ADHD (210 meningen)

Methylfenidaat (370 meningen)
Amfexa (207 meningen)
Medikinet (129 meningen)

Bojan Nikolik (07-12-2014)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

12-08-2015 | Vrouw | 18
ADD
Voel me 15 min. Blij en daarna steeds minder fijn. Ben misselijk en voel me down.

10-07-2015 | Man | 25
ADD
Hallo, kan iemand mij advies geven, dat zou ik erg fijn vinden. Ik heb na een lange en moeilijke tijd toch maar eindelijk toegegeven dat ik niet lekker in mijn vel zat en toen ben ik terecht gekomen bij een psycholoog, die dacht na een paar behandelingen aan ADD, angstoornis en autisme. Dit is vast gesteld en ik moest naar een psychiater. Deze heeft mij 7 juli 2015 methy[lees meer...]lfedinaat 10 mg 4x dgs voorgeschreven met zelf mogelijke ophoging naar 15 x 4 of 20 x 4. Nou merk ik vanaf dag 1 dat ik me verschrikkelijk high voel, net alsof ik een paar gram wiet in een korte tijd heb opgerookt. Ik staar als een gek, kan me echt maar op 1 ding concentreren en wordt juist minder productief en ik heb rond 12 uur een hele erge rebound, ik bleef normaal op tot een uur of 2 en nu heb ik al zware ogen rond een uur of 12 maar ik voel mij ook echt moe. Ook merk ik dat ik een rommelende buik heb, snel honger en vaak en ook diaree. Is dit allemaal normaal of moet ik toch maar eens contact opnemen?

06-07-2015 | Vrouw | 36
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Bij mij is Borderliner geconstateerd, ik kreeg methylfenidaat voorgeschreven. Bij inname kreeg ik het zo benauwd dat ik nauwelijks adem kreeg, ik voelde mij draaierig en angstig. Ik heb mijn huisarts gebeld, die zei het zijn bijwerkingen, ik ging door met inname. De benauwdheid bleef, ik merkte dat ik mij raar voelde in mijn hoofd alsof ik gek werd en de benauwdheid nam to[lees meer...]e. Ik ben ermee gestopt, ik vind die huisarts zelf gestoord, ik ben zelfs naar eerst hulp geweest wegens hartkloppingen en benauwdheid. Ik ga nou sporten en veel meer afleiding zoeken ook al voel ik mij vaak depressief.

29-06-2015 | Vrouw | 32
ADD
Ik heb ritalin 2 maanden gebruikt en werd hier heel vlak van was mijzelf niet meer. Kon niet goed slapen en had bijna geen eetlust meer. Het hielp wel om wat meer rust in mijn hoofd te krijgen. Maar ik vond de bijwerkingen te erg om er mee door te gaan.

22-04-2015 | Vrouw | 15
methylfenidaat (18mg)
ADD
Het is lang geleden dat ik dit medicijn heb gebruikt, zo'n 5 jaar, ik was toen 10 jaar, en heb het maar voor een paar maanden gebruikt, dus ik weet er niet veel meer van. Maar voor zover ik nog weet is me niks opgevallen of bijgestaan, dus ik zal er wel niet veel van hebben gemerkt, zowel bijwerkingen als effectiviteit.

14-04-2015 | Man | 24
ADD
Na 24 jaar chaos, drukte en depressies is pas geleden eindelijk ADD gediagnosticeerd. Ben er erg blij mee, want nu weet ik eindelijk wat er met mij aan de hand is. Sinds een aantal dagen gebruik ik dit medicijn en het gaat fantastisch. Heerlijk rustig gevoel in lichaam en geest. Nauwelijks tot geen bijwerkingen, alleen stuk minder eetlust. Dat vind ik niet erg want ik at [lees meer...]voorheen van stress veel te veel. Klusjes doen gaat makkelijker en kan me nu veel beter op 1 taak concentreren. Al mag het medicijn misschien niet goed zijn voor het lichaam e.d., zolang ik mij zo voel, blijf ik het slikken. Tevreden!

11-04-2015 | Vrouw | 29
ADHD
kreeg het omdat 10 dingen tegelijk deed en concentratie was zeer slecht en nu met de ritalin een stuk beter en durf me nu ook bloot gegeven in me mening en durf ook voor me zelf op te komen en voel me stuk beter. ben er erg tevreden over. maar krijg 10 mg maar moet 3 pillen over de heledag nemen dus dan is het toch 30 mg?

24-03-2015 | Vrouw | 33
ADD
Ritalin helpt goed om je iets beter te concentreren, maar het grote nadeel van Ritalin is dat je er een flinke rebound van krijgt. Daar werd ik erg zenuwachtig van. Nu met concerta 36mg is er bijna geen rebound en ik val nog steeds goed in slaap.

17-03-2015 | Man | 56
ADHD
Ik had de stille hoop dat het mijn heroine verslaving een positieve wending zou geven, dat gebeurde ook dat ik van dagelijks gebruik naar wekelijks tot eens in de maand ben gegaan. Daar staat wel tegenover dat ik ritalin snuif en snuif en snuif tot wel dertig a veertig tabletten per dag.waardoor ik ook nergens zin in heb. Niet meer instaat ben enig kontact te onderhoud[lees meer...]en me totaal van de wereld vervreemd voel. Terwijl ik een erg spontane vent was, die op zijn dertiende heroine tegen het lijf liep, Tot mijn ergernis is het gebruik van heroine de enige reden dat ik die dagen dan geen ritalin neem, en weer wat positiever tegen over het leven sta. Ik heb me creative ik totaal verloren door de ritalin dus hoog tijd om te stoppen zoals je leest van gaoot tot zombie gr Jaap

15-03-2015 | Vrouw | 36
ADHD
Ik kan met behulp van deze medicatie, dingen af krijgen, meer structuur aan brengen. omdat het niet verslavend is kan ik ook dagen hebben waarop er "niets hoeft", en ze dan ook niet neem.

08-03-2015 | Man | 11
methylfenidaat (36mg)
ik heb ervaring

05-03-2015 | Vrouw | 38
methylfenidaat (5)
ADHD
Ik kreeg maar een lage dosering van 5 mg voorgeschreven maar het leek wel of ik een zombie was geworden. Ik deed ineens veel langer over de dingen die ik normaal gesproken heel snel deed.

13-02-2015 | Vrouw | 9
ADD
Het betreft hier mijn dochter van 9 jaar en 30 kg licht. Ze is gediagnostiseerd met ADD en erge HSP. Daarbij / daardoor heeft ze erge last van "stress"-tics. Ze heeft nu na 1 week 2x 5 mg Ritalin geslikt zonder enige verandering een aantal dagen 2x 7,5 mg geslikt en ook hierbij geen veranderingen. Thuis niet op school niet....niks niet! En nu ???? Is het wel goed om het[lees meer...] nog een keer te laten verhogen of zou de diagnose misschien dan toch niet juist zijn ??? Als mama weet je het niet meer... de één zegt dit de ander zegt dat... het lukt je niet je kind te helpen... Wie heeft hier ervaring mee en heeft uiteindelijk toch een oplossing gevonden ???

23-01-2015 | Man | 31
ADD
In november is bij mij de diagnose ADD vastgesteld door een psycholoog van PsyQ. Sinds 7 januari gebruik ik Ritalin. Eerst een week 1 tablet per 4 uur, na een week 1 per 3 uur omdat de Ritalin dan uitgewerkt is. In het begin ben je overal op aan het letten, voel ik me beter? Ben ik scherper, meer geconcentreerd? Ik kon het niet goed inschatten. De bijwerkingen waren wel du[lees meer...]idelijk merkbaar. Af en toe hartkloppingen, misselijk en hoofdpijn. Na een week begon ik, met name 's avonds als de medicatie uitgewerkt was, erg veel last te krijgen van de rebound. Dit kwam echter niet overeen met de bijwerkingen zoals de arts mij vertelde. Ik ben echt kapot aan het eind van de dag. Daardoor nog chaotischer en zeer prikkelbaar. Heb ook enorme zweethanden en een droge mond. Sinds gisteren neem ik ook deel aan de groepssessies. De eerste sessie was interessant, vooral omdat je de situaties van je groepsgenoten zo herkend. Een aantal van hen gebruiken ook Ritalin. Zij ervaren het als zeer prettig. Zijn vrijer in hun hoofd, veel betere concentratie, kunnen meerdere dingen tegelijk doen, enz. Zij merkten het al na een paar dagen. Tot op heden merk ik alleen de bijwerkingen. Ik heb sterk het vermoeden dat Ritalin (of Methylfenidaat) niet werkt bij mij. Volgende week dinsdag heb ik een gesprek met mijn arts om de eerste 3 weken te evalueren. Zit persoonlijk niet te wachten op een verhoging van de dosis, maar wil eigenlijk overstappen op dexamfetamine. Heeft iemand hier ervaring mee of herkent iemand mijn verhaal? Wat hebben jullie gedaan om het op te lossen?

17-01-2015 | Vrouw | 50
ADHD
Ik lijd al jaren aan een chronische depressie, sinds 7 oktober 2014 is er bij mij ook ADHD vast gesteld. Ik was blij, dacht dat nu alle shit in mijn hoofd weg ging met medicatie. Ik kreeg dus Ritalin voor geschreven en de eerste 2 dagen zo een blij gevoel niet normaal en Rust in mijn Hoofd. Maar dat ging zo'n 2 /3 weken redelijk, maar niet meer dat blije gevoel. Ik werd we[lees meer...]er depressief en niet zo'n beetje ook, wat was ik boos altijd maar troep slikken denk je dat je het gevonden hebt dan dit weer. Het valt ook onder de Opium Wet en daar schopte ik ook tegen aan. Dus gestopt en overlegt met Psychiater, moest toch maar weer gaan slikken. Inmiddels slik ik ritalin nu 3 maanden en voel mij echt niet beter, veel Emoties komen los die ik jaren onderdrukt heb. Volgende week terug en goed gesprek met de arts want dit kan niet zo langer. Iemand misschien ook ervaring op deze manier? zou het graag horen.

19-12-2014 | Man | 22
ADD
In studententijd 1 jaar lang ritalin gebruikt ivm concentratieproblemen. Achteraf beelk de onderliggende oorzaak lyme ziekte en was ik na een jaar ritalin veranderd in een zombie met onherstelbare schade aan bloedvaten in hersenen en hersenen zelf/ Door het vernauwende effect van ritalin op de bloedvaten volgt er een dramatische reductie in bloedtoevoer naar o.a. de hersen[lees meer...]en, waardoor er latente encephelomacia is geconstateerd. Hier zit ik, 22j aar ex universitair student met waarschijnlijk permanente resterende klachten. Begin niet aan dit middel. Je hebt geen idee wat je met je je lichaam aandoet en welke sporen je achterlaat voor toekomstige hersenfuncties.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum