Ervaringen met Isotretinoine Capsules

isotretinoine

algemene droogte vermoeidheid spierpijn lage weerstand tegen alcohol hoofdpijn algemene zwakte dubbel zicht verminderd gezichtsvermogen droge lippen

Acne/puistjes (226 meningen)
Rosacea (3 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

20-07-2020 | Vrouw | 14
Acne/puistjes
Niks hielp bij me huisarts gegaan daar hielp ook niks aan de medicatie begonnen en het werd in het begin echt heel erg grote puisten met witte puntjes niet normaal ik wilde ermee stoppen maar goed dat ik er mee door ben gegaan. Vandaag gehoord dat ik mag stoppen na 6 maanden. Ik heb nog rode vlekken op mijn wangen maar dat trekt langzaam weg In der loop der tijd. Ik ben er[lees meer...] blij mee een aanrader.

25-05-2018 | Man | 14
Acne/puistjes
Ik had erg last van brandende, pijlijke en veel acne op mijn gezicht en rug. ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb veel verschillende medicijnen en pillen en kuuren gehad en geprobeerd. Maar dat helaas zonder goed resutlaat. Toen is mij dit medicijn aangeraden door mijn huisarts, voordat ik dit medicijn mocht gaan gebruiken moest ik veel vragen beantwoorden en testjes[lees meer...] zoen (zwangerschap test en bloedprikken) om te kijken of mijn lichaam hier aan toe was, toen heb ik toestemming gekregen om dit medicijn te gaan gebruiken en ben ik snel gaan opbouwen naar 30 mg per dag (3 capsules met 10 mg verdeeld over de dag) maar daarbij werden de bijwerking mij te heftig en ben ik snel weer gaan afbouwen naar 20 mg per dag, ik ben 2 weken geleden gestopt met de medicijnen en het bevalt mij eerlijk gezegd best wel zwaar, ik merk nu ik gestopt ben ik "puistjes/bultjes"op mijn voorhoofd krijg, ik hoop trouwens dat dit weer snel zal verdwijnen maar over het algemeen is mijn huid na de medicijnen kuur enorm verbeterd en daar heb ik de "last van de bijwerkingen"en alles wat ik er voorover heb gehad is het zeker waard geweest. (maar ik zou dit als "laatste optie" doen aangezien dit een zwaar medicijn is)

14-11-2020 | Man | 15
Acne/puistjes
beste mensen, Ik ben zelf 15 jaar en heb niet heel veel puisten van mezelf. Alleen echt hier en daar op me voorhoofd, wangen, kin, bovenlip. Mijn dermatologist heeft me dit aangeraden omdat niks anders hielp. Bij deze medicatie moet je een paar testen laten doen om te weten of je dit wel kan innemen. Een bloedtest en een zwangerschaptest, omdat je absoluut NIET zwanger m[lees meer...]ag raken tijdens de kuur. Nou, 2 dagen nadat ik was begonnen met de medicatie was ik erg moe. Ik wilde gaan slapen maar dat lukte ook niet. Ik had erg last van vermoeidheid. Je hebt geen energie om iets te doen of uberhaupt te lopen. Ik had beter de hele dag in bed gelegen dan te lopen. Ik raad dit echt niet aan. Ik ben zelf een persoon die geen bijwerkingen krijgt van een medicijn, maar bij deze dus wel. Ze hebben me 20mg gegeven, wat een hoge dosering is vindt ik voor nieuwe beginners. Dont do it.

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Isotrentinoine is een zwaar medicijn, weet waar je aanbegint. Op het begint werd mijn acnee erger daarna minder . De bijwerkingen wen je wel aan maar blijf je lippen insmeren en oogdruppels gebruiken. Ik ga naar de fysiotherapeut voor mijn rug pijn en ik neem massages. Je kan snel geïrriteerd worden , dat heb ik ook heel erg . Voor de rest kan je gewoon in de zon zitt[lees meer...]en , mijn huid verbrand niet sneller of wat dan ook. Ik raad het wel aan maar de bijwerkingen kunnen erg heftig zijn Drink genoeg water , smeer je gezicht in . Ik gebruik de hydraterende creme van Mediopics. Voor mijn lippen gebruik ik valseline , vooral voor het slapen gaan een dikke laag valseline en voor overdag gebruik ik ook wel is ciciplast levres , daar zit een olie basis in dus hydrateerd de lippen goed . Ik wens je succes !!!

