne bijkomstigheid is ook dat mijn haar niet meer na een halve dag vet is en ik prima het huis uit kan als ik 's ochtends niet onder de douche heb gestaan. In lijn daarmee is ook mijn huid niet langer vettig. Dit was mijn ervaring met dit medicijn, veel succes met jou weg naar een gavere huid!
02-04-2019

Acne/puistjes

Ik heb hetzelf gebruikt 20 jaar geleden had ook enorme acne, maar nu ik 36 ben merk ik dat het mijn gezichtshuid enorm heeft aangetast het is niet zomaar een medicatie je mag absoluut niet zwanger raken wegens misvormingen kan je nagaan wat het allemaal met je doet, je krijgt he veel haargroei door mannelijke hormonen die erin zitten bjjv. Ik bergijp je heel goed het is la[lees meer...]stig maar het gaat op een dag over geloof mij denk er nog eens over na zou ik zeggen
28-03-2019

Acne/puistjes

Ik ben een meisje van 19 jaar. Omdat ik sinds enkele jaren last heb gekregen van acne rosacea, ben ik daarmee naar de dokter gegaan. Uiteraard allerlei middelen meegekregen wat niet voldoende effect had. Ik heb zelf geen heftige vorm van acne rosacea, wel was het sommige periodes erger. Ik ben uiteindelijk doorverwezen naar een dermatoloog, en die stelde eigenlijk direct r[lees meer...]oaccutane voor. Ik ben niet gelijk gestart, want wegens eiwitlekkage vanuit mijn nieren wilde hij eerst de uitslagen daarvan bekijken, dus een maand later had ik weer een afspraak en toen schreef de dermatoloog mij roaccutane 10mg voor. Ik slik het nu 3 weken en ik zie echt verbetering in mijn huid. Geen grote ontstekingen meer erbij gekregen, heel af en toe nog een klein puistje maar dat stelt helemaal niks voor. Ik blijf waarschijnlijk voor het hele proces aan de 10mg, dus dit wordt een lange weg.. Maar goed. De bijwerkingen die ik ervaar stellen niet veel voor. Droge lippen en wat last van mijn onderrug, but that’s it. Ik hoop dat het voldoende gaat werken en ik er straks voor altijd van af ben :)
27-03-2019

Acne/puistjes

Ik ben een jongen van 16 jaar en heb al 3 jaar last van acne, ik had alles al geprobeerd om van mijn acne af te komen (denk aan schoonheidsspecialist, verschillende cremes, maskers etc.) maar niets hielp. Ik ging op zoek naar iets waardoor de acne zou verdwijnen, omdat[lees meer...] ik er in het dagelijks leven veel last van ondervind ondanks dat de onderhuidse ontstekinging en de puistjes op mijn rug veel pijn doen, voel ik me ook heel onzeker over mijn acne en gebruikt ik zelfs een beetje make-up van mijn moeder als camouflage van de erge net uitgeknepen puistjes. Dit maakte alles alleen maar erger maar zonder ga ik vaak niet de deur uit. Na overleg met mijn moeder en goede verhalen die ik had gehoord over Roaccutane (Isotretinoïne) ben ik toch naar de huisarts gegaan, heb ik 3 maanden pilletjes gekregen (naam vergeten) maar ook dit was tevergeefs en deed vrijwel niks. Toen ben ik door de huisarts doorverwezen naar een dermatoloog die me gelijk Roaccutane voorschreef, nu (27 maart) ben ik begonnen met het slikken van de Roaccutane. Het is nu voor mij een hooikoortsseizoen dus last van mijn ogen en keel is niks nieuws voor mij maar na het slikken van de Roaccutane werd de jeuk ik mijn ogen erger en kreeg ik last van mijn rug. Ik zit op dit moment in mijn examenjaar en ben nu begonnen in mijn pta week ik slik 20mg 2x achter elkaar per dag. (best hoog na andere reacties gelezen te hebben ik weeg 55 kg en ben net pas begonnen) Het is niet het perfecte moment om te beginnen aan de roaccutane omdat ik op het moment veel last heb van hooikoorts heb, ik in mijn pta week zit, over 2 maanden mijn exames starten en er nu ook veel zon begint te komen. Ik ben vandaag voor het eerst begonnen en ik zou jullie op de hoogte houden over mijn “strijd tegen mijn acne”.
25-03-2019

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Ik heb al sinds mijn 16e last van hormonale acnee. Op mijn 17e ben ik deze gel gaan gebruiken en ongeveer na een week was ik puist/bult loos! Nu ben ik 19 jaar en alles is weer teruggekomen. De gel blijkt niet meer te helpen en/of verergert het juist! Heel jammer:(
24-03-2019

Acne/puistjes

Sinds mijn 15 jaar heb ik last van acne. Na op die leeftijd alles geprobeerd te hebben, nam ik roaccutane. Enkele maanden later was mijn acne weg. Op mijn rug, decolté, gezicht, allemaal weg. Ik had er wel immense bijwerkingen ( extreem droge huid, bloedneuzen...) van waardoor ik mij écht slecht voelde maar het was het wel waard. Nu ben ik 21 jaar, ik ben vorig jaar plop[lees meer...]tw gestopt met mijn pil (yasminelle) te nemen, opeens kwam de acne terug.. Na weer hopeloze pogingen met zalfjes enzovoort en ook terug te starten met de pil besloot ik om toch weer isotretinoine te nemen. Dit keer waarschuwde ik de dokter dat ik deze pillen al genomen had en het absoluut niet zag zitten om weer zoveel af te zien in de bijwerkingen. Want ik zou gewoon niet meer durven buitenkomen dan. Ik startte in oktober, de dokter schreef mij toen 10 mg voor. De verergering kwam pas in december. Sinds dan gaat het heel erg op en af, ik heb nog veel hardnekkige acne op mijn kaken waarvan ik niet afgeraak, na 5 maanden is deze acne nog steeds niet weg. Ik mag van de dokter mijn dosis verhogen naar 20 mg (2x10mg), hij zegt dat ik geduld moet hebben, dat het wel zal verbeteren. Ik ga de pillen zeker nog doornemen, maar ik hoop dat ik er zo snel mogelijk vanaf ga geraken want mijn hoop is bijna op..
23-03-2019

14-03-2019

Clindamycine gel/ lotion (clindamycine)
Acne/puistjes

Altijd naar volle tevredenheid de lotion van TEVA gebruikt. Als ik een ontstoken puist voelde opkomen ging ik 2x daags deppen met succes. Nu gaat de apotheek ineens over op deze gel. Het effect: acne, in de vorm van pijnlijke ontstekingen, weer terug van weggeweest.
12-03-2019

Clindamycine gel/ lotion (clindamycine)
Acne/puistjes

Sinds mijn 19e heb ik last van milde acne op mijn gezicht. Vooral veel acne bij elkaar op bepaalde plekken. Het heeft bij mij wel een tijdje geduurd tot ik echt verbetering zag, maar het is lang niet meer zo erg als dat het was. Af en toe en puistje her en der, maar daar heb ik geen problemen mee. Ik gebruik dit middel samen met benzoylperoxide en zonnebrand en dat houdt d[lees meer...]e acne onder controle.
11-03-2019

Acne/puistjes

Gebruik het nu al bijna 2 jaar en enorm tevreden. Resultaat was pas na een maand of 2 zichtbaar maar sindsdien nooit meer zo erg last gehad als tevoren. Af en toe een puistje maar so what? Nadeel; de huid wordt licht gebleekt en handdoeken, washandjes en kussenslopen krijgen bleekvlekken.
09-03-2019

Acne/puistjes

ik ben in oktober begonnen met Roaccutane. ik heb 4 maanden lang 10 mg (x3 dus 30 mg in totaal) geslikt, maar deze maand is mijn dosering verhoogd naar 20 mg (x2 dus 40mg in totaal). ik heb nog een aantal maanden te gaan. Nu heb ik de standaard bijwerkingen zoals droge lippen, droge huid en spierpijn. vooral de laatste bijwerking ik heb namelijk zoveel last van me spieren/[lees meer...]gewrichten en dan voornamelijk van me rug en enkels. ik kan niet langer dan een half uurtje lopen en na een tijdje gezeten te hebben kan ik niet eens meer lopen en dan moet ik sloffen met me voeten. Is dit normaal? Heeft iemand ervaring met deze bijwerking? Als ik klaar ben stopt het dan ook echt? Is dit gevaarlijk? A.U.B reacties z.s.m.
08-03-2019

Acne/puistjes

Ik heb vorig jaar 8 maanden aan roaccutane gezeten en had aan t begin enorm last van de bijwerkingen maar op een gegeven moment werd dat steeds minder en werd mijn huid steeds mooier. Na 3 maanden was ik al zo goed als af van mijn acne en moest dit nog 5 maanden volhouden. Ik heb het grootste deel van de tijd 20 mg geslikt en nog 3 maanden 40 mg ondanks de droge lippen vi[lees meer...]elen de bijwerkingen de laatste periode heel erg mee. Wel was ik veel sneller moe en voelde ik me wel uitgedroogd. Toen ben ik een periode gestopt en toen was mijn roaccutane volledig weg, maar na een een tijdje kwam de acne toch weer terug. Ik ben daarom vorige maand opnieuw naar de dermatoloog geweest en die zag meteen dat mijn acne weer aan het terugkomen was, ik zit momenteel dus weer aan een soort verlenging. Ik heb op dit moment nog wel veel last van de bijwerkingen maar ik zie mijn huid wel weer heel erg veranderen. Ik hoop dat na deze verlenging de acne voor altijd weg blijft, want het beperkt mij heel erg in het doen van leuke dingen.
06-03-2019

