Ervaringen met Isotretinoine Capsules

isotretinoine

algemene droogte vermoeidheid spierpijn lage weerstand tegen alcohol hoofdpijn algemene zwakte dubbel zicht verminderd gezichtsvermogen droge lippen

Acne/puistjes (226 meningen)
Rosacea (3 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

15-02-2024 | Vrouw | 30
isotretinoine (30)

droge lippen

Ik gebruik dit medicijn nu 10 weken en het is alleen maar slechter geworden. Hopelijk komt dat door verandering anticonceptie en gaat t ooit beter worden...

21-01-2023 | Vrouw | 28
isotretinoine (20mg)
Het is vooral belangrijk dat je geen psyische achtergrond hebt. Ik heb tot mijn 18de een slecht thuis situatie met geweld en misbruik. Heb dus heel veel onder drukt en dat kwam allemal teruf in 1 keer. Ik heb 2 keer 20ml genomen en tot ik door had dat de Capsul voor mijn gedrag verantwoordelijk is. Ik ben nu na 3 weken zonder bijwerking en voel mij nog steeds niet hetzelf[lees meer...]de.

16-03-2022 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Op mijn gezicht en rug heb ik acne, met name rug. De dermatoloog verwachtte dat ik na vier maanden de kuur wel zou kunnen afronden, omdat ik niet extreme acne heb. In die maanden is het alleen maar erger geworden. Ik kreeg last van veel ontstekingen op zowel mijn gezicht als rug. Mijn omgeving zei ook: 'Zo erg heb je het hiervoor nog nooit gehad'. Het maakt mij alleen meer[lees meer...] onzeker. Ook de droge lippen (die soms bloedden) zorgde voor extra onzekerheid. Ik had naast droge lippen, bloedneuzen en een droge huid ook nog meer klachten. Ik voelde me erg neerslachtig. Hierbij moet ik ook aangeven dat ik er gevoelig voor ben. Sinds ik er mee ben gestopt voel ik mij veel beter. Ook mijn energielevel is omhoog gegaan. Ik kan veel meer aan. Door de medicatie voelde ik me erg moe. Conclusie: voor mij heeft het alleen maar narigheid opgeleverd.

15-12-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb dit product voorgeschreven gekregen nadat lokale middelen en in combinatie met de pil niet werkte. Ging vol vertouwen dit proces in. Het zijn vrij zware medicijnen dus ik verwachte dat het ook wel verandering zou brengen. Helemaal niks dus. Mijn huid ziet er precies hetzelfde uit als toen ik voor het eerst naar de dokter ging met acne problemen. Ik heb 5 maanden ach[lees meer...]ter de rug en zou ik bijna aan mijn voorgeschreven 6 maanden zitten maar ik denk niet dat die ene maand nog verschil gaat maken. 3 maanden heb ik 1 keer daags 20mg gehad en daarna voor 2 maanden 2 keer daags 20 mg, een vrij hoge dosis dus. Bijwerkingen begonnen met droge gebarstte lippen. Erg vervelend maar opzich goed te behandelen. Het ergste kwam toen ik per dag 40mg binnen kreeg en de oogirritatie optrad. Ik ben nu met de medicatie gestopt omdat de irritatie zo erg werd dat zelfs druppels en oogzalf gecombineerd niet het gevoel van een glasscherf in mijn oog tegen gaat. Verder heb ik ook een enorme dip in energie, te linken aan het verhoogd aantal bloedplaatjes. Conclusie, dit product was een lijdensweg zonder uitkomst. Ben benieuwt of ik hierna nog iets kan proberen of dat ik nu maar moet gaan leven met acne.

14-11-2020 | Man | 15
Acne/puistjes
beste mensen, Ik ben zelf 15 jaar en heb niet heel veel puisten van mezelf. Alleen echt hier en daar op me voorhoofd, wangen, kin, bovenlip. Mijn dermatologist heeft me dit aangeraden omdat niks anders hielp. Bij deze medicatie moet je een paar testen laten doen om te weten of je dit wel kan innemen. Een bloedtest en een zwangerschaptest, omdat je absoluut NIET zwanger m[lees meer...]ag raken tijdens de kuur. Nou, 2 dagen nadat ik was begonnen met de medicatie was ik erg moe. Ik wilde gaan slapen maar dat lukte ook niet. Ik had erg last van vermoeidheid. Je hebt geen energie om iets te doen of uberhaupt te lopen. Ik had beter de hele dag in bed gelegen dan te lopen. Ik raad dit echt niet aan. Ik ben zelf een persoon die geen bijwerkingen krijgt van een medicijn, maar bij deze dus wel. Ze hebben me 20mg gegeven, wat een hoge dosering is vindt ik voor nieuwe beginners. Dont do it.

