Ervaringen met Methylfenidaat

methylfenidaat

angst somber voelen lusteloos verminderde cognitieve vaardigheden prikkelbaar vaak moeten plassen diarree wazig in het hoofd slechte lichaamsgeur acute hoofdpijn

ADHD (191 meningen)
ADD (166 meningen)
Syndroom van Asperger (6 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)

Concerta (484 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Amfexa (210 meningen)
Elvanse (150 meningen)

09-03-2019 | Man | 38
ADD
Sinds december 2018 aan het medicijn voor ADD: Man, 38 jaar Na veel gelezen te hebben op het internet, schijnt het medicijn een echte life changer te zijn zodra men met de medicatie start. Helaas heb ik dit gevoel echter nooit gehad. Wel is de concentratie sterk verbeterd om ergens aan te beginnen en het af te maken. Tevens heb ik nu een helicopter view op het werk, als[lees meer...] het gaat om actie / reactie. Ofwel, ik zie het gevolg van imput die ik in mijn werk stop. Ik heb een sales baan en ben me nu beter bewust van alle taken en de vervolgacties die ik kan verwachten. Bij navraag aan de specialist schijnt het voor ADHD wel een life changer te zijn in de vorm van rust.. niet alleen in het hoofd, maar ook in gedrag en druk zijn met je lichaam. Ik had te hoge verwachtingen.. Ik voel me dezelfde persoon. nog steeds wat introvert, maar wel zelfverzekerder aan het worden, Ik ben bereid vragen te beantwoorden via de site

12-12-2020 | Man | 39

12-12-2020 | Man | 39
methylfenidaat (36mg)

29-12-2019 | Vrouw | 39
Top!

02-08-2021 | Vrouw | 40
methylfenidaat (27mg)
ADD
Overstap naar Teva. Ondanks dat dit hetzelfde zou moeten werken als de methylfenidaat rt van Sandoz is dit voor mij absoluut niet het geval. Depressieve gevoelens en agressie. Iets wat eerder, met en zonder medicijnen, nooit was.

11-02-2021 | Vrouw | 40
methylfenidaat (5)
Autisme
Dit middel voorgeschreven gekregen om rust te krijgen in de chaos in mijn hoofd. En om overzicht te vergroten. Het middel werkte heel goed! Rustige gedachten en dat was heerlijk. Groot nadeel was dat het bij mij binnen 3 kwartier uitwerkte en ik me compleet voelde instorten. Hierdoor helaas moeten stoppen. Bij mijn zusje werkt het middel wel zo'n 3 uur en zij is er heel ge[lees meer...]lukkig mee.

12-09-2023 | Man | 41
methylfenidaat (54mg)
ADD
Afgelopen jaar add stempel gekregen. Nu gewend aan de medicatie. Stuk minder chaos en rust + overzicht. Minder vergeetachtigheid op de dag en veel minder prikkels. 25 jaar eerder moeten weten, maar dat is achteraf

01-05-2023 | Vrouw | 41
ADHD
Ik gebruik deze medicijnen voor mijn adhd en het maakt dat mijn weerzinsgevoel minder is en ik in actie kan komen. In het begin af en toe misselijkheidsvlagen en moeite met slapen, maar dit gaat weg. Het voelt alsof ik “aan” wordt gezet en dingen gaan daardoor makkelijker. Rookdrang wordt enorm vergroot. Het voelt wel “nep”. Kan niet goed uitleggen wat ik daarmee bedoel, m[lees meer...]aar energie in een pilletje ofzo.

18-11-2019 | Vrouw | 41
methylfenidaat (54mg)
ADD
Verlies van overzicht en planning op mijn dagelijkse taken, verlies van concentratie. Apathisch, onzeker en depressief. Verminderde eetlust, misselijkheid (korte tijd hartkloppingen). Ik ben ermee gestopt.

