ISO 27001

ervaringen per categorie

Acne

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Acne

22-01-2018

Acne/puistjes

Ik heb sinds begin van de puberteit last gehad van acne, over het algemeen matige acne maar in periodes ook lichter of juist heftiger. Na mijn 19e verjaardag besloot ik na alles geprobeerd te hebben met Roaccutane te beginnen. Mijn huisarts stond hier gelukkig volledig achter. Begonnen met 10mg maar na 2 maanden overgestapt naar 20mg. Geduld is belangrijk!! Verwacht geen d[lees meer...]irect resultaat. Wat bijwerkingen betreft heb ik erg last gehad van eczeem op mijn handen en droge ogen. Na 6 maanden gebruiken kan ik eindelijk zeggen dat ik van mijn acne af ben. Af en toe nog wel een puistje, wat mee-eters maar het komt lang niet in de buurt bij wat het geweest is. Alle bijwerkingen is het meer dan waard geweest. Wel heb ik nu (ruim 4 maanden na beëindigen kuur) nog steeds veel last van droge handen en ogen, echter wordt dit wel steeds wat minder.
20-01-2018

Acne/puistjes

Beste lezers, Sinds vorige week begonnen aan de medicijnen. Na vele artsbezoeken hebben ze mij dit middel voorgeschreven onder controle van een dermatoloog. Sinds een aantal dagen last van druk op mijn borst, hebben meerdere deze klachten? Ook last van jeuk rond en op mijn gezicht, ben erg secptisch nog dus ben benieuwd of dit gaat helpen’
17-01-2018

Acne/puistjes

Na verandering in mijn anticonceptie onwijze last van puistjes gekregen. Van alles geprobeerd en uiteindelijk roaccutane gekregen. Dit is echt het beste middel ooit geweest! Op het begin wordt het erger, maar na 2 maanden ging het langzaam weg. Ik slik het nu 3 maanden en heb al 2 weken lang geen enkel pukkeltje meer. Mijn hele huid is gaaf! Ja, je krijgt last van hele dro[lees meer...]ge lippen. Koop hiervoor Elizabeth Arden 8 hour lippenbalsem. Door dit topspul heb ik er nooit last van gehad. Ja, je krijgt een droge huid. Koop hiervoor de reiniger en de crème van de H lijn van La Roche Possay. Deze lijn is speciaal ontwikkeld voor de acnehuid die is uitgedroogd door medicatie. Je kan het kopen bij de apotheek en is niet duur. Ik heb soms een beetje last gehad van eczeem op mijn handen, maar ook dit was zeer beperkt. Dus mijn tip: heb je last van acne? Start alsjeblieft met roaccutane. Dankzij de hierboven genoemde producten ga je amper last krijgen van de bijwerkingen... Succes!
14-01-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik het medicijn sinds een maand. Merk dat mijn huid wel kwetsbaarder is dan anders. De acne is in het begin verergerd maar we blijven hoop houden. Bijwerking vallen tot nu toe nog mee, wel last van droge lippen en handen. Altijd vaseline op zak dus.
11-01-2018

Acne/puistjes

Beste Mijn naam is D. en ik ben 18 jaar. Op mijn zevende werd bij mij de diagnose van ADHD gesteld. Sinds dan neem ik medicatie hiervoor. Eerst begon in met Silatine, maar daarna kwam daar Strattera bij. Een paar jaar geleden kreeg is erge acne, wat ik eerst linkte aan de puberteit. Wanneer ik met mijn strattera was de hoeveelheid acne fors gestegen en legde ik link [lees meer...]met de strattera. De acne ging maar niet weg dus begon ik rond de winter van 2017 een acnebehandeling onder dermatologisch toezicht. Ik nam de roaccutane in combinatie met mijn ADHD-medicatie, dat geen problemen zou mogen geven, maar dat deed het wel. De acne was fors verminderd. Daartegenover ervoer ik sinds de start van Roaccutane tal van bijwerkingen die boven kwamen drijven, die ik eerder nooit had vernoemd. Zelfmoordgedachten, black-outs, te hoge hartslag, verminderd geheugen/concentratie, pijn op borst en een zware constante vermoeidheid. Ik heb dit tot Juni 2017 genomen totdat de psychiater mij verzocht te stoppen met dit middel. Sinds de stop van dit de roaccutane ervaar ik nog steeds een zware vermoeidheid, komen zelfmoordgedachten snel bovendrijven , werkt mijn geheugen en concentratie niet hoe dat het voordien werkte en ben ik bovenal -overgevoelig geworden aan mijn ADHD medicatie. Deze factoren en lichamelijke verschijnselen maakten dat ik in oktober 2018 in een depressie belandde. Daardoor ben ik op verzoek van de psychiater gestopt met de ADHD-medicatie en gestart met Wellbutrin. (een antidepressiva die wordt voorgeschreven voor mensen met ADHD). Vandaag de dag (11/01/2018), zeven maanden na de combinatie van Roaccutane, Strattera en Rilatine, betaal ik nog steeds de peperdure prijs. Ik ben zeer vermoeid, heb een snelle hartslag, mijn geheugen en concentratie werken slecht, ervaar vaak black-outs en af en toe nog suïcidale gedachten. Weet jij hoelang ik hier nog mee ga rondlopen? Gaat dit voorbij? Ik zit met veel vragen waar ik niet direct een antwoord op kan vinden. Weet jij iets meer hierover of wil je hierover iets kwijt, laat dan zeker van je horen via mail of facebook of laat een reactie achter. Alvast bedankt Met vriendelijke groeten D.
10-01-2018

Acne/puistjes

Dit is een reactie op de ervaring van de mevrouw die in december haar verhaal plaatste. Mijn zoon van 17 jaar neemt deze pillen voor zijn ernstige acne in het gezicht. Hij neemt echter slechts 1 capsule van 20mg per dag, en het resultaat was na enkele dagen al spectaculair. Sterk verminderde acne in het gezicht, de huid zag er direct veel beter uit. Hij is nog bezig aan[lees meer...] zijn kuur voor 3 maanden, we hopen dat het resultaat blijvend is. Daarna terug naar dermatoloog en eventueel nogmaals 3 maanden innemen. Als bijwerking heeft hij alleen last van extreem droge lippen. Met Labello's redt hij het niet, maar een tubetje lippencreme van de apotheek doet wonderen bij regelmatig gebruik. Voorlopig dus zeer tevreden over het medicijn.
06-01-2018

Inderm (erytromycine cutaan)
Acne/puistjes

Gebruik nu sinds drie weken inderm, en merk wel verschil in mijn huid. mijn huid is rustiger geworden en minder rood. de ontstekingen zijn minder, maar de acne is nog niet helemaal weg. ik gebruik inderm in combinatie met benzoylperoxide 5%, heb ook het idee dat dit middel goed helpt. de producten drogen mijn huid wel uit, maar dit heb ik liever dan puisten. ik merk omdat [lees meer...]de lotion goed helpt, ik minder op mijn eten etc. let en hierdoor weer sneller acne krijg.
04-01-2018

Metrosa (metronidazol)
Rosacea

Metrosa gel schilferde nadat het opgedroogd was zo erg dat het nauwelijks werkzaam was. Had meer weg van een peeloff masker dan geneesmiddel. Binnen mum van tijd bladderde het middel van de huid. Had dan ook weinig positief effect. Overgestapt op Rosiced (metronidazol) crème dat wel goed in de huid intrekt en werkt.
03-01-2018

Acne/puistjes

3 jaar geleden heb ik 9 maanden roaccutane ingenomen. Ik had veel last van harde zwarte steenpuistjes rond mijn hals en mondhoeken. Ook een brandwonde aan mijn wangen vanwege ipl laser (ontharing). Ik had tijdens het inname van roaccutane enorm last van droge lippen en droge huid aan mijn oogleden. Maar na 3-4 maanden gebruik waren al mijn lidtekens zo goed als weg. Maar t[lees meer...]och kreeg ik af en toe 1 puistje dat snel terug weg ging. Toch moest ik voor alle zekerheid 9 maanden lang roaccutane gebruiken. Ik heb geen enkele bijwerkingen gehad zoals duizeligheid ofzo. Maar nu 3 jaar later dus heb ik weer last van die zwarte harde puistjes rond mijn mond. Eczeem aan mijn lippen zijn nooit verdwenen na het gebruik van roaccutane. Van alle soorten zalfjes geprobeerd aan mijn lippen. Niks helpt! Ik moet elke nacht een dikke laag zalf smeren op mijn lippen zo niet sta ik volgende dag op met opengebarste lippen! Wat ik mij nu afvraag? Voor niks 9 maanden lang roaccutane gebruikt. Ik heb terug zwarte lidtekens en puistjes en ook nog lippen vol eczeem erbij gekregen..
25-12-2017

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik had al jaren last van diepe, onderhuidse puisten op mijn kin/kaak. Benzoylperoxide hielp helemaal niet. Antibiotica hielp op korte termijn, maar het voorkwam de vorming van dit soort puisten niet. Sinds ik Differin gebruik, heb ik hier geen last meer van. Nu, na drie weken, is mijn huid al behoorlijk verbeterd, en het kan alleen nog maar beter worden.
25-12-2017

Acne/puistjes

Gestopt met de pil 3 jaar geleden had last van veel bijwerkingen . Voelde mij zoveel beter maar kreeg opeens weer last van puistjes . Had ik ook last van in mijn puberteit. Veel middelen gebruikt door gestuurd door de huisarts naar de dermatoloog had daar het gevoel dat ik niet serieus werd genomen moest anti roos shampoo gebruiken en acne crème van Louis Widmer. Niks hi[lees meer...]elp .Uiteindelijk voor een andere dermatoloog gekozen en sinds een week aan de roaccutane 20 Mg . Eerste 3 dagen wat afwezig en emotioneel m’n huid is nog rustig vind het erg spannend .. ben benieuwd naar andere ervaringen
18-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan Roaccutane Omdat ik de afgelopen 3 jaar opeens last kreeg van acne Ik ben 32 jaar dus zijn het geen jeugd puistjes meer Waarschijnlijk door het stoppen met de pil (hormonen) Ik heb jaren van alles geprobeerd niks heeft geholpen. Was alleen maar geld en tijd verspilling Dus ben ik doorverwezen naar dermatoloog Ik ben begonnen [lees meer...]met roaccutane 20 Mg In het begin werd alles zoveel keer erger , dat ik me afvroeg waarom ik hiermee begonnen was. Zo erg dat ik de straat niet op wou. Onderhuidse ontstekingen echte bulten kwamen Na een maand ongeveer werd dit langzaam minder. Drogen lippen heb ik niet heel erg last van Maar wel van vele andere dingen Ik voel me vaak somber en Down Heb pijn aan me lichaam gewrichten Ben sneller moe Heel erg last van duizeligheid en slechter zien Vergeetachtig Ik ben opeens alles kwijt wat normaal nooit zo is Na 2 maanden leek dit alles wat minder te worden. Ik ben nu een paar dagen geleden overgestapt naar 30 Mg En ik ben weer terug bij het begin met de bijwerkingen Ik heb nu het gevoel flauwtevallen en een druk op in me hoofd , Maar ik begin nu wel wat resultaat te zien dat alles een beetje wegtrekt. Geen grote bulten en ontstekingen meer Ik moet dit 4/6 maanden slikken met mijn gewicht 65 kilo en lengte 1.60 En ik kan niet wachten tot ik ervan af ben. Je moet echt sterk zijn om dit door te blijven slikken Vooral in het begin wanneer alles veel erger word . Maar alles moet eruit Positief proberen te blijven en weten waarvoor je al die bijwerkingen hebt. Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden 😬 Succes iedereen
15-12-2017

Acne/puistjes

Op mijn 29e kreeg ik ineens flinke acne op met name mijn kin. De acne bestond veelal uit grote onderhuidse ontstekingen die flink pijnlijk waren. Veel dure cosmetica en huisarts-middeltjes verder werd ik doorverwezen naar de dermatoloog. Deze schreef mij dit middel voor. Na mijzelf goed ingelezen te hebben, en flink van de berichten op internet geschrokken te zijn, ben ik [lees meer...]alsnog begonnen met het gebruik hiervan. Ik wilde immers graag van mijn acne af. De eerst 3 a 4 maanden waren geen pretje. De acne verergerde. Mijn huid werd erg gevoelig en zeer droog. Ik kreeg met name op mn armen en benen grote eczeem plekken. Ook had ik vaak last van uitgescheurde mondhoeken door erg droge lippen en af en toe een bloedneus door uitgedroogde slijmvliezen. Ik was het zó zat dat ik 4mnd lang bijna elke dag wilde stoppen met dit medicijn. MAAR...... ineens..... namen de bijwerkingen af en werd mijn huid elke dag eem stukje beter. Mijn huid begon weer te stralen en er kwamen geen nieuwe ontstekingen bij. Ik ben deze kerst 2 jaar verder. Mijn huid ziet er werkelijk waar prachtig uit. Wie had dat ooit gedacht. Al met al... het is echt een rot medicijn en je moet echt op je tanden bijten. Maar als je dat op kunt brengen en door kunt zetten dan is dat het wat mij betreft uiteindelijk dubbel en dwars waard! Mocht je nog vragen hebben.... dan hoor ik het graag! Groetjes!
13-12-2017

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn jaren geleden gebruikt. Het is een goed medicijn maar het vraagt offers. Gedurende de priode je deze medicijnen neemt ga je praktisch door een hell. Droge lippen,droge huid, verergering van acne zijn allemaal standaard. Het hangt af van persoon tot persoon. Als je dit medicijn neemt mag je ook niet in de zon komen en geen zonnenbank omdat de huid zo[lees meer...] gevoelig is. Ik heb dit 6 maanden genomen met succes ik ben 3 jaar lang verlost geweest van puistje hoe dan ook mooie verhalen duren niet lang ik ben nu 23 jaar en er zijn periodes dat ik regelmatig terug last heb van puistjes wel niet zo erg als het ooit was maar toch.... De stap zetten om terug dit medicijn te nemen valt me moeilijk...door deze medicijnen ben ik een jaar later in een depressie terecht gekomen. Ook hersenbloedingen kunnen voorkomen. Er bestaat echter nog een ander goed product dat ongeveer dezelfde werking heeft op 8 dagen tijd en helemaal niet schadelijk is en goed voor de huid. Ik raad u allen efachlar duo+ aan en het verhaal wordt nog beter je hebt dit in de gewone creme vorm maar ook in een getinte lichte of medium vorm wat het geschikt maakt voor man en vrouw elke kleur huid....de huid ziet er zachter uit en in tegenstelling tot normale make up werkt deze creme met een tint nog genezend.....binnen 24 uur is de roodheid aanzienlijk verminderd. Zeker een aanrader eerst dat proberen en dan na een paar maand kan je nog steeds roa overwegen. Veel succes!
12-12-2017

Acne/puistjes

Eindelijk na jaren struggles met mijn huid toch maar besloten een afspraak te maken bij de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. Na wat tegenslag (onduidelijkheid, vertraging in uitslagen etc) kon ik eindelijk beginnen en ben ik nu 2 maanden bezig. Ik merkte na een weekje eigenlijk al wat verbetering maar helaas ook wat bijwerkingen. Niet extreem of erg, hoogui[lees meer...]t vervelend. Mijn huid heeft er in jaren niet zo goed uitgezien als nu! Helaas wel littekens (heb een getinte huid, dus die blijf ik forever zien ben ik bang :( ) maar er komen nauwelijks nieuwe ontstekingen bij. Ik kan dit iedereen aanraden ondanks de bijwerkingen! Ik slik trouwens 30 mg per dag.
12-12-2017

Tretinoine Crème/Oplossing (tretinoine)
Acne/puistjes

Sinds ik gestopt ben met de combinatiepil heb ik behoorlijk last gekregen van talgbultjes in mijn gezicht en hals. Ik kreeg een heel reliëf op mijn voorhoofd en langs mijn ogen en wangen. Ook al weet ik dat heel veel erger kon dan wat ik had, vond ik het zelf heel erg omdat ik door de pil altijd een goede huid gehad had. Make up kon de roodheid wel weghalen, maar het relië[lees meer...]f was voor mijn gevoel erg zichtbaar. Ik was naar de huidtherpeut geweest en heb daar vanalles geprobeerd van behandelingen, peelings tot creme’s (benzyl peroxide, fruitzuur). Helaas hielp niets voor langer dan een par daagjes. Van de huisarts kreeg ik antibiotica voor op mn huid. Ook dit hielp niet. Ik was zelfs weer uit frustratie aan dezelfde pil begonnen, maar kreeg daar ineens enorme haaruitval van. 2 weken geleden dan toch maar weer naar de huisarts om te vragen voor mogelijk een andere soort pol. De huisarts stelde toen vitamine A zuur voor. Zelf had ik hier nog nooit van gehoord, maar vond het het proberen waard. Dit zou dan ook het laatste zijn wat ik nog kon proberen. Na mezelf geïnformeerd te hebben op internet werd ik wel een beetje bang van de horrorverhalen, aangezien ik 0,5 crème voorgeschreven had gekregen. Toch begonnen en inderdaad, het werd iets erger in het begin en mijn huid begon al snel te vervellen. Eigenlijk was ik best blij met dit resultaat, omdat het tenminste iets deed in vergelijking met alle andere dingen die ik eerder geprobeerd had. Nu, nog geen 2 weken later, merk ik al verschil!! De schilvers zijn er nog, maar zie je echt niet wanneer ik ‘s avonds en ‘s ochtends creme gebruik. Mijn talgbultjes zijn aanzienlijk af aan het nemen, eindelijk!! Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat over een aantal weken, wanneer ook de schilvers hopelijk weg zijn getrokken. Op het internet las ik trouwens ook vaak dat werd aangeraden met een lagere conenctratie te beginnen, maar ik denk juist dat dat maakt dat de resultaten langer op zich laten wachten. Ik ben juist heel blij een hogere concentratie te hebben, aangezien dit ervoor zorgt dat je sneller vervelt en dus eerder door dat proces heengaat. Wel moet er denk ik op het huidtype gelet worden. Een vriendin van me heeft dit product ook gebruikt en reageerde heel heftig, waardoor ze al snel moest stoppen helaas.
11-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben nu sinds oktober bezig aan deze kuur. Elke dag neem ik 4 capsules van 20 mg in. De eerste twee weken kreeg ik een mega uitbraak, maar hiervoor was ik op voorbereid. Daarnaast heb ik mijn hele leven een extreem vettige huid gehad. Nu ik dit ging gebruiken, ging ik over naar de andere uiterste: mijn gezicht werd ontzettend droog en heb veel crèmes moeten proberen voor[lees meer...]aleer ik eentje gevonden had die enigszins werkte. Momenteel gebruik ik Vichy Nutrilogie 2. Daarnaast vreet ik momenteel labello sticks. Mijn lippen zijn extreem droog. Daarnaast heb ik ook ontzettend veel last van de pijn aan de gewrichten en spieren. Mijn knieën en rug zijn het ergst, en doen de hele dag door ontzettend veel pijn. Het lijkt alsof alles vastzit. Anderhalve maand verder en wederom heb ik een mega uitbraak. Ik merk nog steeds geen verschil, mijn huid is knalrood en doet (vooral na het douchen) ontzettend veel pijn. Daarbij komen is de binnenkant van mijn neus volledig aan het uitdrogen. Dit resulteert in dat mijn neus heel erg verstopt zit, en ik amper adem kan halen. Daarnaast ben ik na een maand van het gebruik van deze kuur ontzettend kortademig geworden. Ik heb telkens het gevoel dat ik niet voldoende adem krijg door mijn neus, en dus heel hard door mijn mond moet ademen. Dit gevoel beangstigt mij heel erg, en daarom ga ik nu ook contact opnemen met mijn dermatoloog. Ik ben dus tot nu toe niet echt tevreden over het resultaat en zelfs bang dat ik deze "rotzooi" (want uiteindelijk is dit medicijn niet echt helemaal top voor je lichaam) voor niks aan het slikken ben. Normaal zou je na 1 à 2 maanden verschil moeten zien, maar het lijkt bij mij alleen maar erger te worden. De kortademigheid vind ik nog wel het ergste, aangezien het me duizelig maakt en angstig dat er dadelijk ernstige dingen aan de hand zijn. Herkent iemand zich in deze klachten, en het feit dat na twee maanden de uitbraken alleen maar erger worden?
11-12-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit middel nu 3 weken voor lichte tot matige acne waar ik al meer dan 7 jaar last van heb. Aangezien alle andere middeltjes niks hebben uitgemaakt uiteindelijk toch de stap gezet om naar de dermatoloog te gaan, had ik veel eerder moeten doen! Over het effect kan ik nog weinig zeggen behalve dat het wat verergert is, wat te verwachten was is de eerste weken. Mome[lees meer...]nteel droge lippen, rugpijn en soms een bloedneus maar dat is het voor mij allemaal waard :)
08-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben eind juli begonnen aan de pillen. In het begin zei iedereen wat is er met je gezicht gebeurd omdat het meer werd. Naderhand ging het iets beter. Ik heb geen acne maar meer van die witte bultjes op mijn wangen, kin en op mijn voorhoofd maar dan opvallende witte bultjes. Het zijn meer onderhuidse bultjs afgelopen maand heeft de dermatoloog ook differin gel erbij gesch[lees meer...]reven. Maar het die bultjes blijven maar. Ook ben ik 1 keer naar de huidtherapie geweest daar ging ze hem eruit halen met een naald. Ik ben nu klaar met mijn 5e maand.
05-12-2017

Acne/puistjes

Ik had niet extreem veel acne, maar wel veel kleine puistjes en regelmatig onderhuidse ontstekingen die mij zodanig onzeker maakten, dat ik er echt wat aan wilde doen. Toen ben ik eerst gestart met doxycicline, wat de ontstekingen deed remmen, maar dit had helaas geen blijvend effect. Toen heb ik vitamine A in crème vorm voorgeschreven gekregen, maar dit deed naar mijn ide[lees meer...]e niks. Op eigen aandringen toen met roaccutane gestart. Voor mij persoonlijk heeft het middel mij ontzettend geholpen, vooral omdat ik weer zelfverzekerd ben. De bijwerkingen zijn niet fijn, maar voor mij wel de moeite waard. Lippenbalsem wordt je beste vriend. Als je acne je zodanig belemmerd in je geluk, zou ik dit middel zeker aanraden.
03-12-2017

Acne/puistjes

Droge lippen, droge neus, vermoeidheid, gewichtstoename
21-11-2017

Acne/puistjes

Sinds de begin van mijn pubertijd heb ik altijd last gehad van puistjes (niet extreem erg, maar altijd aanwezig op rug, borst, haargrens en vooral gezicht) en op mijn 25e was ik er klaar mee. Een vriendin van me had een acute, zeer ernstige acné uitbraak en op aanraden van haar dokter was ze met deze kuur begonnen van 20mg per dag. Nog voor het half jaar om was, was ze er [lees meer...]helemaal van af. Ik heb er nu 5 maanden opzitten. Eerste twee maanden 20 mg, toen 40 en sinds de 4e maand 60 mg (ik weeg 61 kg en ben 1.77m). De bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me een totaal ander persoon: Snel neerslachtig, moe en chagrijnig (het doet denken aan bloedarmoede, iets wat ook een bijwerking kan zijn). Ook heb ik last gehad van spierpijn en zijn mijn slijmvliezen, ogen en lippen altijd gortdroog. Mijn rug en borst lijken nu puistjesvrij, maar de verbetering in mijn gezicht is minimaal. Ik baal echt ontzettend dat het mij relatief gezien zo ontzettend langzaam lijkt te gaan. Is hier iemand met dezelfde ervaringen?
20-11-2017

Acne/puistjes

Hi allemaal, Ik ben een meisje van 16 jaar oud en vanaf mijn 10e is mijn acne gaan ontwikkelen. Toen ik 15 was ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik hele erge ontstekingen bij mijn kin had. De huisarts heeft mij ene vorm van antibiotica voorgeschreven en ik moest dit 6 weken gebruiken. Dit werkte niet, het werd hierdoor eigenlijk alleen maar erger. Na deze 6 weken be[lees meer...]n ik door de huisarts naar een dermatoloog doorgestuurd. De dermatoloog heeft mij Roaccutane voor geschreven. Na ongeveer 4 dagen nadat ik was begonnen met mijn kuur werden mijn lippen heel erg droog en werd mijn haar minder vet. Vroeger werd mijn haar heel snel vet en nu hoefde ik het maar om de 3 dagen te wassen hierdoor ontdekte ik dat mijn talgproductie al heel erg af nam. Na 1 week kreeg ik een droge huid en kreeg ik last van de andere bijwerkingen. Vandaag nu ik dit schrijf is het 20-11-2017 en ik heb sinds vorige week een hele droge huid. Het lijkt wel alsof er een soort van eczeem is ontstaan op mijn armen en benen. Ik smeer mijn huid heel goed in met vettige crème maar elke keer als ik dit doe brand mijn huid super erg. Ik heb al contact met mijn dermatoloog gezocht maar hij is op dit moment niet beschikbaar. Het komt er op neer dat de medicijn best wel je leven beïnvloed.
18-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben een man van 25 jaar en heb sinds mijn 15 last van acné (puisten en mee-eters). Vooral bovenkant van de rug, schouders en nek worden aangetast. In de puberteit begon in met roaccutane te nemen op aanraden van huisdokter. Dit hielp een beetje maar je kon onmogelijk in de zon komen. Had met factor 50 op vakantie een dag in de zon gelopen waarbij op einde van dag he[lees meer...]el men rug volstond met blaasjes. Dit zijn nu littekens. De behandeling is stopgezet en heb allerhande medicatie/middeltjes gebruikt om men huid terug glad te maken. Tevergeefs was er niets dat hielp. Mijn acne is in de zomermaanden miniem (gok door vitamine d en zonlicht), waardoor ik me veel buiten vertroef. Vanaf eind september begint terug het jaarlijks fenomeen dat al men acne zich terug laat zien. Op rug en schouders zijn het soms pijnlijke zodat een rugzak geen optie is. Wat me vooral stoort zijn degene in mijn nek/hals. Elke ochtend word ik wakker en ga ik meteen naar de spiegel voor te kijken of ik erge puisten heb. (De puisten verschijnen gewoon dagdagelijks zonder bepaalt ritme). Vaak is dit het geval, wat maakt dat ik nooit buiten ga zonder sjaal of trui met kap. Een hemdje gaat nooit in de winter, wat maakt dat ik nooit uitga in die periode omdat ik me zo hard schaam. Het bepaalt men hele leven, daarom ben ik met de kuur van isotretinoine begonnen. Sinds 3 weken ben ik begonnen met de kuur en is men acne veel erger geworden dan ervoor. Vooral schouders en rug zijn verergerd. Ik heb gelezen dat dit vaak gebeurt en effect pas na 2-3 maand is dus ik zet door. Bijwerkingen bij mij zijn dus verergering, droge huid die vaak schilfert, extreem droge lippen en ook gemoedswisselingen. Ik ben van nature geen kwade persoon maar sinds ik deze antibiotica neem gebeurt het vaak dat ik ergens op klop en kwaad word (wrs door frustratie). Ik zit ook soms met depressiemomenten en met zelfmoordneigingen. Ik heb een goede job, inkomen, onderdak etc. Althans het sociaal leven is gewoon weg. 1) Je gaat amper met vrienden weg door die stemmingswisselingen en je schaamt u enorm voor de 'verergdr' acne, waardoor je dus altijd binnen blijft of heel miniem en goed bedekt eventjes buiten gaat. 2) Het vinden van een vriendin / sekspartners is een hele opgave. Ik heb namelijk wel veel succes in de zomer wanneer ik meer zelfvertrouwen heb door de weinige puistjes. Heb de laatste 3 jaar enkel maar vriendin gehad van periode april tot september. Vanaf de puistjes zich terug laten zien, is men zelfbeeld laag en sluit ik me op. Zo blijft de relatie dus niet duren. Het is nooit aangenaam voor een partner om het bed te delen als uw rug en nek helemaal volstaan. Dat gaat dus constant om in je hoofd en je durft uw tshirt niet uitdoen. Kort gezegd, momenteel is het een heel harde periode met deze antibiotica. Er zijn momenten bij da ik het wil opgeven omdat men leven er zo hard onder lijdt. Bik het lezen van deze reacties en veel succesverhalen ga ik toch doorzetten en men vingers kruisen dat de pillen toch binnenkort gaan aanslagen. In hoop voor een normaal sociaal leven.
06-11-2017

Acne/puistjes

Gebruik het nu anderhalve maand. Mijn huid is erg schraal en droog. evenals mijn ogen. Ook merk ik wel dat ik emotioneel minder stabiel ben geworden na het gebruik van isotretinoine (30mg per dag). Ik heb vooral last van grote ontstekingen op mijn rug. in mijn gezicht was het niet echt zichtbaar. die is na anderhalve maand dan ook helemaal clean. Mijn rug heeft nog weinig [lees meer...]verandering laten zien... Ik had altijd al last van een rode huid. Vooral mijn gezicht. Dit is nu nog erger geworden. Gelukkig is het nu winter, maar ook als ik nu de zon ook maar 5 minuten trotseer ben ik zo rood als een tampon. Hoop dat ik er snel mee kan stoppen en weer onder de mensen kan komen. Begrijp me niet verkeerd, het doet zijn werk, maar het maakt je (vooral in het begin) niet echt een zekerder persoon.
28-10-2017

Acne/puistjes

Ik zit zelf nu 6 maanden aan Roaccutane met een dosis van 40 milligram per dag, veel personen zeggen dat het een gevaarlijk middel is en een middel met veel bijwerkingen die het niet waard zijn. Mijn ervaring met Roaccutane was de eerste 2 maanden niet zo goed, toen werd de acne veel erger. Dat is normaal volgens vele dermatologen. Roaccutane hielp bij mij niet erg goed pa[lees meer...]s nadat ik Clindamycine EG 300mg die ik erbij moet nemen en een zalfje die cortisonen bevat, nu is me gezicht er opgeklaard door en ben er nu wel meer tevreden mee. nu nog enkel de rode huid, maar dat gaan weg met de tijd.
24-10-2017

Acne/puistjes

ik had 1 ontsteking op mijn wang, die niet overging bij de huisarts, ik moet naar de dermatoloog. geen fijn mens. die schreef gelijk dit medicijn voor. van dit medicijn werd het juist erger. mijn gezicht werd een wespennest. tot het punt dat de dermatoloog met een anti middel in de plekken pus moest gaan spuiten. met corticosteroiden. dat was pijnlijk. en heb er littekens [lees meer...]van overgehouden. ik zeg nee tegen dit middel. ga naar een acnekliniek of wat dan ook, maar voor mij persoonlijk werkte het niet. ik was toen 20, ben inmiddels 46. maar je ziet de littekentjes nog. ps. de dosering/hoeveelheid en lengte vd behandeling weet ik niet exact meer, te lang geleden, maar moest wat invullen!
19-10-2017

Acne/puistjes

Ik ben 16jaar en ik slik sinds begin februari deze capsules, ik moet nog een maand en dan ben ik klaar. Bij mij in het begin werd het steeds erger rond de maanden maart/ april, daarna begon het te minderen. Ik zelf heb nu geen acne/ puisten meer en ook weinig rode vlekken / littekens , wel van die hapjes jn je vangen maar die zijn amper zichtbaar. Ik vind het zeker de moei[lees meer...]te waard geweest om roaccutane te slikken doordat het zo erg was bij me dat het gewoon pijn deed en bloedde en echt grote ontstekingen waren, en ik nu helemaal niks meer heb! Wel heb ik zeker last gehad van bijwerkingen, niet alleen droge lippen en droge neus enz. Maar ook dingen zoals angst en hele erge emoties die ik voelde zoals heel verdrietig zijn en later beseffen dat het helemaal nergens voor nodig was, down voelde en snel heel blij heel boos of wat voor soort emotie voelde en dan gwn heel erg. Mensen om mee heen vinden ook dat ik heel anders reageer op dingen en anders doe, ik merk dat zelf niet. Ik ben wel blij als ik klaar ben met die kuur, dan kan ik alle verschillen merken die ik gevoeld heb deze 10 maanden lang. Het is vervelend al die bijwerkingen alleen moet je het er wel echt voor over hebben en doorzetten, wat ik dus wel gedaan heb en doe. Het verschilt natuurlijk ook per persoon wat er gebeurt maar ik vind het zeker de moeite waard.
15-10-2017

Acne/puistjes

Ik heb circa 8 maanden gebruik gemaakt van de medicijn roaccutane. Ik heb een enorme fout gemaakt door deze medicijn / drug te gebruiken. Binnen 3 maanden is mijn leven verwoest en kapot. Het medicijn beloofte meer goeds dan het kapot zou maken. Ik heb mij erg vergist in de bijwerkingen. Bijna alle bijwerkingen die stonden beschreven kwamen bij mij voor. Ongelofelijk wa[lees meer...]t zo een medicijn met een 25 jarige sterke en zeer vrolijke man kan doen. Het begon met fysieke bijwerkingen als; droge lippen, droge huid, droge ogen, slijm in de neus, spierpijn, minder goed horen etc. Alsof dat niet genoeg was begonnen de klachten als stemmingswisselingen, angst, paniekaanval, woede, beroerte, pyschische klachten tot aan depressie!! Door al deze bijwerkingen ben ik letterlijk depressief geraakt waardoor ik ontslag heb ingediend. Ik presteerde slecht, kon mij nergens om concentreren en al mijn collega's hadden snel door dat het mis was met me. Dit heeft zelfs relatie gekost en mijn sociale leven. Mijn tip is dan ook: probeer andere middelen te gebruiken voor je acne/littekens. Begin hier niet aan als je studeert, veel moet leren, veel werkdruk hebt en eerder een (lichte) depressie hebt gehad. Dit is een drug en geen medicijn naar mijn mening. Kijk er aub mee uit lieve mensen.. groetjes
09-10-2017

Acne/puistjes

Gekregen voor behandeling van de hardnekkige acne. Tegenwoordig als behandeling van Acne Rosacea. Zelf de juiste dosering gevonden om optimale evenwicht tussen bijwerkingen en effectiviteit te vinden. Met de juiste begeleiding van de specialist ook 2 keer zwanger geweest - zonder complicaties. Voor mij enige effectieve oplossing van mijn klachten, maar moet wel voorzichtig[lees meer...] mee omgegaan worden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4106)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2460)
Depressie - antidepressiva overig (2259)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1861)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1568)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1396)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (868)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (843)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!