methylfenidaat

Bij  ADHDX

ADD (160 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Syndroom van Asperger (4 meningen)

Concerta (476 meningen)
Dexamfetamine (421 meningen)
Ritalin (401 meningen)
Amfexa (208 meningen)
Medikinet (131 meningen)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

20-02-2023 | Vrouw | 52
ADHD
Kort maar krachtig slik al 22 Jr ritaline van sandoz maar omdat die niet meer verkrijgbaar zijn kreeg ik methylfenidaat van Teva nou dat is werkelijk troep het werkt voor geen meter Heb maandag een afspraak bij de dokter dat ik over ga naar dexamfetamine. Ben nog nooit zo somber en moe geweest en mensenschuw sinds ik die van Teva krijg wat een rotzooi is dat!

20-02-2023 | Vrouw | 52
ADHD
Sinds kort krijg ik methylfenidaat van het merk teva,daarvoor gebruikte ik ritalin van sandoz al 22 jaar maar die worden niet meer geleverd. Die ik nu krijg methylfenidaat van teva werkt totaal niet het is troep,ben somber sneller boos het werkt gewoon niet niks neem of kan ik onthouden als er tegen me gepraat word of snap het niet. Echt bagger! Ga over op de dexamfetime,[lees meer...] dan maar bij betalen. Dat met teva is geen leven.

18-12-2022 | Man | 60
ADHD
Merk Sandoz niet meer leverbaar. Krijg dan merk Mylan, hartkloppingen, duizelingen. Terug naar de apotheek, krijg om te proberen merk Pharma HCI 1a 10mg. In elke bijsluiter word geadviseerd NIET te gebruiken onder de 6 jaar en niet bij volwassenen???? Blijf de Pharma voorlopig gebruiken, en ga in overleg..

21-11-2022 | Man | 37
ADHD
Adhd combi add maarrrr inname is gewoon ruk, anfexa of tentin werkt gewoon beter intense rust en flow 4x10mg is gewoon onhandig en creëert rimmel, 1 pakje per week ☹️

15-11-2022 | Vrouw | 28
ADHD
Drie jaar lang dit medicijn gebruikt. In het begin last van geen eetlust. Dit trok na een half jaar weg. Helaas na 2,5 jaar last van angsten, diepe dalen en een onrustig gevoel. Ben weer terug naar de arts gegaan en ze gaan kijken of ze wat anders voor mij hebben omdat ik wel heel erg blij ben met dat het mijn concentratie verbeterd en dat ik daardoor goed kan studeren. He[lees meer...]laas worden de angstgevoelens zo heftig dat het mijn dagelijks leven belemmerd.

27-10-2022 | Vrouw | 54
ADHD
Helaas over gegaan op methyl van Teva omdat Sandoz het niet meer maakt. Teva werkt heel kort en zeker niet optimaal. Ook meer hoofspijn en hartkloppingen.

20-08-2022 | Vrouw | 43
methylfenidaat (60mg)
Ik heb ADD en ADHD

07-05-2022 | Man | 54
ADHD
Dit middel moest geprobeerd worden door de IZA zorgverzekering omdat dit goedkoper is dan concerta. Helaas is dit middel, net als de eerder verplicht opgelegde goedkopere medicijnen voorzien van veel bijwerkingen. Ik raad dit middel niet aan.

16-04-2022 | Vrouw | 38
ADHD
Ik gebruik 4x per dag 5mg tegen adhd klachten. Wat een rust in mijn hoofd, ik kan me beter concentreren. Ik erger me minder aan alle prikkels om me heen en heb minder snaaien behoefte gedurende de dag. De bijwerkingen vind ik goed te behappen, ik slaap ook wat beter .

27-01-2022 | Vrouw | 42
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Ik gebruik sinds een jaar Methylfenidaat 5mg vanwege ongespecificeerde ADHD/ADD en mijn leven is heel veel makkelijker geworden! Ik was altijd erg aan het hyperfocussen om me te concentreren, cijfers niet om te draaien, dingen niet kwijt te raken, alles te onthouden in chaos van input en daardoor had ik heel veel stress, in periodes uitend in woede aanvallen. Nu kan ik me [lees meer...]eigenlijk iets minder goed concentreren, maar wel veel makkelijker. Interessant is ook dat ik juist makkelijker in slaap val omdat mijn hoofd rustiger is. Ik gebruik dus maar 5mg, 4x per dag. Ik heb er speciaal om gevraagd want de startdosis zou 10mg zijn. Van 10mg krijg ik wat bijwerkingen en voelt het 'chemisch ' met 5mg heb ik er ook niet zo n last van als ik het eens vergeet of te laat inneem. Precies een randje rust en orde in de chaos om me veel beter te voelen.

19-11-2021 | Vrouw | 62
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Hyperactiviteit verergerde juist. Extreme hyperfocus. Verhoogde hartslag. Onrust nam toe. 3 innamemomenten zijn niet handig op een drukke werkdag.

18-10-2021 | Vrouw | 15
ADHD
vanaf mijn 7de levensjaar gebruik ik dit middel. In 8 jaar tijd geen psychiater meer gezien. Het heeft goed geholpen. Op het laatst zat ik op een dosis van 1 keer 54 mg en 1 keer 20 mg. Ik ben nu bijna 15 jaar en nu ontstaan al die heftige bijwerkingen. Ik ben nu gestopt en al de bijwerkingen zijn weg. Ik ben nu weer blij en vrolijk en heb geen depressieve gevoelens meer.

04-07-2021 | Vrouw | 37
ADHD
Vreselijk, bij andere fabrikanten prima en optimaal resultaat, bij Teva vreselijke bijwerking en eigenlijk geen werking voor wat het moet doen

25-06-2021 | Vrouw | 51
ADHD
Nu verplicht over op TEVA omdat dit nu het goedkoopste wordt ingekocht op advies zorgverzekeraar en regering het middel werkt niet en heeft erg veel nare bijwerkingen

25-06-2021 | Vrouw | 51
ADHD
van Sandoz 36 mg naar TEVA 36 mg wat een verschrikkelijke verandering Wat een heftige bijwerkingen de hele dag in een nare afwezige mist , waar je je juist helder en opgeruimd zou moeten voelen. Je emoties zijn onberekenbaar van je ineens verdrietig en depressief voelen , tot soms zelfs agressief . Blij en vrolijk zijn komt niet voor Je hoofd en handen werken ni[lees meer...]et samen , tel daar de mist en sombere gevoelens bij op en je hebt er dus helemaal niks aan het maakt je juist onzeker het verdwijnt ook niet na een aantal weken gebruik Zelf mij 20 jarige zoon wil dit medicijn niet meer innemen zo onstabiel voelt hij zich ervan Inmiddels ken ik mezelf niet meer en alles waar je het voor gebruikt valt weg

03-05-2021 | Man | 57
ADHD
Na een jaar Sandoz gaat de apotheek over op Teva. Vreselijk spul. Werk absoluut niet zoals de Sandoz variant.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (599) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (573) - Antibiotica - penicillines breedspectrum