Ervaringen met Ritalin

Elvanse (148 meningen)

Bojan Nikolik (07-12-2014)

03-10-2016 | Vrouw | 46
Narcolepsie
In begin van jahaaa energie. maar na een paar jaar werd ik alleen maar zieker en dikker en meer vermoeid. Laat het zo zeggen, Heb pds aan overgehouden. Ritalin was bij deze dus uitgewerkt.

19-08-2016 | Man | 14
methylfenidaat (18mg)

26-07-2016 | Vrouw | 28

27-06-2016 | Vrouw | 18
ADD
Nadat ik pas op mijn 16 ben gediagnosticeerd met ADD begon ik met slikken van ritalin, zelf al concerta, dexamfetamine geprobeerd vanwege de bijwerkingen van ritalin maar helaas zonder succes. de ritalin blijft bij mij toch nog het beste werken. Momenteel vanwege de afnemende werking van de ritalin bezig (en omdat ik 8 pillen ritalin alleen al op een dag moet slikken) met [lees meer...]het uitproberen van atomoxitine.

30-05-2016 | Man | 11

24-05-2016 | Vrouw | 17
ADD
ik merkte er weinig van en veel bijwerkingen (hoofdpijn, slecht slapen, duizeligheid, droge mond).

03-05-2016 | Vrouw | 20
ADD
Voorgeschreven door kinderarts op 17 jarige leeftijd. had er veel baat bij op school. Door bijwerkingen nam ik het zelden in. Door mijn studie meer inzicht gekregen in medicatie en bijbehorende bijwerkingen. Besloten om ermee naar een arts te gaan. Sinds kort overgestapt op Concerta, minder bijwerkingen en stabieler.

26-04-2016 | Vrouw | 18
ADD
Door mijn zware vormen van ADD, was ik niet in staat om uit een boek te lezen zonder afgeleid te worden. Of met iemand in gesprek gaan zonder dat mijn gedachten ergens anders verdwaalden. Het normaal functioneren lukte niet zonder ritalin, vaak werd ik ontslagen van baantjes naar baantjes, en mijn schoolresultaten op het vmbo waren verschrikkelijk. Nadat ik op eigen initai[lees meer...]tief naar de psychiater ben geweest, heeft hij ADD geconstateerd. Na een half jaar ritalin te hebben gebruikt, kan ik optimaal concentreren en zit ik inmiddels op het vwo, en daarnaast heb ik een hele goede baan. Ik ben dankbaar dat ritalin mijn leven heeft gered.

26-04-2016 | Vrouw | 24
ADD
Ik heb dit medicijn geprobeerd, maar de bijwerkingen waren voor mij te erg. Een goede dosering was niet te vinden helaas. Maar gelukkig was dit in de fase dat ik samen met de psych aan het proberen was wat zou helpen. Ben daarom daarna overgegaan op Dexamfetamine en dat werkte voor mij heel erg veel beter gelukkig. Maar ik snap helemaal als dit middel voor iemand anders we[lees meer...]l werkt! Het was gewoon niet mijn middel. Het meeste last had ik van het zombie gevoel, ik was niet meer mezelf, welke dosering ik ook probeerde.

16-04-2016 | Vrouw | 16
ADHD
Vreselijke bijwerkingen, constant droge mond, drinken helpt niet. enorm afwezig, Geen eetlust, maagpijn, moe als t bijna uitwerkt, jezelf dwingen om te eten en als dat lukt bijna kotsen als je slikt. Na uitwerking ook nog eens: Chagrijnig, enorm druk. Kortom, geef dit niet aan je kind of jezelf helemaal als je je er zo van gaat voelen, mij is vertelt t te moeten nemen[lees meer...], echt idioot, voelde me vreselijk iedere dag opnieuw.

14-04-2016 | Vrouw | 48
ADD
De eerste drie maanden werkte Ritalin goed, toen over moeten stappen naar b-merk. Daardoor dosis verhoogd. Van verzekering moest ik weer over stappen naar andere fabrikant en werking bleef helemaal uit.

12-04-2016 | Man | 56
ADHD
Na verloop van tijd weinig resultaat, drukte nam weer toe.

15-03-2016 | Man | 34

09-02-2016 | Man | 16

20-01-2016 | Man | 35
ADHD
Ik heb in het verleden meerdere perioden Ritalin geslikt, en alhoewel het zeker ondersteuning gaf in het verminderen van ADHD gerelateerde klachten, waren de fysieke, maar ook mentale bijwerkingen zo sterk dat ik besloot om er mee te stoppen. Dan kwamen de ADHD klachten weer zodanig op de voorgrond dat er ook niet meer mee te leven was. Totdat mijn nieuwe psychiater mee is[lees meer...] gaan zoeken naar een middel wat me wel zou kunnen helpen. Dexamfetamine. Geen bijwerkingen, ook blijft mijn persoonlijkheid hetzelfde met alleen een randje meer rust in mijn lijf en geest.

14-01-2016 | Man | 25
methylfenidaat (10mg)
stemmen en een zeer gevaarlijk medicijn na verloop van tijd