Ervaringen met Polaramine

Hooikoorts (25 meningen)
Allergie (24 meningen)

10-07-2021 | Man | 59
Hooikoorts
Beste hooikoortspatiënten, Laatste keer was ik vergeten te melden waar ik polaramine kan verkrijgen....bij deze in de Franse webshop. Succes, Marc (Red. : Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en [lees meer...]aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

18-05-2021 | Man | 58
Hooikoorts
Beste, Goed nieuws...ik heb afgelopen week wederom polaramine online aangekocht. Het pakketje komt steeds perfect terecht, reeds 5 jaar koop ik op dezelfde plaats dit geneesmiddel. Veel succes en weinig last van de graspollen gewenst, Marc

14-07-2019 | Vrouw | 79
dexchloorfeniramine (2mg)
Een geweldig medicijn Ik was nooit moe en kon er goed Slapen

07-11-2018 | Man | 38
Netelroos
Ik gebruikte dit middel al 35 jaar tegen netelroos, wat ik 1-2 keer per jaar krijg. Afgelopen jaren weinig last van gehad maar vanochtend was het weer zo ver en heb ik mijn laatste tabletje genomen. Na nu net gelezen te hebben dat het niet meer op de markt is heb ik via Google een apotheek in Frankrijk gevonden die het nog verkoopt, (..), voor de mensen die gewoon dit fij[lees meer...]ne middel wel willen blijven gebruiken.

09-08-2018 | Man | 49
Hooikoorts
neem enkel een tablet wanneer ik acuut last krijg van hooikoorts (berk, gras). In periodes met veel pollen 1x 's ochtend en 1x 's avonds. De bijwerkingen voor zover die er zijn vallen in het niet vergeleken bij een niet behandelde hooikoorts aanval.

26-05-2018 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Al zolang ik me kan herinneren (eind jaren 70) gebruik ik polaramine: voorheen in 2 repetabs per etmaal. Tegenwoordig is de heftigheid van de hooikoorts - na zo'n 40 jaar- iets verminderd en gebruik ik iets meer dan 2 mg. polaramine (=1 1/4 tablet) als er een aanval is/dreigt, soms nog een 2e of 3e keer in een etmaal. Helaas, HELAAS, is het middel in Nederland uit de hande[lees meer...]l genomen (schandalig!) en moest ik andere middelen proberen. Met als resultaat: of het werkt niet of ik slaap de hele dag ervan. Lang leve internet: tot nu toe kon ik het in Frankrijk of Spanje bestellen! Ik hoop hevig dat ze het daar niet ook uit de handel gaan halen, want het is bij mij het enige middel gebleken dat echt afdoende werkt.

17-06-2017 | Man | 71
dexchloorfeniramine (2mg)
Toen het nog verkrijgbaar was hielp het geweldig. Helaas niet meer verkrijgbaar

12-10-2016 | Vrouw | 75
dexchloorfeniramine (2mg)
Sinds 1982 voorgeschreven van mijn specialist en was van mijn jeuk af. Wat was ik blij!!! Van zeer grote tevredenheid tot zeer grote ergernis kan ik het sinds een half jaar niet meer krijgen... uit de handel genomen... zo heet dat tegenwoordig!! Gewoon niet meer verkrijgbaar!! Ik vind dat schandalig, zoveel mensen hadden daar profijt van en dan ineens ...Stop ... Niet leve[lees meer...]rbaar meer... Ik heb daarna als vervanging van Polaramine Fexofenadine HCI gekregen, maar daar dat is voor mij geen probaat middel of met andere woorden. het helpt niet, doet mij niets... Wanneer oh wanneer kan ik POLARAMINE terug zien?! Help Help!

10-08-2016 | Man | 68
Allergische reactie
Vooral in voorjaar en bij harde wind in de zomer, pollenallergie. Bij gebruik wasmiddelen, shampo's en geurversterkte zepen (en vaak combinatie met huisstof) zelfde verhaal, de combinatie van beiden leidt tot "ernstige ongemakken", d.w.z. zo erge neus en ogenloop dat het bed dient te worden opgezocht. s'-Avonds maximale ongemakken, s'-Ochtends weer opgeknapt. Door een ha[lees meer...]lve (1mg) of een heel polaraminetabletje weer helemaal de oude na 2 uurtjes. Neem ze dus preventief, alleen indien nodig, met deze 1/2 of hele doses. ECHTER uit de handel, heb apotheken in Portugal en Spanje waar mogelijk bezocht, tijdens vakanties. Dus kleine voorraad waar ik zuinig op ben. Zou graag zien dat dit medicijn weer kan worden voorgeschreven of aangeschaft. Heb veel (40 jaar) ervaring met daarna Zyrtec, Xyzal of Levocetericine, deze modernere medicijnen werken veel minder effectief. Er zijn in binnen- en buitenland veel apotheekbezoekers die om poleramine vragen, dus Pharma-industrie ?....

14-05-2016 | Vrouw | 54
Hooikoorts
Al sinds mijn 15 e slik ik indien nodig polaramine. Ook de repetabs wel gebruikt om de nacht zonder geproest door te komen. Ook voor twee van mijn kinderen is dit het enige medicijn dat blijkt te werken. Nu is het helaas niet meer verkrijgbaar, en de voorraad raakte op. Ik vond hier gelukkig het adres van een spaanse apotheek die het nog verkoopt. Hopelijk is zijn voo[lees meer...]rraad nog niet op.

17-04-2016 | Vrouw | 49
Hooikoorts
Een uitmuntend middel tegen hooikoorts. Helpt direct en geen enkele klacht of bijwerking en dat al voor mij voor ruim 30jaar. Helaas wordt het niet meer gemaakt. Vind dit erg jammer omdat er tot nu toe geen middel is die voor mij werkt. Of teveel bijwerkingen heeft en niet alle klachten van hooikoorts wegnemen. Hoe kan het nou uit de handel gehaald worden? We betalen mee[lees meer...]r dan voldoende aan zorgverzekering?

17-03-2016 | Man | 89
dexchloorfeniramine (2mg)
Het door mij opgegeven email-adres van FARMACIADELSOL in Spanje is blijkbaar niet juist. De site vindt u onder farmaciadelsol

17-03-2016 | Man | 89
dexchloorfeniramine (2mg)
ik heb ze van farmaciadelsol

26-10-2015 | Vrouw | 60
Allergische reactie
Met het niet meer eten van voedingsmiddelen die smaakversterkers E 621-625 bevatten en een aantal specifieke voedingsmiddelen waar ik gevoelig ben, heb ik toch soms opeens een allergische reactie met vreselijke jeuk in oren, neus, keel en ogen en een loopneus gepaard met niezen. Polaramine repetabs met vertraagde afgifte was echt ideaal. 1 tablet en ik was de hele dag klac[lees meer...]htenvrij. Met de 2mg tabletten was dat al lastiger. Ik heb tot op heden geen middel gevonden dat zo goed en snel werkt. Ik hoop dat er weer repetabs op de markt komen.

16-10-2015 | Man | 88
dexchloorfeniramine (2mg)
Beste mensen, Ook ik heb jarenlang polaramine met succes gebruikt totdat het in Nederland uit de handel werd genomen. Ik ben op het Internet gaan zoeken en vond een apotheek in Spanje die het verkoopt. Doe er uw voordeel mee. Succes! Willem

11-10-2015 | Man | 69
Astma
Zolang het er was met veel succes gebruikt tot het uit de handel werd genomen. Heb nu als alternatief promethazine gekregen. Dit werkt veel minder en langzamer, ik hoop dat Bayer snel polaramine gaat maken.