04-09-2019 | Vrouw | 41
Moeheid
Ik gebruik Ritalin omdat ik hypersomnolentie heb( overmatig slaperig) tenminste ben ik daar een aantal jaar geleden op getest. Door deze afwijking kreeg ik Ritalin voor overdag en in de nacht Zopiclon! Ja klinkt raar maar als je deze afwijking hebt is je slaap kwaliteit heel slecht, kom niet in rem dus daardoor altijd moe, nooit uitgerust en vreselijk dromen, Zopiclon nee[lees meer...]mt dat weg maar word je overdag weer slaperig en dat neemt de slaap weg! Kortom een cirkel wat ook nog s migraine uitlokt. Heb nu seroquel een paar keer gebruikt om te slapen omdat van Zopiclon je herinneringen weg vagen. Heb dit nu paar keer gebruikt maar slaap nu helemaal niet meer ti's net of ik zwaar stoned ben ogen branden zijn zwaar en droge mond maar slapen helaas dus voel me nog slechter! Kortom vraag me af of deze wel samen kunnen? Gr linda

19-08-2023 | Vrouw | 42
MS (multiple sclerose)
het heeft mijn filter grotendeels hersteld, ik heb “mijn eigen hoofd” terug. het mega. energielek in mijn hoofd is weg waardoor ik energie over heb voor het dagelijks leven. de mentale vermoeidheid is weg, ik wordt uitgerust wakker. de hersenmist is verdwenen. niet meer meerdere keren per dag overprikkeld. ik kan weer stilstaan!! ik kan weer gesprekken voeren! ik hoef [lees meer...]me niet meer door de dag heen te slepen… van af en toe een scherp momentje heb ik nu af en toe een zwak momentje. mijn lichaam kan meer als dat ik dacht. ik blijf ms houden dus vergeleken met leeftijdsgenoten (begin 40) stelt het niks voor.. maar voel me geen bejaarde meer, maar 60+. het is zo fijn ook eens verbetering te voelen! het merk maakt uit, lees het forum.

17-07-2023 | Vrouw | 42
methylfenidaat (2,5)
Syndroom van Asperger

27-01-2022 | Vrouw | 42
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Ik gebruik sinds een jaar Methylfenidaat 5mg vanwege ongespecificeerde ADHD/ADD en mijn leven is heel veel makkelijker geworden! Ik was altijd erg aan het hyperfocussen om me te concentreren, cijfers niet om te draaien, dingen niet kwijt te raken, alles te onthouden in chaos van input en daardoor had ik heel veel stress, in periodes uitend in woede aanvallen. Nu kan ik me [lees meer...]eigenlijk iets minder goed concentreren, maar wel veel makkelijker. Interessant is ook dat ik juist makkelijker in slaap val omdat mijn hoofd rustiger is. Ik gebruik dus maar 5mg, 4x per dag. Ik heb er speciaal om gevraagd want de startdosis zou 10mg zijn. Van 10mg krijg ik wat bijwerkingen en voelt het 'chemisch ' met 5mg heb ik er ook niet zo n last van als ik het eens vergeet of te laat inneem. Precies een randje rust en orde in de chaos om me veel beter te voelen.

08-04-2021 | Man | 42
methylfenidaat (36mg)
ADD
Pas op 40 jarige leeftijd diagnose gehad en met dit wonderspulletje begonnen. 36mg van het merk Sandoz. Oh wow, kan het leven ook zo zijn!? Ik heb nu genoeg aandacht om te kunnen genieten van bijvoorbeeld het lezen van een boek. Super! Echter, na twee jaar gebruik van dit merk, ging mijn apotheek over op het merk Teva. Hetzelfde spul, dezelfde hoeveelheid, maar een ande[lees meer...]r merk. Helaas bleek dat een regelrechte ramp. Ik werd er ziek van. Kreeg een pieptoon in mijn hoofd en pijn op mijn borst. Nu ga ik weer door het leven zonder. En ben ten einde raad.

20-08-2022 | Vrouw | 43
methylfenidaat (60mg)
Ik heb ADD en ADHD

12-11-2020 | Man | 43
methylfenidaat (40mg)
ADHD
Ondanks verschillende doseringen dezelfde bijwerkingen. Oncomfortabele rush na inname, hyperfocus bij elke dosering, hartkloppingen, bij uitwerken een terugslag, emotioneel onstabiel, overprikkeling, woedeaanvallen.