Hidradenitis suppurativa

Op dit moment ben ik nu bijna een maand met Isotretinoine bezig van dit merk, daarvoor van een ander merk. Heb nu wel allerlei bijwerkingen daarvoor niet. Zie boven. Qua oorspronkelijke klachten weinig tot geen verbetering. In totaal ben ik 3 maanden bezig met Isotretinoine 40mg capsules.
04-03-2019

Rosacea

Ongeveer anderhalf jaar heb ik lopen aanmodderen met last van huidproblemen. Daarvoor nooit echt erge last van acne gehad. Altijd wel eens een keer een puistje, maar niet extreem. Na vele dingen geprobeerd te hebben via de huisarts, kwam ik vervolgens bij de dermatoloog uit. Zij stelde al snel vast dat het om Acne Rosacea zou gaan. Om die reden kreeg Metronidazolcreme [lees meer...]voorgeschreven. Dit hielp redelijk, maar zeker niet voldoende. De laatste en meest logische stap zou dus Roaccutane/Isotretinoïne zijn. De eerste twee weken ontstonden er nog wat ontstekingen (20mg). Huid werd droger. Af en toe misselijk. Na deze twee weken was mijn huid erg goed. Vervolgens kreeg ik elke week rond maandag/dinsdag weer wat ontstekinkjes, maar die verdwenen weer. Na ongeveer 6 weken ging het echt aanzienlijk beter. De ontstekinkjes die kwamen waren klein en ook redelijk snel weer verdwenen. Ik merk wel dat ik een stuk vermoeider ben. Als ik kort mijn armen omhoog houd, voelt dat al zo zwaar aan. Daarnaast merk ik dat het wat sneller zwart voor mijn ogen wordt. Maar eerlijk gezegd kan ik gewoon goed functioneren. Door de grote verbetering zit ik beter in mijn vel. Schaam mij minder. Na 8 weken ben ik opgehoogd naar 30mg. Acne Rosacea heeft niet een hele hoge dosering nodig, maar soms is het verstandig om het iets op te hogen. 30mg is nog steeds niet hoog en wel effectief. Ik ben ontzettend benieuwd naar ervaringen op langer termijn van mensen met Acne Rosacea die Roaccutane/Isotretinoïne hebben gebruikt. Ben namelijk nogal angstig dat het weer terug gaat komen en zou daarom het liefst heeeel lang gebruik willen maken van deze medicijnen. Iedereen die struggelt met zijn huid, raad ik dit medicijn aan. Aarzel niet en ga ervoor.
28-02-2019

Acne/puistjes

Hoi allemaal, dit is ondertussen alweer mijn 3e mening op dit forum. Ik heb een maand geleden een bericht geplaatst en ook een bericht na 1 maand (man van 20 jaar). Zoals jullie vorige maand konden lezen ging het niet heel goed met mij. Als ik het verhaal zo teruglees, was ik al een beetje negatief, maar achteraf voelde ik me echt schijt! Ik had de hele dag een zenuwach[lees meer...]tig gevoel alsof ik iets moest doen (beetje opgejaagd) en daarnaast lichte paniekaanvallen ,terwijl hier geen reden toe was. Ook dacht ik heel veel na over het leven en wat het nou precies allemaal waard was. Ja, ik zat vrij diep in de put vorige maand. Dit was een paar dagen voordat ik op wintersport ging en op wintersport werd het eigenlijk alleen maar erger. Stiekem had ik gehoopt dat ik weer mijn vrolijkheid terug kon vinden op wintersport, maar helaas. De zondag dat ik terug kwam slikte ik nog een pil en de maandag ook nog 1. Die volgende dinsdag moest ik werken (ik rijd auto's als bijbaan) en moest ik opeens huilen in de auto omdat ik het leven gewoon zo klote vond op dat moment. Toen besloot ik een week te stoppen met het medicijn. Na het stoppen voelde ik me elke dag eigenlijk weer wat beter en in overleg met mijn ouders ben ik maar gewoon gestopt met het medicijn. De dermatoloog op de hoogte gesteld en die was het er helemaal mee eens. Nu, 2.5 week na het stoppen, gaat het alweer een stuk beter met me. Het sombere is eigenlijk compleet weg, ik begin me steeds verder mezelf te voelen zoals ik me hoor te voelen. Ook de zenuwachtigheid gaat gestaag weg, ook al heb ik sommige delen van de dag nog lichte paniek, alhoewel dit ook kan komen doordat ik richting het einde van mijn bachelor ga en nog niet weet of ik volgend jaar door wil met een master maar een nieuwe studie geneeskunde wil starten, veel keuzestress op dit moment dus! Maar zelf denk ik dat de relatie met roaccutane niet groot is. Wel voel ik af en toe nog een soort van spanning terwijl dat geen reden heeft en dit wijd ik wel aan roaccutane. Ik hoorde ook dat het spul 1-2 maanden in je lichaam kan blijven, dus het zal nog wel even duren voordat ik me weer compleet de oude voel. Raad ik het aan? Ja, aan sommige mensen en nee niet aan iedereen. Als je acne echt heel erg is en je hebt geen last van depressies/angsten zal het je acne heel erg verbeteren! Maar voor de mensen die al last hebben van depressies/paniekaanvallen raad ik het zeker af! Je moet bij jezelf nagaan wat zou je liever willen? Puistjes maar wel gelukkig of ongelukkig maar een glad huidje? Ik kies 100% voor keuze 1! Over een maand (eind maart) zal ik weer een update geven hoe ik er mentaal voor sta als de roaccutane zo goed als volledig uit mijn lichaam verdwenen is. Fysiek voel ik me ook weer een stuk beter! Als er vragen zijn, reageer aub op dit bericht dan zal ik je helpen je vragen te beantwoorden :) Veel succes!
25-02-2019

Acid A Vit (tretinoine)
Acne/puistjes

Na twee maal van pil verwisseld te zijn (heb nu een koperspiraal), meerdere malen naar de schoonheidsspecialiste te zijn geweest en de inderm applicatievloeistof te hebben geprobeerd, vond de huisarts het tijd voor iets anders. Ik heb al vanaf mijn 13de acne en ben er nu wel een beetje klaar mee. Deze schreef toen de Acid A Vit voor. Ik ben gewend dat er bijwerkingen vastz[lees meer...]itten aan acnebestrijding, maar had niet verwacht dat ik het zo vervelend zou vinden. De roodheid en irritatie vielen wel mee, maar de droogheid en schilfering was vreselijk. Als ik al enkel mijn huid aanraakte, vielen er velletjes van mijn huid af. Je kan beter geen make-up dragen bij deze crème, maar i.v.m. onzekerheid en schaamte durfde ik dit niet. Dit maakte het uitdrogen nog erger. Het maakte niet uit hoeveel nivea ik erop smeerde, mijn huid bleef droog. Het heeft mij ook niet geholpen. Ik ga tegenwoordig naar een dermatoloog en ben begonnen met de differin gel. Raak niet ontmoedigd door mijn ervaring. Iedereen zijn huid is anders. Ik heb de crème 12 tot 14 weken geprobeerd. Als je zelf na 8 à 9 weken onvoldoende effect merkt, zou ik je adviseren om opnieuw naar de huisarts te gaan voor iets anders. Succes!
15-02-2019

Acne/puistjes

26 en nog steeds veel last van acne..ik was er klaar mee. Ondanks verschilllende allarmerende berichten over de bijwerkingen wilde ik er toch aan beginnen. Ik begon met 20 mg en heb nog 1 flinke uitbraak gehad. Ik slik nu al een paar maanden 70 mg en dat valt zwaar. Naast de droge huid en lippen heb ik ook veel last van neerslachtige gevoelens, pijnlijke spieren en haaruit[lees meer...]val. Beide zouden na de kuur weer goedkomen maar Toch maak ik me zorgen. Ik ben nu puist vrij en heb geen ontstekingen meer en dat maakt me zielsgelukkig maar de bijwerkingen zijn heftig. Meer mensen hier ervaring mee en wat is jullie aangeraden? Ik slik liever meer mg om er zo snel mogelijk klaar mee te zijn dan dat ik minder en nog 2 maanden verder moet..toch merk ik dat veel mensen schrikken van het aantal mg dat ik nu slik.
14-02-2019

Acne/puistjes

Al 4 jaar lang liep ik met puistjes wat naar mate erger werd zware (Acne Rosacea). Ik ging vaak naar de huisarts voor verschillende middeltjes. Ik heb jaren lang zalfjes, antibiotica en zelfs combinaties van verschillende medicatie en smeersels maar het hielp alleen voor mijn rug. Ik wou ook graag van de bulten en groeven in me gezicht en schouders af, dus was een doorver[lees meer...]wijzing naar de dermatoloog mijn laatste hoop. Dit omdat je een extreem zwaar medicijn voor geschreven krijgt (roaccutane) wat dan ook alleen door een dermatoloog voorgeschreven mag worden. Ik ging er heen in het ziekenhuis en ik mocht beginnen met 30 mg per dag. Al snel kreeg ik bijwerkingen zoals een droge mond en droge ogen. De acne werd veel erger maar dat zul je ook mee krijgen als je dit medicijn gaat gebruiken. Ik verhoogde naar60 mg per dag.Voor vrouwen is het verplicht elke maand een zwangerschaptest te laten doen. Dit is omdat er misvormingen en miskramen ontstaan als je zwanger bent. Ook moet borstvoeding gemeden worden omdat dit ook schadelijk is. Het word op je hart gedrukt om uit te kijken zelfs 2 maanden na stoppen met dit medicijn. Zowiezo moet elke patient elke maand het bloed laten testen. Mocht je zware acne hebben en is dit volgens u en uw huisarts het laatste redmiddel? Raad ik t zeker aan! Het heeft wonderen gedaan voor mijn huid en ik wacht nu alleen nog op de laatste littekentjes die nog verdwijnen. Hopelijk kunt u wat met deze recentie en ik wens je veel succes met het gebruik van dit medicijn
13-02-2019

Acne/puistjes

ik had een egale huid maar altijd wel last van onstekingen eens in de korte tijd, maar ineens ook last van puistjes mijn huid was erg bobbelig en ongemakkelijk voelde k me er altijd bij wanneer iemand dichtbij me zat. na veel geprobeerd te hebben (benzyl en acid a etc eindelijk dit voorgeschreven gekregen. eerste tube continue gebruikt daarna nu al me 3 e losse tube ge[lees meer...]kocht. wanneer ik weer last krijg van onstekingen smeer ik direct en heb er geen last meer van. enigste vervelende is dat je eerste keer met gebruik van je huid erg rood en droog wordt maar als dat het enigste is voor een week , gewoon goed overdag nivea soft gebruiken en snachts de duac creme topspul!!!
13-02-2019

Acne/puistjes

Ik weet niet of ik nu op de juiste manier reageer aangezien ik alle gegevens weer in moest vullen. Ik wil wel een paar keer wat schrijven over hoe het verloopt. Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen. Maar ik heb geen uitbraak gehad de afgelopen weken, gelukkig. Wel erg droge huid en lippen zoals ik al meldde. Ik heb nog wel een paar puistjes, maar deze gaan sneller weg [lees meer...]dan anders. Ik wacht tot het moment dat er niks meer te zien is... :) zaterdag begin ik aan de tweede strips.
08-02-2019

Acne/puistjes

Ik gebruik isotetroine nu een maand. Ik merkte na een week al de bijwerkingen, vooral droge lippen. Wat goed helpt is gewoon vaseline uit het blauwe ronde doosje en lip repair van o'keeffe. De droge huid en eczeem kwam ook vrij gauw. Voor de droge huid gebruik ik la roche d'posey effaclar h. Het kost wat maar het helpt erg goed. Voor de eczeem heb ik ook een zalfje van de [lees meer...]dokter. De puisten heb ik vooral op mijn kin, maar dan ook gelijk hele grote en pijnlijke die 2 a 3 week blijven. Hier was ik helemaal klaar mee. Ik merk na een maand isotetroine te gebruiken wel verschil. Ik hoop dat het nog minder wordt de komende tijd... hopelijk hebben jullie wat aan de tips.
06-02-2019

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

ik heb altijd al superveel last gehad van acne en niks hielp. Ik gebruik deze creme nu al bijna anderhalf jaar en geen enkel puistje meer.
29-01-2019

Metronidazol crème / gel (metronidazol)
Acne/puistjes

Acné is zeer snel minder rood en vurig geworden en de puistjes drogen snel uit. Mijn huid is al na een week veel rustiger. Wel na gebruik je handen wassen, anders gaan je vingers vervellen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4585)
Anticonceptie - overig (3404)
Cholesterol (2673)
Depressie - antidepressiva overig (2478)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2118)
Pijn - morfine-achtigen (2022)
Pijn (1837)
Verslavingsziekten (1741)
ADHD - psychostimulantia (1704)
Bloeddruk - betablokkers (1540)
Maagzuur - protonpompremmers (1469)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1260)
Angststoornissen (1043)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1036)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1000)
Depressie - antidepressiva TCA (951)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (895)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!