ISO 27001

ervaringen per categorie

Acne

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Acne

17-09-2017

Acne/puistjes

Nog geen week bezig met de kuur en bijna alle acne is verdwenen! Geen last van bijwerkingen dus ik ben super tevreden.
06-09-2017

Acne/puistjes

Heftige kuur, maar voor iedereen weer anders in persoonlijke ervaringen. Ook veelal overeenkomsten & zeker niet simpel. Mijn bijwerkingen: 1e periode 6 maanden . vermoeidheid, rugklachten, uitdroging, droge mond. 2e periode 7 maanden vermoeidheid, uitdroging, bloedneuzen, droge huid, droge mond. Iets heftiger. Als je eraan begint, geef niet op. Go 4 it! Denk aan het beh[lees meer...]alen van je eigen succes. Zeker met positief resultaat...
31-08-2017

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik sukkel reeds een jaar met acné, waardoor ik mij heel slecht voelde. Ik dacht dat de acné niet ernstig genoeg zou zijn om naar een dermatoloog te stappen. Heb dit uiteindelijk toch gedaan, omdat ik het niet langer volhield. Het bracht echt mijn humeur naar beneden. Ik kreeg de Differin crème voorgeschreven samen met antibiotica, maar voornamelijk van de crème merk ik dui[lees meer...]delijk het verschil. Na 2,5 weken volledig acne vrij!! Ik heb verder ook geen last van de bijwerkingen. Geen droge huid etc. Gebruik ook slechts een erwtje van grootte bij het aanbrengen. Heel veel spijt dat ik deze stap niet eerder zette, ik ben er heel tevreden van.
30-08-2017

Acne/puistjes

Ik slik nu ongeveer 3 maanden isotretinoïne. werkt op zich goed, puisten en rode vlekken trekken langzaam weg. maar wat is dit een naar spul. Ik heb enorm last van stemmingswisselingen moeheid etc. Hierdoor wordt zelfs mijn relatie op de proef gezet, ik baal hier uiteraard heel erg van. Ik heb het nagevraagd bij mijn dermatoloog en die zei: Vroeger dachten ze dat je stemm[lees meer...]ingswisselingen kon krijgen maar dit is een mythe. Ik ben het internet af gaan zoeken voor mensen die dit ook gebruikten en het komt wel vaker voor. Ik ga het toch nog doorzetten aangezien ik van mijn acné af wil. Gr B.
27-08-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit nu 2.5 week. En ik zie al langzaam verschil. Wel nu 3 onderhuidse ontstekingen erbij gekregen, maar ik merk dat dit snel weer weg trekt. Tot nu toe zijn de bijwerkingen goed te doen. Schilfers hoofdhuid wat veel jeukt, velletjes naast mijn neus, velletjes op de kin, snel wondjes, droge lippen maar niet extreem. Maar ik denk dat ik na 2.5 week ook nog niet v[lees meer...]eel kan vertellen. Tot nu toe bevalt het mij goed!
26-08-2017

Acne/puistjes

ik ben het beginnen gebruiken want niets anders hielp. in het begin had ik schrik voor de bijwerkingen maar al bij al vielen ze goed mee. alleen vaak hoofdpijn en droge lippen en in het begin was mijn huid nog slechter dan ervoor maar daarna is het zo goed geworden.
24-08-2017

Metronidazol crème / gel (metronidazol)
Rosacea

22-08-2017

Acne/puistjes

Persoonlijk had ik niet echt acné. Ik had last van kleine onderhuidse bultjes waar ik vanaf wilde. Differin en antibiotica hielpen hier niet tegen dus kreeg ik isothetrine voorgeschreven. Ik was eerst heel bang voor de bijwerkingen, maar al met al viel het hartstikke mee. Ik ben nu een maand bezig en bijna mijn hele gezicht is weer egaal en schoon. Een geweldig middel dit.
22-08-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit medicijn nu precies 3 maanden. De eerste maand was niet altijd makkelijk, omdat mijn huid ontzettend uitdroogde en de acne niet meteen minder werd (ook niet erger overigens! Maar het was door de droogheid absoluut niet meer te verbergen met makeup..), maar daarna kwam snel verbetering. 2 weken geleden had ik mijn laatste 'break-out' die echt al enorm in het [lees meer...]niet viel bij wat ik in het verleden had, en nu kan ik eindelijk echt zeggen dat ik acne vrij ben :) Ik kan het nog steeds bijna niet geloven, na 5 jaar (mijn acne begon toen ik 12 was). De bijwerkingen zijn niet de minste: Je droogt volledig uit, hevige spierpijn, rugpijn, snel blauwe plekken, wondjes, etc. Maar het is het mij zeker waard. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet een paar jaar geleden al naar de dokter ben gestapt.
18-08-2017