06-07-2020 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik ben 16 en ik heb sinds mijn 11/12e last van hele heftige acnee. Helaas heb ik het pech al dat ik van me zelf al een gevoelige huid heb dus mijn huis reageert heftig op alles. Op mijn 12 ben ik naar de huisarts gegaan en daar heb ik meerdere cremetjes gekregen . Ik heb wel 5 cremes gekregen , 3 keer antibiotica en 1 keer pillen . Dit natuurlijk wel allemaal verdeelt [lees meer...]. Na dat allemaal , (3 jaar later). Was ik er echt helemaal klaar mee. Ik werd door gestuurd naar de dermatoloog en daar zagen ze al snel dat ik echt heftige acnee had wat niet weg gaat naar een paar makkelijke apotheek cremetjes . Daar kreeg ik isotrentinoine . Ik ben begonnen met 20mg , ik weeg 58 kilo . De hoeveelheid mg die je krijgt wordt bepaald meT behulp van je gewicht. Voor dat je begint ben je verplicht een bloed en leveronderzoek te doen en een zwangerschapstest. Als alles goed is mag je direct beginnen . Ik ben altijd gezond geweest en heb eigelijk nooit bijwerkingen gehad als ik iets slikte of gebruikte. Daardoor dacht ik dat ik geen bijwerkingen zou hebben bij het slikken van isotrentinoine. Nou dus wel... Na 4 dagen kreeg ik al echt heledroge lippen. Droge ogen , ik begon vaak wazig te zien . Na anderhalfweek begon de vermoeidheid , ik was echt altijd moe , ik had zo veel rugpijn , bloedneuzen , pijn aan mijn knieën en bovenbenen en heel erg stemmingswisselend . Ik voelde me niet goed, ik lag liever in bed dan dat ik iets deed en ik reageerde vaak al heel vel op mensen terwijl ik dat nooit zo snel al zou doen. Bij mij werd mijn huid er eerst onrustiger van , na 4 weken werd het minder . ( ik heb alleen acnee op mijn geziicht) Je kan gewoon in de zon zitten , met of zonder zonnebrand creme je merkt geen verschil. Maar nu ben ik dus op mijn 5e week en ik merk zeker verschil , volgende week ga ik naar de 30mg en hou ik dat aan. Merk je dat het teveel wordt neem dat gewoon even een pauze en slik een tijdje niet. Smeer je lippen goed in vooral de hoekjes . Smeer je hele lichaam in maar niet met een creme waar parfum in zit . Ik gebruik voor mijn gezicht een creme van Mediopics (de hydratede creme). Ik raad isotrentinoine aan maar hou er rekening mee dat je zware bijwerkingen kan hebben. Geef het ook aan aan je dermatoloog. Succes!

30-10-2019 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik heb al jaren last van heftige acne op zowel mijn gezicht, hals en rug. Ik was al meerdere keren langs de huisarts en apotheek geweest en had onder andere al adapaleen gel, antibiotica en benzylperoxide gekregen. Alle cremes en medicatie werkten onvoldoende, of hadden te veel en onprettige bijwerkingen. Later eindelijk doorverwezen naar de dermatoloog, die mij de opti[lees meer...]e om roaccutaan te slikken aanbood. De eerste maanden heel veel last van vele onprettige bijwerkingen. Ook moest ik maandelijks bloed laten prikken en veel check-ups doen. Na zo'n 4 maanden zag ik eindelijk echt verschil en na 6 maanden was mijn kuur afgelopen. Nu, bijna een jaar na het stoppen van de medicatie. Is mijn acne weer deels terug gekomen. Nooit zo erg als het ooit was, maar zeker aanwezig. Nogmaals langs de dermatoloog gegaan, die mij weer aanbood de kuur opnieuw te doen, weer zo'n 6 maanden lang. Hoewel ik zeker enthousiast was over het resultaat van de medicatie, zal ik deze kuur zeker niet opnieuw starten. De bijwerkingen wegen simpelweg niet op tegen het dubbel starten van de medicatie. Mijn acne is zeker vermindert en op veel plekken helemaal verdwenen, veel beter dan dit zal het voor mij waarschijnlijk niet worden.

23-03-2019 | Man | 16
isotretinoine (60mg)

14-06-2018 | Man | 16
Acne/puistjes
Ik gebruik het iets langer dan een week. Ik krijg steeds meer last van puistjes. Ik krijg overal puistjes die ik eerder niet had en inderdaad droge lippen. Ik wil echt zo snel mogelijk af van de puistjes die ik eerst niet had. Heeft iemand misschien advies?

14-01-2018 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik gebruik het medicijn sinds een maand. Merk dat mijn huid wel kwetsbaarder is dan anders. De acne is in het begin verergerd maar we blijven hoop houden. Bijwerking vallen tot nu toe nog mee, wel last van droge lippen en handen. Altijd vaseline op zak dus.

26-09-2021 | Vrouw | 17
isotretinoine (40mg)
Acne/puistjes
Sinds mijn 11de last gehad van matige acne. Omdat mijn moeder littekens wilde voorkomen zijn we naar de huisarts gegaan en kreeg ik een uitdrogende zalf voor geschreven. In 5 jaar heb ik verschillende uitdrogende zalfjes voorgeschreven gekregen, maar ze hielpen vrijwel niet. Sommige zalfjws hadden in het begin een werking, maar na een maand of twee kwamen al mijn puistjes [lees meer...]gewoon weer terug. 1 jaar geleden begonnen er opeens onderhuidse puistjes te ontstaan. Na 6 maanden er mee rond gelopen te hebben wilde ik toch langs de dokter om er naar te laten kijken. De dokter schreef een lichte antibiotica toe en adviseerden me om langs een schoonheidsspecialiste te gaan om me puistjes op een professionele manier uit te laten knijpen. Na 2 maanden antibiotica gebruikt te hebben zag ik nog geen verbeteringen, dus stuurde de huisarts me naar de dermatoloog. Daar werd me isotretinoine voorgeschreven. Ik begon met 30mg. Dat heb ik 1 maand gebruikt, daarna werd me dosis verhoogd naar 40mg. Ik ben nu bijna 3 maanden bezig met de medicijnen en het gaat al de goede kant op. De meeste ontstekingen zijn weg. Er zitten alleen nog een paar ontstekkingen op mijn kaaklijn. De medicijnen in combinatie met een schoonheidsspecialist is voor mij een hele fijne en goede combinatie. Ik raad het aan om het zelf ook eens te proberen.

06-04-2020 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik had vanaf dat ik 12 jaar was al last van acne en een vette huid. Toen ik 16 jaar werd, was mijn acne zo erg, dat mijn gezicht ontzettend veel pijn deed en mijn make up van mijn gezicht afsmolt. na alles geprobeerd te hebben van crèmes tot antibiotica, werd ik door verwezen naar de dermatoloog die met dit medicijn gaf. De eerste weken werd het heel erg. Mijn huid was nie[lees meer...]t normaal vet en puistjes werden groter en pijnlijker. Na ongeveer 2 maanden begon ik verschil te zien. Ik ben nu bijna 10 maanden met de kuur bezig. Moet nog ongeveer 2 maanden. (Ik heb i.v.m. mijn gewicht maar 20mg.) Mijn huid is droog, maar dit vind ik juist wel fijn. Mijn make up blijft tenminste de hele dag mooi zitten. Mijn haar wordt ook helemaal niet meer vet. Ik was het nu maar 1 keer per week! Ik ben lichtelijk ongerust over het blijvende resultaat. als ik reviews van anderen zie, valt me op dat acne en een vette huid in veel gevallen weer terug komt :( Ik hoop dat mijn huid gewoon blijft hoe het nu is.

10-01-2018 | Man | 17
Acne/puistjes
Dit is een reactie op de ervaring van de mevrouw die in december haar verhaal plaatste. Mijn zoon van 17 jaar neemt deze pillen voor zijn ernstige acne in het gezicht. Hij neemt echter slechts 1 capsule van 20mg per dag, en het resultaat was na enkele dagen al spectaculair. Sterk verminderde acne in het gezicht, de huid zag er direct veel beter uit. Hij is nog bezig aan[lees meer...] zijn kuur voor 3 maanden, we hopen dat het resultaat blijvend is. Daarna terug naar dermatoloog en eventueel nogmaals 3 maanden innemen. Als bijwerking heeft hij alleen last van extreem droge lippen. Met Labello's redt hij het niet, maar een tubetje lippencreme van de apotheek doet wonderen bij regelmatig gebruik. Voorlopig dus zeer tevreden over het medicijn.

05-02-2023 | Man | 18
Acne/puistjes
vanaf m'n 13e last van acne op gezicht maar met name gelaat/rug. Na jaren allerlei middeltjes gebruikt te hebben (o.a. benzoylperoxide) naar huisarts gegaan. direct gestart met antibiotica en tretinoine creme. na 7 maanden onvoldoende effect. vervolgens doorverwezen naar dermatoloog voor kuur isotretinoine. Effectiviteit: Zeer effectief; Na 2 maanden bijna geen nieuwe[lees meer...] ontstekingen meer gehad. Hoeveelheid bijwerkingen: In het begin alleen droge lippen en droge huid. In de winter ook bloedneus. Is goed te verhelpen met vaseline of lippenbalsem. Na 4 maanden gebruik last van moeheid, soms neerslachtig en geirriteerd. geen zin meer in dingen. Dit is vervelend, maar moet je gewoon goed in de gaten houden en erover praten. Niet voor jezelf houden als je dat merkt, dat heeft voor mij het beste gewerkt. Ernst bijwerkingen: De droge lippen en huid enz was te doen. De moeheid en overige psychische klachten waren wel vervelend, maar te overzien. Is tot nu toe nog te doen, maar eist wel een tol. Inname / gebruiksgemak: Makkelijk in te nemen capsules. Om er aan te komen wel regelmatig bloedprikken om leverwaarden te controleren. Voor mij als man minder restricties en minder controles ivm zwangerschsp bij vrouwen. Algehele tevredenheid: Zeer tevreden; Ik ben nu 5 maanden bezig met 40mg 1dd en ik zat met 3 maanden al op een voor mij perfect resultaat. Neem het nu langer in om terugkeer acne te voorkomen. Er zitten wat irritante bijwerkingen aan, maar ik zou het zo opnieuw doen, mocht het na enkele jaren terugkeren. Besefte me voorheen niet hoeveel impact dit had op m'n dagelijks leven (last bij omkleden kleedkamers en zwemmen met school). Mensen die zich hierin herkennen, zou ik echt aanraden deze medicatie met de huisarts/dermatoloog te bespreken.

09-03-2021 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
November vorig jaar begonnen op een redelijk lage dosis (30 mg per dag) en daar ook op gebleven omdat dat voor mijn lever het beste was. Het werd eerst wel een beetje erger, maar niet storend ofzo. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat die puisten er niet waren geweest zonder isotretinoine. In de derde maand merkte ik echt verbetering. Ik had nog nauwelijks puistjes en [lees meer...]als ik ze had waren ze binnen 2 dagen uitgedroogd. Ik vind het jammer dat mensen door alle horror verhalen worden bang gemaakt, omdat dit medicijn bij iedereen anders kan werken. Zo ben ik heel gevoelig en allergisch voor een hoop, maar reageert mijn lichaam hier niet slecht op. Mentaal merk ik er ook haast niks van, al merk ik wel dat ik de laatste tijd wat angstiger ben dan normaal (maar zeker niet depressief of suïcidaal zelfs). Bij twijfel zeg ik, overleg goed met je dermatoloog en probeer het. Ik kan mij totaal niet vinden in alle horrorverhalen die op het internet verteld worden. Sterker nog, ik merk niet eens dat ik het slik. Ohja en een voordeel: ik waste mn haar iedere dag, nu 2 keer per week!

09-11-2019 | Vrouw | 18

22-07-2019 | Man | 18
Acne/puistjes
Sinds dat ik 10 jaar ben heb ik al last van hevige acne (zit in de familie). Ik ben in Juli 2018 begonnen met Doxycycline, dit had helemaal geen effect, de acen werd zelfs alleen maar erger. Ik gebruik sinds Oktbober 2018 Isotretinoïne. De eerste 2 maanden zag ik niet heel veel verschil. Pas na 4/5 maanden kon ik echt heel erg duidelijk verschil zien. Alle acne op mijn ben[lees meer...]en, rug, borst was zo goed als weg. Op mijn gezicht zaten hier en daar nog wat plekjes maar dat is nu vooral nog rood en littekenweefsel. Als ik de medicijnen door blijf slikken zoals ik dat nu doe, is mijn gezicht aan het eind van dit jaar acne en litteken vrij.