ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-11-2017

Acne/puistjes

Sinds de begin van mijn pubertijd heb ik altijd last gehad van puistjes (niet extreem erg, maar altijd aanwezig op rug, borst, haargrens en vooral gezicht) en op mijn 25e was ik er klaar mee. Een vriendin van me had een acute, zeer ernstige acné uitbraak en op aanraden van haar dokter was ze met deze kuur begonnen van 20mg per dag. Nog voor het half jaar om was, was ze er [lees meer...]helemaal van af. Ik heb er nu 5 maanden opzitten. Eerste twee maanden 20 mg, toen 40 en sinds de 4e maand 60 mg (ik weeg 61 kg en ben 1.77m). De bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me een totaal ander persoon: Snel neerslachtig, moe en chagrijnig (het doet denken aan bloedarmoede, iets wat ook een bijwerking kan zijn). Ook heb ik last gehad van spierpijn en zijn mijn slijmvliezen, ogen en lippen altijd gortdroog. Mijn rug en borst lijken nu puistjesvrij, maar de verbetering in mijn gezicht is minimaal. Ik baal echt ontzettend dat het mij relatief gezien zo ontzettend langzaam lijkt te gaan. Is hier iemand met dezelfde ervaringen?
05-10-2017

Acne/puistjes

Hoi, ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een half jaar. Het resultaat is verbluffend en het is jammer dat ik niet foto's kan toevoegen en al mijn bevindingen niet hier in kwijt kan. wel heb ik een niet google vindbare simpele site gemaakt waar ik met de billen bloot ga. Wekelijks voeg ik foto's toe van het resultaat en beschrijf ik uitgebreid wat ik merk en voel, je kan z[lees meer...]elfs op woorden zoeken voor bijwerkingen mocht je willen kijken: isotretinoine . webnode . nl haal even de spaties weg en je zit op mijn site. mocht je dan nog vragen hebben stuur gerust een mailtje of vul het vragen formulier in. Als je onder de acne zit en je weet van ellende niet meer wat te doen... Dit is je antwoord! beetje moeier droge huid, lippen en keel maar goed drinken en smeren en er is niks aan de hand. Top sporter? ok dan is het een ander verhaal....
22-09-2017

Acne/puistjes

vanaf mijn puber jaren heb ik altijd last gehad van puistjes, iedereen zei altijd wel tegen me dat het weg zou gaan naarmate ik ouder zou worden. Na me 25e verjaardag en na jaren van verschillende cremes,antibiotica etc geprobeerd.. waarbij niks hielp voor de laatste keer naar de dokter gegaan. ik kon dit niet meer volhouden en schaamde me dat ik op mijn leeftijd nog acne [lees meer...]kon hebben. dokter schreef mij deze antibiotica kuur voor en ik moest elke dag met 30 mg beginnen. dit heb ik uiteindelijk ook gedaan 6 maanden lang. 15 augustus was mijn laatste dag... en ik kan je vertellen mijn huid is nog nooit zo zacht en glad geweest... in afgelopen maand heb ik niet vaker dan 2 a 3 keer een puistje gehad. qua bijwerkingen had ik het echt meeste moeite met mijn droge lippen het enige wat werkte was witte potje van blistrex. maar alsnog werd ik wakker met een kapotte lip omdat ik ging gapen en vergeten was dat mijn lippen zo droog waren en het zag er soms gewoon niet smakelijk uit omdat je niet elke 10 min je lippen kan inssmeren. ik heb geen ernstige bijwerkingen gehad en elke maand werd mijn bloed getest alles was oke. ik zou dit product echt aanraden.. mijn leven is veranderd ik durf mensen weer in de ogen aan te kijken en heb zelf vertrouwen.
21-09-2017

Acne/puistjes

Ik heb eigenlijk al vanaf groep 7 puistjes en dit altijd al geprobeerd te verbergen met smeersels en foundations. Het werd eigenlijk steeds erger. In de zomermaanden ging het altijd heel goed met mijn huid en het was ook echt in periodes. Tot mijn 20e altijd alle rotopmerkingen geprobeerd te negeren of er grapjes mee te maken. Op een duur was er een moment op vakantie dit [lees meer...]jaar waarbij een jongen letterlijk tegen me zei, je bent een mooie en lieve meid maar wat vreselijk die huid van je. Dat was voor mij echt de druppel. Ik had altijd foundation op naar het strand, zwembad, bij het sporten. Had in al die jarel al veel geprobeerd met andere kuren en crémes dat ik deze x gelijk aan de roaccutane kon beginnen. Ik ben begonnen met 30mg per dag en na 1 maand kon ik dit verhogen naar 40mg. Ik had eigelijk alleen last van een droge huid, vervelde bijna elke week, en mn lippen irriteerden ook heel erg. Daarnaast was het ook vervelend dat ik vanwege het medicijn echt een overgevoeligheid voor alcohol ontwikkelde. Ik was na 2 glazen wijn al helemaal van de kaart en kon niks binnenhouden.. ik lees ook veel anderen over spier en gewrichtspijn, hier had ik totaal geen last van. Sportte 3 á 4 x per week met looptraining en ging echt super. Nu ben ik klaar met mijn kuur en zijn alle puistjes weg. Ik heb nog wel wat littekens over maar deze neem ik voor lief. Ik raad het echt iedereen aan, je moet er wat voor over hebben maar als je het niet probeert blijf je met de ellende rondlopen. Het was wel een duur grapje, de hele kuur heeft me makkelijk 300/400€ gekost. Succes!
17-09-2017

Acne/puistjes

Nog geen week bezig met de kuur en bijna alle acne is verdwenen! Geen last van bijwerkingen dus ik ben super tevreden.
16-08-2017

Acne/puistjes

Nu in mijn derde maand 30 mg per dag. Enorme uitbraak gehad na 1 maand, durfde zowat de straat niet meer op. Mijn rug is in maand 2 al enorm verbeterd! Mijn gezicht begint nu op te knappen, ondanks de eczeem op armen en de enorm droge lippen (purol: smeren, smeren, smeren * helpt echt!), is mijn huid velen malen zachter aan het worden! Je moet er even doorheen, maar het is[lees meer...] het zeker waard! Nog een tip: Biodemal acne crème werkt ontzettend goed. En niet aanzitten/ aan krabben. I
05-08-2017

Acne/puistjes

Ik ben de isotretoine kuur gaan gebruiken in Januari. Toen had ik ontstoken talgklieren/acne rond mijn mond wat me zeer onzeker maakte. Alle middelen van tevoren bij de huisarts geprobeerd maar niets hielp. Ik begon 3 maanden met 20mg en daarna tot augustus 30mg genomen. Zeer veel bijwerkingen gehad, hele lichaamshuid uitgedroogd, gezicht en lippen. Veel depressieve period[lees meer...]es gehad, maar ik heb doorgezet. Mijn gezicht is weer egaal en ik ben zo blij dat het voorbij is. Ik ben erg bang dat het zal terugkomen, maar ik blijf goed voor mijn huid zorgen om dit te voorkomen. Maar voor nu: HAPPY!
02-08-2017

Acne/puistjes

Als je er over nadenkt om Isotretinoïne te gaan gebruiken, weet waar je aan begint!! Ik heb net een kuur van 5 maanden 1x per dag capsule van 20 mg achter de rug, moest eigenlijk 6 maanden maar dat was niet vol te houden. Mijn acne is nooit zeer ernstig geweest; ik had zo nu en dan een zeer pijnlijke onderhuidse ontsteking en kleine bultjes op mijn voorhoofd die maar niet[lees meer...] weg wouden. Mijn acne werd wel rustiger na zalfjes/lotions van de huisarts, maar zodra ik stopte kwam het weer terug. Dit jaar was ik het zat omdat niets hielp en zo kwam ik via de dermatoloog aan deze kuur. Het begin verliep zeer soepel, ik had wel last van de gebruikelijke droge huid en zeer droge lippen, ik kreeg zo nu en dan hevige bloedneuzen, maar verder niets. Pas na maand 2,5/ 3 begon ik de zwaardere bijwerkingen te voelen. Ik kreeg last van enorme moodswings, depressiviteit, veel slijmophoping in de keel, mijn darmen sloegen zo nu en dan op hol en in maand 4 kreeg ik uit het niets een zware ontsteking aan mijn nagelriem. Huh? Nagelriem? Ja. Nagelriem. Zelfs ontstekingen aan je nagels of nagelriemen kan worden veroorzaakt door het gebruik van dit medicijn. Depressiviteit had ik nog nooit eerder ervaren, dus dat was best heftig. Mijn leverwaardes zijn gecontroleerd na 4 weken slikken, maar die waren gewoon in orde. Ik had nooit verwacht dat ik zulke ernstige bijwerkingen zou krijgen, helemaal omdat ik volgens de dokter een lage dosis kreeg. Al met al ben ik sinds maand 3 wel puistjes vrij en heb ik nu 5 dagen na beeindiging van de kuur een mooie egale huid, maar als ik van tevoren had geweten wat dit medicijn wel niet met je lichaam doet, was ik er misschien wel niet eens aan begonnen. Tip als je wel besluit isotretinoïne te gaan gebruiken, elke dag factor 50 op je gezicht smeren en een dagcrème kopen voor de extreem gevoelige huid maakt echt het verschil. Ook als de zon niet schijnt is het slim om zonnebrand te smeren, omdat je huid heel dun wordt en extreem snel verbrand. Omdat je huid dus zo dun wordt is het misschien ook wat gevoeliger, de dagcreme helpt daartegen en zorgt dat het minder snel droog wordt. Tegen de droge gebarsten lippen heb ik werkelijk alles geprobeerd, alleen olijfolie en kokosolie wouden nog enigszins een beetje helpen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!