Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

13-07-2012 | Vrouw | 37
desloratadine
Ik gebruik al jaren Aerius (begindatum weet ik niet)voor een aantal maanden in het jaar. Zoals we allemaal weten dat er bezuinigd moet worden, hebben ze besloten ook mij maar desloratadine te geven. Ik voel me sinsdien sloom, heb 's-avonds altijd last van jeukogen en gaat niet meer over na het slikken van het medicijn. 's-Ochtends wordt ik wakker met dikke vieze ogen die n[lees meer...]a het douchen gewoon weer verder gaan jeuken, als ik wakker wordt dan is het net of ik een strop rond mijn nek heb hangen... Ik kan binnenkort stoppen met mijn huidige medicatie voor astma. (al sinds mijn geboorte) Dat kan ik nu wel op mijn buik schrijven zonder Aerius! Volgens de apotheek is het hetzelfde middel! Ik ben er helemaal klaar mee en straks ga ik Aerius gewoon lekker zelf betalen!

30-05-2012 | Vrouw | 37
desloratadine
Ben nu weer sinds een paar dagen begonnen met Aerius slikken. Heb aan 1 tabl. per dag niet genoeg. Word gek van het gesnotter en de jeuk, en traanogen. Ben erg moe en kan niet slapen. Mijn lichaam is moe en wil rust maar kan niet slapen. vannacht was het 4 uur dat ik in slaap dommelde. Heb vanmorgen niets ingenomen. Hopelijk gaat het gauw regenen. Kan ik weer normaal sla[lees meer...]pen!!

29-08-2011 | Vrouw | 36
Huisstofallergie
Aerius helpt mij goed om niet de hele dag te niezen en te hoesten. Helpt ook om mijn ogen minder geirriteerd te laten zijn.

03-08-2013 | Man | 34
Hooikoorts
Ik begin ieder jaar in maart met het slikken van desloratadine en doe dat tot eind oktober. Voorheen was het Aerius, nu een vervangend middel. In tegenstelling tot veel mensen hier ervaar ik geen verschil met Aerius: het heeft bij mij altijd 3-4 weken nodig voordat het optimaal werkt. Dat was met Aerius zo en met het vervangend middel is dat niet anders.

16-07-2013 | Vrouw | 34
Misselijkheid
Helaas kreeg ik ook Desloratidine ipv de echte Aerius. Echt maanden tobben van misselijkheid tot steeds terugkerende diarree. ..... Na overleg apotheek de huisarts gevraagd de echte Arius weer voor te schrijven onder de noemer 'medische noodzaak' Gevolg; klachtenvrij en t medicijn wordt ook nog vergoed!

08-06-2012 | Vrouw | 34
desloratadine
Aerius hielp bij mij niet geheel tegen mijn klachten dus mijn allergoloog liet me overstappen naar Cetirizine. Maar Cetirizine heeft voor mij veel meer bijwerkingen dus ik overweeg nu (na 2 weken) weer terug te stappen. Aerius was niet perfect maar hielp wel iets (zonder Aerius had ik nog veel meer klachten), en Cetitizine lijkt ook niet perfect te helpen voor mij, dus dan[lees meer...] heb ik de bijwerkingen er niet voor over.

10-06-2014 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Helpt snel en hoeft alleen te worden genomen als je last hebt. Moeheid is wel een kleine bijwerking, maar dat ligt wellicht ook aan de hooikoorts zelf.

27-01-2013 | Man | 33
Astma
sinds juni 2012 gebruik ik Aerius tegen verschillende soorten allergieen gerelateerd aan astmatische klachten. Ik gebruik tevens Symbicort om de longen rustig te houden. Sinds enkele maanden kreeg ook ik te maken met de verhalen zoals ze op deze site vermeld staan en wel, de oorspronkelijke Aerius word door de zorgverzekering niet meer vergoed , wel een goedkopere varian[lees meer...]t en wel desloratadine actavis. Deze heb ik vorige week bij een herhalingsrecept bij de apotheek meegekregen. Nog geen dag later kreeg ik allerhande klachten, waaronder hoofdpijn, misselijk, duizelig , loom, nergens zin in, dikke opgezwollen keel, het voelde net of de griep aanstaande was. Voorheen had ik al geregeld op deze site gekeken en had dus bij de eerste inname van deze vervanger voor de vertrouwde Aerius al zo mn twijfels. maar goed ik heb ze 5 dagen geslikt, en ben toen een dag gestopt om te kijken of dit de klachten zou verminderen. Wat schetst mijn verbazing! nog geen dag later merkte ik dat de klachten aanmerkelijk minder waren geworden. Ik heb toen meteen kontakt gezocht met de huisarts. Ze zeiden dat de medicijnen gelijkwaardig waren en dat er geen verschil in de werking kan zitten. Nou ik heb wel andere ervaringen, en op deze site kun je er ook genoeg over lezen. Ik kon wel weer Aerius krijgen maar dan moest ik die zelf bekostigen. Dat heb ik dan maar gedaan. Na inname van de Aerius namen de klachten zienderogen af en voel me nu weer een stuk beter. Ik snap niet hoe het kan dat verzekeraars zo n goed middel als Aerius niet meer vergoeden en het slechte middel met veel bijwerkingen wel. De patient is de dupe van de bezuinigingen in de zorg. Ik schrijf dit verhaal op in de hoop dat medepatienten hier hun voordeel uit kunnen halen. Hopelijk word Aerius weer spoedig vergoed via de zorgverzekering.

30-08-2013 | Vrouw | 31
desloratadine
Mijn verhaal over de nieuwe goedkopere versie Actavis is heel positief, heb dit jaar niet een keer de speciale sunblok hoeven te smeren! Bij Aerius kreeg ik toch nog veel jeuk en overal rode bultjes (plakkaten noem ik ze liever, want het waren er zoveel!) Bij het nieuwe goedkopere middel heb ik het hele jaar niet 1 allergische reactie gekregen! Vind het jammer voor de mens[lees meer...]en waar het niet bij werkt en wens jullie veel sterkte toe!

19-06-2013 | Man | 30
Hooikoorts
Aerius was echt een topper, helaas krijg ik nu die goedkope rommel van actavis! Echt dramatische medicijnen,de klachten worden alleen maar erger! Schandalig dat de zorg hier voor kiest. Zo kan ik niet eens normaal werken, omdat ik alleen maar loop te snotteren en te tranen en last heb van jeukende ogen. Belachelijk!

08-06-2012 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Jeetje wat een verhalen, dacht weer eens dat het aan mij lag omdat ik allergisch ben en weer eens ergens niet tegen kon. Ik gebruik dit middel nu 1 week en ben dag of 2 later me zo rot gaan voelen. Nu een week later voel ik me echt rot, vreselijk moe, weer hoofdpijnen, duizelig en misselijk van de moeheid. Ik ga dus ook per direct stoppen met dit middel. Wat een rot spul,[lees meer...] althans voor de hooikoorts werkt het super goed, maar heb toch liever jeuk en irriterende ogen dan dat ik de godganse dag zo vreselijk moe ben. Dan maar weer op zoeknaar iets homeopathisch

09-08-2013 | Man | 29
desloratadine
Gebruik de aerius voor mijn allergische rhinitis, nou eerlijk is eerlijk, als ik het huismerk (desloratadine) gebruik van kruidvat en dan een half tablet daarvan, werkte beter dan de aerius. Nu ik actavis krijg, welk gewoon bij mij beter werkt dan de aerius gebruik ik deze voorlopig. Voor mensen waar het niet werkt, een tip gebruik anders die van kruidvat.Aerius nam ik lie[lees meer...]ver in de avond omdat ik minder bijwerkingen had hierdoor ipv ochtend. Ik gebruik het met nasonex spray.

20-02-2013 | Vrouw | 29
Concentratieproblemen
Mijn verstandelijk gehandicapte dochter van 29 gebruikt Dipiperon al vanaf haar 9e jaar, eerst kreeg ze druppels n.a.v. haar gewicht, later kreeg ze tabletten. Toen de druppels in toediening werden verhoogd namen ook de bijwerkingen van spiertrekkingen aan haar oogspieren toe, ze ging hemelen met haar ogen. Dit was echt heel naar voor haar en later heeft ze iets erbij gekr[lees meer...]egen,n.l Promethazine tableten voor de bijwerkingen. Helaas ook deze had nare bijwerkingen (bloedarmoede)Nu heeft ze sinds 3 jaar Aerius, Ook deze heeft weer bijwerkingen (o.a. hoofdpijn) Al met al wordt je hier niet vrolijk van. Ze heeft jaren heel veel Dipiperon geslikt (120 mg ) Nu gelukkig nog maar 40 mg per dag, maar we overwegen wel om in de toekomst nog wat af te bouwen en dan mogelijk te stoppen met beide medicijnen. Alleen is dan de vraag of de ongecontroleerde spiertrekkingen van de Dipiperon niet blijvend zullen zijn vanwege het langdurige gebruik. Eigenlijk hadden we nooit aan deze medicijnen moeten beginnen, maar toen wisten we niet wat de oorzaak was van haar slaap en gedragsproblemen. Nu zijn we inmiddels heel wat wijzer geworden.

09-05-2012 | Man | 29
desloratadine
Wat word je suf van dit spul, heb het een aantal dagen gebruikt en voelde me net een coffeeshop bewoner. Walgelijk spul, zal het dan ook nooit meer gebruiken, dan maar kuchen en kriebelhoest. (RED; tekst iets gewijzigd ivm taalgebruik)

20-09-2011 | Man | 29
desloratadine
Allergieën, oa grassen, eik, weegbree, bijvoet, huismijt, honden, katten, cavia's, konijnen
De pillen werken uitstekend om de allergische reactie tegen te gaan, ook hoofdpijn vanwege de allergieën. Na een paar dagen echt geen last meer. Vermoeidheid leek in het begin mee te vallen, maar na een week of twee sloeg de vermoeidheid toch toe. Gewone nachten van 8 uur waren echt veel te kort. Ook hoofdpijn en behoorlijke concentratieproblemen. Nu, na anderhalve week ge[lees meer...]stopt te zijn met de inname, is de vermoeidheid weg, hoofdpijn verdwenen. In combinatie met Amasys gebruikt. Nu gebruik ik alleen nog de neusspray, maar in penibele situaties heb ik die pillen echt nodig... Toch maar op zoek naar een alternatief, wellicht homeopatisch..

24-07-2012 | Vrouw | 28
Huisstofallergie
Ik kreeg rond mijn twintigste veel last van astma-aanvallen en niesbuien die steeds erger werden. Ik moest overal van niesen en had jeukende ogen. Eerst heeft mijn huisarts me salbutamol gegeven voor de astma, maar omdat mijn andere klachten niet dagelijks voortkwamen, deed hij er verder weinig mee,maar we gingen het in de gaten houden. Na een aantal maanden werden mijn er[lees meer...]ger en ik had niesbuien van die wel uren konden duren. Ik kon mijn haar niet meer los, want dat veroorzaakte weer een niesaanval. Ik wreef heel mijn gezicht open van de jeuk, vooral de ogen. Toen heb ik een bloedtest laten doen waar huisstof allergie uitkwam. Mijn doktor schreef Aerius voor en na een paar dagen was deze ellende over. Ik had maar van een bijwerking last en dat waren hoofdpijnen. Maar deze nam ik op de koop toe,want hiervoor kun je weer paracetamol of iets dergelijk slikken.