dexamfetamine

Bij  ADHDX

ADD (56 meningen)

Grootschalige omzetting van een apotheekbereiding van dexamfetamine naar Amfexa

Bij een doorgeleverde bereiding maakt een apotheker een geneesmiddel zelf, en levert dat vervolgens aan andere apothekers. Voor deze geneesmiddelen is geen handelsvergunning afgegeven. Als een geneesmiddel een handelsvergunning heeft, betekent dat dat de kwaliteit, veiligheid en werkzaamheid van het geneesmiddel onafhankelijk getoetst is. Dat is bij een eigen bereiding door een apotheek dus niet zo. Deze geneesmiddelen zijn daarmee niet per se onveilig, maar er zitten wel meer risico's aan.

Bereidende apotheken voldoen niet aan voorwaarden bij doorlevering dexamfetamine. Voor een deel van de patiënten brengt het gebruik van Amfexa hogere kosten met zich mee dan het gebruik van een doorgeleverde bereiding. Dat realiseert de inspectie zich.

Inspectie gezondheidszorg en jeugd (23-01-2020)

24-07-2020 | Vrouw | 28
ADHD
Na overstappen op Amfexa ben ik erg depressief en onzeker geworden. Ik dacht dat het kwam door stress (was toevallig in de laatste weken van mijn thesis) en gaf mezelf de schuld. Het heeft me driekwart jaar gekost om erachter te komen dat ik geen nieuwe burn-out had, maar dat het door de overstap op Amfexa kwam. Dit medicijn werkt totaal niet zoals de magistraal bereide de[lees meer...]xamfetamine, en ik had zeer veel bijwerkingen.

16-07-2020 | Man | 30
ADHD
Kloppende stekende hoofdpijn na inname, stress, prikkelbaarheid

26-06-2020 | Vrouw | 40
ADHD
Gedwongen overstap naar Amfexa, wat minder goed werkt en nog al een breed scala van bijwerkingen heeft. Al met al, ongelovelijk dat men je dwingt iets te nemen dat duurder is en minder goed werkt. Ga met mijn huisarts in conclaaf over de bijwerkingen, omdat dit een onthoudbare situatie wordt.

15-06-2020 | Vrouw | 37
ADHD
Zoals vrijwel elke volwassene AD(H)D'er ben ook ik over moeten stappen van het merkloze dexamfetamine naar Amfexa. Mij was verteld dat dat niks uitmaakte omdat het feitelijk hetzelfde was, dus ik vond het prima. Maar de afgelopen weken werd ik echt helemaal knetter. Van manisch naar angstig naar agressief naar depressief naar ... pfft echt gruwelijk vermoeiend en mijn lijf[lees meer...] reageert er ook enorm heftig op. Maar ik had de link nog niet gelegd omdat, weet ik veel, er spelen ook wel wat dingen in mijn leven dus ik dacht dat zal het dan wel zijn of zoiets. TOT ik ervaringen las van anderen. Viel de hele handel ineens op z'n plek want dat was dus PRECIES hoe ik mij voelde. En dus ging ik terugrekenen en jawel het begon vanaf moment van overstappen. BE LA CHE LIJK beleid dit. Mensen die pilletjes slikken voor hun koppie slikken die niet voor niks. Echt misselijkmakend vind ik het hoe daarmee gerommeld wordt. Ook niet bepaald de meest geschikte club voor dat soort fratsen lijkt me. HEt wordt tijd dat er eens wat grote veranderingen komen in heel het ggz systeem. Op deze manier creëren ze juist psychische problemen. Man man man. Kan je net zo goed brand gaan lopen blussen met een vat kerosine.

15-06-2020 | Vrouw | 35
ADHD
Ik ben zeer ontevreden over de amfexa. Ik ervaar onrust en dat is niet de bedoeling. Voel mij opgefokt en gestrest

19-05-2020 | Man | 24
ADHD
Afgrijselijk middel wanneer je paraberk allergie hebt. Ik ben gevoeling voor Isomalt e953 waar nog onbekend van is hoeveel de adi is. Tevens staat in de bijsluiter dat het niet per se geschikt is voor volwassenen. Absurd dat dit de norm is, zodra ik mijn (gelukkig) uitgestelde deadline voor mijn bachelors haal ga ik hier een megaprobleem van maken.

17-05-2020 | Vrouw | 23

08-05-2020 | Vrouw | 25
ADHD
Gedwongen over moeten stappen van magistrale bereiding op Amfexa. Magistrale bereiding werkte perfect, effectief en zonder heftige bijwerkingen. Amfexa maakt een ander mens van je. Niet het effect dat je zoekt, juist een extra overvol hoofd, slapeloosheid, sombere gevoelens, chagrijnig, agressief en hoofdpijn. Ik begrijp niet waarom dit het geregistreerde middel is dat de [lees meer...]magistrale bereiding vervangt. Amfexa moet verboden worden!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum