Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (126 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (60 meningen)

25-03-2013

Allergie

Ik ervaar veel hoofdpijn sinds ik dit middel gebruik. Deze site is niet de juiste plaats om je klachten te uiten dat is volgens mijn bij de fabrikant en onze regering. deze site doet naar mijn weten niks met onze informatie. (RED: gelukkig kunnen wij zeggen dat we wel degelijk in de gaten houden wat er gebeurt, en als er genoeg ervaringen zijn, dan kunnen we het goed o[lees meer...]nderzoeken. De resultaten daarvan komen bij registratie-instanties, bij de artsen en/of apothekers of fabrikanten).
06-07-2012

Aerius (desloratadine)

Ik gebruik het tegen jeuk, veroorzaakt door netelroos. Het helpt wel tegen de jeuk, maar deze antihistaminca veroorzaakt enorme vermoeidheid en een licht gevoel in het hoofd. Ook ben ik er behoorlijk wat kilo's van aangekomen. Ben er eigenlijk niet echt tevreden over!
21-04-2015

Allergische reactie

24-07-2014

Allergie

Ook een ander merk gekregen (Teva Pharma) dan Aerius en de effectieviteit is inderdaad een stuk minder. Na weken slikken nog steeds tranende ogen en veel, heel veel niezen. Om gek van te worden soms. Gelukkig 's-nachts niet. Nu gevraagd om Aerius terug te krijgen, zal me lukken ook al moet ik ervoor bijbetalen.
09-09-2012

Hooikoorts

Ik heb ook al vanaf mijn tienerjaren problemen met allergieen, verschillende soorten medicatie gehad en operatie's ondergaan aan neus, niets doeltreffend tot ik de Aerius ging gebruiken...., dat helpt echt! maar nu ben ik weer bij af, neusloop. niezen, traanogen, benauwd niet fit. Ik denk dat de klachten weer terug zijn doordat ik de Aerius niet meer gebruik ( wordt niet [lees meer...]meer vergoed door de Menzis ) nu de Actavis Desloratadine 5mg gebruik. Nou deze werkt dus niet!
03-06-2013

Allergie

Heb al mn hele leven allergie. Aerius was mn redding. We hebben dieren. En die gaan echt niet weg. Echter nu zijn er nieuwe regels. Goedkopere vervangende medicijnen. Werken voor geen meter. Kan beter in de kelder gaan wonen. Apotheek doet heel vervelend. Zorgverzekering VGZ ook. Nu slik ik niks meer. Dike neus - rode ogen - hoesten - jeuk - geen lucht etc etc. [lees meer...] Net Verzekeraar gebeld. Waardeloos. Actavis Desloratadine 5mg , werkt niet Desloratadine ratiopharm 5mg werkt niet Heb geen leven meer. Kan beter met mond neus kapje gaan lopen.
20-08-2011

Allergie tav katten,huisstof

Ik gebruik aerius alleen als ik ergens ben waar katten zijn, of veel huisstof. Vroeger had ik dan binnen een uur niesbuien, zeer kortademig, opgezwollen ogen en tong. Als ik een tabletje Aerius slik ( op tijd of als zich al symptomen voordoen) heb ik helemaal nergens last van.Ik heb geen idee of ik bijwerkingen heb. Maar die wegen niet op tegen het feit dat ik nu in een o[lees meer...]mgeving kan logeren waar ik anders nooit zou kunnen zijn. Voor mij een prima hulpmiddel dus!
29-05-2013

Hooikoorts

Toen ik berichten op het forum las, ging er een lichtje branden.... Sinds de Aerius tabletten niet meer door de apotheek verstrekt worden, heb ook ik meer klachten. Ben zelfs gaan kuchen/hoesten wat ik eerst niet deed. Huisarts heeft nu Aerius oplostabletten voorgeschreven. Van het goedkopere vervangende middel zijn er geen oplostabletten, dus apotheek moet wel Aerius gev[lees meer...]en. Misschien een tip voor anderen?
15-08-2012

Allergie

Nu gaat dit over aerius, hoop dat ze ook als aerius in de handel zijn, hier mijn verhaal, na aerius, Xyzal, Zaditen, cetirizine, telfast, alles hielp een week, dan voel je je als god in Frankrijk, maar wist ik niet, hartslag vloog enorm omhoog, zo hoog, lag in rust in een sneltrein, gelukkig wist ik veel, zeiden zowel de kno-arts als longarts, stoppen, dat kan we[lees meer...]l, wat dan, allergieen zo ernstig, nogmaals proberen, kreeg plots van alle merken een ander merk, dan denk je nog het zal wel, nou ziek ervan, nog meer uitslag, misselijk, juist hart op hol, drama compleet, nu dan de kenacort a 40, wat een verademing, na jaren van ellende en zoeken van een pilletje, met toch ernstige bijwerkingen, die toch echt onderschat worden, als mijn huisarts al zei, niks werkt he, dochterlief ook, van pil naar pil, niks hielp, beiden alles op bloedprikjes ernstig allergisch, alles, sorry, maar vraag je huisarts eens naar kenacort a 40 injectie in bil, echt dat werkt, zonder bijwerkingen, kan geen pilletje meer zien, laat staan slikken en dan beweren dat de noem het B merken werken, fout, nog ernstiger ziek, nu hoop ik toch in 2012 aerius te krijgen na mijn spuiten kenacort a 40 injecties, ga ervoor duimen, al vrees ik nu na dit alles gelezen te hebben, wil het nogmaals gaan proberen, lees nooit hartklachten, kijk uit, staat in alle bijsluiters, overleg met mijn huisarts, of ze het erbij wil zetten op receptje Sterkte allemaal
08-05-2013

Hooikoorts

De ervaringen met de slechte vervanging voor Aerius gelezen hebbende, wil ik nog het volgende toevoegen. Met uw recept kunt u ook in Duitsland en België uw medicijnen krijgen bij elke apotheek! Gewoon even bellen wat het kost (meestal veel goedkoper dan in Nederland, want de Nederlandse apothekers zijn de duurste van Europa!). Uw recept is overal geldig nl. en u bent besl[lees meer...]ist niet afhankelijk van uw ""eigen"" apotheek zoals ze u graag willen laten geloven.
01-05-2013

Allergie

Al jaren gebruik ik aerius voor mijn allergie. Door het nieuwe geneesmiddelen-vergoeding systeem krijg ik net als iedere Nederlander een goedkoper alternatief momenteel activas. Het viel mij op dat het middel niet leek te werken. Terwijl er volgens de apotheker dezelfde werkzame stof in zit. Ik kauw de tablet nu fijn voordat ik hem doorslik en heb het gevoel dat het dan[lees meer...] beter werkt. Misschien een tip voor anderen.
05-11-2012

Allergie

Ik gebruik al jaren Aerius en ondanks de bijwerkingen helpt het wel. De bijwerkingen zijn bij mij in hoofdzaak slecht kunnen slapen en neerslachtigheid. Sinds een paar maanden heb ik ook zo'n vervangend middel gekregen. Mijn astma is erger geworden en daarnaast heb ik nu veel meer bloedneuzen. Na het lezen van al deze verhalen stop ik een tijdje met de medicijnen om te kij[lees meer...]ken hoe het gaat. Ook ga ik nog even met mijn huisarts praten.
30-06-2016

Allergie

Fijn middel, waar je niet suf van wordt, zoals andere medicijnen die ik heb gebruikt. Soms breekt de allergie wel door de medicatie heen, maar over het algemeen houdt hij m onder controle.
12-05-2015

Hooikoorts

ik werd er na een dag of drie, enorm suf van en kon alleen nog maar slapen. Ik had het gevoel mezelf kwijt te zijn. Ik ben een actieve ADHD'er zonder medicijn gebruik. Dit medicijn is nog erger dan de kwaal.
07-11-2011

30-03-2013

Allergie

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid aerius voor mijn allergie en daarbij astma medicatie.Juli vorig jaar kreeg ik desloratadine van Rathiopharm wat een narigheid na 2 dagen zo beroerd erg benauwd constant een loopneus en vreselijke jeuk.Naar de huisarts die me weer aerius gaf en de klachten verdwenen.Nu kreeg ik laatst te horen dat aerius niet meer vergoed wordt te[lees meer...]nzij de huisarts een machtiging schrijft.Huisarts heeft dit gedaan voor me maar helaas afgekeurd door de apotheker mijn klachten waren niet erg genoeg.Optie zelf de aerius betalen.Nu heb ik desloratadine van actavis om uit te proberen helaas ook van deze bijwerkingen zoals benauwd,loopneus en duizelig.Er zit niets anders op dan dat ik zelf de aerius maar moet gaan betalen.Bezuinigen oke maar toch niet ten koste van iemands gezondheid? Het middel is nog erger dan de kwaal.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum