Allergie (55 meningen)
Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

12-06-2013 | Man | 32
Hooikoorts
Sinds ik dit gebruik heb ik geen klachten meer. Daarvoor wel: overal jeuk, gehemelte, oren, armen. De enige bijwerking is misschien dat ik er beter door slaap.

09-04-2016 | Vrouw | 33
cetirizine (5)
Allergie
Ik werd er suf van. Niet handig! Meer eetlust! Humeurig, hoofdpijn terwijl ik dat nooit heb! gewoon niet fijn!

07-02-2013 | Vrouw | 33
Hooikoorts
ik gebruik dit middel al jaren en bevalt me prima.laatst griep gehad en middel niet ingenomen. na 2 dagen merkbaar door niesbuien, droge neus en harde korsten in neus

01-03-2019 | Vrouw | 34
Verkoudheid
Al jaren ben ik bijna de hele winter af en aan verkouden. Toen ik me weer heel naar voelde, dit middel geprobeerd. Na één pilletje was de verkoudheid de volgende ochtend nagenoeg verdwenen, alleen nog een wat dichte neus. En slápen dat ik ervan doe, heerlijk! Ik neem nu soms nog een half pilletje, neem dat rond 18:00, ik slaap dan heel diep en goed.

07-08-2017 | Vrouw | 34
cetirizine (1mg/ml)
Allergie
Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. Ik neem het altijd voor het slapen gaan in omdat dat de vermoeidheid minder erg zou maken, hier merk ik niks van helaas. Het pilletje is wel erg effectief tegen de allergie.

07-06-2012 | Vrouw | 34
Allergie
Ik heb een tijd dagelijks Aerius geslikt met alleen in het begin wat vermoeidheid als bijwerking, omdat ik door het medicijn heen klachten hield ben ik overgestapt naar Cetirizine, wat volgens mijn allergoloog beter was. Ik ben nu bijna 2 weken bezig en overweeg weer te stoppen. Heb ondanks medicijn een flinke allergische reactie gehad op aardbei, en heb veel bijwerkingen.[lees meer...] De eerste week diarree en buikpijn, duizeligheid, rare waarneming van de wereld (alles leek dof/ver), heel moe, chagerijnig. In de 2e week kreeg ik meer energie en levenslust maar ben nog steeds behoorlijk moe. Als dit zo blijft stap ik terug naar Aerius.

08-04-2020 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Het middel gebruikte ik voor hooikoorts . Ik werd binnen 10 minuten Suf en kon ik lekker slapen dit was de eerste 2 weken zo .. vanaf die 2 weken werkte het als drugs ik kon slecht in slaap komen .. en ook werdt ik wakker na 1-2 uur slaap en kon dan niet meer in slaap komen .: met als gevolg opgejaagd zijn . Ben met dit middel gestopt

29-08-2011 | Vrouw | 36
Huisstofmijtallergie
Werd er extreem moe van en viel boven mijn computer op kantoor in slaap, ongeacht het tijdstip waarop ik het innam. Ben er na iets meer dan veertien dagen mee gestopt, omdat het niet meer te doen was.

11-04-2014 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Word heel moe wakker, Werkt afdoende, nog steeds veel last van hooikoorts, meerdere aanvallen per dag. Ook icm druppels en spray. Ik weet vrijwel zeker dat dit medicijn de oorzaak is van mijn angstdromen maar kan daar weinig 'bewijs' voor vinden op het web.

25-11-2012 | Vrouw | 38
Hooikoorts
voor de hooikoorts help die goed, maar ik raad het mensen echt geheel af. je wordt er dood en dood moe van zelfs, al na het innemen van 1 tablet. laat mij maar niezen en snuiten, het is een ramp om je eigen de hele tijd moe te voelen. je slaap en wordt wakker en ben meteen weer moe, nee ik vind het een slecht medicijn.

26-02-2014 | Vrouw | 39
Netelroos
Ik gebruik cetirizine nu een paar jaar voor chronische netelroos (galbulten/urticaria). Het middel helpt, af en toe breken mijn jeukplekken er door heen, maar over het algemeen onderdrukt de cetirizine ze afdoende. In het begin veel last van slaap gehad, maar ik neem ze nu elke avond rond etenstijd, en die moeheidsklachten zijn min of meer verdwenen. Echter, ik merk dat ik[lees meer...] de laatste maanden steeds moeilijker uit mijn woorden kom, moet zoeken naar woorden (vaak het gevoel dat het woord op het puntje van m'n tong ligt, maar het komt er dan even niet uit). Herkent iemand dit? Ik zit er nu zwaar over te denken om de allergoloog om een ander middel te vragen, maar weet het nog niet zeker, omdat alle medicijnen bijwerkingen geven.

17-04-2012 | Vrouw | 39
Astma
Heb al vanaf Jan 2011 jeuk over mijn hele lichaam en ze kunnen niet vinden waar het aan ligt of vandaan komt.gebruik nu cetrizine en ranitidine en sinds 4 weken helemaal van de jeuk af.Alleen de bijwerkingen zijn soms niet leuk.Suf,moe zo maar in slaap vallen.Maar ja dat heb ik er wel voor over,alles beter dan de jeuk.

15-03-2017 | Man | 40
Allergische reactie
Ben het beginnen innemen na enkele aanvallen van netelroos en terugkerende loopneus en jeuk. Deze symptomen zijn sindsdien veel beter onder controle. Neem het in wanneer de symptomen zich voordoen.

22-08-2016 | Vrouw | 40
cetirizine (10mg)
Ik slik het tegen histamine intolerantie. Lieve mensen het belast je nieren zoiezo. Die moetje ook blijven reinigen twee a drie keer per jaar. Brandnetel thee of solidago thee of zuurbase dieet of speciaal rein suppletie die nieren mee nemen. Max 6 weken per keer. Dan zal waarschijnlijk verdwijnen bij het stoppen. En tip! Een lekkende darm kan hooikoorts allergie intoleran[lees meer...]tie geven! L glutamine/ weerstand omhoog soja vermijden en nog meer! Ga opzoek! Er zijn oplossingen

16-12-2015 | Vrouw | 40
Allergie
Tegen o.m. zonne-allergie gebruikte ik ruim een jaar tot redelijke tevredenheid Cetirizinetabletten. Plots kreeg ik er huiduitslag van. Ik was er allergisch voor geworden.

19-01-2013 | Vrouw | 40
Hooikoorts
Al vanaf mijn jeugd hooikoorts. Van alles geprobeerd zoals spuiten, homeopatisch geneesmiddelen. Ceterezine heeft mijn lente en zomer periode in positieve zin veranderd.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum