Ervaringen met Polaramine

Hooikoorts (25 meningen)
Allergie (24 meningen)

20-04-2015 | Man | 76
Hooikoorts
Ik heb altijd goede resultaten met dit medicijn, volgens mijn apotheek is dit uit de handel genomen. Krijg nu fexofenadine. Geen resultaat! Is polaramine werkelijk uit de handel genomen?

17-04-2015 | Man | 62
Jeuk
Ik gebruik het misschien al meer dan 40 jaar incidenteel en bij periodes tegen (nachtelijke) jeuk. Prima spul, half tabletje voor het slapen gaan, nooit 's ochtends duf en rustige slaap gehad. Machteloze boosheid voel ik, dat men dit zo maar van de markt haalt. In het verleden ook andere middelen geprobeerd zonder succes. En nu maar zoeken naar iets anders.

27-03-2015 | Vrouw | 45
dexchloorfeniramine (2mg)
Ik gebruik dit middel al jaren. Eerder de repetabs van 6mg werkte perfect, maar werd opeens uit de handel gehaald. Toen over op 2 tabletten per dag (1's morgens 1 's avonds), werkte op zich ook wel goed. Nu wordt ook dit middel uit de handel genomen! Een ramp voor mij, want ik reageer niet goed op nieuwere allergiemedicatie. Heb ondertussen alle varianten al uitgeprobeerd,[lees meer...] maar geen enkel ander medicijn onderdrukt mijn allergische reacties. Daarnaast krijg ik veel meer last van mijn astma, waardoor ik weer meer astma medicatie nodig heb. Hierdoor moet ik stoppen met mijn betablokkers wat weer tot gevolg heeft dat ik weer voortdurend migraineaanvallen krijg! Een ramp dus!

24-03-2015 | Vrouw | 58
dexchloorfeniramine (2mg)
Ongeveer 48 jaar polaramine gebruikt. Zowel de 6 als de 2 mg. De 6 mg. is al een tijdje uit de handel. Nu ook de 2 mg. Een ramp. Het hele jaar door gebruik ik de 2 mg 2 x per dag, vanwege mijn allergie. Nu zoekende naar een alternatief. Op proef momenteel promethazine (omdat het vergelijkbaar is met de polaramine). Van de polaramine werd ik niet slaperig. Van de promethazi[lees meer...]ne echter wel en kan hiermee ook niet functioneren. Maar wat nu? Produktie wordt gestopt omdat het ouderwets is en niet veel mensen het meer gebruiken - dat is wat ik te horen krijg, maar her en der lees ik dat veel mensen het een ramp vinden dat er geen polaramine meer verkrijgbaar is.

23-03-2015 | Vrouw | 60
dexchloorfeniramine (2mg)
Fantastisch middel gebruikt het als repetabs 2x per dag 2 a6 mg. En nu 2x per dag 3 tbl a2 mg waarom word dit uit de handel genomen . Een vervanger is moeilijk te vinden!!!

11-02-2015 | Vrouw | 73
dexchloorfeniramine
Polaramine kan op gegeven moment weer op de markt komen. Iets dat er op lijkt en ook slaperig maakt is Promethazine 25 mg 2 per dag. Overleg met de arts. Net als Polaramine is dit nooit een eerste keus. Het heeft een gele sticker. Ik schakel ook hiernaar over.

26-08-2014 | Vrouw | 44
dexchloorfeniramine
Dit middel werkt alleen bij mij zou niet zonder kunnen.

28-04-2013 | Vrouw | 65
Hooikoorts
ik gebruik polaramine al 50 jaar.soms denk je er over heen te groeien. zoals vorig jaar was het stukke minder. dit jaar is het weer hommeles.had altijd 6 mg gebruikt en kon er de hele dag tegen aan.soms s,avonds nog een extra tablet.nu is er alleen 2 mg. dit voldoet maar een paar uur en dan weer een tablet innemen.lastig als je op je werk bent en er aan denken dat je ze bi[lees meer...]j je hebt.neem nu 3 tabletten van 2 mg in ,zodat ik overdag geen omkijken heb en nergens last van heb.

07-06-2010 | Man
Hooikoorts
Ik gebruik reeds 35 jaar polarimine repetabs 3+3mg vroeger 2 a 3 per dag de laatste jaren nog maar een pil per dag die neem ik in voor ik naar bed ga Het gebruik is uitsluitend in het pollenseizoen ca 2 a 3 maanden per jaar. Volgens de apotheek is polaramine nog uitsluitend te verkrijgen in 2 mg en deze moet dan 3x per dag worden ingenomen. Vroeger heb ik de 2mg pille[lees meer...]n ook gebruikt en de werking is niet half zo goed als de polaramine repetabs. Indien er apothekers zijn die nog wel de polaramine -repetabs 3+3mg kunnen leveren dan gaarne een e-mail bericht

09-02-2010 | Vrouw
allergische rhinitis en conjunctivitis

15-01-2010 | Man
Hooikoorts alergie (gras)
Ik neem deze medicatie alleen wanneer ik last heb of wanneer ik denk dat ik last ga krijgen van hooikoorts die dag. Mij wordt altijd geadviseerd om deze medicatie elke dag in te nemen zolang de hooikoorts periode duurd. Omdat ik soms heel erg duf word van deze medicatie, slik het liever niet. Als ik een hooikoots aanval heb dan slik ik wat bij van deze medicatie maar [lees meer...]dan is het soms al telaat.....