Methylfenidaat

methylfenidaat

ADHD (143 meningen)
ADD (129 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Syndroom van Asperger (3 meningen)
Depressie (1 mening)

Concerta (444 meningen)
Ritalin (376 meningen)
Dexamfetamine (344 meningen)
Medikinet (115 meningen)
Strattera (110 meningen)

12-04-2017

ADHD

Mijn dochter van 7 gebruikt dit medicijn en het helpt haar goed om haar hoofd beter te kunnen "ordenen" zoals ze zelf zegt.
20-06-2017

Syndroom van Asperger

de werking was goed maar tegen de uitwerktijd waren de rebounds vreselijk
02-04-2018

ADHD

ik ben begonnen met methylfenidaat voor een onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam. toen ik daarmee begon slikte ik nog maar 5 milligram. ik wou toen zo graag dat het werkte dat het voor mijn gevoel ook wel een beetje werkte, maar toen ik het een week slikte bleek al dat het niet goed werkte. toen zijn we na enig overleg overgestapt naar 10 mg. nu slik ik 12,5 mg en d[lees meer...]aar ben ik heel blij mee.
12-02-2019

ADHD

Nare bijwerkingen. Maarja wat moet ik anders doen. Zonder mijn pillen kan ik niet productief zijn of me concentreren, dus moet ik het er maar voor over hebben. ADHD wens ik niemand toe
14-06-2018

ADHD

Mijn zoon at de hele dag niet tot het medicijn was uitgewerkt.
14-06-2018

ADHD

Mijn zoon gebruikte eerst Methylfenidaat van het merk SANDOZ. Hier verloor hij zijn eetlust door. Nu hij hetzelfde product van het merk MYLAN RETARD gebruikt, is zijn eetlust weer terug. (Alleen jammer dat dit product slecht leverbaar is. Hierdoor moet hij 2 pilletjes van 27mg slikken, waardoor de kosten meer dan het dubbele zijn.
28-01-2019

ADD

Ik gebruik het nu al 2 jaar en het werkt voor mij heel goed. Ik heb wel veel bijwerkingen en dat is soms vervelend maar de voordelen zijn voor mij belangrijker. Het is soms moeilijk om in te plannen maar over het algemeen toch goed te gebruiken.
19-07-2018

ADHD

Dit medicijn werkte bij mij in periodes waar het prima werkte en periodes waar het een hel was om te slikken. Zelf werd ik er ook depressief van. Als je teveel bijwerkingen hebt raad ik je aan om niet te wachten om van medicatie te wisselen. Ik had dit veel eerder moeten doen.
03-05-2018

ADHD

Ik zelf ben een meisje van 16 die sinds kort de diagnose adhd heeft. Naja eerlijk gezegd wisten we het al veel langer maar dat ligt een beetje ingewikkeld! Op het moment zit ik op de 25 mg en dan 2 keer op een dag. Voorheen kon ik mij totaal niet functioneren op school. Ik heb een klas met 30 kinderen en dat maakte mij en de docenten helemaal gek. Maar toen ik aan de methy[lees meer...]lfenidaat begon had ik hele erge bijwerkingen maar gelukkig nam dat af. Ik raad het je wel aan maar het is bij ieder persoon anders!
05-03-2018

ADHD

De medicatie werkt bij mij 1 uur waardoor ik nog steeds veel last van mijn ADHD heb. In dat uur werkte ze wel perfect. Sinds eind Februari overgestapt naar methylfenidaat HCI Mylan Retard
10-10-2016

ADD

Er was geen verschil als ik mijn medicijnen had genomen of niet
05-08-2016

ADD

Man 17, begonnen na 2 jaar tijd van onderzoek naar gedragsproblemen en grote problematiek bij school. Helpt enorm met het dagelijks leven, van het goed kunnen voeren van een gesprek tot het maken van school opgaves. Negatieve bijwerkingen ; misselijkheid en hoofdpijn. Het heeft mij veel geholpen, maar je moet wel enorm opletten met de dosering. Te hoog en hoofdpijn is niet[lees meer...] te missen. Ook slapeloosheid kwam bij mij veel voor.
22-06-2016

