Ervaringen met Emesafene

meclozine/pyridoxine

Zwangerschap (15 meningen)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)

11-01-2023 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Misselijkheid door de zwangerschap. Al vanaf week 3 veel aan het overgeven, in week 8 al begonnen met de Emesafene (2x daags zetpil) Het haalde de scherpe randjes er vanaf maar bleef misselijk en spugen. (-7kilo) Na 2x ziekenhuis opname met vochtinfuus, op moeten hogen naar 4x daags. Momenteel een week vrij zonder spugen. Dus dacht ga afbouwen naar 3x daags. 2 dagen ge[lees meer...]probeerd, meteen weer veel kokhalzen en het gevoel hebben continue te moeten spugen. Ben inmiddels 15 weken + 4, maar ik kan echt nog niet zonder. Nog steeds vaak gevoel van misselijk zijn, maar niet meer hoeven kokhalzen en spugen. Wel sinds gebruik erg vermoeid. En na ophoging van de medicatie helemaal geen energie meer om dingen te doen.

08-01-2023 | Vrouw | 31
Misselijkheid
Heel de dag zeeziek gevoel door zwangerschap. Eerste zwangerschap emesafene geprobeerd maar weinig effect. Nu tweede zwangerschap weer geprobeerd en gelukkig toch een effect! Aan te reden om dus opnieuw te proberen! Als huisarts de pillen niet mee wil geven kan je zonder recept suprimal kopen. Heeft dezelfde werkzame stoffen op een vitamine na.

01-03-2020 | Vrouw | 37
Misselijkheid
Vanaf 6 weken zwangerschap was ik continue misselijk. Ik kon nog wel eten binnenhouden maar het maakte me wanhopig en ik kon niet langer meer voor mijn kinderen zorgen en werken. Na één telefoontje met de huisarts kreeg ik Emesafene tabletten voorgeschreven. Ik begon met 1 tablet in de avond, maar al snel opgehoogd naar 1,5 tablet (ze zijn deelbaar) en toen naar 2 per 24u.[lees meer...] Wat een uitkomst! Ik voelde me meteen een ander mens. Op sommige momenten nog wel enige misselijkheid maar goed te doen. Dit is mijn vierde zwangerschap en ik had nog nooit gehoord van Emesafene. Ik begrijp niet waarom dit medicijn niet veel vaker wordt geadviseerd aan vrouwen met zwangerschapsmisselijkheid. Wat wordt er nog veel onnodig geploeterd. Dit medicijn kan zo veel verlichting geven, is veilig in gebruik en de bijwerkingen vielen bij mij enorm mee. Soms werd ik er wat suf van, maar dit kan ook ‘gewoon’ door de zwangerschap zijn gekomen.

19-11-2019 | Vrouw | 35
Misselijkheid
Sinds de 6e week van mijn zwangerschap erg misselijk de hele dag door. Nu deze tabletten en veel minder misselijk. Ik lig nog steeds de hele dag, maar het is beter te doen en ik slaap er lekker door waardoor de tijd wat sneller gaat. Hopelijk worden de bijwerkingen van de vermoeidheid snel minder.

27-04-2019 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Vanaf week 6 van mijn zwangerschap bijna 24/7 misselijk en regelmatig overgeven. Vanaf week 13 werd dit alleen nog maar erger. In week 14 huisarts gebeld en emesafene voorgeschreven gekregen. 1 tablet voor het slapen gaan werkte perfect! De misselijkheid was niet volledig over (kwam zo rond de middag, als het medicijn uit begon te werken, weer wat terug) maar vele malen mi[lees meer...]nder en ik heb geen enkele keer meer overgegeven. Geen bijwerkingen ervaren. Nu bijna 16 weken zwanger en weer gestopt met de emesafene en tot nu toe voel ik me gelukkig prima.

24-04-2018 | Vrouw | 40
Misselijkheid
Was vanaf week 6 misselijk en het werd elke week erger. In week 16 in het ziekenhuis beland met een kapotte maag (van al het braken) en uitdrogingsverschijnselen. In combinatie met vocht en vitamines via het infuus kreeg ik de zetpil-variant (en een maagbeschermer) en ik wou dat ik deze eerder had ontdekt! Ik blijf het voorlopig slikken. De misselijk is niet helemaal weg ([lees meer...]vooral na een drukke dag komt het terug) maar de klachten zijn zeker veel minder en ik heb sindsdien niet meer overgegeven.

03-11-2017 | Vrouw | 37
Misselijkheid
Ik was erg misselijk van mijn zwangerschap en heb van de huisarts een doosje met 30 stuks gekregen. Eentje gebruikt nu ruim een dag geleden en heb nergens meer last van. Kan dat?? Dat is toch vreemd!!

22-08-2017 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Bij mij helpen ze helemaal niks. De misselijkheid en het overgeven worden juist 2 keer zo erg! Bij mijn eerste zwangerschap was ik er al mee gestopt, en nu stop ik er ook weer mee!

27-03-2017 | Vrouw | 33
Misselijkheid
I.v.m. zwangerschapsmisselijkheid nu 5 dagen in gebruik. Onderdrukt de misselijkheid en ik geef niet over. Als de pillen zijn uitgewerkt, word ik wel weer misselijk. Ben er ontzettend suf van, maar dat was ik ook al van de zwangerschap, dus of dat door de Emesafene komt kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik kan weer eten en drinken en heb het gevoel dat ik weer wat meer con[lees meer...]trole over mijn lichaam en de dag heb. Heb nog niet het gevoel dat ik kan werken, maar verdraag het allemaal een stuk beter!

16-05-2015 | Vrouw | 40
Misselijkheid
Heb tijdens zwangerschap na week aan infuus van week 9 tot week 30 (?) emesafene geslikt. Werkte goed, kon anders niets en moest dan weer terug nr ziekenhuis. Maar direct na bevalling kreeg ik uitslag aan handen en voeten. Stond als bijwerking in bijsluiter. maar kwam dus later pas uit. Dokters (h)erkenden dit niet. Dachten eerst aan virus later aan bacterie. Liep half ja[lees meer...]ar later bij dermatoloog met open voet. Denk aub bij uitslag aan handen en voeten aan emesafene, Dit kan een hoop leed besparen!

21-02-2015 | Vrouw | 31
Misselijkheid
Ik slik deze nu al 11 dagen ivm de misselijkheid tijdens mijn zwangerschap.. in 1 woord SUPER.. ik heb het eerst uitgesteld omdat ik de ervaringen had gelezen van anderen en was daardoor een beetje bang voor nare bijwerkingen.. maar ben alleen moe maar dat was ik sowieso al.. en de eerste nacht dat ik wat bijwerkingen te hebben maar denk dat ik me die heb ingebeeld want er[lees meer...]na nergens last meer van gehad.. ik wou dat ik er eerder mee was begonnen.. ik slik 1 tablet voor het slapen gaan net nadat ik wat gegeten heb.. en ik heb nergens meer last van.. en ik was echt de hele dag misselijk/spugen/niks kunnen ruiken of eten.. ik moet nu gaan testen of ik genoeg heb gehad met deze kuur..