Allergie (55 meningen)
Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

22-04-2018 | Man | 56
Hooikoorts
helpt de laatste jaren minder en minderen hopeloos op zoek naar iets anders want nu met de explosie van berkenpollen (drievoud van max vorig jaar) loop ik steeds met tranende ogen en een neus die binnenin voelt alsof hij open is

24-08-2017 | Vrouw | 74
Benauwdheid
2 oude katten die nu gelukkig weer bij mijn zoon wonen. Huiskamer gedweild, deuren opengezet! 1 bestraalde borst wat ook schade aan de long veroorzaakt.

10-04-2016 | Man | 64
Allergie
Ik heb vooral last van niesbuien door pollen en kortademigheid. Cetrizine is wel effectief, maar de bijwerkingen (vermoeidheid, slaapverwekkend en soms ook niet goed meer uit m'n woorden kunnen komen) zijn ronduit vervelend. Ik gebruik nu uitsluitend Zandu balm tegen het niezen en bij jeukende ogen oogdruppels tegen rode ogen. Een klein beetje balm smeer ik bij en net in d[lees meer...]e neusopeningen zodra ik een niesbui voel opkomen en direct is de neiging om te niezen verdwenen en het middel geeft bovendien direct en langdurig lucht. Het effect houdt uren aan. Zandu is een middel uit India en heeft een zeer sterke menthol lucht. Bij mij helpt Vicks (ook menthol) onvoldoende. Zandu helpt elke keer. Ik koop de balm in Rotterdam voor slechts een paar euro.

06-07-2015 | Vrouw | 53
cetirizine (10mg)
Wordt er super moe van en ben niet te genieten! Vergeet dingen. Neem het tegen insectenbeten. Daar helpt het wel voor. Ben blij als ik kan stoppen.

01-06-2015 | Vrouw | 57
Hooikoorts
Vroeg mee beginnen, al voordat er pollen in de lucht zijn.

10-03-2015 | Man | 72
Allergie
Veel last van allergie/hooikoorts. Cetirizine helpt geweldig maar krijg hevige en langdurige hoofdpijn van dit middel. Kortom, helaas niet te gebruiken :((

11-04-2014 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Word heel moe wakker, Werkt afdoende, nog steeds veel last van hooikoorts, meerdere aanvallen per dag. Ook icm druppels en spray. Ik weet vrijwel zeker dat dit medicijn de oorzaak is van mijn angstdromen maar kan daar weinig 'bewijs' voor vinden op het web.

14-03-2014 | Man | 62
Allergie
Ik heb een half jaar lang cetizirine tabletten ingenomen tegen eczeem en jeuk. Ze hielpen inderdaad wat. Maar de bijwerkingen waren ernstig: mijn geheugen ging steeds meer achteruit. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt. Mijn geheugen is sindsdien weer wat hersteld. Maar het echte herstel kwam pas nadat ik begonnen was met magnesiumsupplementen.

20-01-2013 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
hallo. Ik gebruik nou ongeveer 1 week al de cetirizine. ik hou heel erg vocht vast, maar ben al 3 dagen ongesteld. Normaal heel zwaar, maar nou heb ik lichte bloedingen. ik was iemand die wel 10-15 keer naar de wc ging en nu maar twee a drie keer. Is dit normaal?

25-11-2012 | Vrouw | 38
Hooikoorts
voor de hooikoorts help die goed, maar ik raad het mensen echt geheel af. je wordt er dood en dood moe van zelfs, al na het innemen van 1 tablet. laat mij maar niezen en snuiten, het is een ramp om je eigen de hele tijd moe te voelen. je slaap en wordt wakker en ben meteen weer moe, nee ik vind het een slecht medicijn.

07-05-2012 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Het goede is je kan dit in de helft verdelen , het slechte is je kan er hoofd pijn van hebben en een gespannen hoofd + je kan je moeilijk concentreren je zou overal willen slapen ! Zelfs op je werk ! Je kan wel beter ademhalen voor een tijdje En je hebt steeds dorst of droge mond en bij het opstaan een zere keel , Na het drinken gaat dit over

29-08-2011 | Vrouw | 36
Huisstofmijtallergie
Werd er extreem moe van en viel boven mijn computer op kantoor in slaap, ongeacht het tijdstip waarop ik het innam. Ben er na iets meer dan veertien dagen mee gestopt, omdat het niet meer te doen was.

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Jeuk, urthicaria / atopisch eczeem, ondraaglijk sterke jeuk, hele lichaam, vooral s nachts

08-04-2020 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Het middel gebruikte ik voor hooikoorts . Ik werd binnen 10 minuten Suf en kon ik lekker slapen dit was de eerste 2 weken zo .. vanaf die 2 weken werkte het als drugs ik kon slecht in slaap komen .. en ook werdt ik wakker na 1-2 uur slaap en kon dan niet meer in slaap komen .: met als gevolg opgejaagd zijn . Ben met dit middel gestopt

11-11-2019 | Vrouw | 24
Allergie
Ik ben allergisch voor pollen, huisstofmijt en slik dit al jaren. Alleen ik heb de afgelopen dagen geprobeerd te stoppen, maar dan krijg ik enorme jeuk wat ondragelijk is. Alsof het van binnen uit komt, nu toch maar weer begonnen en hopelijk trekt de jeuk snel weg. Mocht u gevoelig zijn voor dit soort klachten, begin dan niet aan deze pil!

23-05-2018 | Vrouw | 43
Allergie
Cetirizine werkt top als het gaat om het tegengaan van allergische reacties (in mijn geval graspollen). Minder jeuk en minder niezen. Maar die slaperigheid! Dat is dermate vervelend dat ik deze bijwerking net zo vervelend vind als de kwaal zelf. Ik kan de dag amper doorkomen. Ik gebruik cetirizine dan ook alleen op de dagen dat de hooikoorts echt niet te harden is, anders [lees meer...]niet. Van loratadine word ik minder slaperig, op 'normale' dagen gebruik ik dit liever.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum