categorie

Acne

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Acne

21-08-2019

Acne/puistjes

Op mijn 16de kreeg ik last van binnen-onderhuidse puistjes, voornamelijk op mijn voorhoofd (hele kleintjes) toen werd de pil aan mij doorverwezen. Nadat ik de pil had genomen werd de acne beter en daarna niet echt last van gehad; zo hier een daar een puistje maar niet storend. Op mijn 21ste kreeg ik last van binnen-onderhuidse puistjes en dit keer voornamelijk op mijn wang[lees meer...]en. ze begonnen heel klein en daarna werden ze steeds groter en kwamen steeds meer bij. Ben naar de huisarts gegaan en niks helpte. Ik loop nu bij de dermatoloog en gebruik nu 30mg. Echter ik zit nu in 3de week (misschien te vroeg om te oordelen) maar ik heb wel een uitbraak gehad, mijn acne is alleen maar groter meer een roder geworden. Wat mij best onzeker maakt. Ook komen steeds puistjes bij op me voorhoofd en kin. Ik heb gisteren me eerste bloedneus ervaren en heb al best snel (na week 1 of1,5) last van droge lippen. Ook wordt rondom me acne droog. Gek genoeg jeukt ook sommige puistjes. Ik weet niet hoelang me kuur doet maar wil er asap vanaf..
12-08-2019

Acne/puistjes

In het kort: de bijwerkingen zijn heel heftig, maar het werkt. Verder: Ik slik nu 7 maanden 30 mg per dag (ik begon met 10 mg een maand en de 2e maand slikte ik 20 mg pd om het op te bouwen.) Ik moet nog enkele maanden. De bijwerkingen lijken nu minder heftig dan in het begin, of ik ben er aan gewend. Bijwerkingen die ik had: Droge huid, erge vermoeidheid, droge lippen, [lees meer...]bloedneuzen, stemmingswisselingen, emotioneel, jeuk, spierpijn, dunne huid, zon gevoelig, mondhoeken gescheurd. Ik heb momenteel nog af en toe bloedneuzen en altijd droge huid etc, maar de vermoeidheid lijkt minder. Dit zijn mijn tips: -smeer non stop purol op je lippen of gezicht - smeer iedere dag je lichaam in met creme - gebruik factor 50 voor in de zon en een pet - smeer vaseline in je neus met een wattenstaafje tegen de bloedneuzen (iedere dag) - drink heel veel water! - neem veel slaap en rust - drink weinig tot geen alcohol (1 glas per week oid) - eet de pillen met wat vettig voedsel, dan worden ze beter opgenomen - doe rustig aan! In het begin is het heel heftig, ik was vaak emotioneel - hou de dosis laag! Hierdoor heb je echt minder bijwerkingen. De totale dosis in je hele kuur is belangrijk en niet de dosis per dag. De dosis is een wereld van verschil. - bij gescheurde mondhoeken, stop de kuur totdat ze geheeld zijn en ga dan weer verder, anders kom je er niet vanaf. dosis minderen kan ook. - was je acne gebieden alleen met water, het is heel gevoelig, doe ook geen scrubs, maskers of andere treatments na 7 maanden slikken heb ik er geen spijt van, maar alleen omdat het echt goed werkt. Na een maand ging het al beter, maar na 5 maanden was m’n kin pas stukken beter (hormonale acne met ontstekingen). Het ziet er nu echt goed uit, wat een opluchting. De kuur is wel te doen bij een lage dosis, maar ik kijk er helemaal naar uit om ermee klaar te zijn, met een stralende huid ;)
03-08-2019

Acne/puistjes

Sinds mijn puberteit heb ik al last van acne, nu al ruim 10 jaar. Na allerlei zalven, crèmes, antibiotica en lotions ervoor gekozen om aan deze medicatie te gaan. De eerste maanden was erg zwaar aangezien het resultaat langzaam was en de bijwerkingen op de voorgrond stonden. Nu na 6 maanden geen puistjes meer en mijn huid wordt elke week beter. De bijwerkingen neem ik nu v[lees meer...]oor lief. Ik heb nog iets roodheid en wat littekens maar deze vervagen met de tijd. Nog zo'n 3-4 maanden te gaan.
29-07-2019

Acne/puistjes

Ik gebruik dit medicijn nu 6 maanden, de eerste maand heb ik 20mg geslikt en vanaf de tweede maand 30 mg, de totale duur van de kuur is 10 maanden. In de eerste paar weken kreeg ik last van een verergering van de acne. De eerste 2 maanden verder nog niet veel bijwerkingen. In de loop van de kuur kwamen wel meer bijwerkingen. o.a. last gehad van; een droge en zeer gevoel[lees meer...]ige huid, gescheurde mondhoeken die maar niet wilde genezen, droge ogen, vermoeidheid. Ook leken mijn angst- en stemmingsklachten verergerd; dit gaat wat in vlagen en is nu weer wat meer stabiel. Ik heb het er voor over om de kuur af te maken; ik ben al erg tevreden met het resultaat tot nu toe, ik heb geen grote ontstekingen meer en mijn huid voelt glad. Er zijn nog wel wat mee-eters en soms een klein plekje; hopelijk trekt dit in de laatste maanden nog weg. Het is de worsteling waard; jarenlang worstelen met acne heeft mij namelijk meer gekost. Mijn dermatoloog is niet zo strict met zwangerschapstesten en levertesten. Zwangerschapstest slechts 3 keer gedaan, en hoeft niet meer tot einde van de behandeling. Leverwaarden werden alleen de eerste twee afspraken gecontroleerd, en een derde keer op eigen verzoek. Ik raad dit medicijn aan als je al langer kampt met huidklachten; wel moet je zijn voorbereid en je levensstijl aanpassen: op tijd rust nemen, niet meer drinken, etc.
23-07-2019

Acne/puistjes

Ik kreeg roaccutane voorgeschreven door de dermatoloog omdat ik heel veel last had/heb van acne & Folliculitis in een best ernstige vorm, ik moest deze medicatie 7 maanden nemen, het werkte in het begin heel goed men puistjes gingen weg mijn huid was wel in een hele slechte staat, super fel uitgedroogd en heel kapot, mijn lippen waren extreem droog en gebarsten, maar dat[lees meer...] nam ik erbij want het hielp wel tegen mijn acne , in de 3 de maand voel ik mij opeens super slecht , heel angstig super opgejaagd , de hele tijd huilen zonder reden dat ik echt niet wist wat ik meer moest doen ik was echt onhandelbaar super depressief , wat ik zo gek vond, mijn gedachte waren zo negatief zonder dat er een aanleiding tot was, onmiddelijk ben ik gestopt met roaccutane omdat ik wist dat het door deze medicatie kwam, en toen ik gestopt was ging het elke dag terug beter met me, mijn acne was ook weg voor een lange tijd, maar na een tijdje is mijn acne ook gewoon weer terug gekomen en dit keer feller dan de ooit maar deze medicatie heeft me wel de slechtste bijwerkingen & ervaring ooit gegeven, ik zal het echt niet aanraden om te nemen als je een super gevoelig persoon bent want dit is echt troep.. het is niet oké dat een medicatie je zulke gevoelens kan geven, ook moest ik elke maand bloed laten trekken in het ziekenhuis voor allemaal testen te doen omdat ik deze medicatie nam. Ik loop dan liever met puistjes rond dan dat ik er geen heb en me zo slecht in men vel voel! Dus blijf er alsjeblieft vanaf want dit kan niet goed voor je zijn!!
22-07-2019

Acne/puistjes

Sinds dat ik 10 jaar ben heb ik al last van hevige acne (zit in de familie). Ik ben in Juli 2018 begonnen met Doxycycline, dit had helemaal geen effect, de acen werd zelfs alleen maar erger. Ik gebruik sinds Oktbober 2018 Isotretinoïne. De eerste 2 maanden zag ik niet heel veel verschil. Pas na 4/5 maanden kon ik echt heel erg duidelijk verschil zien. Alle acne op mijn ben[lees meer...]en, rug, borst was zo goed als weg. Op mijn gezicht zaten hier en daar nog wat plekjes maar dat is nu vooral nog rood en littekenweefsel. Als ik de medicijnen door blijf slikken zoals ik dat nu doe, is mijn gezicht aan het eind van dit jaar acne en litteken vrij.
21-07-2019

Acne/puistjes

ik gebruik dit in combinatie met een soort alcohol van de huisarts en het werkt echt heel goed. in het begin wordt het even erger, maar na twee weken is mijn huid egaal en ga ik weer zonder make up naar buiten!
17-07-2019

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met 30 mg per dag. Dit trok mijn lichaam niet helemaal, dus ben ik naar 20 mg per dag gegaan. Dit was te doen voor mij. Wel last van droge ogen (oogdruppels extra bevochtiging) en droge lippen (elisabeth arden 8 hour cream). Eerste 2 maanden pijn aan mijn neus, alles zat vast van binnen en had vaak een bloedneus. Na 2 maanden stopte dit. Na 6 maanden verd[lees meer...]ween mijn acne eindelijk!! Ik had van alles gesmeerd op mijn gezicht wat dus niet mocht, maar dit wist ik niet. Hierdoor duurde het zo lang voordat de acne verdween.. De laatste 2 maanden kreeg ik erg veel last van spierpijn. Al met al vond ik dit het allemaal waard!! Ik ben nu 7 maanden gestopt en ik ben gelukkiger dan ooit. Ik heb wat hyperpigmentatie overgehouden door de acne, maar hier gebruik ik een goed serum voor wat het langzaam maar zeker laat verdwijnen. Voor de kuur had ik een mega vette huid, nu helemaal niet meer. Ik heb wel het idee dat mijn zicht sinds de kuur iets minder is geworden.
11-07-2019

Acne/puistjes

Na een kleine 10 jaar waren de puistjes weer terug! Ronduit frustrerend. Eerst heeft de dermatoloog mij 2 capsules (2 x 20 mg) per dag voorgeschreven. De acne in mijn gezicht verdween vrijwel onmiddellijk. De puistjes op mijn rug, schouders en hals bleken hardnekkiger. Bijwerkingen: schrale lippen. Vervolgens heeft de dermatoloog mij 3 capsules per dag voorgeschreven. De [lees meer...]acne op mijn rug verdween enigszins sneller maar de bijwerkingen worden ook ernstiger. Ik slik nu 3 weken 3 capsules per dag en overweeg terug te gaan naar 2 capsules of enige tijd te stoppen, want het medicijn is nu erger dan de kwaal: hele droge, schrale, bloedende lippen en elke ochtend moet ik mijn neus 5 minuten lang snuiten om het taaie snot en geronnen bloed te verwijderen.
17-06-2019

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Ik begon acne te krijgen in mijn laatste jaren van de pubertijd. Na ongeveer een maand heilig iedere avond het op te smeren begon ik resultaten te zien. Na ongeveer 3 maanden had ik een egale huid. Dit heb ik ongeveer een jaar/anderhalf jaar volgehouden en ben er toen mee gestopt (met het idee dat ik misschien intussen over de acne heen was gegroeid). Ik heb het product [lees meer...]toen ongeveer een half jaar niet gebruikt, maar helaas kwam de acne weer terug. Dus toen probeerde ik het weer, maar tevergeefs. Ik denk dat mijn huid inmiddels resistentie heeft opgebouwd voor de benzoylperoxide (als dat tenminste kan) want het werkt nu niet meer... :( MAAR het werkte de 1e keer zeer goed! Dus zeker een aanrader. Zorg er wel voor dat je goede moisturizer/dagcreme gebruikt, aangezien je er een droge huid van krijgt.
14-06-2019

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 10e had ik last van acne. Deze is van mijn 13e tot mijn 19e goed te behandelen geweest met de Diane35 pil. Maar nadat ik op 19 jarige leeftijd overgestapt ben op een koper spiraal kwam de acne langzaam weer in alle hevigheid terug. Ik heb daar toen Benzoylperoxide voor gekregen en dit hielp minimaal. Het had voor mij niet het gewenste effect. Ik heb het toe[lees meer...]n jaren zo gelaten en de acne voor lief genomen. Ik wist wel dat er Roaccutane bestond maar durfde dit middel niet te gaan gebruiken vanwege mijn toekomstige kinderwens. Ik was bang dat het middel daar toch invloed op zou kunnen hebben. Tijdens mijn 3 zwangerschappen werd de acne minder. Het ging zelfs bijna helemaal weg dus ik kreeg elke keer de hoop dat het na de zwangerschap ook weg zou blijven. Helaas.... een half jaar na de bevalling kwam het elke keer weer gewoon terug. Op mijn 32ste was ik het helemaal zat en ben ik weer terug gegaan naar de huisarts. Een antibioticakuur (doxycycline) van 6 weken was het laatste wat hij me nog wilde laten proberen voordat ik doorverwezen zou worden naar de dermatoloog. Ook tijdens de behandeling met Doxycycline bleef ik acne houden. In maart van dit jaar ben ik naar de dermatoloog gegaan. Mijn dermatoloog schreef me in de eerste maand 1x 20mg Isotretinoïne capsules per dag voor. Ik heb in de eerste maand weinig last van de bijwerkingen ervaren. Enkel wat droge lippen. Ik merkte na 2 weken dat mijn huid beter begon te worden. Ik heb ook geen uitbraak van acne gehad waar ik wel over lees bij sommige anderen. In april werd de dosis opgehoogd naar 40mg per dag en toen werden de bijwerkingen echt binnen een week veel heftiger. Het begon met eczeem op mijn handen. De huid op mijn handen en armen werd extreem droog en ook mijn mondhoeken gingen kapot. Ik heb verschillende producten van de lijn van La Roche Posay gebruikt en dit verzachtte de eczeem en kapotte mondhoeken wel. Na 2 weken (eind april) was de eczeem op mijn handen gelukkig helemaal weg. Een andere erg vervelende bijwerking was spierpijn/gewrichtspijn in mijn onderrug en heupen. Ik voelde me hoog bejaard want telkens als ik op moest staan van stoel of bank kreeg ik met moeite mijn rug recht. Het deed veel pijn. Het beperkte me zo in mijn dagelijks leven. Mijn dermatoloog had deze klacht eigenlijk nooit terug gehoord van haar patiënten maar gaf me de optie om terug te gaan naar 20 mg per dag. Ik had de hoop dat mijn lichaam even moest wennen aan de verhoogde dosis. Misschien ging de pijn na verloop van tijd wel weg, net zoals de eczeem op mijn handen. Dus ik besloot gewoon door te gaan met 40mg per dag. Mijn huid zag er immers goed uit. De pijn in mijn onderrug en heupen werd niet minder. Het had zo'n negatieve invloed op mijn stemming en de kwaliteit van mijn leven dat ik na 2 maanden op 40mg gezeten te hebben terug gegaan ben naar 20mg. Dat is een heel goed besluit geweest voor mij. Binnen een paar dagen was de pijn in mijn rug en heupen nagenoeg weg. Mijn levensvreugde is weer terug. Ook de kapotte mondhoeken en droge lippen zijn veel minder geworden. Mijn huid ziet er nog steeds goed uit en ik krijg veel complimenten. Het gevolg van het halveren van de dosis van 40 naar 20mg is wel dat ik langer bezig ben met de kuur. Mijn dermatoloog hanteert een hoeveelheid van 140mg Isotretinoïne per kilogram gewicht. Maar met deze bijwerkingen houd ik dat wel vol. Ik wens iedereen veel succes met deze behandeling.
12-06-2019

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn ongeveer 1,5 jaar gebruikt tegen acne. In het begin was het zeer effectief, later (na een jaar ongeveer) kreeg ik het idee dat ik er resistent voor werd. Na nog een half jaar doorsmeren ben ik geswitched naar isotretinoïne.
12-06-2019

Acne/puistjes

Sinds februari (nu dus 4 maandan) slik ik Isotretinoïne. Ik slik dit voor de acne op mijn rug, borst en gezicht. In de eerste maand leek het minder te worden, maar nu na 4 maanden ben ik weer terug bij af. De acne op mijn rug wordt alsmaar pijnlijker en roder en op mijn borst blijft het hetzelfde. Het enige wat weg is zijn de enkele puistjes in mijn gezicht. Ik heb wel erg[lees meer...] veel littekens in mijn gezicht van de puistjes die er gezeten hebben. Heeft iemand tips hoe ik hier vanaf kan komen? Ondertussen al 3 keer naar de dermatoloog geweest en die vindt dat het goed gaat. Aanstaande maandag heb ik weer een afspraak en dan ga ik om een hogere dosis vragen. Verder heb ik amper last van bijwerkingen, alleen hele uitgedroogde lippen en inscheurde mondhoekjes. In de zon kan ik gewoon zitten zonder in te smeren. Ik drink af en toe alcohol (mijn dermatoloog heeft gezegd dat af en toe een glaasje prima kan). Ik hoop dat ik een hogere dosis mag gaan slikken en dat er dan wel verbetering optreed.
11-06-2019

Acne/puistjes

Beste mensen, ik ben Gioya Smeets en kom uit Sittard. Ik ben opzoek naar een acné model met 5 witte pustels en 3 mee-eters. Het examen is op 20 juni om 15:15. Wie mee wil en goed wordt gekeurd krijgt een vergoeding. Heb je interesse ?
09-06-2019

Acne/puistjes

Ik heb last van onderhuidse acne, niks werkte. Ik ben naar meerdere dermatologen geweest, die de boel alleen maar erger hebben gemaakt. Deze zalf zorgde ervoor dat m'n extreme acne om mn voorhoofd compleet is verdwenen. De huid kan ietwat droog aanvoelen erna, maar als ik last heb van een opkomende ontsteking. Smeer ik dit er op en is het soms na een halve dag al vele male[lees meer...]n minder
08-06-2019

Acne/puistjes

Ik heb het 3,5 week geprobeerd maar helaas geen resultaat. De eerste twee dagen leek het even te werken maar mijn acne werd hierna alleen maar erger. N.a.v ervaringen die ik hier had gelezen hield ik er rekening mee dat het tijdelijk erger kon worden. Maar 3,5 week noem ik niet meer tijdelijk dus ben ik er mee gestopt.
26-05-2019

Acne/puistjes

Positief verhaal over roaccutane. Ik heb veel negatieve verhalen gelezen over roaccutane en de bijwerkingen ervan. Deze verhalen waren voor mijn reden om enigszins terughoudend om naar de dermatoloog te gaan. Misschien nemen mensen met positieve ervaringen minder snel de moeite om hun ervaring te delen. Nu ik het zelf een positieve ervaring heb gehad, wil ik deze dele[lees meer...]n. Ik ben 25 jaar (bijna 26) en had al sinds de puberteit last van acne. Niet hele erge acne, m’n hele gezicht zat niet onder maar wel heb ik altijd last gehad van puistjes. Ik ben begonnen met de dianepil om daarvan af te komen en die pil werkte zo goed. Jarenlang heb ik die pil geslikt totdat ik daar nare bijwerkingen van kreeg. Ik had last van ontzettende vochtvasthoudende benen. Drie keer heb ik geprobeerd te stoppen met de dianepil en over te stappen op een ander, bijvoorbeeld de yasmin. Geen een anticonceptiepil werkte zo goed bij mij als de dianepil. Omdat ik in de perioden dat ik gestopt was met de dianepil ondertussen alle medicijnen via de huisarts weleens geprobeerd had, bleef enkel nog de roaccutane over. Ik twijfelde heel lang of ik daarmee moest beginnen. Met de kennis van nu, had ik gewild dat ik er eerder mee begonnen was en veel eerder was gestopt met de dianepil. Mijn benen houden geen vocht meer vast en ik heb geen last meer van migraine. In november 2018 ben ik begonnen met de roaccutane. Ik begon met 20 mg en na 1 maand ben ik overgestapt naar 39 mg per dag. Nu een half jaar later ben ik acne vrij. Vrijwel direct na het starten met de kuur heb ik nauwelijks tot geen puistje meer gekregen. De bijwerkingen zijn mij zo ontzettend meegevallen. De eerste maand had ik last van kokhalsneigingen nadat ik de roaccutanepil had ingenomen, maar het bleef daar altijd bij. Ik heb nooit echt moeten overgeven. Na de eerste maand was dit weggetrokken. De resterende vijf maanden heb ik nauwelijks ergens last van gehad. Soms droge handen/polsen. Uiteraard word je huid dunner dus kan je sneller blauwe plekken krijgen. Mijn gezicht heeft nooit geschilferd. Die heb ik altijd gereinigd met effaclar h reinigingscreme en effaclar h creme van La Roche Posay om die gehydrateerd te houden. Ik kon gewoon mijn makeup dragen zonder dat je iets van een droge huid zag. De twee dingen waar ik last van had de resterende vijf maanden waren droge lippen en (droge?) ogen. Ik heb altijd mijn lippen moeten insmeren want ik had altijd last van droge lippen/schilfertjes. Ik smeerde het in met Eucerin aquaphor. Daarnaast konden mijn ogen mijn lenzen niet verdragen. Gedurende dag kwam er altijd een vlekje op mijn lens die ik er wel weer kon afpoetsen, maar er kwam dan altijd weer een nieuw random vlekje voor terug. Ik heb dus de rest van de kuur mijn bril op gehad. Vanavond heb ik mijn laatste pil genomen. Ik ben erg enthousiast over de goede werking ervan en de voor mij niet noemenswaardige bijwerkingen. Ook werd er iedere maand bloedgeprikt en kwam ik iedere maand terug voor controle. De dermatoloog houdt het dus goed in de gaten. Mocht in de toekomst een tweede kuur nodig zijn, zal ik zonder aarzelen daarmee beginnen!
24-05-2019

Metronidazol crème / gel (metronidazol)
Rosacea

Bij aanhoudende bultjes op mijn beide wangen die sinds 3 maanden ook wat puistjes werden, van de huisarts deze creme gekregen. Binnen 4 dagen (2x of smeren) is de helft weg en mn wangen zijn rustig. Ik blijf uit de zon zoveel als ik kan. Ik voel dat mn huid wat trekt maar meer niet. Geen andere bijwerkingen. Moet dit een maand proberen en dan stoppen. Ben benieuwd hoe het [lees meer...]gaat over een week of 2 weken. Soms lees je dat het na een eerste verbetering, plots erger terug komt. Vooralsnog: een hele fijne smeerbare zalf met zeer goed resultaat.
20-05-2019

Acne/puistjes

Hallo allemaal. Ik heb in 2012 Roaccutane geslikt voor een aantal maanden. Het medicijn heeft voor mij goed gewerkt want ben volledig van mn acne Af. Helaas werd er een jaar later ziekte van crohn bij mij geconstateerd. Een tijdje geleden sprak ik iemand uit mn omgeving over dat hij ook in het verleden Roaccutane slikte en ook een jaar later ziekte van crohn kreeg. In mij[lees meer...]n geval had ik het op erfelijkheid gegooid ivm dat mn oma ook ziekte van crohn heeft. Maar toen ben ik eens op internet gaan lezen over de combinatie van Roaccutane en Crohn. Ik ben er achter gekomen dat er meerdere personen zijn die dit is overkomen. Ik wil niet zeggen dat ik het 100% zeker weet maar er word wel over gesproken op internet. Het gaat mij erom dat ik nooit goed ben in gelicht met de kans om Crohn of Collitius als ‘bijwerking’ te kunnen krijgen. Als ik dit van te voren had geweten (helemaal omdat het bij mij in de familie zit) was ik minder snel aan de Roaccutane begonnen. Ik ben nu 23 jaar en het had dus ook misschien op latere leeftijd kunnen komen. In de Nederlandse bijsluiter wordt dit helaas niet verteld maar in de Amerikaanse wel. In Amerika lopen er al heel veel rechtszaken tegen de fabrikant van dit medicijn en worden de rechtszaken gewonnen er zijn al miljoenen uitbetaald aan gedupeerde. Het gaat mij niet om een rechtszaak maar ik had graag beter geïnformeerd willen worden en vind dat dit medicijn niet zo makkelijk moet worden voorgeschreven en zeker naar medische achtergrond of erfelijke aandoeningen gevraagd moet worden. Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben.
15-05-2019

Acne/puistjes

Na verschillende crèmes en antibiotica te hebben gebruikt was Roaccutane de laatste mogelijkheid om van mijn acne af te komen. Mijn gezicht was een ramp en kon op zich wel als 'grindpad' omschreven worden. Ik was vooraf nogal angstig over de bijwerkingen. En ook vooral angstig bij het idee dat als je zwanger zou worden dat de vrucht of foetus dan misvormd zou raken, dat vo[lees meer...]nd ik nogal wat. Dat geeft wel aan wat voor rommel je binnenkrijgt. De dermatoloog bij SKB Winterswijk heeft mij overtuigd van de positieve kenmerken van Roaccutane. De begeleiding is namelijk ook erg goed. Elke maand moet je bloedprikken en controleren ze of je bloedwaarden goed zijn en uiteraard of je niet zwanger bent. Om de twee maanden ben ik op controle geweest. Nu, vandaag, na 7 maanden de Roaccutane kuur had te hebben, heb ik eindelijk het verlossende woord gekregen dat ik ermee mag stoppen. De littekens in mijn gezicht zijn nog lang niet weg, maar het resultaat mag er zeker zijn. Sowieso de afgelopen 4 - 8 weken heb ik geen nieuwe ontstekingen meer gehad. Ik vond het dan ook best wel een dingetje om ermee te stoppen. Ik hoop zo dat het niet meer terugkomt! Voor de zekerheid heb ik een recept voor een antibioticumcreme meegekregen, dan moet ik dat op nieuwe pukkels doen. Ben benieuwd of het wegblijft. Conclusie: voor mij heeft deze kuur uitstekend gewerkt. Ik zal dit dan ook zeker aan iedereen aanbevelen.
11-05-2019

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Na veel slechte ervaringen te hebben gelezen op internet het toch maar geprobeerd. Ik had niet last van extreme acne, maar had heel veel kleine puistjes op mijn voorhoofd. In het begin kreeg ik heel veel schilfers maar na 6 weken volhouden werd dit vanzelf minder. Na een paar weken waren vrijwel alle puistjes op mijn voorhoofd verdwenen. Gebruik het nu een jaar en sindsdi[lees meer...]en geen last meer gehad van puistjes (af en toe nog een puistje hier en daar, maar verdwijnt zo weer). Ik gebruik het elke avond met af en toe een dag of twee pauze. 's ochtends gebruik ik altijd crème zodat ik geen last krijg van droge huid.
11-05-2019

Benzac W (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Ik heb dit artikel een tijdje gebruikt en het werkte perfect. Ik heb het vannacht iets te gulzig opgesmeerd en nu is mijn hele gezicht rood en het brandt heel erg
01-05-2019

Inderm (erytromycine cutaan)
Acne/puistjes

Op mijn 24e ineens ontzettend last van acne, nog nooit gehad. Ik zat helemaal onder, het was niet normaal. Ik heb er een jaar mee rondgelopen, wachten tot het weg ging en alle huis tuin en keukenmiddelen geprobeerd. Toen naar de huisarts gegaan en dit gekregen. Kon m'n ogen niet geloven. Binnen een week of 2 had ik nagenoeg geen acne meer! Ben er ontzettend blij mee.
01-05-2019

Acne/puistjes

In 2016 voor de periode van 6 maanden een kuur roaccutane ondergaan. Aanvankelijk werd de huid onrustiger, maar na de eerste maanden zag ik steeds meer vooruitgang. Mijn huid zag er daarna stralend uit op een manier die ik nooit heb gezien. De bijwerkingen waren echter groot. Ik ben een lenzendrager en kon zeker 4 maanden mijn lenzen niet in. Nog steeds, 3 jaar later onde[lees meer...]rvind ik hiervan de problemen. Ik heb speciale lenzen moeten aanschaffen. Daarnaast is de acne opnieuw in alle hevigheid teruggekomen. Een nieuwe kuur roaccutane wordt mij geadviseerd, maar ben erg terughoudend!
29-04-2019

Acne/puistjes

Toen ik 18 was en echt alles had geprobeerd van mijn ernstige acne af te komen, begon ik op aanraden van de dermatoloog met roaccutane. Ik mocht absoluut niet zwanger worden, iedere maand bloedprikken en handtekening zetten dat ik wist waarvoor ik koos. Ik was wanhopig want ik slikte de ene kuur antibiotica na de andere en niets hielp. Dus ik tekende voor de roaccutane en [lees meer...]zag na een maand al verschil. Echter, tijdens het slikken van roaccutane kreeg ik ernstige zonneallergie, kreeg suicidale gedachten, erge eczeem, bloedneuzen, darmproblemen, viel heel veel af, mijn haar viel uit, schimmelinfecties etc. Vooral de somberheid en depressie zijn me lang bijgebleven en waren een verschrikking. Ik zou iedereen, werkelijk iedereen willen adviseren om eens naar je voedingspatroon te laten kijken. Want ook na 9 maanden roaccutane kwam de acne even heftig terug, maar het duurde zo lang voor ik mij weer normaal voelde. Het bleek op pas een aantal kuren en veel behandelingen verder, dat ik niet tegen koemelk kan. Hoe simpel kan het zijn. Ik gebruik geen melkproducten meer en moet oppassen met tarwe. Nu, 10 jaar later kijk ik iedere dag met dankbaarheid in de spiegel, blij met mijzelf, op de littekens na heb ik een gave huid gekregen. Mijn haar is nooit meer geworden zoals het was helaas.
29-04-2019

Acne/puistjes

Mijn hele leven heb ik een mooie, gave huid gehad met zo nu en dan een enkel puistje. Nu ben ik sinds kort vijftig en krijg ik rosacea en acne cadeau. Bij de specialist een zalfje en via de dokter antibiotica gekregen, maar na het gebruik van beide medicaties kwam de acne terug. Hierna naar een dermatoloog gegaan die het cosmetische aspect ook meeneemt in het advies. Via d[lees meer...]eze kliniek krijg ik isotretinoine voorgeschreven. Mijn huid ziet na een maand al veel beter uit en zelfs de roodheid verdwijnt, maar heb wel bijwerkingen.... Vanaf het innemen van de medicatie (30mg) krijg ik droge lippen en een droge/schilferige huid dat met labello en een hydraterende crème goed te behandelen is. Na een maand krijg ik ontzettende pijn in mn nek en spierpijn in mn been, ook voel ik wat meer vermoeid heid. Ik hoop dat de pijn in mn spieren en gewrichten verminderen of weg gaan. Het belemmert mn functioneren op dit moment.
22-04-2019

Acne/puistjes

Na bijna 40 jaar huidproblemen en het gebruik van allerlei alternatieven toch aan de roaccutane. Na 2 weken goede verbetering, helaas nog wel wat ontstekingen maar die trekken sneller weg dan ik gewend ben. Ik heb wel wat bijwerkingen zoals droge ogen, vooral droge scheenbenen, bij sporten spier-en gewrichtspijn, sneller vermoeid en ik slaap minder goed. Ik lees dit nerge[lees meer...]ns terug dus mocht iemand hier ook ervaring mee hebben graag een reactie. Doch de bijwerkingen wegen niet op tov het resultaat tot nu toe. Heb goede hoop! Ondanks alle negatieve reacties (dit zijn mensen die het gevolg van acne niet kennen de schaamte en de pijn) heb ik spijt niet eerder met roaccutane te zijn gestart.
21-04-2019

Uitdroging

De crème is echt een WONDERMIDDEL!! Op het begin lijkt alles een beetje erger doordat de wonden/puisjes rood worden. Gewoon door blijven met smeren, want het resultaat zal er zijn! Let er wel op dat je de creme heeeeeeel lichtjes aanbrengt, zodra je het te dik aanbrengt gaat alles opzwellen en wordt het erger. De creme is dus goe bruikbaar, alleen zorg ervoor dat je het he[lees meer...]el dun aanbrengt. En bouw op! Begin eerst met op kleine plekjes aanbrengen, en bouw op tot op het oppervlak dat je wenst.. Succes!! 😘
11-04-2019

Ik gebruik hem nu 3 weken ik zie geen verschil
10-04-2019

Acne/puistjes

Wauw! Dit is echt een wonderzalf. Ik had plotseling in mijn twintiger jaren 3 jaar last gekregen van acne. Voornamelijk op mijn wangen en kin. Het werd van kwaad tot erger totdat ik hulp zocht en via de huisarts naar een dermatoloog ging. Sinds ik deze gel 1 x savonds opbreng heb ik werkelijk zelden last meer van acne. Ik ben nu al ruim 2 maanden acnevrij en na van alles g[lees meer...]eprobeerd te hebben is dit eindelijk mijn oplossing. Ik denk dat deze gel ook voor vele anderen zeer geschikt kan zijn. De enige bijwerking wat ik had was dat ik na een paar dagen last had van een droge schilverige huid op bepaalde gebieden rondom mijn kin. Smeer daarom je huid dan ook smorgens goed in met een vochtinbrengende hydraterende creme. Ook ben ik overgestapt op een betere schoonmaak- verzorgings gezichtsroutine dmv La roche Posay. Je kunt je via je apotheek laten informeren wat past bij jouw huid. Het is goed betaalbaar en je hebt niet veel nodig. De kunst is om het gewoon basic te houden. Heb je last van rode vlekjes/ rest acne littekens waar je vanaf wilt? Bezoek dan via je dermatoloog een huid zorg kliniek. Zij bieden diversen behandelingen aan waarmee heel veel te verhelpen is. Denk aan peelings/ microdermabrasie of laser. Ik hoop dat ik iemand met mijn verhaal kan helpen. Ik begrijp heel goed wat je doormaakt maar er is dus echt een oplossing! ♡

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4743)
Anticonceptie - overig (3492)
Cholesterol (2742)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1786)
ADHD - psychostimulantia (1764)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1094)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1050)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)