05-03-2020 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Na jaren van alles geprobeerd te hebben moest dit het wonder middel zijn. Voor mij dus niet. Ik had heel erg hevige bijwerkingen. Heel mijn lijf zat onder de rode, droge en jeukende plekken. Ik had dagelijks bloedneuzen en was extreem somber. Na 3 maanden aan te hebben gerommeld begon mijn acne gelukkig wel minder te worden. Een week later moest ik op controle. Daar schrok[lees meer...] de arts van de staat van mijn huid en de bloedneuzen die maar bleven komen. Ik werd meteen terug gezet van 30mg naar 20mg. De bijwerkingen werden gelukkig iets minder maar de acne kwam ook weer helemaal terug. Ondertussen ben ik een half jaar dit middel aan het gebruiken. Ondertussen ben ik er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Mijn huid is sinds drie weken weer enorm slecht en de bijwerkingen zijn weer bijna net zo hevig als toen ik op 30mg zat. Ik hoor er veel goede verhalen over maar voor mij lijkt het helaas niets anders te doen als mijn huid nog slechter en droger te maken.

09-11-2019 | Vrouw | 18

12-06-2019 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Sinds februari (nu dus 4 maandan) slik ik Isotretinoïne. Ik slik dit voor de acne op mijn rug, borst en gezicht. In de eerste maand leek het minder te worden, maar nu na 4 maanden ben ik weer terug bij af. De acne op mijn rug wordt alsmaar pijnlijker en roder en op mijn borst blijft het hetzelfde. Het enige wat weg is zijn de enkele puistjes in mijn gezicht. Ik heb wel erg[lees meer...] veel littekens in mijn gezicht van de puistjes die er gezeten hebben. Heeft iemand tips hoe ik hier vanaf kan komen? Ondertussen al 3 keer naar de dermatoloog geweest en die vindt dat het goed gaat. Aanstaande maandag heb ik weer een afspraak en dan ga ik om een hogere dosis vragen. Verder heb ik amper last van bijwerkingen, alleen hele uitgedroogde lippen en inscheurde mondhoekjes. In de zon kan ik gewoon zitten zonder in te smeren. Ik drink af en toe alcohol (mijn dermatoloog heeft gezegd dat af en toe een glaasje prima kan). Ik hoop dat ik een hogere dosis mag gaan slikken en dat er dan wel verbetering optreed.

23-03-2019 | Man | 16
isotretinoine (60mg)

14-06-2018 | Man | 16
Acne/puistjes
Ik gebruik het iets langer dan een week. Ik krijg steeds meer last van puistjes. Ik krijg overal puistjes die ik eerder niet had en inderdaad droge lippen. Ik wil echt zo snel mogelijk af van de puistjes die ik eerst niet had. Heeft iemand misschien advies?

18-04-2018 | Vrouw | 45
Acne/puistjes
Van de één op de andere dag had ik wat pukkeltjes bij mijn mondhoek (koortslipachtig, maar was het niet. Daarna schoof het probleem elders in mijn gezicht en voor ik het wist had ik het in mijn hele gezicht. Ik ben 45 jaar en nooit van mijn leven met puistjes of acne te maken gehad. Mijn gezicht was dan ook altijd gaaf en geen vlek niks. Maar sinds 4 maanden wil ik niet ee[lees meer...]ns meer in de spiegel kijken, want ik herken mezelf niet eens meer terug. Na 3 keer bezoek te hebben gebracht aan de huisarts, ben ik doorverwerzen naar de dermatoloog. Ook daar een kuur van 6 weken gekregen en ipv beter werd het slechter, mijn gezicht was een slagveld. 3 weken geleden heb ik Isotretinoine voorgeschreven van de specialist en heb ik sindsdien onderhuidse ontstekingen die zo pijn doen en zitten er 5 a 6 dagen. Als ik denk dat ik resultaat zie, word ik de volgende wakker met weer een onderhuidse puist en dan zakt wederom de moed in mijn schoenen, want wanneer moet het dan gaan werken? Zelf heb ik GEEN bijwerkingen die door de meeste genoemd worden en dan vraag ik me af of dit wel de juiste middel is voor mij. Nu moet ik volgende week terug naar de specialist, want dan heb ik een maand geslikt en ja wat is wijsheid, doorgaan of stoppen want ik zie geen verbetering!!! Want ja laten we eerlijk zijn, het is troep wat je lichaam naar binnen krijg en ik weeg maar 47 kg en vraag ik me af hoeveel ik kan verdragen. Voor degene bij wie het wel helpt, fijn voor jullie dat het werkt. Ik zal me zeker weer melden als het bij mij ook het geval is, want ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt (tenminste ik wel:-() Met vriendelijke groet, Gina

08-12-2017 | Vrouw | 22
isotretinoine (40mg)
Acne/puistjes
Ik ben eind juli begonnen aan de pillen. In het begin zei iedereen wat is er met je gezicht gebeurd omdat het meer werd. Naderhand ging het iets beter. Ik heb geen acne maar meer van die witte bultjes op mijn wangen, kin en op mijn voorhoofd maar dan opvallende witte bultjes. Het zijn meer onderhuidse bultjs afgelopen maand heeft de dermatoloog ook differin gel erbij gesch[lees meer...]reven. Maar het die bultjes blijven maar. Ook ben ik 1 keer naar de huidtherapie geweest daar ging ze hem eruit halen met een naald. Ik ben nu klaar met mijn 5e maand.

18-06-2023 | Man | 29
Acne/puistjes
Sinds mijn 16e last van heftige acne over mijn gehele lijf. Van de haarlijn tot nek, rug, armen, achterwerk, liezen, borst en zelfs op de voeten. Enorme pijn en ongemak ervaren voor vele jaren. Een huisarts die mijn klachten niet serieus nam en het nog "puberpuistjes" noemde (inmiddels 29 jaar, moet voorbij zijn lijkt mij). Na veel zeuren en klagen en keer op keer bij d[lees meer...]e huisarts eindelijk doorverwezen naar de dermatoloog. Inmiddels 7 maanden aan dit medicijn (3 capsules van 20mg per dag) en het resultaat valt mij erg tegen. Nog dagelijks loop ik rond met enorme ontstekingen en pijn en mijn dermatoloog blijft benoemen dat het heus beter wordt. Soms gaat het goed en verdwijnen plekken voor 3 dagen, hierna komen ze weer terug en vaak veel groter en pijnlijker dan voor ik dit medicijn ging gebruiken. Ik merk dat ik er moedeloos van word en het belemmerd mijn leven en gevoel van vrijheid. Er is bekend dat soms een 2e kuur nodig is, ik vrees dat dit bij mij het geval gaat zijn. Vele reacties hier zijn positief, met na 3 maanden al geweldig resultaat, dit vind ik jaloersmakend zoals je zult begrijpen. Helaas heeft het voor mij een andere uitwerking en het voelt alsof ik de enige ben. Daarom dat ik mijn verhaal hier wil delen, voor diegene bij wie het ook niet loopt zoals gehoopt en alleen maar positieve ervaringen leest. Ik blijf hoop houden en het medicijn maar gebruiken zolang dit nog verantwoord is (gelukkig vallen de bijwerkingen los van droge lippen bij mij enorm mee).

18-05-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik heb 4 maanden isotretnoine geslikt. Na 10 jaar acne. Beste beslissing ooit. Ik begon met 10mg maar merkte geen verschil na een maand kreeg ik 30mg en dat heb ik 3 maanden geslikt. In de laatste maand ervaarde ik wel veel bijwerkingen maar niks was erger dan acne hebben. Kort na de kuur was mijn huid prachtig. Tot 2 maanden na het stoppen van de kuur toen kreeg ik weer l[lees meer...]angzamer hand acne. Het waren geen grote ontstekingen maar wel veel rode puisten en gesloten comodenen. Nu is het bijna zomer dus om nog een kuur te nemen in de zomer zie ik niet zitten. (aangezien je niet in de zon mag). Ik baal enorm dat de acne terug is gekomen na 2 maanden. En vraag me ook vooral af waarom.

14-06-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Momenteel gebruik ik isotretroine (per dag 40 mg). Het is nu mijn zevende maand en ik heb nog een maand te gaan. Langer dan 10 jaar last van acne. Ik had gedacht dat de bijwerkingen mee zouden vallen maar dat valt erg tegen. Aan het begin weinig bijwerkingen gehad (droge lippen, ogen en huid) maar met de tijd is dit erger geworden. Het is nu zo heftig (schaafwonden op mijn[lees meer...] armen en benen) dat ik heb besloten om even een paar dagen ermee te stoppen. Desondanks zal ik mijn behandeling afmaken. Helaas heb ik nog steeds last van acne en dit is niet minder geworden. Het positieve is wel weer dat mijn poriën kleiner zijn geworden en dat mijn huid niet meer zo vettig is. Het is belangrijk om veel water te drinken en je gezicht/lichaam elke dag in te smeren met een creme. Voor mijn gezicht heb ik lanettecreme gekregen. Voor de schaafwonden gebruik ik cetomacrogozalf FNA. Voor mijn lichaam gebruik ik biotherm (te koop bij douglas/ici paris).

01-05-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
In 2016 voor de periode van 6 maanden een kuur roaccutane ondergaan. Aanvankelijk werd de huid onrustiger, maar na de eerste maanden zag ik steeds meer vooruitgang. Mijn huid zag er daarna stralend uit op een manier die ik nooit heb gezien. De bijwerkingen waren echter groot. Ik ben een lenzendrager en kon zeker 4 maanden mijn lenzen niet in. Nog steeds, 3 jaar later onde[lees meer...]rvind ik hiervan de problemen. Ik heb speciale lenzen moeten aanschaffen. Daarnaast is de acne opnieuw in alle hevigheid teruggekomen. Een nieuwe kuur roaccutane wordt mij geadviseerd, maar ben erg terughoudend!