Acne/puistjes

Heb zelf sinds me 18e last van Acne. Gebruikte eerst altijd benzac maar dat hielp niet meer. Naar de huisarts gegaan en gelijk dit Isotretinoine voorgeschreven. Slik het nu al een week elke dag 2x 20mg en merk gelijk een verschil. Andere zie je zeggen dat dit een "helse" kuur is, kunnen gewoon zelf niet tegen de medicijn (zwakke immuunsysteem). Velen slikken het, hadden na[lees meer...]uwelijks bijwerkingen en een goed resultaat, maar laten helaas nooit hun mening achter. Het zijn vaak mensen die een slechte ervaring hadden een mening achterlaten, waardoor Isotretinoine in een kwaad dag licht wordt geplaatst . Bijwerkingen zoals depressiviteit komt nauwelijks voor wat je veel hier in de meningen leest, vooral niet bij mannen in ieder geval. Maar goed slik het nu al 8 dagen en zie direct resultaat. Er werd gezegd dat de acne nou verergeren wat ik dus niet heb gemerkt. Enige bijwerking die ik heb zijn droge lippen maar daar smeer ik gewoon een vette crème op en dan is het opgelost.
16-08-2017

Acne/puistjes

Nu in mijn derde maand 30 mg per dag. Enorme uitbraak gehad na 1 maand, durfde zowat de straat niet meer op. Mijn rug is in maand 2 al enorm verbeterd! Mijn gezicht begint nu op te knappen, ondanks de eczeem op armen en de enorm droge lippen (purol: smeren, smeren, smeren * helpt echt!), is mijn huid velen malen zachter aan het worden! Je moet er even doorheen, maar het is[lees meer...] het zeker waard! Nog een tip: Biodemal acne crème werkt ontzettend goed. En niet aanzitten/ aan krabben. I
16-08-2017

Acne/puistjes

Dit is echt een wondermiddel, al raad ik hem niet aan voor fanatieke sporters.
11-08-2017

Acne/puistjes

Ik heb 2 kuren gebruikt en beide keren heel tevreden. Tuurlijk zijn er bijwerkingen maar in mijn ogen goed te doen. De eerste kuur is 8 jaar geleden en na geboorte van 2 kindjes net n tweede kuur afgerond. Het resultaat is super , mocht het nodig zijn zonder twijfel doe ik het zo weer.
09-08-2017

Acne/puistjes

voor de tweede maal, gebruik ik nu roacutane. De eerste keer is nu ruim drie jaar terug. Toen 13 maanden, 10 mg per dag gebruikt. maar na enige tijd kreeg ik toch weer last van onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht (best heftig). Uiteindelijk terug naar een andere dermatoloog. Die zei dat ik een te lage dosering had gekregen. Dus weer opnieuw deze, in mijn ogen, best we[lees meer...]l zware medicijnen gaan gebruiken. De onderhuidse ontstekingen verdwijnen vrij snel, maar de bijwerkingen komen even zo snel mee naar voren. veel last van een droge huid, wat veel jeuk veroorzaakt, met name mijn oorschelpen, mijn scheenbenen, die ik bij tijd en wijle dan ook helemaal kapot krap.... ook lijkt het wel of mijn huid geen vocht meer op kan nemen. Als ik zweet, dan blijft het gewoon op mijn huid liggen. Ook met douchen heb ik net het gevoel of het water zo langs mijn lichaam sijpelt. mijn haaraanzet is ook veel droger. 1 Voordeel, ik hoef mijn haar niet zo vaak te wassen. Ondanks alle bijwerkingen, wil ik deze keer doorzetten, ondanks de hoge dosering. Ik moet nu nog drie maanden verder en daarna zien we weer. Als de dermatoloog niet tevreden is, zal ik misschien nog langer door moeten. Ik hoop dat het deze keer beter slaagt dan de vorige keer. Ik heb nl al zoveel geprobeerd de afgelopen 15 a 20 jaar.
06-08-2017

Acne/puistjes

Mijn zoon loopt al 3 à 4 jaar met hevige puistjes op zijn rug en dan praat ik over zijn hele rug met hele rode vlekken. Na van alles geprobeerd te hebben, is hij nu ongeveer 3 maanden met de isotretinoine bezig. Het droogt de puistjes nu wel uit, maar komen met lichte mate ook wel bij, maar raak moedeloos want de rode vlekken komen des te meer op zijn rug. Mijn zoon raakt [lees meer...]er ook van overstuur, want hij verbergt het, gaat niet zwemmen, het belemmerd zijn leven. O wat zou ik het graag over willen nemen, hij is pas 16 en het word niet minder, maar erger lijkt het kwa rode vlekken. Het zit ook over zijn hele rug tot aan zijn nek. Help een bezorgde moeder!
05-08-2017

Acne/puistjes

Ik ben de isotretoine kuur gaan gebruiken in Januari. Toen had ik ontstoken talgklieren/acne rond mijn mond wat me zeer onzeker maakte. Alle middelen van tevoren bij de huisarts geprobeerd maar niets hielp. Ik begon 3 maanden met 20mg en daarna tot augustus 30mg genomen. Zeer veel bijwerkingen gehad, hele lichaamshuid uitgedroogd, gezicht en lippen. Veel depressieve period[lees meer...]es gehad, maar ik heb doorgezet. Mijn gezicht is weer egaal en ik ben zo blij dat het voorbij is. Ik ben erg bang dat het zal terugkomen, maar ik blijf goed voor mijn huid zorgen om dit te voorkomen. Maar voor nu: HAPPY!
03-08-2017

Duac Acne gel (benzoylperoxide/ clindamycine)
Acne/puistjes

Na altijd een hele egale huid te hebben gehad, heb ik sinds een paar maanden een enorme acne uitbraak. Na van alles te hebben geprobeerd (salicylzuur, milde huidverzorging, benzoylperiode) stapte ik radeloos naar de huisarts omdat het alleen maar erger leek te worden. Die schreef Duac Acne gel voor. Ik gebruik het nu 2 weken en mijn acne is bijna weg!
02-08-2017

Acne/puistjes

Als je er over nadenkt om Isotretinoïne te gaan gebruiken, weet waar je aan begint!! Ik heb net een kuur van 5 maanden 1x per dag capsule van 20 mg achter de rug, moest eigenlijk 6 maanden maar dat was niet vol te houden. Mijn acne is nooit zeer ernstig geweest; ik had zo nu en dan een zeer pijnlijke onderhuidse ontsteking en kleine bultjes op mijn voorhoofd die maar niet[lees meer...] weg wouden. Mijn acne werd wel rustiger na zalfjes/lotions van de huisarts, maar zodra ik stopte kwam het weer terug. Dit jaar was ik het zat omdat niets hielp en zo kwam ik via de dermatoloog aan deze kuur. Het begin verliep zeer soepel, ik had wel last van de gebruikelijke droge huid en zeer droge lippen, ik kreeg zo nu en dan hevige bloedneuzen, maar verder niets. Pas na maand 2,5/ 3 begon ik de zwaardere bijwerkingen te voelen. Ik kreeg last van enorme moodswings, depressiviteit, veel slijmophoping in de keel, mijn darmen sloegen zo nu en dan op hol en in maand 4 kreeg ik uit het niets een zware ontsteking aan mijn nagelriem. Huh? Nagelriem? Ja. Nagelriem. Zelfs ontstekingen aan je nagels of nagelriemen kan worden veroorzaakt door het gebruik van dit medicijn. Depressiviteit had ik nog nooit eerder ervaren, dus dat was best heftig. Mijn leverwaardes zijn gecontroleerd na 4 weken slikken, maar die waren gewoon in orde. Ik had nooit verwacht dat ik zulke ernstige bijwerkingen zou krijgen, helemaal omdat ik volgens de dokter een lage dosis kreeg. Al met al ben ik sinds maand 3 wel puistjes vrij en heb ik nu 5 dagen na beeindiging van de kuur een mooie egale huid, maar als ik van tevoren had geweten wat dit medicijn wel niet met je lichaam doet, was ik er misschien wel niet eens aan begonnen. Tip als je wel besluit isotretinoïne te gaan gebruiken, elke dag factor 50 op je gezicht smeren en een dagcrème kopen voor de extreem gevoelige huid maakt echt het verschil. Ook als de zon niet schijnt is het slim om zonnebrand te smeren, omdat je huid heel dun wordt en extreem snel verbrand. Omdat je huid dus zo dun wordt is het misschien ook wat gevoeliger, de dagcreme helpt daartegen en zorgt dat het minder snel droog wordt. Tegen de droge gebarsten lippen heb ik werkelijk alles geprobeerd, alleen olijfolie en kokosolie wouden nog enigszins een beetje helpen.
24-07-2017

Clindamycine gel/ lotion (clindamycine)
Acne/puistjes

Goedendag Ik heb dit middel in lotion vorm gekregen, en ik moet toegeven dat er duidelijk verschil is Sinds mijn 13e had ik hier last van en ben inmiddels 28 en ben blij dat er toch nog iets aanslaat. ik heb bijna geen puistjes of onsteking meer in mn gezicht ik gebruik het in combinatie benzoylperoxide 5%. Ik zou zeggen probeer het ook eens uit ,als je al andere dingen[lees meer...] hebd geprobeerd. Succes 😉
17-07-2017

Acne/puistjes

Ik had al sinds mijn 12e last van acne, en dit is altijd blijven aanhouden, heb verschillende anticonceptie pillen gehad, antibiotica kuren, zalfjes, huis- tuin- en keukenmiddeltjes maar niks hielp, en ik was er zó klaar mee. Ik had van tevoren al verschillende dingen gelezen over roaccutane en werd er wel bang van, omdat je van alles leest over depressiviteit en andere he[lees meer...]ftige bijwerkingen. Ondanks dat toch gekozen om te beginnen met mijn kuur van 4 maanden 40 mg per dag, en het is de beste beslissing van mijn leven geweest! Last van bijwerkingen heb ik zeker gehad, maar dat was bij mij te verminderen met veel vaseline en iets minder te gaan sporten. Ik ben nu 2 maanden klaar en ben elke dag nog zo blij als ik in de spiegel kijk, al mijn acne is weg! Laat je niet bang maken door andere verhalen, ieder zijn proces is anders. Ik raad het medicijn zeker aan!
12-07-2017

Acne/puistjes

Tja, niets hielp tegen acne. Huisarts wilde verder niks doen. M'n dermatoloog was ook terughoudend en schreef een paar kuurtjes antibiotica voor. Na een tijd googlen heb ik zelf voorgesteld dit te proberen. Ik heb een kuur afgemaakt. M'n acne was weg, maar m'n huid ziet er niet uit. 10+ jaar lang acne heeft m'n huid omgetoverd in een maanoppervlak. De behandeling van litt[lees meer...]ekens mag je zelf uitzoeken en betalen. Nu is het een paar jaar verder en de acne komt terug. Ik voelde me beroerd tijdens het nemen van dit medicijn, en betwijfel of ik nogmaals een kuur zou nemen
06-07-2017

Acne/puistjes

Beste, Sinds mijn 12 jaar heb ik last van puistjes. Natuurlijk gebruikte ik alle zalfjes en middeltjes die op de markt aanwezig waren. Niets hielp me hiervan af. Rond mijn 16de ben ik naar een dermatoloog gegaan. Die gaf me een behandeling met zelfbereide zalfjes, maar ook die hielpen me er niet vanaf. Zelfs niet een klein beetje. Met wat onzekerheden en make up[lees meer...] heb ik mijn jaren verder gesleten met mijn acne. Ik dacht dat ik er na mijn puberteit wel vanaf zou geraken. Ik ben nu 27 jaar en heb er nog steeds last van. Mijn gelaat glansde de hele tijd en ik kreeg heel regelmatig nieuwe puistjes bij. Niet dat mijn gezicht vol staat, maar genoeg om er me erg onzeker over te voelen. Volgens een vriendin moest ik meer mijn gezicht eens grondig laten reinigen. Zodus ben ik vorig jaar om de 6 weken naar een schoonheidsspecialiste gegaan voor een gezichtsbehandeling. Zeer duur en buiten het feit dat het zalig is, hielp het niets om acne te verminderen. Begin dit jaar beslist dat het genoeg was, dus opnieuw naar een dermatoloog gegaan. Een nieuwe anticonceptiepil voorgeschreven gekregen (die ook zou helpen tegen acne) en 3 maanden minocycline genomen (antibiotica tegen acne). Helaas moeten vaststellen dat dit niet hielp bij mij. Begin mei 2017 gestart aan de roaccutane 20mg per dag. Vol goede hoop en moed. Het voelt alsof dit mijn laatste kans is voor een gave huid. Zodus hier mijn ervaring met roaccutane tot nu toe: (8 weken bezig nu) Heel snel erg droge lippen gekregen met daarbij horende scheurmond. Mijn neus zat vol met kroeten, maar daar komt nu verbetering in. Ik gebruik Purol voor mijn lippen en mondhoeken en neus daar gebruik in nu Eucerin Aquaphor voor, serieuze aanrader! Mijn ogen pieken vaak en voelen droger aan (ik heb lenzen), oogdruppels bij de apotheek gaan halen en dat helpt me goed. Ik ben een pak vermoeider dan anders en heb voortdurend een lichte hoofdpijn en keelpijn. Bovendien loop ik graag, maar bij lange afstanden ligt mijn huid open. Sportkledij (bh) schuurt tijdens lopen en bezorgen me brandwonden. Wondjes genezen een pak trager. Nu heb ik ook een blaasinfectie gekregen, nooit eerder gehad en niet 100% zeker dat dit door de roaccutane komt. Al die bijwerkingen neem ik er bij, omdat ik hoop dat die kuur me echt zal helpen. Het meest vervelende en ook wel die ene bijwerking waardoor ik vroegtijdig mijn kuur zou beëindigen, is de neerslachtigheid. Normaal gezien ben ik optimistisch en opgewekt. Nu heb ik momenten waarbij ik kan huilen om geen enkele reden. Ik verlies een beetje mijn vrolijke zelve. Gelukkig kan ik dit tot nu toe relativeren. Maar het is wel de voornaamste reden waarom ik mijn kuur voorlopig niet zal opdrijven. Ik blijf bij 20mg per dag wat er wel voor zorgt dat ik veel langer zal moeten nemen voor het gewenste (en hopelijk blijvend) effect. Je moet namelijk 120mg/kg lichaamsgewicht genomen hebben in totaal. Om de 6 a 8 weken onderga ik een bloedtest. Hierop zie ik al een verhoging van mijn cholesterol (wat nadien weer normaliseert). Alchohol en vetinname moeten door de medicatie dus een pak gereduceerd worden. Ik kan ook geen twee glaasjes alcohol meer verdragen of mijn hoofdpijn gaat x5. Voorlopig kan ik wel zonlicht verdragen, alsook mijn huid. Ik smeer wel goed met factor 50. Na 8 weken roaccutane ben ik nog niet echt tevreden. Ik had al wat meer resultaten verwacht. Mijn voorhoofd is wel mooi egaal geworden. Ik glim een pak minder en hoef maar 1.5 keer per week mijn haar te wassen. Alleen komen er nog vaak puistjes door rond mijn kin en kaaklijn. Die drogen wel sneller op en maken plaats voor nieuwe. Ik moet wat geduld hebben vrees ik. Hoop op beterschap ;-) Mocht ik geweten hebben op voorhand dat ik nu nog last zou hebben van acne, ik was er veel eerder aan begonnen. Maar het effect op je lichaam en geest is niet te onderschatten. Roaccutane slikken moet je erg goed overwegen en zeker eerst alle andere middeltjes uitproberen. Ik denk bij elke inname 's avonds bij het eten, mijn pilletje vergif. Succes aan iedereen!
01-07-2017

Acne/puistjes

Ik wil graag anderen helpen die last hebben van ernstige acne, probeer roaccutane, als je echt alle hebt geprobeerd natuurlijk en echt last hebt van ernstige acne. Ik heb vanaf 16 jaar tot na geboorte dochter, was ik 28 jaar last gehad van ernstige vorm van acne. Iedere dag opstaan met het idee hoe zou ik er vandaag weer uitzien? Naast dat iedereen altijd dacht dat ik ziek[lees meer...] was, vlekken bulten laten je nu eenmaal er niet lekker uitzien laten we eerlijk zijn, deed het pijn zowel fysiek maar vooral mentaal. Mijn zelfvertrouwen was gekoppeld aan mijn huid. Dit was gedaald tot ver onder het nulpunt. ik weet nog goed dat de dermatoloog zei toen ik de kuur ging starten, welkom in je nieuwe leven. Dat is ook echt zo. ik ben nu 10 jaar verder en dank God nog altijd op mijn blote knieën dat ik opsta met een gave huid. Die bijwerkingen ben je echt zo weer vergeten als je een leven zonder ernstige acne tegemoet gaat. Mijn huid ziet er top uit, op wat littekens na. Maar ik ben er nog steeds super dankbaar voor.
26-06-2017

Acne/puistjes

Bijwerkingen: bloedende lippen, erg droge huid, rugklachten
12-06-2017

Acne/puistjes

Vanaf ik in de pubertijd kwam, had ik last van onderhuidse puistjes op mijn voorhoofd. Deze waren telkens te bestrijden met lotions zoals zineryt, benzoylperoxide, salicylzuur... Op mijn 21e kreeg ik last van zweren op mijn kin, ook de puistjes op mijn voorhoofd werden heviger. Ik probeerde allerlei middelen uit waaronder ook minocycline, waarvan ik in het begin een kleine[lees meer...] verbetering van zag maar enkele weken later kwam het terug. In overleg met mijn arts besloot ik een kuur te starten van 20mg roaccutane per dag. In het begin werden de puistjes wat erger. Mijn huid was erg droog en schilferde af, mijn lippen waren droog, soms wat last van prikkende ogen, en af en toe wat bloed uit mijn neus. Ik ben nu een maand bezig met de kuur en ik zie al duidelijk een verbetering. De bijwerkingen zijn niet leuk, maar het compenseert zeker het gevoel van onzekerheid die je hebt over de acne!
10-06-2017

Acne/puistjes

Al sinds mijn 10e erge acne gehad. Eerst niks aan gedaan omdat ik dacht dat het gewoon bij de Pubertijd hoorde. Op mijn 16e was het nog niet weg. Bij de dokter een heel aantal producten geprobeerd. Antibiotica, zalfjes, pillen (o.a. de pil)... Tijdelijk effect of geen. Op mijn 18e kwam ik informatie over de roaccutane kuur tegen. Afspraak bij de dermatoloog en ik mocht beg[lees meer...]innen. In de eerste maand nog niet echt droge mond/huid, wel spierpijn en rugpijn. Ik slikte 10 mg p.d. ook heel erg last van rode, geïrriteerde handen. In de 2e maand meer droge huid en mond. Smeer veel labello of purol. Ook meer bloedneuzen. Vaak in de nacht. Bijna geen rugpijn meer. Wel last van droge ogen. Mijn acne was iets verminderd maar nog niet bizar veel. Ik slikte nu 20 mg x 2 op een dag. Deze hoeveelheid tot de dag van vandaag. In de 3e maand meer opklaringen van de acne. Ik merk wel dat ik steeds moeier wordt. Aan t einde van de dag echt moe. Af en toe bloedneus . Haast geen rugpijn meer. Wel kurkdroge lippen. M'n acne is bijna weg. Alleen nog rode plekken. In de 4e maand sukkelen deze bijwerkingen beetje door. Droge lippen/huid/haar, moeheid en af en toe bloedneus. Ik moet nog tot augustus. Nog even doorzetten dus..
07-06-2017

Acne/puistjes

Ben nu zelf ongeveer 3 maanden bezig met de isotretinoine voor de hardnekkige acne op mijn rug en soms gezicht, en tot op heden heb ik alleen verergering gemerkt. De acne op mijn rug zijn nu echt complete steenpuisten geworden, rood/groot/gezwollen. Ik wil graag van mijn acne af, maar dit is serieus niet leuk meer. Ik hoop dat het in de komende maanden echt zijn werk gaat [lees meer...]doen!
06-06-2017

Acne/puistjes

Rond mijn twaalfde kreeg ik last van puistjes. Ik had er altijd wel een of twee, maar het was nooit echt heftig. Tot twee jaar terug, toen nam de hoeveelheid alleen maar toe en de roodheid ook. Ik maakte mijn gezicht zeer grondig schoon en ging naar de dermatoloog. Niks hielp, maar ik werd erg onzeker. Toen ik twintig werd en niet meer de pubertijd er de schuld van kon gev[lees meer...]en ben ik naar de huisarts gegaan. Ik kreeg verschillende middelen voor geschreven (zoals doxycycline en antibacteriële zalfjes), maar dit hielp niet. Ik kreeg er zelfs nog meer bij op mijn voorhoofd, die tot dan toe altijd droog was. Toen raadde de huisarts isotretinoïne aan. Ik schrok wel van de bijwerkingen die konden optreden en de verhalen die ik op internet las. Omdat ik altijd kon stoppen als de bijwerkingen te heftig werden, ben ik toch maar begonnen met de kuur. Dit is mij echt heel goed bevallen. Ik heb zo bijna geen puistjes meer bijgekregen. Na drie maanden was mijn gezicht helemaal puistjesvrij. Dit is nu ik eindig met de kuur nog steeds het geval. Wel had ik last van droge lippen en wat droge plekjes op mijn huid, maar met smeren verhelp je dat weer. Ook had ik af en toe pijn in mijn rug, maar niks ernstigs. Je ziet nog steeds littekens, maar ik ben erg tevreden. Ik raad iedereen aan die twijfelt over isotretinoïne: gewoon doen! Je gezicht is het waard en je zal je een stuk zekerder voelen. En ben je bang voor de bijwerkingen: je kan altijd stoppen en de dermatoloog begeleid je goed. Succes iedereen die hierover twijfelt!
25-05-2017

Eryacne (erytromycine cutaan)
Acne/puistjes

Na een week gebruikt te hebben al zichtbaar resultaat. Op advies van huisarts een half jaar gebruikt om te voorkomen dat de Acne weer terug zou komen. Nadien nooit meer echt last gehad van Acne.
19-05-2017

Acne/puistjes

Ik ben sinds 25 april begonnen met Isotretinoine oftwel Roaccutane. en houd sindsdien een site bij, totaal niet vindbaar of professioneel, maar gewoon voor mensen die alles willen weten http:// isotretinoine. webnode. nl/. Ik plaats wekelijks foto's en een verslag van de bijwerkingen en tips. Zoals je op de foto's zal zien is mijn acne echt gehalveerd in 3 weken. Nu is mi[lees meer...]jn dosis van 20 naar 40 mg gezet, wel heb ik net te horen gekregen dat mijn leverwaarde omhoog zijn gegaan dus of ik die 40 vol ga houden weet ik niet, maar ik doe mijn best en houd iedereen op de hoogte via de site.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3974)
Anticonceptie - overig (3022)
Cholesterol (2384)
Depressie - antidepressiva overig (2199)
Epilepsie (1988)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1810)
Pijn - morfine-achtigen (1723)
Pijn (1629)
ADHD - psychostimulantia (1531)
Verslavingsziekten (1484)
Bloeddruk - betablokkers (1399)
Maagzuur - protonpompremmers (1364)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1337)
Anticonceptie - eenfase (1108)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (926)
Angststoornissen (874)
Depressie - antidepressiva TCA (841)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (819)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (762)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!