ADD

Het helpt mij niet, het word wel vaak voorgeschreven, het helpt wel veel mensen, maar mij niet. Ik maak dan uit van een kleine groep adhd/add'ers waarbij het niet zo zeer een effect heeft. Ik begon met 10mg, maar ik had echt meteen alle bijwerkingen: diarree, koppijn, misselijkheid, hartkloppingen. Maar na 1 week was het wel voorbij. Later ben ik naar 12,5mg gegaan, maar [lees meer...]ik merkte er niet zo zeer iets van. Alles ging nog steeds door elkaar, ik kreeg alles nog steeds niet op orde. Toen naar 15mg gegaan, maar had toen, nu nog steeds (neem het medicijn sinds gister niet meer in) last van dat mijn hart raar doet, het voelt niet aan als hartkloppingen, het voelt heel eng aan in elk geval, misschien is dit omdat ik meteen ben gestopt met het medicijn en niet afgebouwd heb.. (geen idee????), maar ook toen ik op 15mg zat, toen voelde ik me heel somber en leeg, ik had nergens zin in, zelfs niet in dingen die ik leuk vind. Wel kon ik me iets beter concentreren op wat mensen zeggen. Maar als ik wat prikkels om me heen heb, lukt het niet.
27-05-2016

ADHD

Bij mij is ADHD geconstateerd en ik ben begonnen met het lichtelijk gebruiken van dexamfetamine. Tot dit medicijn niet meer vergoed werd. Ik moest overstappen naar een ander medicijn en mij werd Methylfenidaat Mylan voorgeschreven. Ik kreeg van een kennis te horen dat het middel veel beter werkte dan dexamfetamine bij hem, dus had ik er eerst een positief gevoel over. Ik w[lees meer...]as gelijk overgestapt naar dat medicijn en het ging de eerste dag goed. Ik had de perfecte werking voor mijn gevoel. Nog geen dag later en ik bleef de hele dag in bed liggen, zweterig en kortademig. Hartkloppingen en minder eetlust was ik al gewend, maar lang niet zo erg bij het gebruik van dit medicijn! Het was nog maar dag 2, dus bleef ik het gebruiken, met de hoop dat de bijwerkingen zullen verminderen en ik eraan zal wennen. Nu, 5 dagen later, ben ik de meest geirriteerde, boze en machteloze persoon geweest na tijden. Ik gebruik het nog maar een weekje, maar de bijwerkingen worden steeds erger. Ik ben sinds dien alleen bij het wakker worden mijn bed uit gegaan om wat te eten, gelijk weer naar boven gegaan en geen stap verder gezet. Ik heb dipjes en kan soms om niets in het huilen barsten. Belachelijk dit. Ik heb meningen van gebruikers gelezen en de meesten sluiten aan op mijn mening. Het is naar mijn mening een goedkoop namaakmedicijn, dat na zo veel negatieve reacties van gebruikers tóch nog verkrijgbaar is?! Daarentegen had ik bij het medicijn dexamfetamine maar een dosis van 2 medicijnen per 3 uur nodig en ik praatte met iedereen, reageerde minder impulsief, was ik creatiever, liefdevoller en zo kan ik verder gaan. Bij methylfenidaat Mylan kunnen mijn gevoelens zó omslaan, heb ik nergens meer zin in en ben ik veel agressiever dan ik in mijn hele leven ben geweest. Dit kan bij een ander persoon een positief effect geven, maar gebaseerd op meerdere meningen, vind ik het één en al rotzooi. Als je niet te genieten wilt zijn, moet je het zeker gebruiken.
21-02-2019

ADHD

ik werd er erg ziek van wat langere tijd aan hield en pas weg ging toen k stopte met het gebruik van methylfenidaat
14-01-2019

ADD

Werkt super goed! Zorgt ervoor dat ik alle prikkels beter kan onderscheiden en helpt met het prioriteiten stellen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum