ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-01-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik het medicijn sinds een maand. Merk dat mijn huid wel kwetsbaarder is dan anders. De acne is in het begin verergerd maar we blijven hoop houden. Bijwerking vallen tot nu toe nog mee, wel last van droge lippen en handen. Altijd vaseline op zak dus.
11-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben nu sinds oktober bezig aan deze kuur. Elke dag neem ik 4 capsules van 20 mg in. De eerste twee weken kreeg ik een mega uitbraak, maar hiervoor was ik op voorbereid. Daarnaast heb ik mijn hele leven een extreem vettige huid gehad. Nu ik dit ging gebruiken, ging ik over naar de andere uiterste: mijn gezicht werd ontzettend droog en heb veel crèmes moeten proberen voor[lees meer...]aleer ik eentje gevonden had die enigszins werkte. Momenteel gebruik ik Vichy Nutrilogie 2. Daarnaast vreet ik momenteel labello sticks. Mijn lippen zijn extreem droog. Daarnaast heb ik ook ontzettend veel last van de pijn aan de gewrichten en spieren. Mijn knieën en rug zijn het ergst, en doen de hele dag door ontzettend veel pijn. Het lijkt alsof alles vastzit. Anderhalve maand verder en wederom heb ik een mega uitbraak. Ik merk nog steeds geen verschil, mijn huid is knalrood en doet (vooral na het douchen) ontzettend veel pijn. Daarbij komen is de binnenkant van mijn neus volledig aan het uitdrogen. Dit resulteert in dat mijn neus heel erg verstopt zit, en ik amper adem kan halen. Daarnaast ben ik na een maand van het gebruik van deze kuur ontzettend kortademig geworden. Ik heb telkens het gevoel dat ik niet voldoende adem krijg door mijn neus, en dus heel hard door mijn mond moet ademen. Dit gevoel beangstigt mij heel erg, en daarom ga ik nu ook contact opnemen met mijn dermatoloog. Ik ben dus tot nu toe niet echt tevreden over het resultaat en zelfs bang dat ik deze "rotzooi" (want uiteindelijk is dit medicijn niet echt helemaal top voor je lichaam) voor niks aan het slikken ben. Normaal zou je na 1 à 2 maanden verschil moeten zien, maar het lijkt bij mij alleen maar erger te worden. De kortademigheid vind ik nog wel het ergste, aangezien het me duizelig maakt en angstig dat er dadelijk ernstige dingen aan de hand zijn. Herkent iemand zich in deze klachten, en het feit dat na twee maanden de uitbraken alleen maar erger worden?
08-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben eind juli begonnen aan de pillen. In het begin zei iedereen wat is er met je gezicht gebeurd omdat het meer werd. Naderhand ging het iets beter. Ik heb geen acne maar meer van die witte bultjes op mijn wangen, kin en op mijn voorhoofd maar dan opvallende witte bultjes. Het zijn meer onderhuidse bultjs afgelopen maand heeft de dermatoloog ook differin gel erbij gesch[lees meer...]reven. Maar het die bultjes blijven maar. Ook ben ik 1 keer naar de huidtherapie geweest daar ging ze hem eruit halen met een naald. Ik ben nu klaar met mijn 5e maand.
21-11-2017

Acne/puistjes

Sinds de begin van mijn pubertijd heb ik altijd last gehad van puistjes (niet extreem erg, maar altijd aanwezig op rug, borst, haargrens en vooral gezicht) en op mijn 25e was ik er klaar mee. Een vriendin van me had een acute, zeer ernstige acné uitbraak en op aanraden van haar dokter was ze met deze kuur begonnen van 20mg per dag. Nog voor het half jaar om was, was ze er [lees meer...]helemaal van af. Ik heb er nu 5 maanden opzitten. Eerste twee maanden 20 mg, toen 40 en sinds de 4e maand 60 mg (ik weeg 61 kg en ben 1.77m). De bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me een totaal ander persoon: Snel neerslachtig, moe en chagrijnig (het doet denken aan bloedarmoede, iets wat ook een bijwerking kan zijn). Ook heb ik last gehad van spierpijn en zijn mijn slijmvliezen, ogen en lippen altijd gortdroog. Mijn rug en borst lijken nu puistjesvrij, maar de verbetering in mijn gezicht is minimaal. Ik baal echt ontzettend dat het mij relatief gezien zo ontzettend langzaam lijkt te gaan. Is hier iemand met dezelfde ervaringen?
05-10-2017

Acne/puistjes

Hoi, ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een half jaar. Het resultaat is verbluffend en het is jammer dat ik niet foto's kan toevoegen en al mijn bevindingen niet hier in kwijt kan. wel heb ik een niet google vindbare simpele site gemaakt waar ik met de billen bloot ga. Wekelijks voeg ik foto's toe van het resultaat en beschrijf ik uitgebreid wat ik merk en voel, je kan z[lees meer...]elfs op woorden zoeken voor bijwerkingen mocht je willen kijken: isotretinoine . webnode . nl haal even de spaties weg en je zit op mijn site. mocht je dan nog vragen hebben stuur gerust een mailtje of vul het vragen formulier in. Als je onder de acne zit en je weet van ellende niet meer wat te doen... Dit is je antwoord! beetje moeier droge huid, lippen en keel maar goed drinken en smeren en er is niks aan de hand. Top sporter? ok dan is het een ander verhaal....
22-09-2017

Acne/puistjes

vanaf mijn puber jaren heb ik altijd last gehad van puistjes, iedereen zei altijd wel tegen me dat het weg zou gaan naarmate ik ouder zou worden. Na me 25e verjaardag en na jaren van verschillende cremes,antibiotica etc geprobeerd.. waarbij niks hielp voor de laatste keer naar de dokter gegaan. ik kon dit niet meer volhouden en schaamde me dat ik op mijn leeftijd nog acne [lees meer...]kon hebben. dokter schreef mij deze antibiotica kuur voor en ik moest elke dag met 30 mg beginnen. dit heb ik uiteindelijk ook gedaan 6 maanden lang. 15 augustus was mijn laatste dag... en ik kan je vertellen mijn huid is nog nooit zo zacht en glad geweest... in afgelopen maand heb ik niet vaker dan 2 a 3 keer een puistje gehad. qua bijwerkingen had ik het echt meeste moeite met mijn droge lippen het enige wat werkte was witte potje van blistrex. maar alsnog werd ik wakker met een kapotte lip omdat ik ging gapen en vergeten was dat mijn lippen zo droog waren en het zag er soms gewoon niet smakelijk uit omdat je niet elke 10 min je lippen kan inssmeren. ik heb geen ernstige bijwerkingen gehad en elke maand werd mijn bloed getest alles was oke. ik zou dit product echt aanraden.. mijn leven is veranderd ik durf mensen weer in de ogen aan te kijken en heb zelf vertrouwen.
21-09-2017

Acne/puistjes

Ik heb eigenlijk al vanaf groep 7 puistjes en dit altijd al geprobeerd te verbergen met smeersels en foundations. Het werd eigenlijk steeds erger. In de zomermaanden ging het altijd heel goed met mijn huid en het was ook echt in periodes. Tot mijn 20e altijd alle rotopmerkingen geprobeerd te negeren of er grapjes mee te maken. Op een duur was er een moment op vakantie dit [lees meer...]jaar waarbij een jongen letterlijk tegen me zei, je bent een mooie en lieve meid maar wat vreselijk die huid van je. Dat was voor mij echt de druppel. Ik had altijd foundation op naar het strand, zwembad, bij het sporten. Had in al die jarel al veel geprobeerd met andere kuren en crémes dat ik deze x gelijk aan de roaccutane kon beginnen. Ik ben begonnen met 30mg per dag en na 1 maand kon ik dit verhogen naar 40mg. Ik had eigelijk alleen last van een droge huid, vervelde bijna elke week, en mn lippen irriteerden ook heel erg. Daarnaast was het ook vervelend dat ik vanwege het medicijn echt een overgevoeligheid voor alcohol ontwikkelde. Ik was na 2 glazen wijn al helemaal van de kaart en kon niks binnenhouden.. ik lees ook veel anderen over spier en gewrichtspijn, hier had ik totaal geen last van. Sportte 3 á 4 x per week met looptraining en ging echt super. Nu ben ik klaar met mijn kuur en zijn alle puistjes weg. Ik heb nog wel wat littekens over maar deze neem ik voor lief. Ik raad het echt iedereen aan, je moet er wat voor over hebben maar als je het niet probeert blijf je met de ellende rondlopen. Het was wel een duur grapje, de hele kuur heeft me makkelijk 300/400€ gekost. Succes!
17-09-2017

Acne/puistjes

Nog geen week bezig met de kuur en bijna alle acne is verdwenen! Geen last van bijwerkingen dus ik ben super tevreden.
Pagina 1 van 7

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!